Miten sinulle on vitttuiltu kadulla tuntemattomien toimesta?
Mulle eräs mies lohkaisi ohi mennessään, että kuka muakin on suostunut panemaan, kun muksun olen saanut aikaiseksi. En edes viitsinyt näin alatyyliseen kommenttiin sanoa mitään. Tiedän itse että olen ruma ja lihava. Mutta onneksi se ei ole estänyt minua saamasta ihanaa aviomiestä.
Itse ajattelen, että se kuka noin rumasti ajattelee, ei ole sisäisesti kaunis ihminen, kun noin ilkeästi heittää jollekin kommenttia, vaikka olisi miten itse kaunis tai komea ihminen.
Kommentit (63)
Ei mitenkään koskaan kukaan ole mun kuullen sanonut mitään negatiivista vaikka olen melko pitkä ja painan 130kg, enkä pukeudu mitenkään huomaamattomasti. Joskus on ihme kyllä joku kehunut, mutta nekin kerrat on olleet nyt kun olen jo vanha kurppa, en muista että kun olin nuori niin olisi kukaan sanonut yhtään mitään.
En ymmärrä ihmisiä jotka sanoo tuntemattomille kadulla jotain, enkä ymmärrä ketään joka haukkuu muita, tuttuja tai tuntemattomia, kyllä nyt alkeelliset käytöstavat ihmisellä pitää olla.
Itse olen huomannut, että veetuilu loppuu useimmissa tapauksissa lähes seinään, jos veetuilijaille puhuu venäjää ja ottaa naamalleen vielä sellaisen "venäläisen tylyn" ilmeen. Osaan puhua myös englantia venäläisellä aksentilla. Olen huomannut, että suomalaiset eivät kovin mielellään veetuile venäläiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tukevaa miestä tuli lenkillä vastaan ja toinen heistä huusi minulle: "Juokse tyttö, juokse! Sillä ne läskit lähtee!".
En oikein tiennyt, miten suhtautua, enkä vastannut mitään. Kyllähän minä juoksemaan olin menossakin, mutta lämmittelin vasta lihaksia reippaalla kävelyllä. Ja vaikka rasvaprosenttini ei ole nolla, painan kuitenkin vain puolet huutelijan painosta...
Tuohon olisit voinut heittää takaisin että "Ai jaa, lähtee vai? Ei näytä sulta ainakaan lähteneen..."
Missä tätä tämmöistä tapahtuu? En ymmärrä. Tuntuu että mitä enemmän sisämaassa asuu niin ei täällä ole koskaan edes kuultukaan tuollaisista asioista...
Olin viimeisilläni raskaana ja hulmuhelmaisessa kesämekossa tepastelin kaupungilla. Joku vanhempi tätsykkä tuli suureen ääneen pauhaamaan, että miten oon voinut lihottaa itseni noin valtavaksi! En saanut suunvuoroa sanoakseni asian todellista laitaa, kun nainen siitä jo lähti nopeasti jatkamaan matkaansa, koska kuulemma niin pahaa teki katsella ällöttävää läskiä. Olin normaalipainossa jälleen heti synnytyksen jälkeen että niinkin läski.
Vierailija kirjoitti:
Olin viimeisilläni raskaana ja hulmuhelmaisessa kesämekossa tepastelin kaupungilla. Joku vanhempi tätsykkä tuli suureen ääneen pauhaamaan, että miten oon voinut lihottaa itseni noin valtavaksi! En saanut suunvuoroa sanoakseni asian todellista laitaa, kun nainen siitä jo lähti nopeasti jatkamaan matkaansa, koska kuulemma niin pahaa teki katsella ällöttävää läskiä. Olin normaalipainossa jälleen heti synnytyksen jälkeen että niinkin läski.
Hän oli psyykkisesti sairas tai Alzheimer-potilas. Harmi, että jouduit kuuntelemaan tuollaista käytöstä.
Naiset ei ole ikinä kommentoineet negatiivisesti, mutta ainakin viideltä 20-30v "mieheltä" on saanut kuulla haukkuja ulkonäöstä keskellä päivää. Sellasta törkeää, alentavaa arvostelua jonka tietävät että kuulen mutta eivät sitä suoraan tule sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli psyykkisesti sairas tai Alzheimer-potilas. Harmi, että jouduit kuuntelemaan tuollaista käytöstä.
Taas mollataan psyykkisesto sairaita. Kyllä mielenterveuspotilas osaa erottaa raskaanaolevan ja läskin. Jonkinlaisesta dementiasta ollut kyse. Niissä kaikenlainen älyllinen toiminta heikkenee, ei vain muisti. Frontotemporaalinen aijeuttaa usein vakavia käytöshäiriöitä. Voi toki olla myös Alzheimer.
Joskus teineinä notkuimme kavereitten kanssa paikallisen ostarin ulko-oven vieressä. Viereen käveli reilu kuusikymppinen mies, joka kovaan ääneen alkoi meitä haukkua. Paheksui kovasti yhtä tupakoivaa kaveria. "Teistä ei ole mihinkään, ei mihinkään, tupakkaakin poltatte! Teillä ei ole mitään tulevaisuutta!"
Kaveri lisäsi vettä myllyyn sanomalla, että enemmän meillä tulevaisuutta edessä kuin vaarilla itsellään :D Itse koitin saada hänet vain lähtemään pois meitä häiritsemästä, toivottelin hyviä päivänjatkoja. "MITÄ tuo tarkoittaa, miten niin hyvää päivänjatkoa?!"
Mikä lie avohoitopotilas olikaan.
Olin ehkä 15-vuotias. Keski-ikäinen mies, ei mikään Mister Handsome, kadulla sanoi minulle, ettei ruma ulkonäköni ole oma syyni, vaan isäni kivesten.
Joku ylipainoinen keski-ikäinen mies alkoi haukkua minua laiskaksi (ratikkapysäkillä) ja kuinka odotan että kaikki rahat tippuu taivaasta (koska olen nuori), enkä kuulemma ole valmis tekemään töitä.
Onneksi olin tuolloinkin töideni takia yliväsynyt vastaamaan hänelle mitään, muuten olisi voinut tulla rumaakin tekstiä.
Olen meinaan Itse suoraan sanottuna työnarkomaani, tuolloinkin olin menossa ekasta työvuorosta suoraan toiseen työvuoroon, toiselle työpaikalle. Työskentelen 80-120h/vko, joten hänen valituksensa tulivat täysin väärälle ihmiselle. 🤔
Joskus pari vuotta sitten tapahtunut tämä. Olin pitkällä iltalenkilla koiran kanssa. Muistan ku vielä silloin mietin uskallanko lähteä. Läksin kuitenkin.
No ei siinä, jossain kohtaa tulee semmone pitkä suora missä tien toisella puolella oli skeitti paikka ja siellä sitte oli jotain ihme jätkiä. Jotka sitte huuteli kaikkee inhottavaa. Huor...... ja kaikkee. Aluksi olin sillee et kävelen vaa enkä kuuntele. Että mitä nopeammin kävelen niin parempi kunnes yks niistä jätkist yritti ilmeisesti käydä kiinni, nii hugo sitten alko murisee ja näyttää hampaita sillai pelottavasti. Jäi jätkän yritykset siihe.
Illal kotona olin viel vähän peloissaa mut nykyää en pelkää koska tiedän et mul on oma suojelija <3 jännästi nuo noutajatki osaa puolustaa :)
Ei mulle tuntemattomat uskalla vitttuilla.
Reipas 60 vuotta on eloa takana, koskaan ei kukaan ole suutaan soittanut. Jos soittelis, soittelis vain kerran, sitten tulisi Monosen auto.
Huoh, kommenttini ilmeisesti poistettiin, kun siinä oli sanat "hul.lu äm.mä" ja "hul.lu mikä hul.lu". No, jos sitä ei julkaista, noilla sanoilla keski-ikäinen mies kutsui minua Jyväskylän Matkakeskuksessa, kun itkin hiljaa (en vollottaen) kuultuani juuri puhelussa läheiseni kuolemasta. Olisiko sanonut samaa, jos olisi tiennyt, miksi itken? Eihän noista koskaan tiedä. Kanssaihmisten sydämettömyys ihmetyttää joka kerta. Kun kuitenkin haluaisi uskoa ihmisistä hyvää, mutta sitten taas kuulee ruman kommentin, aivan turhaan lauotun. Onko niin vaikeaa pitää se suu kiinni jos ei ole kuin inhottavaa sanottavaa tuntemattomille? Eikö tämä opeteta jo lapsille? Ei näköjään tarpeeksi monelle... :(
Missä mies vastaajat? Vai eivätkö miehet edes uskalla myöntää että heille on ryppyilty. Mulle näin miehenä on vinoilleet tuntemattomat pikkupojatkin. Toki ystävällisesti opetin miten käyttäydytään. Olen iso raavas mies, meidän ei tarvitse kuunnella ADHD-mukuloiden mäkätystä.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, kommenttini ilmeisesti poistettiin, kun siinä oli sanat "hul.lu äm.mä" ja "hul.lu mikä hul.lu". No, jos sitä ei julkaista, noilla sanoilla keski-ikäinen mies kutsui minua Jyväskylän Matkakeskuksessa, kun itkin hiljaa (en vollottaen) kuultuani juuri puhelussa läheiseni kuolemasta. Olisiko sanonut samaa, jos olisi tiennyt, miksi itken? Eihän noista koskaan tiedä. Kanssaihmisten sydämettömyys ihmetyttää joka kerta. Kun kuitenkin haluaisi uskoa ihmisistä hyvää, mutta sitten taas kuulee ruman kommentin, aivan turhaan lauotun. Onko niin vaikeaa pitää se suu kiinni jos ei ole kuin inhottavaa sanottavaa tuntemattomille? Eikö tämä opeteta jo lapsille? Ei näköjään tarpeeksi monelle... :(
Jyväskylän matkakeskuksella liikkuu todella paljon hulluja. Olen kiertänyt monet asemat Suomessa, eikä missään pk-seudun ulkopuolella näy yhtä omistuista väkeä. Vika ei ollut sinussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut varmasti ihan terveimmästä päästä.
Pienten lasten äitinä on vapaata riistaa kaikille ilkeilijöille.
"Hienot kengät sulla, nainen!" Joku romaninainen huusi, kun kävelin hänen ohitseen kengissä, joiden korot olivat jo niin kuluneet että häpesin käyttää niitä (olin tuolloin n.20-vuotias työtön, eikä ollut rahaa heti uusiin kenkiin), mutta eipä mennyt tuon kommentin jälkeen kauan, että kävin ostamassa itselleni uudet...
Muutama kuukausi sitten metrossa yksi deekuporukan miehistä kysyi minut nähdessään että "mikäs mummo se siinä istuu" (olen 32-vuotias) ja minä kysyin "mikäs juntti se sinä olet?" En edes muista mitä vastasi, kun olin niin hämmentynyt.
Mua on kahdesti kommentoitu papin näköiseksi. Olen kyllä sittemmin miettinyt että mikähän musta erityisen papin näköisen sitten tekee, en tiedä. Meikkaan kuitenkin mut ei kait kukaan random äijä odota tuntemattoman naisen käyttäytyvän tyrkyttävästi heitä kohtaan ensi silmäyksellä?