Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko mulkku jos minua ei kiinnostaa hoitaa serkkuni lapsia ilmaiseksi?

Vierailija
07.08.2018 |

Olen 23v opiskelija ja kun serkkuni lapset olivat pieniä hän ehdotti että voisi palkata minut hoitamaan muksujaan sillä oli todella väsynyt. Suostuin, koska lisätienestiä tarvittiin. Siitä lähtien olen hoitanut lapsia satunnaisesti maksua vastaan.

Nyt lapset ovat hieman isompia ja kovasti minun perääni ja tilanne on alkanut lipsua siihen että serkku olettaa minun tulevan viihdyttämään lapsia ilmaiseksi.
Kivoja lapsia ovat, mutta totta puhuen en ole kovin lapsirakas ja näillä on vielä paha uhmaikä minkä takia hoitaminen on tosi raskasta ajoittain.

Serkku taas kyseli että haluaisinko tulla viihdyttämään lapsia kun hän lähtee asioille ja oletin että tarjosi siis työkeikkaa koska olisin yksin vastuussa lapsista. Kävi kuitenkin ilmi että toivoisi minun tulevan ihan ilmaiseksi ja tunnen itseni mulkuksi kun tekisi mieli kieltäytyä.
Kyseessä on hyvätuloinen aviopari(tosin äiti on hoitovapaalla) tuliterineen omakotitaloineen ja lomamatkoineen. Ymmärtäisin jos perhe olisi tosi vähävarainen ja äiti uupunut niin auttaisin kyllä ilmaiseksikin vaikka se tuntuukin raskaalta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapset niin tykkää susta että ois kiva kun tulisit muuten vaankin meille""  - ja seuraavalla kerralla lisäät, että mielellään tulen, kun ainakin toinen vanhemmista on myös kotona! Milloin sopisi?

Vierailija
22/23 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö onko pariskunnalla yhteiset vai omat rahat? Jos serkkusi on hoitovapaalla ja heillä on tiukasti omat rahat niin voihan olla, että hänellä ei ole rahaa sinulle maksaa. Mies töissäkäyvänä istuu rahojen päällä eikä suostu hoidosta maksamaan, jos meno on vaimon omia menoja. Ikävää vallankäyttöä mieheltä, jos näin on. 

Koettaisin ystävällisesti kysellä vähän perheen tilanteesta, onko siis serkullasi kaikki "omat rahat" loppu vai mikä on tilanne. 

Mitä väliä sillä on ap:n kannalta?!? Ei ap:n tarvitse serkkunsa rahavarannoista välittää tippaakaan. Jos serkku haluaa hänet lapsenvahdiksi, niin se maksaa. Jos ei rahaa ole, niin hoitakoot itse.

Jos ap on serkkunsa kanssa läheinen niin kyllä häntä varmaan kiinnostaa, miten serkulla menee. Voihan serkun kanssa haluta ihan jutella muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan että mua aina syyllistetään siitä että mulle maksetaan. Esim kun oon ollut hoitamassa ja olen lähdössä niin tiuskastaan "ai niin sä haluat sen rahan?" Ikäänkuin odottaen että kieltäydyn rahasta, mitä en voi tehdä koska mulla on tiukkaa ja asia on sovittu etukäteen.

Välillä myös olen havainnut rivien välistä syyllistämistä "lapset niin tykkää susta että ois kiva kun tulisit muuten vaankin meille"

Tai kun minua on pyydetty vahtimaan lapsia niin kysytään: mites se palkka? Eli että haluanko palkkaa, summahan on sovittu ajat sitten per tunti. Eli tuntuu että odotetaan että vastaisin ei tarvitse maksaa.

Ap

"Muuten vaankin" meneminen ei minusta tarkoita, että vanhemmat poistuvat paikalta....