Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti jakaa edellisen asukkaan postit meille

Vierailija
07.08.2018 |

Meille tulee lähes päivittäin edellisen asukkaan posteja, mitä niille pitäisi tehdä? Ei jaksaisi aina niitä roudata takaisin postin laatikkoonkaan. Saako millään loppumaan? Näitä alkoi tulemaan heti sen kuukauden jälkeen kun postin jälleenlähetyspalvelu (?) loppui muuton jälkeen.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti ei sinänsä tiedä, onko teillä joku diili edellisen asukkaan kanssa. Postille voi ilmoittaa, kenen postit saa osoitteeseen jakaa ja ilmoittaa, että edellisen asukkaan osoite on muuttunut. Pois niitä ei saa heittää, koska se on rikos. Pieni sellainen, mutta kuitenkin.

Jos Postin työntekijä änkee väkisin väärän asukkaan postit mun postilaatikkoon niin en todellakaan syyllisty rikokseen heittämällä ne roskiin. Päinvastoin , postinkantaja syyllistyy työtehtävän laiminlyöntien kun ei vie postia oikealle omistajalle.

Jos hävitä toisen postia, voit saada sakot ja olet korvausvelvollinen. Ihan sama miten toisen postit olet käsiisi saanut.

No minä sanoin ettei ole näkynyt. Kuka voi todistaa että on. Aivan oikein, kukaan ei voinut. Lehdet, ja muut hyötyposti meni tietysti käyttöön.

Vierailija
42/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjeet pitää toki pistää postin laatikkoon, voit myös kirjoittaa päälle "jaettu väärin", jolloin asiasta informoidaan samalla sekä jakajaa että henkilöä, jonka posti virheellisesti sinulle tulee. Kaikki lehdet yms voit pitää itselläsi, niitä ei postikaan ilman korvausta lähetä uuteen osoitteeseen. Käyttämällä tätä lomaketta https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/lomakkeet/postin-jakeluhairio.html voit tehdä ilmoituksen väärin jaetusta postista, jolloin asiasta reklamoidaan piirin jakajaa ja asian pitäisi korjaantua.

Terv. ex-postilainen

Tähän vielä sellainen tarkennus ettei välttämättä kannata kirjoittaa "Jaettu väärin", jos osoite on kuitenkin oikea ja asukas vain väärä. Tuosta saa sen kuvan, että on jaettu täysin väärään osoitteeseen ja sitten se palaa seuraavana päivänä taas laatikkoosi. Postit kun lopulta kuitenkin jaetaan aina osoitteen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti jaetaan osoitteen perusteella. Toki pyritään palkkaamaan jakeluun meedioita ja selvännäkijöitä, ketkä näkee laatikolla mihin Mäkisen Pentti on muuttanut, vaikka ei ole tehnyt asianmukaisia ilmoituksia, selvähän tämä. Nyt ihmiset valoja päälle...... 

Vierailija
44/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se poismuuttanut kohta ihmettele kunnes tule postia ja soittaa Postiin että missä hänen postit on.

Mä olen heittänyt väärän ihmisen postit paperinkeräykseen, en ole tilannut niitä itselleni

Ei vittu mikä kusipää....

Mitä jos joukossa olisi vaikka joku sairaalan lähettämä oikeasti tärkeä paperi?

Minulta on kyllä ihan joka kerta terveydenhuollon kanssa asioidessa kysytty, että onko osoite edelleen se ja se. Kyllä se on ihan omaa tyhmyyttä, jos ei osaa omia tietojaan tärkeisiin paikkoihin päivittää oikeiksi. --

Menee vähän ohi aiheen mutta:

Minulle tuli viime syksynä Helsingin hammashuollosta lasku, jonka kuoressa oli vanha osoitteeni (tämä taisi olla Postin uudelleenjakokuoressa, olivat tehneet osoitteen selvityksen Postin päässä ja lähettäneet edelleen nykyiseen osoitteeseeni). Minulta oli kyllä hammaslääkärissä käydessäni varmistettu osoite, mutta silti kuoressa oli vanhat tiedot. Soitin laskutukseen: heillä oli ollut järjestelmässä jokin vika ja ihmisillä kirjattuna vääriä osoitetietoja.

Eli vaikka olisi kuinka tunnollinen kansalainen ja huolehtisi omasta puolestaan osoitteen päivittämisestä, systeemit saattaa joskus vuotaa. Omassa tapauksessani kaikki meni lopulta ok. :)

Vierailija
45/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti jaetaan osoitteen perusteella. Toki pyritään palkkaamaan jakeluun meedioita ja selvännäkijöitä, ketkä näkee laatikolla mihin Mäkisen Pentti on muuttanut, vaikka ei ole tehnyt asianmukaisia ilmoituksia, selvähän tämä. Nyt ihmiset valoja päälle...... 

Toki posti tietää pois muuttaneen uuden osoitteen, sehän kääntää kuukauden ajan postin maksutta. Jatkossa tuosta postin kääntämisestä pitää maksaa eikä posti suostu tekemään sitä ilmaiseksi.

Vierailija
46/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on menneisyydessäni epätoivottu henkilö, jonka kanssa en ole ollut vuosikausiin tekemisissä, mutta joka edelleen lähettelee minulle satunnaisesti postia siihen viimeisimpään osoitteeseeni, jonka onnistui saamaan selville (salainen osoite). Poismuuttoni jälkeen Posti pitkään osasi jakaa nämä kirjeet/kortit perille kuitenkin vaikka muutin parikin kertaa. Johtui varmaan melko harvinaisesta nimestäni ja siitä että muuttelin pienen alueen sisällä ja postinjakaja pysyi samana. Kunnes menin naimisiin ja vaihdoin sukunimeä. Sen jälkeen tuo posti kävi ensin vanhassa osoitteessa ja uuden asukkaan toimittaessa ne takaisin postiin, ne jaettiin taas minulle. Ehdin siinä osoitteessa asua vanhalla nimelläkin niin Posti jäljitti. Sitten muutin pidemmän matkan päähän, eikä näitä epätoivottuja posteja ole enää minulle tullut. Sinällään ihan kiva. Mutta minua ahdistaa nykyisen asukkaan puolesta että hän minulle osoitettuja kirjeitä/kortteja saa aina vain uudestaan. Joskus olen miettinyt, kirjoittaisinko vaikka kirjeen ja selittäisin tilanteen ja että ne saa tuhota. Mutta toisaalta pelkään että se johtaa kirjeiden avaamiseen ja lukemiseen tai että ne heitetään näkyvästi roskiin ja joku muu lukee ne. Niistä kuitenkin saattaa löytyä henk koht tietoja minusta.

Vierailija
47/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti ei sinänsä tiedä, onko teillä joku diili edellisen asukkaan kanssa. Postille voi ilmoittaa, kenen postit saa osoitteeseen jakaa ja ilmoittaa, että edellisen asukkaan osoite on muuttunut. Pois niitä ei saa heittää, koska se on rikos. Pieni sellainen, mutta kuitenkin.

Jos Postin työntekijä änkee väkisin väärän asukkaan postit mun postilaatikkoon niin en todellakaan syyllisty rikokseen heittämällä ne roskiin. Päinvastoin , postinkantaja syyllistyy työtehtävän laiminlyöntien kun ei vie postia oikealle omistajalle.

Jos hävitä toisen postia, voit saada sakot ja olet korvausvelvollinen. Ihan sama miten toisen postit olet käsiisi saanut.

Käytän samaa taktiikkaa kuin Suomen Posti kun yrität jäljittää kadonnutta lähetystä. Levittelen käsiäni ja sanon että mitä postia.

Vierailija
48/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee lähes päivittäin edellisen asukkaan posteja, mitä niille pitäisi tehdä? Ei jaksaisi aina niitä roudata takaisin postin laatikkoonkaan. Saako millään loppumaan? Näitä alkoi tulemaan heti sen kuukauden jälkeen kun postin jälleenlähetyspalvelu (?) loppui muuton jälkeen.

Mene postiin tai soita sinne ja kerro, ettei tyyppi asu sinun osoitteesi, että ilmoittavat postinkantajalle tämän tiedon.   Jos palautat postin laatikkoon, niin kirjoita päälle, ettei asu kys. osoitteessa.

Toisen posteihin ei silti saa kajota, koska ne eivät ole sinun ja koska kirjesalaisuuskin.

Vierailija
49/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene postiin tai soita sinne ja kerro, ettei tyyppi asu sinun osoitteesi, että ilmoittavat postinkantajalle tämän tiedon.   Jos palautat postin laatikkoon, niin kirjoita päälle, ettei asu kys. osoitteessa.

Toisen posteihin ei silti saa kajota, koska ne eivät ole sinun ja koska kirjesalaisuuskin.

Tässäkin ketjussa on monta monituista tarinaa siitä, mite tämä menettely ei toimi ja posti pyörittää samaa krijettä uudelleen ja asukas, jolle väärä kirje menee vie sen takaisin laatikkoon. Jos se kirje ei postin puolesta löydä tietään oikealle omistajalle ekalla kierroksella tai tokalla niin sitten saakin mennä roskiin. EI ole tuntemattoman asujan vika, jos edellinen asukas ei viitsi päivittää osoitetietojaan.

Vierailija
50/50 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri muuttanut, ja tänne uuteen asuntooni jaetaan koko ajan edellisten postia. Vedän aina osoitteen yli kuoresta ja kirjoitan isolla, että väärä osoite ja vien postilaatikkoon. Silti ne jaetaan minulle muutaman päivän päästä uudelleen, vaikka tosiaan osoite on jo minun kertaalleen yliviivaama. Sitten yliviivaan lisää ja laitan muutaman huutomerkin lisää, ja taas ne jaetaan minulle uudelleen. Posti on keksinyt ikiliikkujan. Kuinka kauan olen samaa kirjettä velvollinen palauttamaan postilaatikkoon aina uudelleen?

Siihen kannattaa kirjoittaa "ääliöt" suomeksi ja englanniksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme