En ymmärrä sen paremmin uskovaisia kuin ateistejakaan
Molemmat niin ehdottomia siinä uskossaan, toiset uskovat ihmisen kirjottamaan uskontoon (olkoon se mikä tahansa uskonto), ateistit taas väittävät kivenkovaa tietävänsä ettei ole mitään mitä ihminen ei tietäisi. Tämäkään ei pidä paikkaansa, ihminen ei tiedä juuri mistään mitään.
Kummatkin ryhmät hyvin ärsyttäviä, jos tuputtavat sanomaansa totuutena muille.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
ateistit taas väittävät kivenkovaa tietävänsä ettei ole mitään mitä ihminen ei tietäisi.
Mistä sä olet jotain noin naurettavan typerää mennyt kuvittelemaan? Kertaakaan vielä en 35 vuotisen elämäni aikana ole kenenkään nähnyt sanovat, että kaikesta tiedettäisiin kaikki. Ei niin tyhmää ihmistä ole olemassakaan.
Ero on siinä, että toinen ryhmä tuputtaa, toinen ei. Toisen ryhmän "ohjekirjassa" määrätään tuputtamaan.
No minä olen ateisti, koska en usko mihinkään Jumalaan. Mutta en nyt missään nimessä väitä, että maailmankaikkeudesta tiedettäisiin kaikki, eikä mitään muuta olisi olemassa. Itse en edes erityisen paljoa tiedä mitä kaikkea on saatu selville, vaikka sinänsä aihe jonkin verran kiinnostaakin. En yleensä jaksa osallistua keskusteluihin uskonnoista tai muista maailmankatsomuksista, nuo keskustelut kun harvoin johtavat muuhun kunkaikkien osapuolien ärsyyntymiseen.
Oot ihan pihalla. Olemme vain vapaita taikauskosta, "ateisti" on vain sinun herjauksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ateistit taas väittävät kivenkovaa tietävänsä ettei ole mitään mitä ihminen ei tietäisi.
Mistä sä olet jotain noin naurettavan typerää mennyt kuvittelemaan? Kertaakaan vielä en 35 vuotisen elämäni aikana ole kenenkään nähnyt sanovat, että kaikesta tiedettäisiin kaikki. Ei niin tyhmää ihmistä ole olemassakaan.
Kyllä on, tälläkin palstalla niitä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Ero on siinä, että toinen ryhmä tuputtaa, toinen ei. Toisen ryhmän "ohjekirjassa" määrätään tuputtamaan.
Ateistit tuppaa olemaan ärsyttäviä siinä ylimielisyydessään ja tiedeuskovaisuudessaan.
Monesti saarnaavat "totuuttaan" enemmän kuin uskovaiset. Tällä palstalla usein näkee niitä kiihkoateisteja. Katsotaan josko pian tässä ketjussakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, tälläkin palstalla niitä näkee.
Ei tasan tarkkaan näe. Herää nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pölvästi, joka alapeukutti ylläolevaa viestiä, on kaiketi nähnyt joskus jonkun, joka on sanonut, että kaikki tiedetään jo. Kai te kysyitte siltä henkilöltä ensi viikon lottonumerot?
Laittakaa nyt edes yksi linkki sellaiseen viestiin. Ei luulisi olevan vaikeaa hakutoiminnolla löytää "me tiedetään jo kaikki" -viesti, jos sellaisia olisi. Minä en sellaisia viestejä löytänyt haulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pölvästi, joka alapeukutti ylläolevaa viestiä, on kaiketi nähnyt joskus jonkun, joka on sanonut, että kaikki tiedetään jo. Kai te kysyitte siltä henkilöltä ensi viikon lottonumerot?
Laittakaa nyt edes yksi linkki sellaiseen viestiin. Ei luulisi olevan vaikeaa hakutoiminnolla löytää "me tiedetään jo kaikki" -viesti, jos sellaisia olisi. Minä en sellaisia viestejä löytänyt haulla.
Tässä taas tätä ylimielistä "laittakaa linkki", MINÄ sitä ja tätä... minäminäminä.. kyllä sen täytyy nyt olla kuten minä sanon, kun MINÄ en löytänyt hakutoiminnolla, yhyy..
Jos ei ymmärrä uskovaisia eikä ateisteja ei ymmärrä ketään. Nämä kaksi kategoriaa pitää sisällään kaikki maailman ihmiset. Jos et ole teisti olet ateisti ja toisinpäin.
Joko uskoo jumalan olevan olemassa tai ei usko. Ei ole mitään kolmatta vaihtoehtoa.
Taidetaan tarkoittaa, nyt uskovaisiksi ja ateisteiksi julistautuvia... Julistukselliset ovat liki aina rasittavia.
Teismi ja ateismi sinällään eivät tarkoita muuta kuin uskooko jumalaa/jumalia olevan vai ei.
Itse olen ateistinen agnostikko, enkä kiellä kumpaakaan vaihtoehtoa, mutten voi perustella minkään jumalolennon palvomista, sillä vaikka jokin olisi, mistä tietäisin mikä palvotuista jos mikään on oikea.
ap on oikeassa.
Itse en ole uskovainen enkä ateisti.
Viisas ihminen ei voi olla kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas tätä ylimielistä "laittakaa linkki", MINÄ sitä ja tätä... minäminäminä.. kyllä sen täytyy nyt olla kuten minä sanon, kun MINÄ en löytänyt hakutoiminnolla, yhyy..
Ei nyt saakeli kukaan voi naama pokerilla väittää, että joku (tai varsinkaan merkittävä osa, kuten AP väittää) kuvittelee kaiken olevan jo tiedossa.
Jos osaa tietokonetta käyttää ja eksyä Vauva-palstalle, niin kyllä silloin osaa edes joskus eksyä uutissivustollekin (tai nähdä niitä Vauvallakin) ja huomata näkevänsä uutta tietoa. Tai kuulla sellaisesta ammattinimikkeestä kuin "tutkija", jollaista ei tarvittaisi, jos kaikki jo tiedettäisiin.
Kuka muka ei tajuaisi, että kun jatkuvasti tulee uusia laitteita, kuten puhelimia, autoja, aina vain parempia tietokoneita, että tämä johtuu siitä, että jotain uutta opitaan?
Kuten jo totesin, niin herätkää nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen väittää tietävänsä, ettei ole mitään mitä ihminen ei tieteen avulla voisi selvittää, kyllä se kertoo jo aikamoisesta typeryydestä. Ei ihminen ole mikään kaikkivoipa, se ei tiedä sadasosaa edes tämän planeetan eliöiden maailmankuvasta, miten se tietäisi mitä on "tuolla ulkona", rajan takana tai universumin takana, johonkinhan avaruuskin loppuu.
Ateisteilta ilmeisesti puuttuu kokonaan intuitio ja telepatia-kyvytkin, koska eivät usko edes sellaisiin, mulle ihan jokapäiväsisiä vaistoja. Muista "yliluonnollisista" kokemuksista puhumattakaan. Ikävää on se, että ne katsovat oikeudekseen sanoa mitä muut ihmiset ovat kokeneet, koska itse ovat kovin materiaalisia olentoja joissa ei tunnu olevan mitään henkisiä ulottuvuuksia.
En oo uskovainen, mutten ateistikaan. Tiedän ettei ihminen tiedä eikä voi koskaan tietääkään kaikkea, eikä kuulukaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat niin ehdottomia siinä uskossaan, toiset uskovat ihmisen kirjottamaan uskontoon (olkoon se mikä tahansa uskonto), ateistit taas väittävät kivenkovaa tietävänsä ettei ole mitään mitä ihminen ei tietäisi. Tämäkään ei pidä paikkaansa, ihminen ei tiedä juuri mistään mitään.
Kummatkin ryhmät hyvin ärsyttäviä, jos tuputtavat sanomaansa totuutena muille.
Olet uskis joka esiintyy ei uskiksena. Vähän vedetään mutkat suoriksi tässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ymmärrä uskovaisia eikä ateisteja ei ymmärrä ketään. Nämä kaksi kategoriaa pitää sisällään kaikki maailman ihmiset. Jos et ole teisti olet ateisti ja toisinpäin.
Joko uskoo jumalan olevan olemassa tai ei usko. Ei ole mitään kolmatta vaihtoehtoa.
Mitä ihmettä selität, ateisti on ihminen joka ei kuulu mihinkään uskontoon tai usko edes mihinkään yliluonnolliseen, uskovainen taas uskoo johonkin ihmisten uskonnoista.
Mä en kuulu kumpaankaan kategoriaan ja ihan ihminen olen. Uskon yliluonnolliseen, mutten todellakaan usko jeesukseen tai allahiin.
Vierailija kirjoitti:
ap on oikeassa.
Itse en ole uskovainen enkä ateisti.
Viisas ihminen ei voi olla kumpaakaan.
Tuo se vasta noloa onkin. Että vaihtoehto "en ole muodostanut mielipidettä, tai en ainakaan uskalla sanoa sitä ääneen" olisi "viisas"
Se on kuules vain päättämättömyyttä ja henkistä laiskuutta, ettei halua miettiä omaa suhdettaan aika keskeiseen asiaan ihmishistoriassa.
Minusta sekä uskovissa että ateisteissa on fiksua sakkia - kaikki ne, jotka ymmärtävät oman käsityksensä soveltuvan vain itselle ja pidättyvät nostamasta sitä jalustalle.
Voi kuulua järjestäytyneen uskonnonkin piiriin, mutta säilyttää jonkinasteisen epäilyn siemen: "minä uskon tähän, koska haluan uskoa, mutta tämä sopii siis minulle, eikä välttämättä ole mikään universaali totuus".
Tällaista kykyä hahmottaa erilaisten maailmankatsomusten arvo minä arvostan eniten. On se oma henkilökohtainen valinta sitten mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä selität, ateisti on ihminen joka ei kuulu mihinkään uskontoon tai usko edes mihinkään yliluonnolliseen, uskovainen taas uskoo johonkin ihmisten uskonnoista.
Mä en kuulu kumpaankaan kategoriaan ja ihan ihminen olen. Uskon yliluonnolliseen, mutten todellakaan usko jeesukseen tai allahiin.
Kuten jo viestissä nr 13 yritin selittää teisti (jumaluskovainen) ja ateisti ovat vain määritelmiä sille uskooko jumalolentoihin vai ei. Se ei edes ota kantaa siihen onko uskossaan varma. Yleensä tosin ateisteiksi julistautuvat saavat jotkut luulemaan ateismin olevan uskonto (jota se hieman ääriajattelijoille varmasti onkin).
Jumala auttaa ymmärtämään.