Muita, joita ei saa kateelliseksi materialla?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä olen kateellinen materialistisille ihmisille sitä, että heitä motivoi, noh, materia. Siis että oikeasti kiinnostaa niin paljon joku uusi laukku, uusi sohva, uusi auto, uusi talo jne., että heille ne oikeasti riittävät motivaattoriksi elämään ja työntekoon. Vähänkö olisi helppoa "vain" tehdä töitä, että saa sitä materianp*skaa, ja se riittäisi onnellisuuteen.
"Höh höh, pitihän se uus auto laittaa, kun on tuota rahanp*skaa", ja olisi tollasella ajattelutavalla oikeasti tyytyväinen.
Tää on niin totta. Mulla on viime aikoina tuottanut jopa vähän ongelmia motivoitua normaalielämään, kun on opiskellut mitä haluaa opiskella ja matkustellut mitä haluaa. Ihanko oikeasti ihmiset jaksaa aamulla nousta että saa tavaraa hommattua? Aatelkaa miten hullua, kaikkien ykköstavoite on jotain millä ei ole mitään väliä, asiat joita ilman ihmislaji on elänyt 99,9% historiastaan. Nyt me vaan vellotaan roinassa.
Mitäköhän hienoa 7mrd ihmistä vois tehdä maailman ja toistensa hyväksi, jos unohdettaisiin kuluttaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi kaveria, joka yrittää saada muita kateellisiksi ig:ssä. Toinen osti vastikään n. 300k euron lukaalin, vaikka hän että miehensä ovat pienipalkkaisella alalla ja kaksi lastakin on. Siinäpähän lyhentävät lainaa hautaan asti, jos sekään riittää. Aina jaksavat muistuttaa kuinka valtava kivitalo heillä on, valtava piha ja kaksi katumaasturia.
Toinen on rikas hipsterinainen, joka pokasi rikkaan miehen (petti entistä miestään joka oli köyhä ja liian tavis) ja ostivat heti seurustelun alkuhuumassa kaupunkimme hipsterialueelta kaksion, jonka remppasivat varmaan isommalla hinnalla mitä se asunto maksoi. Tämä nainen ottaa jatkuvasti instaan ärsyttävän siloteltuja, Bo LKV -kuvia sieltä kämpästä. Harrastavat myös purjehdusta ja ovat lähestulkoon aina matkoilla. Sekä suomessa että ulkomailla käyvät hienoissa ravintoloissa syömässä ja aina on se_sama_vitun_valkoviinilasikuva + kuva pikkurillinpään kokoisesta kurmee-annoksesta. Näilläkin on nykyään penska jota "tekivät" monta vuotta, ja sen kukkuuhukkuu-vaatteitakin pitää esitellä. Mun mielestä ei ole mitään järkeä ostaa ensiasunnoksi yksiöitä tai kaksiota, jos tietää että joskus haluaa perheen. Omat vanhempani toivovat että en koskaan naulitsisi itseäni omistusasuntoon vaan asuisin aina vuokralla, koska tietävät etten aio tehdä lapsia. Kyllähän mä jo nyt saisin asuntolainaa mutta säästän muutaman vuoden ja ostan ukkokultani kanssa kolmion missä ei ole remonttihuolia.
Mistä sä tiedät että näiden ihmisten päämäärä on saada muut kateelliseksi?
Ja vaikka se olisi tottakin, miksi se haittaa sinua?
En ole kateellinen mutta ärsytää ja huolestuttaa lähinnä se, kuinka ihmiset tuhoavat maapallon noilla maastureilla, turhilla lentomatkoilla ja vaatteiden, kosmetiikan sekä elektroniikan jatkuvalla ostamisella. Ja lapset saavat tämän mallin.
- 49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi kaveria, joka yrittää saada muita kateellisiksi ig:ssä. Toinen osti vastikään n. 300k euron lukaalin, vaikka hän että miehensä ovat pienipalkkaisella alalla ja kaksi lastakin on. Siinäpähän lyhentävät lainaa hautaan asti, jos sekään riittää. Aina jaksavat muistuttaa kuinka valtava kivitalo heillä on, valtava piha ja kaksi katumaasturia.
Toinen on rikas hipsterinainen, joka pokasi rikkaan miehen (petti entistä miestään joka oli köyhä ja liian tavis) ja ostivat heti seurustelun alkuhuumassa kaupunkimme hipsterialueelta kaksion, jonka remppasivat varmaan isommalla hinnalla mitä se asunto maksoi. Tämä nainen ottaa jatkuvasti instaan ärsyttävän siloteltuja, Bo LKV -kuvia sieltä kämpästä. Harrastavat myös purjehdusta ja ovat lähestulkoon aina matkoilla. Sekä suomessa että ulkomailla käyvät hienoissa ravintoloissa syömässä ja aina on se_sama_vitun_valkoviinilasikuva + kuva pikkurillinpään kokoisesta kurmee-annoksesta. Näilläkin on nykyään penska jota "tekivät" monta vuotta, ja sen kukkuuhukkuu-vaatteitakin pitää esitellä. Mun mielestä ei ole mitään järkeä ostaa ensiasunnoksi yksiöitä tai kaksiota, jos tietää että joskus haluaa perheen. Omat vanhempani toivovat että en koskaan naulitsisi itseäni omistusasuntoon vaan asuisin aina vuokralla, koska tietävät etten aio tehdä lapsia. Kyllähän mä jo nyt saisin asuntolainaa mutta säästän muutaman vuoden ja ostan ukkokultani kanssa kolmion missä ei ole remonttihuolia.
Mistä sä tiedät että näiden ihmisten päämäärä on saada muut kateelliseksi?
Ja vaikka se olisi tottakin, miksi se haittaa sinua?En ole kateellinen mutta ärsytää ja huolestuttaa lähinnä se, kuinka ihmiset tuhoavat maapallon noilla maastureilla, turhilla lentomatkoilla ja vaatteiden, kosmetiikan sekä elektroniikan jatkuvalla ostamisella. Ja lapset saavat tämän mallin.
- 49
Niin, eipä moni rikas kovin fiksuja valintoja tee. Ei tosin tee moni köyhempikään.
Kunpa pääsis kaikesta materiasta eroon, olis vapauttava tunne. Ällöttää jo kaikki mitä omistan.
Minäkin omistan vaikka mitä turhaa, vaikken ole rikaskaan, tähän ikään mennessä on kertynyt vaikka mitä paskaa nurkkiin. Kunpa pääsis kaikesta, olis vaan pari vaatetta.. siltä nyt tuntuu. Oksennan pian tavaroita ja koko maailma hukkuu paskaan.
Kokoajan vain uusia laitteita laitteiden perään, vanhat (vasta vuosenkin ikäset) vain heitetään pois, että kaveri kadehtisi uusinta mallia. Kyllä ihminen on tyhmä olento.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisen ihmisen tunnistaa helposti juuri siitä mammonan haalimisesta ja yli varojen elämisestä.
Ja sen toisen, hieman köyhemmän, kateellisen ryhmän tunnistaa siitä, että on kova tarve tuoda esille se, ettei ole kateellinen.
Kateuteen lääke on se ku opettelee käsittelemään kateuden tunteen ja hyväksyy sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisen ihmisen tunnistaa helposti juuri siitä mammonan haalimisesta ja yli varojen elämisestä.
Ja sen toisen, hieman köyhemmän, kateellisen ryhmän tunnistaa siitä, että on kova tarve tuoda esille se, ettei ole kateellinen.
Mistäs oot saanu käsityksen, ettei köyhissä ole mammonan haalijoita.
Ei se elämäntapa ole varallisuudesta kiinni, jos on mammonan palvoja, on mammonanpalvoja, oli rikas tai köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs oot saanu käsityksen, ettei köyhissä ole mammonan haalijoita.
Ei se elämäntapa ole varallisuudesta kiinni, jos on mammonan palvoja, on mammonanpalvoja, oli rikas tai köyhä.
No varmaankin siitä, että jos ihminen on tarpeeksi köyhä, ei hänellä ole samoja mahdollisuuksia haalia tavaraa samalla tavalla kuin rikkaammalla.
Materialla ei niin väliä, mutta taloudellisesta riippumattomuudesta olen kateellinen. Talon auton, tms. takia ei palkkatöitä jaksaisi tehdä, mutta kun elääkseen on pakko.
Aika moni ketjuun vastanneista ei varmaan olekaan kateellinen Vuittonin laukusta tai kivitalosta Espoossa, vaan siitä, että näillä ihmisillä on paljon rahaa, jolla mamma mielellään matkustelisi tai ottaisi jopa loparit töistä. Olisi aikaa sitten matkustella ja vauvapalstailla.
Kukapa ei sellaisesta tykkäisi. Kyllä minä ainakin.