Muita, joita ei saa kateelliseksi materialla?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö ei tunne kateutta materiasta, miksi hän uskoo materian omistajan olettavan, että joku olisi hänen materiastaan kateellinen? Tulee mieleen, että yrittääkö tällainen "en missään tapauksessa ole kateellinen" -lausetta viljelevä peitellä jotain.
Miksi oletat, että kaikki materian omistajat luulevat, että heille ollaan kateellisia? Taisit jäädä juuri kiinni, luulet että sinulle ollaan kateellisia? Etkö usko, jos ihminen sanoo etten pidä sinusta tai minulla on kylmä vai valehteleeko silloinkin?
Enhän minä sitä oleta vaan tuo, jonka pitää oikein erikseen mainita, ettei häntä saa kateelliseksi materialla. Miksi hän olettaa, että muut haluaisivat tehdä hänet kateelliseksi (mutta eivät pysty siihen minun kohdallani, lällällää!")?
Ehkäpä sinunkaltaistesi olettajien vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö ei tunne kateutta materiasta, miksi hän uskoo materian omistajan olettavan, että joku olisi hänen materiastaan kateellinen? Tulee mieleen, että yrittääkö tällainen "en missään tapauksessa ole kateellinen" -lausetta viljelevä peitellä jotain.
Miksi oletat, että kaikki materian omistajat luulevat, että heille ollaan kateellisia? Taisit jäädä juuri kiinni, luulet että sinulle ollaan kateellisia? Etkö usko, jos ihminen sanoo etten pidä sinusta tai minulla on kylmä vai valehteleeko silloinkin?
Enhän minä sitä oleta vaan tuo, jonka pitää oikein erikseen mainita, ettei häntä saa kateelliseksi materialla. Miksi hän olettaa, että muut haluaisivat tehdä hänet kateelliseksi (mutta eivät pysty siihen minun kohdallani, lällällää!")?
Ehkäpä sinunkaltaistesi olettajien vuoksi?
Eli jos joku näyttää vaikkapa juuri ostamaansa laukkua, hän haluaa muut vain kateelliseksi? Ja kun näin oletatte, teidän pitää huomauttaa ettette ole kateellisia kyseisestä laukusta? Kukahan se tässä olettaa ja mitä...
Mun eräs tuttavani kinuaa sitä, että olisin hänelle kateellinen siitä materiasta, mitä hänellä on, mutta ei, en ole.
Kun he ostivat omakotitalon hän erikseen kysyi minulta, että mitäs tykkäät ja eikö itselläkin olisi kiva tällainen. Lisäksi hän usein alleviivaa ja korostaa, kuinka hän on tehnyt elämässään oikeita valintoja :D :D :D lisäksi hänen lapsensa kyselevät ja sanovat asioita, joista kuulee, että minun valintoja siinä perheessä on ihmetelty enemmänkin :D
Eli kyllä, materialistiset ihmiset jotka ostavat merkkituotteita ja niitä kivilinnojaan nimenomaan kuvittelevat, että heille ollaan kateellisia ja se tuntuu korpeavan heitä kunnolla, kun jotkut eivät olekaan.
Vierailija kirjoitti:
On yleistä tietoa, että materiaa kadehditaan usein. Ihan ympärillään olevaa maailmaa seuraamalla siis voi olettaa, että materiaa pidetään kadehdittavana usein. Jos ei itse kadehdi materiaa, niin onko siinä jotain outoa tai väärää, että mainitsee siitä? Ei se ole välttämättä mitään ylikorostavaa asian kailottamista.
Mutta toisaalta on kyllä ihmisiä, jotka eivät myönnä olevansa kateellisia. Mä tunnistan itsessäni selvästi kateuden ulkonäöstä ja voin myöntää sen, mutta materiakateutta (raha, tavara, omaisuus) en tunnista, koska ne ovat ulkonäön rinnalla vähäpätöisiä. Ulkonäöllä saa helpommin rakkautta kuin materialla. T. Ruma nainen
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että sitä toitotetaan edelleen ihan liian paljon? Kateus-kortti viuhuu aina jos kyseenalaistaa materian haalijoita, vaikka itse miettisikin vaikkapa tuotannon käyttämiä luonnonvaroja, syntyvää jätettä, velkaantumista tmv. Ja kyllä kadehtijoitakin paljon on vaikkei kaikki tietenkään ole. Ei tässä siis mitään peiteltävää ole, sillä ihmiset todella on hyvinkin erilaisia keskenään eikä maailma ole koskaan jyrkän mustavalkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun eräs tuttavani kinuaa sitä, että olisin hänelle kateellinen siitä materiasta, mitä hänellä on, mutta ei, en ole.
Kun he ostivat omakotitalon hän erikseen kysyi minulta, että mitäs tykkäät ja eikö itselläkin olisi kiva tällainen. Lisäksi hän usein alleviivaa ja korostaa, kuinka hän on tehnyt elämässään oikeita valintoja :D :D :D lisäksi hänen lapsensa kyselevät ja sanovat asioita, joista kuulee, että minun valintoja siinä perheessä on ihmetelty enemmänkin :D
Eli kyllä, materialistiset ihmiset jotka ostavat merkkituotteita ja niitä kivilinnojaan nimenomaan kuvittelevat, että heille ollaan kateellisia ja se tuntuu korpeavan heitä kunnolla, kun jotkut eivät olekaan.
Onpa kypsymätön tuttava, minkähän ikäinen mahtaa olla...nousee melkein myötähäpeä hänen puolestaan. Tiedän kyllä itsekin samanlaisia ja en voi aina kuin ihmetellä miten epäkypsä ja rajoittunut heidän maailmankuvansa voi vielä keski-ikäisenäkin olla!
En ole kateellinen muille. Iloitsen yhdessä ystävän kanssa jos hän on saanut jotain haluamaansa. Iloitsen kaikesta kauniista, mitä näen. Esim. Sain juoda ystäväni luona kahvia hienosta mukista. Minulla ei silti ole tarvetta hankkia omaan kotiini samanlaisia mukeja, koska meillä on jo omanlaiset.
Minuakaan ei kiinnosta materia tai ylenmääräinen raha. Yksi sisaruksistani on muka ymmärtänyt tämän, mutta suuttuessaan on usein yrittänyt saada minua kateelliseksi leveilemällä varoillaan. Olen alkanut jo miettiä miten katkaisen välit lopullisesti hänen kanssaan. On olevinaan niin älykäs, mutta edes tuo yksinkertainen asia ei tunnu menevän hänen päähänsä. Voi olla, että hän yrittääkin ärsyttää juuri sillä, että alkaisin taas selittämään hänelle uudestaan ajatuksiani materiasta.
Meikäläistä ei saa.
Kaikki materia alkanut vaan tökkiä, olen jo sen ikänen että haluaisin vain eroon krääsästä, en yhtään lisää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, kuvittelevat kaikki muut samanlaisiksi kateellisiksi, mitä ovat itse.
Minusta melkein tuntuu, että tollaset hankkii lainoillaan ylenpalttisesti niitä ylisuuria kivilinnojaan ja autojaan ihan vain siksi, että muut tulisivat kateellisiksi.
Jotenkin vaikuttavat sellaisilta, etteivät kuitenkaan tunne aitoa iloa näistä hankinnoistaan, kun mikään ei riitä.
Voi kunpa ymmärtäisivät, että oikeasti ketään ei kiinnosta, ehkä osaisivat elää sillon varojensa mukaan.
Oletteko huomanneet, että jos ei hoksaa kehua materialististen hankintoja, luulevat usein kateelliseksi?
Tulee ihan ex-käly mieleen. Tiputteli tohkeissaan vaatemerkkejä joita oli juuri ostellut. Minä onneton kun en ollut ikinä kuullutkaan moisista en osannut olla ollenkaan tarpeeksi otettu. Kävi nykissä shoppailureissulla ja esitteli tuomaansa merkkilaukkua kuin jotain ihme aarretta. Minä siihen en osannut tuumata muuta kuin että joo, onpa kiva. Se oli siis ihan tavallinen veska minun silmissäni ja merkki oli joku jota en tuntenut. Käly taivasteli tietämättömyyttäni ja kertoi mitä laukku oli maksanut. Minä repesin nauramaan ja tyyppi loukkaantui verisesti.
Höpö höpö. Kyllä se vaan niin on, että kunnon Louis Vuitton tekee pois.
Mammat täällä kilvan mainostavat etteivät ole kateellisia. Hyvä, mammat! 👍
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että jos ei hoksaa kehua materialististen hankintoja, luulevat usein kateelliseksi?
Miten sinä pystyt lukemaan toisen ajatukset? Mistä sinä tiedät että se toinen pitää sinua kateellisena?
Tämä on yksi säälittävimpiä ketjuja mitä olen täällä nähnyt.
Sellaset kunnianhimottomat ihmiset vtuttaa mua suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, kuvittelevat kaikki muut samanlaisiksi kateellisiksi, mitä ovat itse.
Minusta melkein tuntuu, että tollaset hankkii lainoillaan ylenpalttisesti niitä ylisuuria kivilinnojaan ja autojaan ihan vain siksi, että muut tulisivat kateellisiksi.
Jotenkin vaikuttavat sellaisilta, etteivät kuitenkaan tunne aitoa iloa näistä hankinnoistaan, kun mikään ei riitä.
Voi kunpa ymmärtäisivät, että oikeasti ketään ei kiinnosta, ehkä osaisivat elää sillon varojensa mukaan.
Mistä sait päähäsi, että kaikki on hankittu lainaamalla rahaa? Ja mistä sait päähäsi, että tasokas asuminen ja laadukkaat autot ovat kaikille yli varojen elämistä?
Tää on jännä ketju.
Suivaannutte siitä, että teidän oletetaan olevan kateellisina materiasta, mutta ette huomaa itse syyllistyvänne myös olettamukseen, että joku pitää teitä kateellisina. Mistä te voitte sen tietää, jos nämä materian omistajat eivät myöskään tiedä, mitä te todellisuudessa ajattelette?
kateus on tuhlauttua energiaa.
materia tyhjää, ei tuo onnea. haluan mielenrauhaa, onnea joita vaikkapa mökkeily tuo