Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini onkin osallisena hyvin lähellä itseäni olevassa kolmiodraamassa

Vierailija
07.08.2018 |

Aloitin uudessa työssä ja viihdyn erinomaisesti.
Nyt sain kuitenkin selville jotain epämieluisaa. Työkaverini, ihan mukavantuntuinen nuori nainen, on ainakin omalta osaltaan syyllinen tyttäreni avoliiton kariutumiseen muutama kuukausi sitten. Eli se toinen nainen. Miten ihmeessä suhtaudun nyt?! Ei tekisi mieli ollenkaan lähteä töihin tänään... olemme samassa vuorossa...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä maailma pieni...

Hauku tyttö horoksi kun seuraavan kerran näet.

Vierailija
2/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö hän kenen äiti olet? Ehkä tässä avautuu mahdollisuus keskustella asioita, jotka ovat jääneet pimentoon.

Ketään ei tarvitse syytellä, mutta jos olet tiedonhaluinen voit antautua keskusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän antaa mahdollisuudet vaikka mihin. Kjekjeh! Älä ainakaan heti kerro kuka olet.

Vierailija
4/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tietää eilisestä saakka, kenen äiti olen. Tyttäreni kertoi minulle, yhteisten tuttujen kautta tämä työkaverini oli saanut tietää, oli ulkonäöstäni ja sukunimestäni päätellyt, että voisin olla lähisukulainen. En todellakaan ala puhua tyttäreni asioista työpaikallani! Ap

Vierailija
5/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
6/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vika ole naisen, vaan sen varatun miehen. Koita muistaa se!

Vierailija
7/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta kun tyttäreni etsi uutta asuntoa ja asui heidän vielä-yhteisen kotinsa yhdessä huoneessa sen aikaa, tämä nainen kikatteli jo olohuoneen sohvalla iltakaudet. Mm. tästä tyttäreni avautui minulle. Ap

Vierailija
8/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli irtisanoutua... Ap

Vierailija
9/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta kun tyttäreni etsi uutta asuntoa ja asui heidän vielä-yhteisen kotinsa yhdessä huoneessa sen aikaa, tämä nainen kikatteli jo olohuoneen sohvalla iltakaudet. Mm. tästä tyttäreni avautui minulle. Ap

No miksi et ottanut tytärtäsi luoksesi? Ette voi kovin kaukana asua, kun samassa työpaikassa tuon uuden kanssa olette.

Porvoon työpaikoilla taitaa olla kuhinaa.

Toisaalta, jos mies on valintansa tehnyt, tyttäresi kannattaa hoitaa itsensä ulos asunnosta ja siirtää katseensa pettäjästä mukavampiin maisemiin.

Vierailija
10/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni ei ole autoa, eikä julkinen liikenne pelaa hyvin täältä maalta. Muuten olisi tullut lapsuudenkotiinsa kyllä. Hän on löytänyt uuden asunnon ja saanut elämänsä hyvälle mallille taas. Ap

Vierailija
11/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et ottanut tytärtäsi luoksesi? Ette voi kovin kaukana asua, kun samassa työpaikassa tuon uuden kanssa olette.

Toisaalta, jos mies on valintansa tehnyt, tyttäresi kannattaa hoitaa itsensä ulos asunnosta ja siirtää katseensa pettäjästä mukavampiin maisemiin.

Ehkä luit avausviestini? Tapahtumat olivat muutama kuukausi sitten. Yhteisasuminen exän kanssa on ollutta ja mennyttä (onneksi), ja aloitin uudessa työpaikassa ja tämä toinen nainen on työkaverini. Ei ole mitään keskusteltavaa, mitä tyttäreni olisi tehtävä nyt jne. Hänen asiansa on hyvällä mallilla, en kaipaa siihen ohjeita. Ap

Vierailija
12/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisessakin on vikaa, jos tietää miehen olevan varattu.

Vierailija
13/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on sitten ongelmana? Mene sinäkin eteenpäin, kuten tyttäresikin. Ei sun pidä hänen puolestaan kantaa kaunaa, asiahan ei varsinaisesti sinulle kuulu vaikka tuo uusi nainen onkin työkaverisi.

Vierailija
14/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä luit avausviestini? Tapahtumat olivat muutama kuukausi sitten. Yhteisasuminen exän kanssa on ollutta ja mennyttä (onneksi), ja aloitin uudessa työpaikassa ja tämä toinen nainen on työkaverini. Ei ole mitään keskusteltavaa, mitä tyttäreni olisi tehtävä nyt jne. Hänen asiansa on hyvällä mallilla, en kaipaa siihen ohjeita. Ap

Tulit kuitenkin tänne kitisemään tyttäresi yksityisasioista. Mies on valintansa tehnyt, löytänyt mieluisemman, paremman, raikkaamman. Tule vain toimeen asian kanssa, ja lopeta tuo kitinä.

Se on ihan ja ainoastaan miehen "syy".

Ja olen itsekin nainen ja äiti, tosin kasvatin tyttäreni paremmin, valitsi hyvän miehen.

Vierailija
15/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisessakin on vikaa, jos tietää miehen olevan varattu.

Ei ole.

Vierailija
16/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttärelläni ei ole autoa, eikä julkinen liikenne pelaa hyvin täältä maalta. Muuten olisi tullut lapsuudenkotiinsa kyllä. Hän on löytänyt uuden asunnon ja saanut elämänsä hyvälle mallille taas. Ap

Minä olisin järjestänyt tyttärelleni auton tai olisin kuskannut itse, autoja voi myös vuokrata. Mutta joo, eihän se ollut mahdollusta koska.... jatkahan keksimistä.

Vierailija
17/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työsi sellainen, että vuorojärjestelyt ovat mahdollisia, jos esimies on ymmärtäväinen? Eli joutuisit siis uskoutumaan hänelle. Ei tietenkään onnistu joka paikassa, ja on harkittava tarkoin, minka verran yksityiasioista avautuu työpaikalla.

TIlanne on työnantajankin kannalta kinkkinen, koska on kokemusta esim. ns. työpaikkaromansseista, niiden kariutumisesta sekä koko tämän prosessin vaikutuksesta muuhun työyhteisöön.

Töiden hoitamiseen työntekijöiden keskinäiset mieltymykset tai vastenmielisyydet eivät tietenkään saisi vaikuttaa ainakaan kielteisesti, mutta mahdotonta niitä vaikutuksia täysin on estää.

Karaise mielesi ja menet vain, keskityt työsi hoitamiseen erityisen hyvin (varmasti nytkin hoidat), tarkoitan tällä sitä, että todella yrität sulkea mielesi muulta kuin itse työltä. Olet tuolle mielipahan aiheuttajalle korostetun kohtelias, kuin vieraalle olisit. Älä anna lannistaa itseäsi.

On niin ymmärrettävää, miten pahoillasi olet äitinä, mutta päätä jo tyttäresi vuoksi, ettet anna tuon "toisen naisen" tuhota sinun työpaikkaasi.

Ole vahva ja mallina omalle tyttärellesikin vahvuudesta, hän tarvitsee nyt kaiken tukesi. Mutkan kautta ajatellen tuo "toinen" on osoittanut tyttäresi miehen kelvottomuuden; tyttösi todellakin ansaitsee paljon parempaa. Voimia siis!

Vierailija
18/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työsi sellainen, että vuorojärjestelyt ovat mahdollisia, jos esimies on ymmärtäväinen? Eli joutuisit siis uskoutumaan hänelle. Ei tietenkään onnistu joka paikassa, ja on harkittava tarkoin, minka verran yksityiasioista avautuu työpaikalla.

TIlanne on työnantajankin kannalta kinkkinen, koska on kokemusta esim. ns. työpaikkaromansseista, niiden kariutumisesta sekä koko tämän prosessin vaikutuksesta muuhun työyhteisöön.

Töiden hoitamiseen työntekijöiden keskinäiset mieltymykset tai vastenmielisyydet eivät tietenkään saisi vaikuttaa ainakaan kielteisesti, mutta mahdotonta niitä vaikutuksia täysin on estää.

Karaise mielesi ja menet vain, keskityt työsi hoitamiseen erityisen hyvin (varmasti nytkin hoidat), tarkoitan tällä sitä, että todella yrität sulkea mielesi muulta kuin itse työltä. Olet tuolle mielipahan aiheuttajalle korostetun kohtelias, kuin vieraalle olisit. Älä anna lannistaa itseäsi.

On niin ymmärrettävää, miten pahoillasi olet äitinä, mutta päätä jo tyttäresi vuoksi, ettet anna tuon "toisen naisen" tuhota sinun työpaikkaasi.

Ole vahva ja mallina omalle tyttärellesikin vahvuudesta, hän tarvitsee nyt kaiken tukesi. Mutkan kautta ajatellen tuo "toinen" on osoittanut tyttäresi miehen kelvottomuuden; tyttösi todellakin ansaitsee paljon parempaa. Voimia siis!

Mahtavan arvion esität. Provohan tämä, mutta jos totta olisi, niin älä nyt sorru tuommoiseen keittiöpsykolointipaskaan, kun tiedät asioista vain ulkopuolisen erittäin puolueellisen kertomuksen. Mistä tiedät vaikka tuo ihana tytär on ollut vaikka minkälainen petturi ja hirviö, tuskin äiti sitä kitinässään kertoisi.

Vierailija
19/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, autoja saa kaupasta! Ettekö tienneet?

Vierailija
20/42 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin järjestänyt tyttärelleni auton tai olisin kuskannut itse, autoja voi myös vuokrata. Mutta joo, eihän se ollut mahdollusta koska.... jatkahan keksimistä.

Tähän sanon vain, että sinulle on ehkä taloudellisesti mahdollista vuokrata auto viikoiksi ja ottaa palkatonta vapaata töistä (tuskin olisin saanut) kuskatakseni tytärtäni työhönsä. En vain tajua, miten päähäsi edes pälkähtää auton vuokraus tai minun, vuorotyötä tekevän ajelu yhteensä kymmeniä kilometrejä toiseen suuntaan kuin itse (kun tövuoroni on jo alkanut toisaalla) jne....

Eikä TÄMÄ ole avaukseni pointti, vaan se nainen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan