Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuulen jonkun käyttäytyvän epäreilusti ja raivoten, ajattelen aina hänen sisäisen lapsensa kärsimyksen olevan syy käytökseen

Vierailija
07.08.2018 |

En ajattele, että siinäpä paha ihminen, vaan suren hänen puolestaan sitä, että joku onkin kehdannutkin vahingoittaa lasta hänen sisällään, lapsuudessa tietenkin. Kukaan ei siis ole paha ihminen, vaan meitä on vain kohdattu ja kohdeltu pieninä joskus niin huonosti, että sisäinen lapsi on vaurioitunut ja kaikki henkilön tuska tulee sieltä. Muiden ihmisten tuomiot eivät auta tilanteessa yhtään, koska ne eivät edes ulotu sisäiseen lapseen ja kaikenlisäksi se lapsi ei kasva, kehity eikä kypsy tuomitsemalla, vaan ainoastaan aidolla oikealla rakkaudella.
Jos kumppanisi käyttäytyy mielestäsi väärin tai loukkaannut, mieti se pieni lapsi hänen sisälleen ja ota vaikka ero. Älä odota, että se kumppanisi on vastuussa sinusta, vaan olet itse. Jos toisen käytös aiheuttaa sinulle pahaa oloa, älä yksinkertaisesti ole hänen kanssaan (ja tuomitse). Ole rakastava, äläkä tuomitse, vaan ota ja lähde. Älä ole rakastavinasi tuomiosi lävitse, koska oikeasti kuitenkin inhoat kyseistä henkilöä, kumppaniasi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se sisäinen lapsi on hemmoteltu uhmaikäinen kakara, joka halusi tikkarin toisen kädestä, ja äiti ilkesi sanoa ei?

Vierailija
2/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te, joiden mielestä terapiaan menijä tekee itse työn, ei terapeutti, miten kuvittelette sen sisäisen lapsen tekevän minkään työn, ellei terapeutti osaa edes auttaa näkemään, että sinun käytöksesi johtuu tuosta? Että sinun sisäistä lastasi on satutettu, se on aivan rikki? Vai mitä ihmettä turhaa varten te oikein menette terapiaan, joiden mielestä se terapeutti ei tee työtä siinä asiakkaan paranemisen eteen ja joko osaa auttaa tai ei osaa? Tuskinpa se terapiaan menijä aina hahmottaa, miten hänen vaikeutensa esim. toimia itsensä parhaaksi linkittyy sisäisen lapsen vointiin ja ITSE parantaa sitä? Olette täysin pellejä ja paskoja jos sanotte, että "sinä itse teet siellä työn" kyllä siihen ERITTÄIN PALJON sen terapeutin osaamista tarvitaan, ANTEEKSI NYT VAAAN! Eikä asiakkaan tarvitse kuin puhua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se sisäinen lapsi on hemmoteltu uhmaikäinen kakara, joka halusi tikkarin toisen kädestä, ja äiti ilkesi sanoa ei?

Siitä en tiedä mitään. Ehkä sulla on.

Ap

Vierailija
4/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta minua kiinnostaa tämä näkökulma sisäiseen lapseen, kerro hänestä lisää.

Ap

Vierailija
5/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissan viikon aihe on siis tämä.Ettei vaan tarttis omia tekosiaan miettiä kun sitten hajoaa pälli.Vastuunkiertämis/omapanakirjoitus vol 4678679767

Vierailija
6/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä selittää sen, että en kertakaikkiaan millään tule joidenkin henkilöiden kanssa toimeen. Varmaan he sitten ovat niitä, joiden sisäisen lapsen mielestä tuo tilanne oli/on edelleen väärin. Toisaalta, koska en usko kenestäkään pohjimmiltaan pahaa, minua kiinnostaa se, että miksi se lapsi koki olevansa oikeutettu ottamaan? Miksi suuttui, kun äitinsä kielsi? Siellä takana voi olla jokin lapsen syy ja perustelu, jota kukaan muu ei ymmärrä.

Ap

Vierailija
7/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas se sinun sisäinen lapsi kasvaa aikuiseksi ja oppiii ottamaan vastuuta omasta aikuisesta elämästä? 

Vierailija
8/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä selittää sen, että en kertakaikkiaan millään tule joidenkin henkilöiden kanssa toimeen. Varmaan he sitten ovat niitä, joiden sisäisen lapsen mielestä tuo tilanne oli/on edelleen väärin. Toisaalta, koska en usko kenestäkään pohjimmiltaan pahaa, minua kiinnostaa se, että miksi se lapsi koki olevansa oikeutettu ottamaan? Miksi suuttui, kun äitinsä kielsi? Siellä takana voi olla jokin lapsen syy ja perustelu, jota kukaan muu ei ymmärrä.

Ap

Ja joka tulisi ilmi vain, jos se tilanne käytäisiin henkilön kanssa terapiassa läpi. Siis se syy.

Ap

Vierailija
9/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskas se sinun sisäinen lapsi kasvaa aikuiseksi ja oppiii ottamaan vastuuta omasta aikuisesta elämästä? 

Käsittääkseni sisäinen lapsi ei koskaan kasva aikuiseksi. Ja en ota vastuuta sinusta koskaan, se on totta, itsestäni taas jo vastaan.

Ap

Vierailija
10/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tule ikinä olemaan vastuussa sinusta, sinä itse valitset kirjoitella ketjuihini, lukea niitä, jopa loukkaantua niistä. Jos et ole mulle mukava, mua ei kiinnosta, mille susta tuntuu. Morjens, jos haluat vain loukata ja olla ilkeä ja kuvittelet, että oisin sun tunteistasi silti vastuusssa. Missä itse olit minun?

Ap

Vierailija
11/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni sisäinen lapsi ei koskaan kasva aikuiseksi. Ja en ota vastuuta sinusta koskaan, se on totta, itsestäni taas jo vastaan.

Ap

Eli sillä nyt oikeutat sinun huonoa käytöstä sinun lapsille ja miehelle. Eli sinulla on tämä oikeus koska sinun sisäinen lapsi on rikki ja sinun äiti on sen rikkonut. Sinulla ei ole mitään vastuita aikuisena ja voit käyttäytyä huonosti muita kohtaan aina. Morjens.

Vierailija
12/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sillä nyt oikeutat sinun huonoa käytöstä sinun lapsille ja miehelle. Eli sinulla on tämä oikeus koska sinun sisäinen lapsi on rikki ja sinun äiti on sen rikkonut. Sinulla ei ole mitään vastuita aikuisena ja voit käyttäytyä huonosti muita kohtaan aina. Morjens.

No enpä mä sille mitään voikaan, miten sisäinen lapsi voi ja mitä apua se ei ole saanut. Etkö jo tuohon ikään mennessä tiennyt, että elämä on?

Ap

Vierailija
13/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olen hakenut apua (nyt sen tajuan, että sisäisen lapsen hoitoon) koko elämäni, enkä ole sitä saanut. Mitä muuta mä oisin voinut tehdä, kuin etsiä apua? En nähnyt lapsettomana, että sisäinen lapseni tulisi kokemaan omien lasten saapumisen näin. Lisäksi se, miten mies on suhteutunut, on ollut myös tietenkin uutta. Uusi tilanne hänellekin. Kaikille. En voi syyttää itseäni, se olisi aivan turhaa. Pahoillani tietenkin olen, mutta se ei paljoa auta tilanteeseen kenenkään arkea.

Ap

Vierailija
14/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissa, opettele suhtautumaan itseesi myötätuntoisesti. Sillä tavalla voit itse korjata sisäisen lapsesi.

Vierailija
15/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

A bitch.

Paitsi joillekin se on paaaaaljon vähemmän bitch, kuin toisille. Esim. mummilleni se ei ollut melkein yhtään bitch.

Ap

Vierailija
16/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikissa, opettele suhtautumaan itseesi myötätuntoisesti. Sillä tavalla voit itse korjata sisäisen lapsesi.

Se on vaikeaa, koska se eräällä lailla edellyttäisi uhrin asemaan menemistä ja se on itseasiassa yllättävän vaikeaa. Koska uhri on avuton. Niin kauan kun syytän edes itseäni, en ole mukamas avuton, vaikken osaa asioille mitään tehdä. Minusta on sietämätöntä, jos asioissa on vikaa, ja joutuu kestämään sen esim. Sen ajatuksen voimalla, että en voinut osata.

Ap

Vierailija
17/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä,se varmaan auttaisi, jos oppisi näkemään, ettei vain osannut jotain.

Vaikka se on aivan älyttömän vaikeaa. Koska miten niin ei osannut? Aina voi opetella, mutta itseasiassa aina ei voi. Joku voi sen vaikkapa estää tai joku voi harhauttaa oppimaan jotain aivan muuta, kuin mitä itse tarvitsisit ja suunnata voimavarasi oppimaan sellaista, mikä vahingoittaa sinua, mutta hyödyttää tätä toista.

Ap

Vierailija
18/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi minun elämässäni on bitch, jos mummini elämä oli kaikinpuolin ihanaa? Todella epäreilua. Mummi ei tämän enempää auttanut ja tajunnut ottaa minua äidiltäni pois. Vaikka se ois ollut iso skandaali, eikä hän olisi voinut nähdä, että se olisi tarpeellinen.

Ap

Vierailija
19/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi oli siis isäni äiti.

Ap

Vierailija
20/38 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mummini ja isäni pitivät minun yhteyttäni tai näköalaani sisäiseen lapseeni elossa. Äitini avustuksella en tietäisi hänestä yhtikäs mitään, siis olemassaolostaan ja varsinkaan hänen hyvyydestään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän