Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi terapeuttini vaikuttaa vähä-älyiseltä

Vierailija
06.08.2018 |

Aion kyllä vaihtaa hänet. Hän ymmärtää sanomiseni jatkuvasti väärin. Mielestäni kielellisessä ilmaisussani ei ole mitään ongelmaa, koska lääkärit ja psykiatriset sairaanhoitajat ovat aina tajunneet, mitä haen takaa. Tosi raskasta puhua tälle terapeutille, kun kaikki asiat pitää selittää pitkästi ja rautalangasta vääntäen. Joskus pitää vielä toistaa juuri sanomani asiat. Terapeutti vielä sanoo välillä, että ajattelen epäloogisesti + perustelee väitteensä ja siinä sitten paljastuu, että hän on itse taas ymmärtänyt väärin.

Hän myös naureskelee tosi paljon. Sellaista tyhjännauramista ja nauraa ihan väärissä kohdissa. Hän kysyi sairaalahoitokokemuksistani ja kun kerroin, että olen ollut myös vierihoidossa, koska yritin jatkuvasti tappaa itseäni todella absurdeilla tavoilla. Tuolle hän hihitteli sitten. Ei ilmeisesti keksinyt mitään sanottavaa.

Aluksi hän vaikutti tosi empaattiselta, mutta nyt pystyn jotenkin aistimaan, ettei hän oikeasti ole niin empaattinen kuin mitä esittää. Ei vaikuta ollenkaan aidolta.

Ei voi olla todellista...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikä ole. Väsynyt provo.

Vierailija
2/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...eikä ole. Väsynyt provo.

Kyllä muuten on. Perustele, millä tavalla viestini vaikuttaa provolta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt varmaan mun exällä. Ja sillä on maniakausi päällä. (joo, tyyppi on bipo ja terapeutti, ja maniassa voi asiakkaat saada melko mielenkiintoista kohtelua)

Vierailija
4/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku vaikutti lupaavalta, mutta vierihoito vie suoraan Porvooseen.

Vierailija
5/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?? Mitä epäuskottavaa vierihoidossa on?

Ap

Vierailija
6/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, terapeutilla on varmasti skitsofrenia, siihen kuuluu hyvin usein epäadekvaattia naureskelua. Kysypäs, onko arvon terapeutti muistanut ottaa omat lääkkeensä viime aikoina. Muista vielä hihitellä päälle.

-epäadekvaatti hekottelija

Vierailija
7/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hm, terapeutilla on varmasti skitsofrenia, siihen kuuluu hyvin usein epäadekvaattia naureskelua. Kysypäs, onko arvon terapeutti muistanut ottaa omat lääkkeensä viime aikoina. Muista vielä hihitellä päälle.

Ihanko taas sattuu päähän? Älä huoli, niin maailma vastaa kun sinne huutaa.

Vierailija
8/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans terapeutti joka naureskeli välillä. Tyhjänpäiväinen hölöttäjä.

Vierailija
9/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti haluaisin kuulla, miksi tämä vaikuttaa provolta? Tämä keskustelu on täysin totta.

Ap

Vierailija
10/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöiselle ei kelpaa mikään.

Eikä mikään auta.

Vierailija
11/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, oletko sinäkin jättänyt lääkkeet ottamatta? Viestisi oli kovin epälooginen.

Vierailija
12/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mikään auta.

Entäs sellaiselle joka leikkii olevansa sitä, mikä auttaa? Itsesäälilissä kiereskely on lapsellinen elämäntehtävä, oi voi kun kukaan ei ymmärrä, mutta huom, ei myöskään välitä.

Vierailija
13/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, oletko sinäkin jättänyt lääkkeet ottamatta? Viestisi oli kovin epälooginen.

Luuletko tällä jotain saavasi aikaan, vaikka tunteen? Epävarmuutta? Luule mitä luulet. Aina parempi jos luulet, kohta puoliin tilit tasattu. Kylmänviileästi ja harkitusti. Motiivi? Edes se ei SINÄ SINÄ, vaan yleinen sosiaalinen vastenmielisyys.

Luule, maailma ei unohda pahaa ja vinkuminen itsesäälissä ei oikeuta sitä.

Vierailija
14/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aidosti haluaisin kuulla, miksi tämä vaikuttaa provolta? Tämä keskustelu on täysin totta.

Ap

AV:lla jokainen keskustelunavaus on provo.

Vierailija
15/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? Mitä epäuskottavaa vierihoidossa on?

Ap

No kyllä minuakin naurattaa tuo "vierihoito". Oletko Ap mies vai nainen?

Jos olet mies, niin sijaitsiko tuo vierihoitotalo esim. Amsterdamissa, Hampurin Reeperbahnilla, Lontoon Sohossa tai oliko se Pigalle Pariisissa? Maksaako Kela tuollaisiakin hoitomatkoja? Vai onko tuollaisia ihan avoimesti toimivia punaisten lyhtyjen laitoksia Suomessakin?

Ja jos Ap olet nainen, niin eipä tuollaisen hoidontarpeen ilmaisemiseksi tarvitse juuri muuta tehdä kuin istahtaa yökerhon baaritiskille näkyvään paikkaan ja olla oikein avuttoman näköinen; tosin itse tilanteessa hoidon laatu ei välttämättä aina osoittaudu lupausten tasoiseksi. Mutta miten Sinun tapauksessasi kävi, saitko melaa oikein kunnolla?

Vierailija
16/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierihoito on ihan normaali käytössä oleva termi psykiatrisessa sairaanhoidossa. Yhtä hyvin voisi naureskella vaikka lähihoitajalle. Vierihoito tarkoittaa että potilaan luona ollaa kokoajan. Häntä ei päästetä hetkeksikään näkyvistä, ei edes vessassa tai suihkussa käynnin ajaksi. Toteutetaan erittäin itsetuhoisten potilaiden kanssa itsemurhan välttämiseksi. Ei anna kovin hyvää kuvaa terapeutista, että ei tunne kyseistä termiä. Kysy seuraavan kerran mikä terapeuttia naurattaa.

Vierailija
17/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mikään auta.

Ei niin, ne vaan etsii jotain manipuloitavaa.

Vierailija
18/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaa! Joo, tyypillisen huonolta terapeutilta vaikuttaa. Kannattaisi vaihtaa, paitsi että varmaan uusi terapeutti on ihan yhtä huono. Vai onko sulla muka joskus ollut hyvä terapeutti? Mun kokemuksia vastaavista...

1. Joo, munkin terapeutit on tykännyt naureskella mulle. Kun olen kertonut itsestäni sitäsuntätä noloa ja ikävää ja surullista niin terapeutit on naureskellut. Se on outoa. No, naureskelkoon sitten, ei kai se mitään haittaa.

2. Joo, munkin terapeutit on ollut todella huonoja ymmärtämään asioita ja muistamaan ja pitämään mielessä asioita. Olen esim kertonut että lapsuuden jälkeen mulla ei ole ollut mitään muita tunteita kuin yksinäisyys ja masentunut alakulo, että jos en hetkittäin niitä tunteita tunne niin en tunne mitään, että sisälläni on niiden lisäksi vain silkkaa tyhjää. Ja sitten keskustelemme jostain muusta, kerron vaikkapa että opintoni keskeytyivät, niin terapeutti kysyy "miltä se tuntui?", kerron että sain potkut töistä, taas terapeutti kysyy "miltä se tuntui?", kerron että sain palkankorotuksen ja taas terapeutti kysyy "miltä se tuntui?". Siis... mitä ihmettä?! Johan mä kerroin terapeutille että tunnen aina vain yksinäisyyttä ja alakuloa, joten on aivan turha kysyä miltä musta eri tilanteissa tuntuu - tunteeni on aina ihan sama. Tämän tietysti selitän terapeutille... ja pian se kuitenkin taas jälleen kerran kysyy "miltä se tuntui?". Tälläinen terapia ei johda mihinkään. Ehkä ongelma tuossa ei ole se että terapeutti ymmärtää väärin. Ehkä ongelma on se että terapeutti on huono.

3. Mulla on ollut terapeutteja jotka on ollut herkkiä loukkaantumaan! Kun vaikkapa asiallisesti ja varovaisesti korjaan terapeutin väärinymmärryksen, selitän miten oikeasti tarkoitin asian... niin terapeutti saattaa vastata mahdollisimman ilkeään sävyyn "jaaha, ilmeisesti mä sitten ymmärsin väärin, selvä, niinpäniin". Siinä vaiheessa se vähäkin keskusteleminen terapeutin kanssa vaikeutuu entisestään kun mun pitää alkaa varoa sanojani etten vahingossakaan loukkaisi terapeuttiani. Miksi ihmeessä potilaan tarvitsee olla vastuussa terapeutin tunteista? Ja edelleen se terapeutti vaan naureskelee kun mä kerron että viikonloppuna en päässyt ulos asunnostani koska makasin lattialla itkemässä.

4. Vissiin huonoimmat terapeutit oli ne jotka ei uskonut mitään mitä mä sanoin ja aidosti raivosivat sekä huusivat mulle. Esim: "miten niin mikään ei kiinnosta sua? en usko! kyllä jokin kiinnostaa! sano nyt vain että mikä kiinnostaa! no mikä?"

...

Kaikki terapia oli hyödytöntä. Enää en terapiassa käy.

Vierailija
19/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistua siitä, että sinua on hoitamassa ihan oikea koulutuksen saanut psykoterapeutti. Nykyään alalla on aika paljon ulkopuolelta tulleita.

Vierailija
20/26 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaa! Joo, tyypillisen huonolta terapeutilta vaikuttaa. Kannattaisi vaihtaa, paitsi että varmaan uusi terapeutti on ihan yhtä huono. Vai onko sulla muka joskus ollut hyvä terapeutti? Mun kokemuksia vastaavista...

1. Joo, munkin terapeutit on tykännyt naureskella mulle. Kun olen kertonut itsestäni sitäsuntätä noloa ja ikävää ja surullista niin terapeutit on naureskellut. Se on outoa. No, naureskelkoon sitten, ei kai se mitään haittaa.

2. Joo, munkin terapeutit on ollut todella huonoja ymmärtämään asioita ja muistamaan ja pitämään mielessä asioita. Olen esim kertonut että lapsuuden jälkeen mulla ei ole ollut mitään muita tunteita kuin yksinäisyys ja masentunut alakulo, että jos en hetkittäin niitä tunteita tunne niin en tunne mitään, että sisälläni on niiden lisäksi vain silkkaa tyhjää. Ja sitten keskustelemme jostain muusta, kerron vaikkapa että opintoni keskeytyivät, niin terapeutti kysyy "miltä se tuntui?", kerron että sain potkut töistä, taas terapeutti kysyy "miltä se tuntui?", kerron että sain palkankorotuksen ja taas terapeutti kysyy "miltä se tuntui?". Siis... mitä ihmettä?! Johan mä kerroin terapeutille että tunnen aina vain yksinäisyyttä ja alakuloa, joten on aivan turha kysyä miltä musta eri tilanteissa tuntuu - tunteeni on aina ihan sama. Tämän tietysti selitän terapeutille... ja pian se kuitenkin taas jälleen kerran kysyy "miltä se tuntui?". Tälläinen terapia ei johda mihinkään. Ehkä ongelma tuossa ei ole se että terapeutti ymmärtää väärin. Ehkä ongelma on se että terapeutti on huono.

3. Mulla on ollut terapeutteja jotka on ollut herkkiä loukkaantumaan! Kun vaikkapa asiallisesti ja varovaisesti korjaan terapeutin väärinymmärryksen, selitän miten oikeasti tarkoitin asian... niin terapeutti saattaa vastata mahdollisimman ilkeään sävyyn "jaaha, ilmeisesti mä sitten ymmärsin väärin, selvä, niinpäniin". Siinä vaiheessa se vähäkin keskusteleminen terapeutin kanssa vaikeutuu entisestään kun mun pitää alkaa varoa sanojani etten vahingossakaan loukkaisi terapeuttiani. Miksi ihmeessä potilaan tarvitsee olla vastuussa terapeutin tunteista? Ja edelleen se terapeutti vaan naureskelee kun mä kerron että viikonloppuna en päässyt ulos asunnostani koska makasin lattialla itkemässä.

4. Vissiin huonoimmat terapeutit oli ne jotka ei uskonut mitään mitä mä sanoin ja aidosti raivosivat sekä huusivat mulle. Esim: "miten niin mikään ei kiinnosta sua? en usko! kyllä jokin kiinnostaa! sano nyt vain että mikä kiinnostaa! no mikä?"

...

Kaikki terapia oli hyödytöntä. Enää en terapiassa käy.

Miksi tätäkin piti alapeukuttaa? Miksi kaikkea pitää alapeukuttaa? Loukkasiko tämä sua jotenkin? Vai onko tämäkin sun mielestä pelkkä provo? Vai oletko jostain eri mieltä? Mistä olet eri mieltä? Miksi, miten, mitä?