Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret syrjäytyvät?

Vierailija
06.08.2018 |

Onko nykynuoriso jotenkin laiskempaa ja löysempää kuin ennen kun eivät jaksa nähdä vaivaa ja töitä sen eteen jotta eivät syrjäytyisi? Vai mistä se johtuu?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukevat AV- palstaa ja ajattelevat että kaikki ihmiset ovat sairaita päästään.

Vierailija
2/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa on kilpailu kaikesta yhä kovempaa ja kovempaa. On houkuttelevaa jättäytyä syrjään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy enää apumiehen apupojalle tarkoitettuja duuneja. Jos siis tarkoitit nimenomaan työstä syrjäytymistä. Naisista syrjäytyminen on paljon monimutkaisempi ilmiö

Vierailija
4/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat joskus pysähtyneet pohtimaan "Miksi?" ja eivät ole löytäneet vastausta.

Vierailija
5/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailua, maksimointia, työtä, kestävyyttä, nopeutta, verta ja hikeä.

Vierailija
6/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä elämä nykyisessä egon täytteisessä maailmassa on groteski illuusio jossa en halua olla mukana.

Te sanotte, että minä olen sairas, minä sanon, että te olette niitä sairaita.

Vierailija
7/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuvat, pakko sitä pakko tätä. Pakko opiskella vaikka ei ole motivaatiota, eikä mitään hajua tulevaisuuden urasta.

Vierailija
8/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos haluat olla yhteiskunnassa mukana niin olet jatkuvan psyykkisen hyökkäyksen kohde.

Telkkari ja lehdet kirjoittaa mitä sun pitää ajatella, mitä tehdä etc. Koko ajan yritetään ohjailla ja hallita.

Tätä ei edes tavallinen ihminen ymmärrä välttämättä.

Vierailija
9/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. helpot työt joita riitti kaikille hävisivät 90-luvun laman aikana, nykyään tarvitaan koulutusta ja tunkua on joka alalle.

Vierailija
10/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat että kaikki olisivat innolla palvomassa kuningas mammonaa?

Vierailija
11/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhärien pojilta puuttuu miehen malli.

Vierailija
12/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan kaikki valmiina. 100€ ei ole mikään raha. Eivät tiedä kuinka kauan senkin eteen on tehtävä töitä.

Kesätyöt voisi auttaa, edes osa kesästä.

Pidetään välivuosi, joka venyy..opiskelemaan vain tai töihin.

Kännykkäkulttuuri, hoidetaan kaikki kännykällä, vaikeiltakin tuntuvat asiat. Erot, perumiset ym. Ei kohdata ihmisiä ja kerrota kasvotusten eli vastuunkantoa.

Sosiaalisten taitojen puute.

Vierailija
13/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa vain tippuvat ulkopuolelle. Usein murrosvaiheissa, kun lähdetään toisen asteen opiskeluihin tai korkeakouluun. Jääkin ilman paikkaa ja jää ulos porukoista. Nykyään ei pääse peruskoulun papereilla edes lehtiä haravoimaan. Oikeastaan ei tarvita paljoa, että joku syrjäytyy. Tuntuu, että nykyään on niin paljon vaatimuksia, miten pitäisi syödä, pukeutua, peseytyä, puhua, miltä pitää näyttää ja miten toimia. Pitää osata smalltalkit ja hallita talous ja politiikka ja sijoitusbisnekset. Ei ihme jos tuntuu, että ei tavallisen nuoren rahkeet riitä.

Itse odotan syrjäytymistä. Tiedän, että se saapuu tuossa parin vuoden päästä, kun valmistun ja jään lopulta ilman työpaikkaa. Olen ollut elämässäni kerran kesätöissä. Työkokemuksen puute kaataa koko työnhakuprosessini joka kerta. Aina päättyy pettymykseen ja se on tuo tyhjänä ammottava CV.

Vierailija
14/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuoret miehet ei saa tiukkaa teinipinppiä. 

Vierailija
15/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmoraali puuttuu koska yhteiskunta sponssaa kaiken.

Ulkomailta tulleet valioyksilöt ovat malliesimerkkinä nuorisolle siitä miten kaiken saa tekemättä mitään ja voi viettää kaiken aikansa notkuen ostarilla uusin iPhone kädessä.

Vierailija
16/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipiilän tulisi luoda innovoivampi ymmpäristö ja eneemmän kannustavapiaa kuin lannistavia haaasteita.

Vierailija
17/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipiilän tulisi luoda innovoivampi ymmpäristö ja eneemmän kannustavapiaa kuin lannistavia haaasteita.

Eiköös se raaamatussakin sanota että ihmisellle ei tulisi antaa enempää kuin jaksaaa kantaa.

Vierailija
18/19 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköös se raaamatussakin sanota että ihmisellle ei tulisi antaa enempää kuin jaksaaa kantaa.

Kuka hemmetti antoi Sipilälle liian ison taakan?

Vierailija
19/19 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti kiusattu ja mitätöity kaikkialla. Kaikkien mielestä aina se huonoin, epäsosiaalisin, tyhmin, hitain. Ihan sama oliko aikuinen vai lapsi niin sama asenne mua kohtaan. Tappouhkauksia yläasteella ja muuta mukavaa. Ja minkälainen olin? Hiljainen, kohtelias, avarakatseinen, ahkera, luova ym.  Mikä "uhka" minä olen muille? Nuorempana vielä ajattelin, että maailma muuttuu ja minut maagisesti nähdään ja kohdellaan ihan ihmisenä siinä missä muutkin. Ja possun pskat. Ei töitä, ei koulutusta ym. joka paikassa sama mitätöinti. Ehkä luonteeni ei ole sosiaalinen perhonen, mutta sekö oikeuttaa totaaliseen halveksuntaan?????????

Pakko sanoa että mulle syrjäytyminen on ainut selviytymiskeino yhteiskunnassa, jossa sataa sontaa niskaan kaikkialla ja jossa kaikkialla olen se mulkoiltu ja vihattu ihminen. En luota enää keneenkään ja sitä parempi olo, mitä vähemmän ihmisten kanssa tekemisissä. Uppoudun tietokonepeleihin ja taiteeseen. Onneksi en ole ikinä ruvennut vetämään huumeita tai vastaavaa. Liikun ja syön terveellisesti, mutta vain itseni takia.

Nykyluonteeni on edelleen introvertti, mutta minusta on myös tullut itsekäs ja vttumainen persoona. Miksi ihmeessä luottaisin ventovieraisiin, yhteiskuntaan tai mihinkään jos minua on kohdeltu lähes 30 vuotta kuin jotakin kakkapökälettä? Pessimisti ei pety. Tietenkin joku nyt inahtaa että yhyy ei naiset voi syrjäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi