Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka eivät katso silmiin ollenkaan?

Vierailija
06.08.2018 |

Exäni oli sellainen ja ajattelen ssen johtuvan siitä, että oli niin epärehellinen. Mitä muita syitä voi olla?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, todella häiritsevää kun itselle luontevaa hakea katsekontakti. Tosi puhelias tyyppi ja sosiaalinen kylläkin että ujoudesta ei oo kiinni, eikä mistään epärehellisyydestä.

Vierailija
62/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä jos tunnen näitä ihmisiä koska olen itse se osapuoli joka ei ikinä katso silmiin, muuta kuin lyhyitä katseita vähän väliä.

Oma syyni on autismi 1 (entinen asperger) josta sain diagnoosin 26-vuotiaana 2017

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa katsoa silmiin, ihan mahdoton tehtävä mulle, ja olen sentään jo 58-v. Olen kuitenkin luotettava ihminen. Ei ole mitään diagnoosia mulla, mutta lapena ja nuorena sain kuulla olevani outo ja nykyään enää vain erikoinen.

Vierailija
64/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkänä en pysty katsomaan ihmisiä silmiin

Vierailija
65/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää silmiin katsomattomat palikat tuijottavat kyllä innokkaasti tisseihin.

Yök.

Vierailija
66/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex oli myös. Katse kiersi ja kaarsi, ei vahingossakaan katsonut ketään silmiin, ei edes kasvoihin. Muutenkin kiemurteli ja vääntelehti jos joutui puhumaan, minunkin kanssani!

Oli kyllä muutenkin kummallinen. Siksipä juuri ex.

Aina herää väkisinkin kysymys, miten olet ylipäätään alkanut seurustelemaan kyseisen ihmisen kanssa. Kun yleensä sitä ihastutaan johonkin siinä toisessa, jos seukkaamaan aletaan. Vaikea kuvitella ihastumista ihmiseen, joka vääntelehtii ja kiemurtelee jos joutuu puhumaan eikä edes katso silmiin. Aika kaukana ainakin romanttisesta rakastumisesta :)

Vierailija
67/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni varmaan silmät pyörii päässä kun puhun ihmisten kanssa. Tulee jotenkin kiusallinen olo jos pälätän ja katsekontakti vain pysyy ja pysyy.. Näytän varmaan epärehelliseltä,mutta voivoi.

Se silmiin tuijotus on kyllä hirveetä!

Parista ihmisestä on tullut oikein paniikkioireita tai ainakin jotain sinne päin kun ovat niin intensiivisesti tuijottaneet silmiin.

Toinen oli raskausajan diabeteksen hoitaja ja toinen eräs tuttavani. Ei sekään normaalia ole että tuijotetaan intensiivisesti silmiin koko keskustelun ajan. Puistattavaa. Siitä tilanteesta haluaa vaan pois.

Minä olen tuollainen puistattava tuijottelija. Katselen muualle kuin silmiin ainoastaan silloin kun on kyse jostakin vaikeasta ja ehkä häpeällisestä asiasta, enkä tahdo nähdä toisen reaktiota tai näyttää omaani.

Silmiin katsoessa koen yhteyttä toiseen ihmiseen ja minusta tuntuu hirvittävän epäkohteliaalta, jos katselen toisen puhuessa muualle kuin hänen silmiinsä.

Jos joku välttelee silmiin katsomista, tulkitsen sen torjuvaksi eleeksi ja merkiksi, ettei hän välitä vuorovaikuttaa kanssani. Toinen tulkinta on, että ihminen on ujo ja/tai häpeää itseään, jolloin koetan rohkaista häntä pyrkimällä siitä huolimatta katsekontaktiin. Anteeksi, jos ahdistutte siitä.

Vierailija
68/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskustelussa toisen ihmisen kanssa ole tarkoituskaan tuijottaa silmiin jatkuvasti. Lyhyillä (korkeintaan 3 sek.) vilkaisuilla tsekataan toisen mielialat ja reaktiot. Jatkuva tuijottaminen taas on tahditonta, epäkohteliasta, ja voi sekin kertoa epärehellisyydestä.

Se jos keskustelukumppani taas ei katso ollenkaan silmiin - ei edes vilkaise - saattaa kieliä jostakin neurologisesta- tai mielenterveysongelmasta. Kaikkein ujoimmatkin tuntemani ihmiset kyllä katsovat silmiin puhuessaan, vaikkakin hyvin pikaisesti.

Vierailija
69/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex oli myös. Katse kiersi ja kaarsi, ei vahingossakaan katsonut ketään silmiin, ei edes kasvoihin. Muutenkin kiemurteli ja vääntelehti jos joutui puhumaan, minunkin kanssani!

otatko suihin?

Vierailija
70/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lerssi-heke from heinäpää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otatko suihin?

Aika lähteä Oluttuvalta kotiin.

Vierailija
71/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitu älvänät. Ei taida mennä teidän kaaliin että jotkut vaan on semmosia olematta välttämättä millään tapaa viallinen. Suurin osa tämän lehden ja palstan lukijoista on näemmä UMPI idiootteja. Mut niinhän jo juice leskinen aikoinaan totes suomalaisista että "typerää sakkia". Pitää näemmä paikkansa.

Vierailija
72/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kerran näin Stevie Wonderin, Ei katsonut silmiin.

Vierailija
73/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää silmiin katsomattomat palikat tuijottavat kyllä innokkaasti tisseihin.

Yök.

Sua kukaan kattele ku märissä unissas.

Vierailija
74/90 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikeaa katsoa toisia silmiin. Pystyn kyllä siihen jotenkin, mutta en voi kauaa katsoa vaan mieluummin teen lyhyitä silmäyksiä ja välillä katson muualle. Tämä johtuu osin siitä, että minua on kiusattu todella paljon ja jotenkin olen tottunut pitämään katseeni "piilossa". Tämä sen takia, että välillä olin todella surullinen ja en halunnut kenenkään näkevän "tuskaani" ja mielentilaani. Tämä sama käytös on jatkunut nyt myöhemmässäkin elämässä. Myönnän kyllä, että itsetuntoni on myös huono ja tämäkin varmaan vaikuttaa etten pysty esim todella itsevarmoja ja "upeita" ihmisiä silmiin oikein katsomaan.

Toisaalta en myöskään ole paljon kohdannut sellaisia ihmisiä, joita olisin mielelläni silmiin katsonut. Kouluajat olivat täynnä kiusaamista ja eipä siellä paljonkaan ketään tullut silmiin katsottua enää sen jälkeen, vaikka olisi ehkä pitänyt. Jos nyt joku tulisi ja sanoisi, että olen mukava ihminen niin olisi varmaan helpompaa katsoa silmiin. Tai jotenkin löytäisin sellaisen sielunsiskon joita pari on kyllä matkanvarrella tullut vastaan niin olisi helpompaa muuttaa käytöstä. Mutta enhän minä nyt enää mikään täysin normaali edes ole ja siinä mielessä myönnän, että moni voi pitää käytöstäni aika outona tai vähintään säälittävänä, mutta en jaksa enää välittää. Itse ainakin lupaan, etten "ahdistele" ketään tuijotuksella, koska ymmärrän kuinka epämielyttävää se on.

Vierailija
75/90 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kerran näin Stevie Wonderin, Ei katsonut silmiin.

Andrea Bocellikin näyttää usein tuijottavan haastattelijaa tai duettokumppania rintoihin.

Vierailija
76/90 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko introvertti enkä ota kauhean herkästi katsekontakteja paitsi jo pitkään tuntemiini ihmisiin, eli introvertti on yksi mahis.

Vierailija
77/90 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia, jotka eivät katso silmiin. Joistakin tiedän, että heillä on Asperger, yhdellä ADHD, ehkä johtuu näistä. En ole asiantuntija, niin en mene väittämään, että nämä olisivat syynä kuitenkaan.

Vierailija
78/90 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli ei katso ketään silmiin.

Ei kyllä katsele paljon muutakaan, koska on sokea.

Vierailija
79/90 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monia, jotka eivät katso silmiin. Joistakin tiedän, että heillä on Asperger, yhdellä ADHD, ehkä johtuu näistä. En ole asiantuntija, niin en mene väittämään, että nämä olisivat syynä kuitenkaan.

Minäkin olen lukenut, että vaikeus ottaa katsekontaktia on yksi Aspergerin oireyhtymän tavallisia piirteitä. Ilmeisesti katsekontakti tuntuu liian voimakkaalta ja ahdistavalta. Kannattaa siis muistaa, että katsekontaktia välttävä ei välttämättä ole huonokäytöksinen juntti tai epärehellinen ihminen.

Vierailija
80/90 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko introvertti enkä ota kauhean herkästi katsekontakteja paitsi jo pitkään tuntemiini ihmisiin, eli introvertti on yksi mahis.

Täällä toinen introvertti, joka mieluummin kommunikoi tuntemattomienkin kanssa tuijottelemalla kuin puhuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi