Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi historiallisissa maalauksissa kaikilla on valtavat pullottavat pallosilmät?

Vierailija
06.08.2018 |

Johtuuko se jostain vitamiininpuutoksesta, muistan joskus kuulleeni että jostain puutoksesta ihmisten naamat muokkautuivat siihen suuntaan. Mike monroellakin pullottivat ne silmät kun sillä oli kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta. Tässä varm aan joku samantapanen juttu, vaikka noilla on silmät pyöreät muutenkin, niin ovat oikein pullottaneet ulkona kuopistaan, jonkun vitamiinivajeen takia.
Harvoissa muotokuvissa keskiajalta, näkee normaaeja silmiä, jotka on asettuneet kuoppiinsa.
Ois mielenkiintosta nähdä eurooppalainen maalaus kiinalaisista, siltä ajalta, että onko osattu sellasia silmiä maalata.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo esimerkit näyttävät ihan normaaleilta. Ihmiset taitavat käsittää mulkosilmät eri tavalla.

Onko sun silmissä jotain vikaa. :D

Vierailija
62/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais laittaa uus aloitus barokki ajan silimät ja peruukit, nottei tartte täällä päteä ja vääntää..

Miksi sinua ärsyttävät muiden kysymykset? Tai jos joku tietää aiheesta mahdollisesti sinua enemmän?

No voi jestas !!! Se ihmetyttää kun ei millään mee jakeluun :HISTORIALLINEN!!! Miks sit barokkia pitää tunkee,kai sekin on historiallista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais laittaa uus aloitus barokki ajan silimät ja peruukit, nottei tartte täällä päteä ja vääntää..

Miksi sinua ärsyttävät muiden kysymykset? Tai jos joku tietää aiheesta mahdollisesti sinua enemmän?

No voi jestas !!! Se ihmetyttää kun ei millään mee jakeluun :HISTORIALLINEN!!! Miks sit barokkia pitää tunkee,kai sekin on historiallista?

Voi jestas itsellesi. Keskustelupalsta, jolla saa esittää kysymyksiä. Ap ja sinä ette selvästikään tiedä, mistä puhutte.

Vierailija
64/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barokinaikainenkin on historiallista, kannattaa pätijöiden huomioida tämä.

Mutta aiheenahan on nyt se, miksi historiallisten maalausten ihmiset näyttävät toistensa kaltaisilta kaikki, pallosilmät jne.

Jeesuskin on maalauksissa pallosilmä.

Vierailija
65/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ulkonevat silmät assosioituvat aristokraattiseen ja yläluokkaiseen taustaan.

Vierailija
66/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman ja ajatellut että se johtuu meikkaamattomuudesta. Kun silmiä ei ole meikattu niin luomet korostuu. Suomalaisten silmät ei ole tyypillisesti tuollaiset ulkonevat. Meillä on pienet tihrusilmät eikä yläluomea paljon näy koska silmät on syvällä.

Kyllähän niissä eurooppalaisissa hoveissa meikattiin, ainakin valkosta puuteria laittoivat. sekä miehet että naiset, ei kai silmien muoto meikeillä muutu.

Ei noissa maalauksissa suomalaisia olekaan.  

Kyllä meikattiin mutta nimenomaan ihoa. Kaikki tietävät nämä hovinaisten ja -miesten valkoiset puuteroidut kasvot ja punatut posket. Myös valkoisen puuterin/kalkkijauheen myrkyllisyydestä on puhuttu paljon. Sen sijaan silmiä ei tuolloin meikattu ja meikki jos mikä muuttaa silmän muotoa.

Vierailija
67/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonevia silmiä yhtä lailla kuin pientä suppusuuta, mitätöntä leukaa ja korkeaa otsaa on todennäköisesti pidetty esteettisesti kauniina. Niin kovin eri maku kuin tänä päivänä.

Vierailija
68/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas itsellesi. Keskustelupalsta, jolla saa esittää kysymyksiä. Ap ja sinä ette selvästikään tiedä, mistä puhutte.

Hallelujaa!! Jos mun mielestä historian henkilöt kuvataan peruukkipäisinä mulkosilminä miks mun täytyis kiinnostua jostain veen barokista,ei kiinnosta pätkääkään. Olisitko ap uskonut mikä kalabaliikki viestistäs syntyi?

Vierailija
69/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko vain siitä, että ovat eurooppalaisia? Pienet ja syvemmällä silmäkuopassa olevat killuttimet ovat yleisempiä itäisen geeniperimän ihmisillä kuin europeoideilla. Esim. Suomessakin Länsi-Suomalaisilla näkee usein melko suuria silmiä, mutta idässä näkee enemmän ohuita silmiä, joiden muotoa poskipäiden pyöreys vielä entisestään korostaa.

Vierailija
70/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin historian kuuluisia kaunottaria, ja tuli mieleen Aurinkokuninkaan rakastajatar Madame de Montespan sekä Ludvig XV:n rakastajatar Madame de Pompadour, siis oikein hovin kauneimpia kukkasia.

Montespanin muotokuva: https://pbs.twimg.com/media/Ct_sclnWYAA0whu.jpg

Pompadourin muotokuva: https://i.pinimg.com/564x/df/d8/ea/dfd8ea47b1d5e40c8e4afa19e5abd21a.jpg

Jos nykypäivänä tulisi noiden näköinen vastaan, niin ihmettelisi, mikäköhän syndrooma tuolla herttaisella tytöllä on. No, tuskinpa ovat oikeasti olleet muotokuviensa näköisiä, vaan niistä on vain maalattu mahdollisimman ihanteellisia.

Vierailija
71/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Struuma?

Struuma ei ole kuulkaas mikään silmäsairaus.

Vierailija
72/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman ja ajatellut että se johtuu meikkaamattomuudesta. Kun silmiä ei ole meikattu niin luomet korostuu. Suomalaisten silmät ei ole tyypillisesti tuollaiset ulkonevat. Meillä on pienet tihrusilmät eikä yläluomea paljon näy koska silmät on syvällä.

Kyllähän niissä eurooppalaisissa hoveissa meikattiin, ainakin valkosta puuteria laittoivat. sekä miehet että naiset, ei kai silmien muoto meikeillä muutu.

Ei noissa maalauksissa suomalaisia olekaan.  

Ja ne meikit oli ties mitä myrkkyjä. Esimerkiksi ammoniakkia ja lyijyä vedeltiin naamaan ihan huoleti.

Vierailija
73/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuuko se jostain vitamiininpuutoksesta, muistan joskus kuulleeni että jostain puutoksesta ihmisten naamat muokkautuivat siihen suuntaan. Mike monroellakin pullottivat ne silmät kun sillä oli kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta. Tässä varm aan joku samantapanen juttu, vaikka noilla on silmät pyöreät muutenkin, niin ovat oikein pullottaneet ulkona kuopistaan, jonkun vitamiinivajeen takia.

Harvoissa muotokuvissa keskiajalta, näkee normaaeja silmiä, jotka on asettuneet kuoppiinsa.

Ois mielenkiintosta nähdä eurooppalainen maalaus kiinalaisista, siltä ajalta, että onko osattu sellasia silmiä maalata.

Voiko saada jotain esimerkkiä? Kun minä en ainakaan oikeasti muista yhtään sellaista maalausta, joissa ihmisillä olisi pullottavat silmät.

Huonosti oot sitte kuvia kattellu..valkone peruukki ja pallosilmät ...

Valkoiset peruukit? Kaikilla? Itse olet tainnu kattella huonosti.

Kuka sqanoi "kaikilla", sinä.

Kaikilla peruukit? Kuka niin väittää? Usein merkkihenkilöt on juur kuvattu noin. Turha siitä on vääntää. Ikoneissakin sama homma. Ihan

Se yks mielensäpahottajajankkaaja väitti että joku on väittänyt että "kaikilla", vaikkei missään ole niin sanottu niin.

Vierailija
74/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla, esim. ranskalaisilla, italialaisilla ym. on tuollaiset silmät. Monilla paljon liikkuvaa luomea ja silmät ovat kokonaisuutena jopa pallomaisen näköiset. Luomirako on kuitenkin mantelinmuotoinen.

Vierailija
75/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Struuma?

Kaula ei kuitenkaan pullota. 

Mummollani on ollut streuuma, muistaakseni sellanen tuli jodinpuutoksesta. Nykyään tuskin monellakaan tulee, kun jodia on saatavilla.

Minulla on struuma. Ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Kaula pullottaa vain vähän, struuma voi kasvaa myös kaulan sisälle päin niinkuin minulla. Minä syön ihan tavallista ruokaa ja suolaa, silti se vain joillekin tulee nykyäänkin.

Vierailija
76/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminnassa voi silmät pullistua ulos kuopistaan

Vierailija
77/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on pienet tihrusilmät? Täh, en ole kyllä huomannut. Mut mistäpä täällä ei suomalaisten ulkonäköä haukuttaisi...

Vierailija
78/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Struuma?

Kaula ei kuitenkaan pullota. 

Mummollani on ollut streuuma, muistaakseni sellanen tuli jodinpuutoksesta. Nykyään tuskin monellakaan tulee, kun jodia on saatavilla.

Minulla on struuma. Ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Kaula pullottaa vain vähän, struuma voi kasvaa myös kaulan sisälle päin niinkuin minulla. Minä syön ihan tavallista ruokaa ja suolaa, silti se vain joillekin tulee nykyäänkin.

Olen aina ymmärtänyt struuman ja liikatoiminnan kuuluvan yhteen..ei vajaan ?

Vierailija
79/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidemaalari täällä moi. Noissa linkitetyissä esimerkeissä ei tosiaan ole kyse siitä, että kuvan malli olisi välttämättä oikeasti näyttänyt sellaiselta. Kyse on korostamisesta tai ehkä jopa huonosta piirtotaidosta ja anatomian tuntemuksesta. Ja tietysti ajan muoti-ihanteista. Vähän kuin instafiltterit nykyään...

Itse en suurinta osaa noista näe "pallosilminä", vaan ennemminkin niin, että luomet vain on raskaat ja yläluomi todella paljon näkyvissä, vaikka silmät auki. Tulee väsynyt vaikutelma...

Vierailija
80/97 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään Basedowin taudissa silmät pullistuvat ulospäin, missään muussa kilpparin liikatoiminnassa ei niin tapahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi