Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu siltä, että elämä on ohi

Vierailija
06.08.2018 |

Miten innostua elämästä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mitenkään, jos se on jo ohi.

Vierailija
2/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu.

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

N22

Vierailija
4/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö teillekin niin että lapsuus ja nuoruus oli enemmän tai vähemmän kurjaa, ja odotitte oman elämän alkua ja sitten kun se alkoi, kaikki meni jotenkin ihan käteen ja nyt olette kohta 40 ja edessä lähinnä musta aukko?

Vierailija
5/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 50 ja elämäni on ohi. Jo vuosia olen ollut työtön, ja siitä on aiheutunut jatkuva niukkuus ja rahapula. Aamuisin herään miettimään, että miten saan rahani riittämään ruokaan perheelle. Nyt on kova stressi, kun vanhin lapseni muuttaa pääkaupunkiin kalliiseen asuntoon, ja aloittaa koulun (ei yliopisto, vaan yksityinen kansanopisto). Rahastressi kaventaa ajattelua. Työttömyys on aiheuttanut ulkopuolisen ja turhan ihmisen olon, ja pahan masennuksen.

Vierailija
6/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös elämä ohi. Pari naapurin rouvaa kutsuu minua lenkkiseurakseen sen vuoksi, että voivat lenkin jälkeen palata omaan, turvalliseen elämäänsä. "Sentään minulla on työ". Heillä on menestyneet lapset ja miehet, ja kaikilla vakityö. Minä olen oivallista lenkkiseuraa keskellä päivää, koska minä olen työtön. Jolla menee huonosti. Tämmöisten kävelyiden jälkeen minulla on entistä pahempi olo, kun huomaan että seurani kelpaa vain, että minun työttömyydelläni, huono-osaisuudella, köyhyydellä voi nostaa ja pönkittää omaa (talous) turvallisuuden tunnettaan.

Vierailija
7/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkä tämä onkin keski-iänkriisi? Minäkin kohta 50-vuotias, lapset muuttamassa pois, töitä eikä rahaa ei ole...

Vierailija
8/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen olo pitkään, vahvimmillaan n. 25-35 vuotiaana.

Todella masentava, kapeakatseinen, iloton, väritön, toivoton ajanjakso, ja vaikka kyinka yritin etsiä elämääni iloa, innostusta, "elämää" mm. uusista harrastuksista, eroamalla, lukemalla kasapäin elämäntaito-oppaita, muuttamalla ulkonäköni radikaalisti yms, sitä ei löytynyt. Hetkellistä iloa ehkä, muttei mitään pidempikestoista tai perustavanlaatuista.

Paitsi sitten Jumalasta.

Tätähän moni ei halua kuulla, pitää höpönlöpönä tai tylsänä ja ankeana, tiukkapipoisena.

Sitä Jumala ei ole. Sanassa sanotaan, että kun etsitte ensin Jumalaa, saatte kaiken mitä tarvitsette. Myös sen toivon, innostuksen elämään, rauhan, mitä kukin sitten eniten kaipaa.

Jokaiselle se on tarjolla, ihmisen oma valinta on, tarttuuko siihen vai ei.

Vierailija
9/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävikö teillekin niin että lapsuus ja nuoruus oli enemmän tai vähemmän kurjaa, ja odotitte oman elämän alkua ja sitten kun se alkoi, kaikki meni jotenkin ihan käteen ja nyt olette kohta 40 ja edessä lähinnä musta aukko?

Juu näin tuntuu, elämäni oli aina edessä päin ja sitten se oli takanapäin, mutta koskaan se ei ollut siinä käsillä. 

Vierailija
10/10 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Minä elän täysillä elämääni, olen 57-v. Olen tehnyt niin koko ajan, en ole koskaan jämähtänyt paikalleni odottamaan ”sitten kun”. Lapset ovat jo aikoja sitten lentäneet pesästä. Harrastan kaikenlaista; luen paljon, teen käsitöitä, matkustan, teen vapaaehtoistyötä, lenkkeilen, joskus eksyn tänne. Ykisnkertaisesti nautin elämästäni.