Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erikoisempia nimiä pilkataan???

Vierailija
06.08.2018 |

En halua edes kertoa tyttäreni nimeä kaiken sen vihan ja paskan vuoksi, jonka siitä saisin, mutta alkukirjain on M ja viimeinen kirjain S. Aina kun ihmiset kuulevat tyttäreni nimen, saan todella omituisia ja paheksuvia katseita, onpa joku joskus sanonutkin että "kylläpä lasta nimellä paiskasit". Mitä helvettiä se teille kuuluu, miksi minä nimeän tyttäreni? Kansainväliset nimet tuntuvat olevan punainen vaate tällä hetkellä, kaikki pennut pitäisi nimetä Elloiksi ja Olivereiksi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mercedes? :DD

Vierailija
2/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mua ainakin kyllästyttää jo nää Ellat, Aadat, Emmat, Oonat jne... tusinanimiä. Joka toisella vastaantulijalla. Silti joku raja, esim. tuo aiemman sanoma Mercedes on kyllä todella överi nimi Suomeen, kun taas esim. joku Fia, Odessa, Amelia yms on ihan hyviä nimiä Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Suomessa niin että kaikki vähän erikoisempi on hienostelua ja herraskaista. Eli naurettavaa, koska kansa vihaa ja kadehtii herroja. Ja tietysti jos vielä ei ole oikeasti ylempää kansanosaa niin sitten se vasta naurettavaa onkin jos luulee olevansa jotain hienoa.

Vierailija
4/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsella on myös hiukan erikoisempi nimi. Yleensä reaktio nimeen on, että onpa kaunis. Muutaman kerran on tullut vastaan idiootteja. Yksi isä esim. nauroi lapselleni päin naamaa ja haukkui nimeä, kun lapsi esitteli itsensä. Lapsi pahoitti mielensä ja jouduin viikkokaupalla vakuuttelemaan, että siinä tilanteessa ko. isä käyttäytyi huonosti.

Aikuiset voisivat vähän miettiä omaa käytöstään kuullessaan omaan korvaan erikoisia nimiä. Nimi on tosi henkilökohtainen juttu ja iso osa identiteettiä. Kiva saada typerällä käytöksellä nelivuotias kokemaan itsensä huonommaksi. En ymmärrä millainen aikuinen pahoittaa tahallaan vieraan lapsen mielen. Ei ihan terve ainakaan.

Vierailija
5/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mua ainakin kyllästyttää jo nää Ellat, Aadat, Emmat, Oonat jne... tusinanimiä. Joka toisella vastaantulijalla. Silti joku raja, esim. tuo aiemman sanoma Mercedes on kyllä todella överi nimi Suomeen, kun taas esim. joku Fia, Odessa, Amelia yms on ihan hyviä nimiä Suomeen.

Miksi lapseni ei saisi olla Mercedes, jos niin haluan? :( Ap

Vierailija
6/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "erikoinen ja kansainvälinen nimi", en sano tunnistusvaaran takia...

Joka paikassa kuullaan väärin, nolottaa joutua kerta toisensa jälkeen korjaamaan. Kukaan ei sitä erikoosuuden takia muista. Kun taas työskentelin kaupassa, niin nimikylttini nähtyään turistit tulivat helpottuneen näköisinä puhumaan minulle äidinkieltään, kun luulivat minua omanmaalaisekseen. Siinä sitten yritär nolona selittää, että osaat vain englantia ja sitäkin auttavasti...

Eli joo, mieluummin olisin vaikka Liisa tai Marja tai vaikka Venla.

Vierailija
7/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että wt näyttää rakastavan näitä "ihan itse" keksittyjä nimisekasikiöitä. Kun_valkoroska on niin luovaa väkeä että prinsessa saa nimen Vivana ja pojasta tehdään Napoleon Hannibal.

Kun klassinen kauneuden käsitys on täysin tuntematon asia.

Vierailija
8/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua edes kertoa tyttäreni nimeä kaiken sen vihan ja paskan vuoksi, jonka siitä saisin, mutta alkukirjain on M ja viimeinen kirjain S. Aina kun ihmiset kuulevat tyttäreni nimen, saan todella omituisia ja paheksuvia katseita, onpa joku joskus sanonutkin että "kylläpä lasta nimellä paiskasit". Mitä helvettiä se teille kuuluu, miksi minä nimeän tyttäreni? Kansainväliset nimet tuntuvat olevan punainen vaate tällä hetkellä, kaikki pennut pitäisi nimetä Elloiksi ja Olivereiksi.

Ella ja Oliver ovat nekin kv-nimiä. Suomen suosituimmissa nimissä on paljon samoja kuin esim. Jenkeissä, Kanadassa, Briteissä, Ruotsissa jne.

Kerro vaan se oman lapsesi nimi

Vierailija
9/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimi miestä pahenna.

T. JORMA

Vierailija
10/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensis.

Vierailija
11/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei se pilkka kohdistu niinkään nimeen, vaan vanhempiin joiden pitää erottua muista ja esittää olevansa muiden yläpuolella. Otan nyt esimerkin jota täällä ruodittiin aikoinaan kovastikin eli Jax!

Vierailija
12/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se erikoinen nimi valita juuri siksi, että halutaan huomiota? Kai vanhemmat sitä miettivät jo nimeä antaessaan?

Vierailija
13/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ella ja Oliver ovat nekin kv-nimiä. Suomen suosituimmissa nimissä on paljon samoja kuin esim. Jenkeissä, Kanadassa, Briteissä, Ruotsissa jne.

Kerro vaan se oman lapsesi nimi

NO SE ON SE MERCEDES!!!!!!!!!! Ilkunta alkakoon :( Ap

Vierailija
14/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mercedes Benz, joka persselles lens. Näin, ole hyvä.

Vierailija
15/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran itse vanhempina koette sen olevan hieno nimi, olkaa siitä ylpeitä. Lapsi alkaa vaistota jos vanhemmat häpeävät hänen nimeään. Voihan lapsi sen vaihtaa jos haluaa vaikka Merjaksi jos ei itse siitä tykkää.

Meidän lapsella on nimi joita on alle 10:llä ihmisellä Suomessa. Olen joutunut selittämään esim matkaa varatessani että joo kyllä hän on suomalainen. Ja puistossa aikuiset monesti kysyy lapsen nimeä ja hämmentyy kun eivät osaakaan toistaa sitä. Omasta mielestämme nimi on maailman kaunein ja koska on niin harvinainen Suomessa, koen että vanhempina meidän tehtävä on saada lapselle niin vahva itsetunto että kantaa ylpeydellä massasta poikkeavaa nimeään.

Vierailija
16/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ja vierasperäinen nimi on ihan ok. Niissä on paljon hyviä valittavana.

Harkintaa ja tervettä järkeä kannattaa kyllä käyttää.

Olen samaa mieltä kaikista Saaroista, ja Jannikeista, ja Jasmineista ja mitä Oonia ja Elloja niitä on. Mitään sanomattomia turvallisia hajuttomia ja mauttomia.

Samoin kuin pojilla Joonat ja Jesset ja Nikot.

Puhumattakaan niistä koomisista virityksistä joita keksitään omasta päästä! :D

Vierailija
17/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapseni ei saisi olla Mercedes, jos niin haluan? :( Ap

Oikein Merseedes Bents-Turpo? :DDD Kuvittelet varmaan että kaikki on nyt varmaan todella kateellisia teille, samalla kun lapsesi kärsii nimestä. Julmaa touhua vanhemmilta että viattoman lapsen avulla yritetään jotain näennäis-teennäisyyttä.

Vierailija
18/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen ja vierasperäinen nimi on ihan ok. Niissä on paljon hyviä valittavana.

Harkintaa ja tervettä järkeä kannattaa kyllä käyttää.

Olen samaa mieltä kaikista Saaroista, ja Jannikeista, ja Jasmineista ja mitä Oonia ja Elloja niitä on. Mitään sanomattomia turvallisia hajuttomia ja mauttomia.

Samoin kuin pojilla Joonat ja Jesset ja Nikot.

Puhumattakaan niistä koomisista virityksistä joita keksitään omasta päästä! :D

Siis oo hiljaa siellä niinx, kateellinen mummo!!!!!

terv. Eino-Emilia Yashminah Peräpenkki

;D ;D ;D

Vierailija
19/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nimi miestä pahenna.

T. JORMA

Rehellinen suomalainen nimi, asiaa! *peukku ylös*

Vierailija
20/34 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mercedes? :DD

Ei kun Mursedes? Isänsä näköinen tyttö lienee , samanlaiset viiksetkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi