Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko masentuneen koti oikeasti tämän näköinen?

Vierailija
27.04.2025 |

Kylpyammekin likaista tiskiä täynnä. Ja mä kun luulin eläväni sottaisessa asunnossa. 

https://www.is.fi/asuminen/art-2000011183604.html

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun masentuneen on, jonkun ei. Itse olen vakavasti masentunut, mutta pidän kotini siistinä. Pidän epätoivoisesti kiinni rutiineista ja siivoan kuin robotti - edes jonkinlaista hallinnantunnetta saan näin elämään.

Vierailija
2/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minun ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Miksi sotku haittaa kun kukaan ei käy kuitenkaan kylässä eikä itse jaksa välittää.

Vierailija
4/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen on ihan realistinen kuvaus mahdollisista elinoloista missä jotku elää. Mutta masentuneita on erilaisia, että vaikka se voi olla tuota, niin ei tuo mikään oletusarvoinen tilanne ole

Vierailija
5/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tavaraa. Tällainen ei tarvitsisi kuin minimi määrän tavaraa. Helpottaa siivoamista tosi paljon.

Vierailija
6/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samannäkönen kuin mun kämppä. En edes avaa ovea jos ovikello soi enkä tod. kutsu vieraita.

Vierailija
7/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa sanotaan, että tämän Noran isä teki itsemurhan. Joten ei pelkästään masennuksesta kyse. Varmaan ollut sellainen shokki päällä, että ei ole kyennyt toiminaan.

Vierailija
8/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun on, jonkun ei. Masennuskin näkyy eri tavoin ja on eri asteista.

Vierailija
9/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa tavaraa. Tällainen ei tarvitsisi kuin minimi määrän tavaraa. Helpottaa siivoamista tosi paljon.

P*skapuhetta. Jos ei siivoa niin kämppä on likainen oli tavaraa tai ei.

Vierailija
10/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tilasi ruuat Woltilla ja ne pakkaukset jäi viemättä roskiin, kertyyhän siinäkin joutavaa.

Vierailija
11/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin kunto heijastaa masennuksen astetta. Vaikeatasoisesti masentuneen koti näyttää tuolta (paitsi jos esim. vanhemmat käyvät säännöllisesti siivoamassa). Olin itse keskivaikeasti masentunut ja kotini näytti lähemmäs tuolta mutta ei noin pahalta. Nyt kun olen terve / lievästi masentunut, kotini on melko siisti koko ajan. 

12/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tarina on osoitus siitä, että Suomessa oikeasti välitetään. Veronmaksajille tuli kallis lasku mutta Noora sai apua. Tällaisten tarinoiden vuoksi maksan vetoja mielellään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin kunto heijastaa masennuksen astetta. Vaikeatasoisesti masentuneen koti näyttää tuolta (paitsi jos esim. vanhemmat käyvät säännöllisesti siivoamassa). Olin itse keskivaikeasti masentunut ja kotini näytti lähemmäs tuolta mutta ei noin pahalta. Nyt kun olen terve / lievästi masentunut, kotini on melko siisti koko ajan. 

No ei pidä paikkansa yleisesti ottaen, itsestäsi voit vain puhua. 

Vierailija
14/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lukeneet jutun? Asukilla oli monenlaisia ongelmia. Jossain vaiheessa oli näkökin melkein mennyt, sitten isä tappoi itsensä. Jos on alun perinkin ehkä hauras psyyke, ei kestä jatkuvia vastoinkäymisiä. Ja jos on nepsytaustaa, toimeen ryhtyminen ja toiminnanohjaus voi olla todella vaikeaa. 

Noita mainittuja kavereita ihmettelen. He ovat olleet apuna siivoamisessa, mutta eivät lopulta ilmeisesti ole saaneet mitään kunnollista aikaan. Jos minulla olisi ystävä tuossa jamassa, kävisin varmaan vähintään pari kertaa kuussa viemässä roskat ulos ja tiskaamassa ja pyykkäämässä. 

Vierailija
15/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Miksi sotku haittaa kun kukaan ei käy kuitenkaan kylässä eikä itse jaksa välittää.

No jos on vuokrakämppä niin vuokranantajaa varmaan kiinnostaa. 

Vierailija
16/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko lukeneet jutun? Asukilla oli monenlaisia ongelmia. Jossain vaiheessa oli näkökin melkein mennyt, sitten isä tappoi itsensä. Jos on alun perinkin ehkä hauras psyyke, ei kestä jatkuvia vastoinkäymisiä. Ja jos on nepsytaustaa, toimeen ryhtyminen ja toiminnanohjaus voi olla todella vaikeaa. 

Noita mainittuja kavereita ihmettelen. He ovat olleet apuna siivoamisessa, mutta eivät lopulta ilmeisesti ole saaneet mitään kunnollista aikaan. Jos minulla olisi ystävä tuossa jamassa, kävisin varmaan vähintään pari kertaa kuussa viemässä roskat ulos ja tiskaamassa ja pyykkäämässä. 

Monella voi olla omakin elämä kuormittava. 

17/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihmettele yhtään, koska ei kenelläkään työssä käyvällä aikuisella ole aikaa käydä toisen asuntoa siivoamassa.

Tämän tytön äitiä ihmettelen, missä hän on? Luulisi että oman lapsen tilanne huolestuttaisi edes vähän!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni yksiö on aika samassa kunnossa, hänellä mt- ja päihdeongelmat. Ei päästä muita kotiinsa, minä käyn auttamassa noin joka toinen kk, mutta tuntuu että joka kerta saa aloittaa jeesimisen alusta.

Vierailija
19/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne voivat aika kauhean näköisiä olla. Omassa kämpässäni oli syksyllä jotain banaanikärpäsiä tms. paljon, enkä ole siivonnut raatoja vieläkään pois. Parvekkeella on roskia, pari muuttolaatikkoa on purkamatta (muutosta yli puolitoista vuotta) ja lattioilla on tavaraa ja roskia hujanhajan. Epämääräisiä vaatekasoja on nurkissa pari. 

Minulla on kroonistunut masennus. Olen kuitenkin ihan tavallinen ihminen, käyn töissä kokoaikaisesti ja näytän ihan normaalilta. Kukaan minut tunteva ei uskoisi että kotini on "mt-kämppä".

Vierailija
20/61 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläri joku nais feministi.  Varmaan miesten ja persujen vika että päässä pörisee liikaa.