Jos saisit nyt tyttövauvan, niin mitkä olisi nimiehdokkaat top5 hänelle? Peukutellaan samalla!
Eli jos pitäisi miettiä 5 nimiehdotusta tyttövauvalle, mitkä ne olisi? Ei tarvitse olla paremmuusjärjestyksessä. Samalla peukutellaan muiden vastauksia :)
Pidetään keskustelu asiallisena. Kiitos!
Kommentit (2791)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluisia nimiä on paljonkin.
Olen antanut lapsille nimet luonteen perusteella.
Nimi on saattanut vaihtua synnytysasemalta kastetilaisuuteen, koska nimi ei ole sopinut kantajalleen tai vastannut lapsen luonnetta.
Rakastan vanhoja suomalaisia ja eurooppalaisia nimiä. Kunnioitan perinteitä.T: tuntematon
Wanhastaan meillä on Suomessa suosittu "suvun nimiä", iso- tai iso-iso-vanhempien nimiä tai muiden edesmenneiden sukulaisten nimiä, eikä lapselle ole valittu nimeä suinkaan umpimähkään.
Suomenuskon ( alkuperäisen uskontomme ) mukaan nimittäin ruumis heikkenee ja sairastuu, kun "löyly" ( = sielu ) hiipuu. Kun löyly loppuu kokonaan, niin ruumis kuolee. Tuolloin siinä voi olla jäljellä vielä "itse" ja "luonto". "Luonto" määrää, millaisia ihmisiä me olemme - ts. millainen "luonteemme" on. Perisielu "itse" ei häviä, vaan se siirtyy seuraavaan sukuun syntyneeseen lapseen. Tästä syystä annamme lapselle edelleen mielellämme kuolleen vaarin tai mummon tai ennen heitä eläneen suvun jäsenen nimen.
Sanotaan, että ihminen elää niin kauan, kun joku hänet nimeltä muistaa. Perinteemme eroavat näin monien muiden kansojen ajattelusta ja tämä on heijastunut myös kieleemme. Toki kristinusko on vuos'satain myötä vaikuttanut ajatteluumme, mutta paljon osin tiedostamatonta on vanhasta vielä jäljellä - ja hyvä niin!
Ei taida olla tämä syynä kovinkaan monella, jos kenelläkään.
koko
koko
koko
koko
koko kuten eräällä pariskunnalla kun yrittävät leikkiä rikasta ja kuulaisaa.
Marina
Petra
Kristin
Pia
Harriet
Lempi, Kielo, Amalia, Liinu, Hertta
Liisa
Tiina
Maija
Leena
Anneli
Lilja, Amanda, Sara, Emma, Katariina
Kokoliisa
Osaliisa
Puolikasliisa
Metriliisa
Kokovartti
Kokopalstailija
Amanda tuli jostain syystä heti mieleeni, kun luin otsikon. En tiedä miksi, koska se on täysin mahdotonta, että minulle koskaan syntyisi tyttövauva, koska olen kohdunpoiston läpikäynyt viisvitonen. Nämä on näitä aivopieruja, joita ei aina kannata uskoa, vaikka niitä päähän tuleekin.
Sofia ja Julia tietenkin.
Nehän on pakolliset, etkö ole sitä tiennyt?
Lyydia
Julian
Juulia
Elise
Enni
Annukka