Viileneekö teidän asunnot kun helteet loppui?
Kerrostaloissa edelleen 28 sisällä vaikka kaikki luukut on auki ja vuorokausi ollut viileää ja sateista.
Kommentit (19)
Ei vielä ole viilennyt kuin noin asteella, 29 on nyt.
Avaa ullakolta porrasikkuna ja tee läpiveto. Oma kämppä 29c kunnes läpivedätin 20min.
Nyt 22c ja ihan taivaallinen työteho.
Hitaasti, rakenteet ovat imeneet lämpöä monta viikkoa. 28-29 astetta vieläkin ja paisteen sattuessa 30.
Sisälämpötila 19.2 , ulkona 15+. Mukava olo.
Viime viikolta lämpötila pudonnut 5 astetta. Edelleen yötä päivää 3-4 isoa tuuletusikkunaa auki talossa. Kaksi edellistä yötä olen nukkunut hyvin. Kuumuus tuntui vieneen yläkerran makuuhuoneista hapen ja nukkuminen oli todella tukalaa helteillä. Uutta helleaaltoa odotellessa.
Kyllä viileni. Tippui nyt viikonlopun aikana 31 asteesta 27:aan. Tuntuu jo jopa "kylmältä". Yleensä kämpässäni sellainen 25 vähintään. Ei tartte enää ropelin hyrrätä.
Läpiveto käytössä kuten helteillä, nyt 22 lämmintä. Yöllä piti kaivautua peittoon, kun meinas palella.
10 astetta lämpimämpää sisällä. Vanha, 1980 luvun talo.
Vanha puutalo, joten viilentyminen lähes välitöntä. Pitkälle syksyyn mennäänkin nyt aurinkolämmityksellä niin, että kaikki verhota auki päiväksi, ja auringon lämpö sisään, sitten illalla luukut kiinni.
Tulin 2viikon poissaolon jälkeen Helsingin asuntooni.
Täällä on kuuma niinkun saunassa
On viilennyt 30 asteesta johonkin 25-26, viikonlopun aikana.
Kolmisen astetta on viilentynyt. Ja on kyllä iso ero!
Viiem yönä +13°c ja kämppä oli aamulla +24°c... hitaasti jäähtyy, mutta ei myöskään se +29°c yhdessä yössä lämmennyt.
Meillä on tippunut vain kaksi astetta eli 28:sta 26:een.
Helsinki, uusi kerrostalo.
Jokapäiväisellä läpivedolla olen saanut tämän nyt ekaa kertaa alle 24 asteen, jipii! Meillä on enää to-pe hellettä, kyllä sen nyt kestää.
Viileni nyt ainakin sen verran. että kun tähän asti olen nukkunut ilman pussilakanaa peittona, viime yönä tuli vilu pelkällä lakanalla ja piti hakea huopa olkkarista. Jo useampi viikko toki meillä ollut yli 30 astetta, eli luultavasti olen jo tottunut siihen eikä vielä ole edes kovin viileä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Avaa ullakolta porrasikkuna ja tee läpiveto. Oma kämppä 29c kunnes läpivedätin 20min.
Nyt 22c ja ihan taivaallinen työteho.
MIkä ihmeen porrasikkuna ullakolta?
25 näyttää nyt mittari sisälämpötilaksi.