Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu myymään omakotitalosta puolikasta

Vierailija
05.08.2018 |

Siis mun mies osti tän talon itse ja mä haluaisin että olisin mukana. Olen nyt kotihoidontuella eikä pankki myönnä lainaa. Mies ei kuitenkaan suostu että sen laina siirrettäisiin molempien nimiin. Ei suostu edes soittamaan pankkiin ja kysymään voiko niin tehdä.

Mitä mun pitäisi tehdä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis ryöstää puolet miehesi talosta, vai mitä tarkoitat?

Vierailija
2/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita itse huomenna pankkiin. Kyllä ne osaa kertoa miten voi toimia. Oletteko naimisissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. Mies ei halua myydä, eikä sinulla ole rahaa ostaa vaikka haluaisi?

Varmaan kannattaisi aloittaa siitä, että sinulla ylipäätänsä olisi mahdollisuus ostaa se puolikas. Eihän sitä voi mitään ostaa jos ei ole rahaa.

Siihen saakka tuo on enempi valitusta "miksei mies anna puolikasta taloa minulle".

Vierailija
4/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin siksi, kun sinulla ei ole rahaa.

Meillä laina oli puoliksi ja molemmat maksoimme omat osuutemme pois ihan suunnitellusti. Jos sinulla ei ole tuloja ja osuutesi roikkuu maksamattomana, niin miehesikö sen sinulle maksaa?

Vierailija
5/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että nimi pelkässä lainapaperissa ei tee omistajaa, ainoastaan velalliseksi. Muista tehdä myös talosta ja tontista kauppakirjat, jotta oikeasti omistat jotakin.

Vierailija
6/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko naimisissa? Onko avioehtoa? Jos olette naimisissa eikä ole poissulkevaa avioehtoa, niin anna miehen omistaa talo.

Vierailija
7/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita itse huomenna pankkiin. Kyllä ne osaa kertoa miten voi toimia. Oletteko naimisissa?

Ei pankki kerro muiden laina-asioita, ei edes sen puolison.

Vierailija
8/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sä olet pistänyt rahaa kiinni siihen taloon ja paljon sun mies? Ei pankki anna 100%:n lainoja.

Samoin paljon sä pystyt maksamaan niitä lainoja kuukaudessa? Pystytkö puolet?

Jos mies on pistänyt omarahoitusosuuden ja maksaa korot ja lyhennykset niin sen talo ja sen laina se silloin on. Mies ajattelee, että erootte vielä joku päivä ja viet silloin puolet hänen maksamastaan talosta mukana.

Oikeastaan voisitte erota jo nyt.

Vierailija
9/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit ostaa (vaikka pystyisitkin)? Ole tyytyväinen että saat asua ilmaiseksi ja voit vaikka lähteä menemään ilman että on iso velka niskassa.

Vierailija
10/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla naimisissa

Ap

Vierailija
11/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset odota siihen asti, että palaat takaisin työelämään? Miksi sun täytyy nyt saada omistaa, kun sulla ei ole siihen varaa? Jos koet, että sun pitää saada maksaa asumisestasi, niin maksa ihmeessä miehellesi, mutta mieti lainaa vasta sitten, kun sulla olisi mahis saada sitä.

Vierailija
12/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit ostaa (vaikka pystyisitkin)? Ole tyytyväinen että saat asua ilmaiseksi ja voit vaikka lähteä menemään ilman että on iso velka niskassa.

Olisi kiva omistaa jotain jos vaikka ero tulee ja osallistun kuitenkin pihanhoitoon ym.

Ap

Vierailija
13/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tyydyt tilanteeseen koska eihän sulla ole millä maksaa puolia talosta.

Vierailija
14/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Yllättävän moni ajattelee noin ja asuu tyytyväisenä ilmaiseksi toisen omistamassa talossa vuosikaudet tai jopa -kymmenet. Mutta on se laina muutakin kuin vain rasite.

Jos asut toisen omistamassa, toinen voi eron tullen potkia sut pellolle noin vain, jolloin olet koditon ja toinen saa edelleen asustella talossa vailla taloudellista huolta. Tai joudut eron tullessa muuttamaan hulppeasta omakotitalosta vaikkapa vuokrayksiöön.

Vierailija
15/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviopuolisoilla on avio-oikeus toistensa omaisuuteen, jollei muuta ole sovittu tai määrätty (avioehdossa tai vaikka puolison saaman perinnön ehdoissa).

Avio-oikeutta voidaan pitää eräänlaisena odotusoikeutena, sillä se ei konkretisoidu vielä avioliiton aikana, vaan vasta avioliiton purkautumisen johdosta eli avioeron tai toisen puolison kuoleman jälkeen.

Vierailija
16/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva omistaa jotain jos vaikka ero tulee ja osallistun kuitenkin pihanhoitoon ym.

Ap

Niin olisihan se eron tullessa kiva saada puolet siitä minkä se toinen on kokonaan maksanut.

nimim. uuno joka erehtyi aikanaan ostamaan kodin puoliksi exän nimiin.

Vierailija
17/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon sä olet pistänyt rahaa kiinni siihen taloon ja paljon sun mies? Ei pankki anna 100%:n lainoja.

Samoin paljon sä pystyt maksamaan niitä lainoja kuukaudessa? Pystytkö puolet?

Jos mies on pistänyt omarahoitusosuuden ja maksaa korot ja lyhennykset niin sen talo ja sen laina se silloin on. Mies ajattelee, että erootte vielä joku päivä ja viet silloin puolet hänen maksamastaan talosta mukana.

Oikeastaan voisitte erota jo nyt.

En mä nyt pysty lyhentämään mut tulevaisuudessa voin alkaa lyhentämään miehelleni. Ehkä kun töissä on niin 400-500 euroa kuussa.

Ap

Vierailija
18/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviopuolisoilla on avio-oikeus toistensa omaisuuteen, jollei muuta ole sovittu tai määrätty (avioehdossa tai vaikka puolison saaman perinnön ehdoissa).

Mutta nykyisin kai vain siihen omaisuuteen mikä on hankittu avioliiton aikana?

Vierailija
19/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vau, mikä luonne. Olet kyllä todellinen löytö, en voi muuta sanoa.

Vierailija
20/33 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumpaa sinä haluat, ostaa eli omistaa puolet talosta vai osallistua lainanmaksuun? Ne on kaksi eri asiaa.

Jos pankki ei myönnä sinulle lainaa etkä siis voi ostaa, on ihan sama, vaikka miehesi suostuisi myymään. Kun et voi kuitenkaan ostaa.

Et kai tosissasi odota, että mies LAHJOITTAA sinulle puolet talosta?