Mies ei suostu myymään omakotitalosta puolikasta
Siis mun mies osti tän talon itse ja mä haluaisin että olisin mukana. Olen nyt kotihoidontuella eikä pankki myönnä lainaa. Mies ei kuitenkaan suostu että sen laina siirrettäisiin molempien nimiin. Ei suostu edes soittamaan pankkiin ja kysymään voiko niin tehdä.
Mitä mun pitäisi tehdä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit ostaa (vaikka pystyisitkin)? Ole tyytyväinen että saat asua ilmaiseksi ja voit vaikka lähteä menemään ilman että on iso velka niskassa.
Olisi kiva omistaa jotain jos vaikka ero tulee ja osallistun kuitenkin pihanhoitoon ym.
Ap
Siirrä kuukausittain tuloistasi tietty summa säästötilille ja osta niillä esim. osakkeita. Näin kerrytät vähitellen ihan omaa omaisuuttasi sen päivän varalle, jos ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit ostaa (vaikka pystyisitkin)? Ole tyytyväinen että saat asua ilmaiseksi ja voit vaikka lähteä menemään ilman että on iso velka niskassa.
Olisi kiva omistaa jotain jos vaikka ero tulee ja osallistun kuitenkin pihanhoitoon ym.
Ap
Siirrä kuukausittain tuloistasi tietty summa säästötilille ja osta niillä esim. osakkeita. Näin kerrytät vähitellen ihan omaa omaisuuttasi sen päivän varalle, jos ero tulee.
Ei Ap halua omistaa mitään itse maksamaansa vaan jotain miehen maksamaa.
En minäkään omista mitään vaikka olen jo keski-ikäinen. Mieheni omista a kaiken,. Sopii hyvin meille että yhteinen lapsemme saa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä on erinomainen idea!
Vierailija kirjoitti:
Mies ei kuitenkaan suostu että sen laina siirrettäisiin molempien nimiin. Ei suostu edes soittamaan pankkiin ja kysymään voiko niin tehdä.
Eihän sillä, kenen nimissä laina on, ole mitään tekemistä talon omistajuuden kanssa, vaikka tietysti yleensä velallinen on myös omistaja.
Vaikka laina jaettaisiinkiin teille molemmille, et sinä silti automaattisesti saa talosta minkäänlaista osuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo joku nurmikon leikkuu tekee susta omakotitalon omistajan. Jo on aikoihin eletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö totta! Ei varmastikaan ole juolahtanut kenenkään muun mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko naimisissa? Onko avioehtoa? Jos olette naimisissa eikä ole poissulkevaa avioehtoa, niin anna miehen omistaa talo.
No eiköhön ole aviehto jos ostanut talon itse. Ostin minäkin talon ja on avioehto. Talokin on maksettu ja sehän on vaimoa alkanu vtuttaa, kun omistan talon. Eikä sen tarvi maksaa mitään asumisesta. En ota vaimolta yhtään mitään mikä liittyy tähän taloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis onko sun plani se, että laina vain siirrettäisiin molempien nimiin? Eihän se talon omistussuhteita muuta. Pitää tehdä myös kauppakirja ja hakea lainhuuto molempien nimiin. Jos suunnitelmaan kuuluu että tehdään kaikki tämä mutta mies kuitenkin jatkaa lainan maksamista yksin, ei asiassa tietenkään ole miehen kannalta mitään järkeä.
Onhan näitä. Yks pöljä puhui omasta talosta. Asui kunnan vuokrarivarissa kämpässä, jonka vuokran maksoi sossu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö totta! Ei varmastikaan ole juolahtanut kenenkään muun mieleen.
No, ilmeisesti ei ap:n mieleen. Se kuitenkin olisi järkevin tapa hänelle kartuttaa omaisuutta tuossa tilanteessa.
Jos omistatte talon yhdessä, eron tullessa talo pistetään todennäköisesti myyntiin, ellei toinen halua/ hänellä ei ole varaa ostaa toista ulos siitä. Kun taas toisen omistamasta talosta se omistamaton vain kävelee ulos. Kyllä minusta kannattaa omistaa yhdessä, jos yhteistä tulevaisuutta suunnittelee. Ap:n saumat on vain tässä vaiheessa huonot, kun hoitaa vauvaa kotona. Työssäkäyvänä tilanne lainan suhteen olisi parempi.
Kiitos muistutuksesta.
Ja kiitos myös AP:lle muistutuksesta, kuinka tärkeä avo-/avioehto on.