Kerkesin jo tottua lämpöön ja siihen, että ulos mentäessä ei tarvitse lisätä vaatetta päälle
Kolmisen viikkoa kuljin pelkissä väljissä hihattomissa hellemekoissa ja ainoa vaatekappale mikä piti ulosmennessä lisätä oli hellehattu. Nyt piti kaivaa pitkät housut ja pitkähihainen taas päälle ja tuntuupa nämä oudolta :(
Kommentit (34)
Silti sisällä on 27 vaikka ilma oli yöllä 18 ja ikkunat oli auki. Kauankohan lie kestää että betonirakenteet viilenee.
Ja mä kun olen helteet kahlannut läpi pitkähihaisissa paidoissa. Jatkuu edelleenkin. Paras aurinkosuoja.
Vierailija kirjoitti:
Silti sisällä on 27 vaikka ilma oli yöllä 18 ja ikkunat oli auki. Kauankohan lie kestää että betonirakenteet viilenee.
-kauan.
Eihän tuolla tarvitse sen enempää vaatetta kuin ennenkään. Tosin hellehullut laittavat heti kevyttoppatakin, kun lämpötila on vaivaiset 20 astetta. Ihan tukahduttaa katsetta tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Hellehullut palelee. :) Nyt äkkiä päivystykseen hakemaan vuodepaikkoja sairaalasta.
Älä liiottele, sellaista ei ole tapahtunut. Mutta helteestä narisijat ovat soitelleet hätäkeskukseen ja kiukutelleet kuumuudesta😂
Jumaleisson mikä arktinen ilma iski päin pläsiä, kun meni pihalle!
Mittari näytti 21 astetta ja tuntui, että saa kaivaa jo pilkkihaalarin esiin. Mun puolesta 30 astetta olisi saanut jatkua vaikka jouluun saakka. Ei tällaset pakkaskelit ole ihmistä varten.
jos jo nyt paleltaa, niin miten tarkenette talvelle, kun huonolla tuurilla voi mennä alle nollan asteen.
Hellevaatteissa kyllä edelleen "tarkenee". Kunnon kesälämpötilat on edelleen, jopa hellettä.
Joo illallakin 25 astetta lämmintä vielä. Pärjää pelkissä boxereissa parvekkeella.
No älkäähän nyt. Minulla asui kerran ihan suomalaiseen ilmastoon tottunut tuttava vähän aikaa ulkomailla lämpimässä maassa. Sellaisessa, jossa kesällä oli +35 astetta ja usein paljon enemmänkin ihan normaali lämpötila. Kun syksyn tullen lämpötilat putosivat siellä kolmeenkymppin hän sanoi, että vilu meinasi silloin tulla, vaikka Suomessa ei ollut koskaan palellut niissä lämpötiloissa.
Pitäis ottaa äkkilähtö Espanjaan kun täällä on kylmä niin sais naattia lämmöstä vielä.
Ihmisille tulee uutena asiana, että kun tottuu kuumaan ilmanalaan niin se vähänkin viileämpi tuntuu kylmältä?
Vierailija kirjoitti:
jos jo nyt paleltaa, niin miten tarkenette talvelle, kun huonolla tuurilla voi mennä alle nollan asteen.
V*tuttaahan se jo näin etukäteen, kuin pientä oravaa, mutta minkäs teet, kun on tänne pohjoisnavalle syntynyt.
Mikähän koulu tai toimisto ensimmäisenä tarjoaa hellehulluille lämmittelypaikkaa?