Isorintaiset, normaalipainon sisällä laihduttaneet
Rintani ovat kroppaani nähden melko isot, 65H. Fyysistä haittaa niistä ei juuri ole, mutta sopivien vaatteiden löytäminen on hankalaa, enkä tunne oloani mukavaksi näin isoilla rinnoilla varustettuna.
Olenkin alkanut miettiä, voisiko laihdutus vaikuttaa rintojen kokoon. Siksipä kysyisin, onko siellä isorintaisia laihduttaneita? Pysyivätkö rinnat saman kokoisina painon putoamisesta huolimatta, vai pienenikö kuppikoko?
Täsmennän vielä, että kaipaisin kokemuksia normaalipainon sisällä laihduttamisesta. Itselläni painoindeksi on koko nuoruus- ja aikuisiän ollut 19,5-20, eli varsinaista läskiä ei rinnoissa kauheasti ole. Eikä kyllä painoakaan paljoa tiputettavana, ettei alipainon puolelle menisi. Joka tapauksessa, kokemuksia olisi mukava kuulla.
Kommentit (26)
Mulla 75dd pieneni kokoon 75c,kun lauhdutin normaalipainon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä isoissa rinnoissa sitten on, jos ei rasvakudosta? Siis onko rintarauhaset niin isot?
Rintarauhanen koostuu rauhaskudoksesta, maitotiehyistä, sidekudoksesta ja rasvasta.
Riippuu ihmisestä mikä on rinnan koostumus, onko enemmän rasvaa kuin rauaskudosta tai päinvastoin.
Maitorauhanen = rinta, joita ihmisellä on kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä isoissa rinnoissa sitten on, jos ei rasvakudosta? Siis onko rintarauhaset niin isot?
Kyllä, mutta ei rintarauhasen koko vaan määrä. Joillain enemmän ja toisilla vähemmän. Samoin toisten naisten rinta on pehmeä ja toisten kova, koska kudostyyppi on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli oikein diagnoosi Rintarauhasen liikakasvu. Ei pienentyneet edes yhtä kuppikokoa vaikka laihduin reilusti.
Kiitos, tämä selvensi! Onkohan yleistäkin?
Tämä minuakin kiinnostaisi! Ja missä yhteydessä diagnosoitiin?
Ap
Halusin pienennysleikkaukseen kun omat konstit ei enää auttaneet. Työterveydestä sain kyllä viimein lähetteen, vaikka siellä ei ymmärretty tätä ongelmaa yhtään. Plastiikkakirurgi teki diagnoosin ja laittoi saman tien leikkausjonoon. Julkisella siis leikattiin. Rinnat ei ole edelleenkään pienet, mutta nyt minulle sopivat. Olen erittäin tyytyväinen :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on H-kupin rinnat, ja mammografiassa todettu, että erittäin tiheää rintakudosta, ei siis rasvaa. Oikeasti isot rinnat ovat tällaiset.
Minun ympärysmitta on jo todennäköisesti ihan minimissä, luut tuntuvat heti nahan alla mittauskohdassa. Tällainen leveäluinen yläkropastani kun olen, alakroppaan verratessa siis :)
Ap