Isorintaiset, normaalipainon sisällä laihduttaneet
Rintani ovat kroppaani nähden melko isot, 65H. Fyysistä haittaa niistä ei juuri ole, mutta sopivien vaatteiden löytäminen on hankalaa, enkä tunne oloani mukavaksi näin isoilla rinnoilla varustettuna.
Olenkin alkanut miettiä, voisiko laihdutus vaikuttaa rintojen kokoon. Siksipä kysyisin, onko siellä isorintaisia laihduttaneita? Pysyivätkö rinnat saman kokoisina painon putoamisesta huolimatta, vai pienenikö kuppikoko?
Täsmennän vielä, että kaipaisin kokemuksia normaalipainon sisällä laihduttamisesta. Itselläni painoindeksi on koko nuoruus- ja aikuisiän ollut 19,5-20, eli varsinaista läskiä ei rinnoissa kauheasti ole. Eikä kyllä painoakaan paljoa tiputettavana, ettei alipainon puolelle menisi. Joka tapauksessa, kokemuksia olisi mukava kuulla.
Kommentit (26)
Miksi normaalipainoisen pitäisi laihduttaa?
Kerro yksikin todella hyvä syy.
Terv. toinen hoikka
Minulla on paino jojoillut ylipainon ja normaalipainon välillä. Kuppikoko on vaihdellut F kupin ja D kupin välillä eli hoikkanakaan ei rinnat D kuppia pienemmät ole ollut. Suurimman osan ajasta kumminkin viimevuodet normaalipainossa. Rinnat roikkuvat ja ovat veltostuneet jatkuvan jojolaihdutuksen seurauksena. Yhdessä vaiheessa liikuin niin paljon ja rasvaprosenttini laski hyvin alhaiseksi, että ne olivat kuin nahkapussit/patalaput. Nyt kun vähän lihoin normaalipainon sisällä, ne on E kuppia ja näyttävät vähän naisellisemmilta ja niissä on rasvaakin. En pidä isoista rinnoistani, ja mieluusti ottaisin pienemmät. En näemmä vain laihduttamisella saa D kuppia pienempiä rintoja.
Mitä niissä isoissa rinnoissa sitten on, jos ei rasvakudosta? Siis onko rintarauhaset niin isot?
Vierailija kirjoitti:
Miksi normaalipainoisen pitäisi laihduttaa?
Kerro yksikin todella hyvä syy.
Terv. toinen hoikka
Siinähän se aloituksessa luki.
Riippuu sun tissien koostumuksesta. Joillain isotissisillä on hyvin tiivistä kudosta eikä juuri rasvaa. Joillakin taas melkein kokonaan rasvaa, jolloin kohtuu pienikin painonpudotus näkyy tisseissä.
Plastiikkakirurgin konsultaatiossa voidaan arvioida, mitä "ainesta" tissit noin pääsääntöisesti ovat. Mihinkään toimenpiteeseen ei silti tarvitse olla menossa.
Jos ympäryksesi on nyt 65 cm, niin mistä kohti meinasit laihduttaa?
Itselläni taas vaikutti kuppikoon verran.
Se riippuu aivan kropasta, että mistä sinulla ensimmäisenä lähtee se ylimääräinen. Itselläni se lähtee juurikin rinnoista. Aiemmin hieman harmitti, mutta nyt raskauden myötä olen tyytyväinen rintoihini.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä isoissa rinnoissa sitten on, jos ei rasvakudosta? Siis onko rintarauhaset niin isot?
Mulla oli oikein diagnoosi Rintarauhasen liikakasvu. Ei pienentyneet edes yhtä kuppikokoa vaikka laihduin reilusti.
Mulla kuppikoko 70G nyt kun painan 62kg ja oli myös silloin kun painoin 55kg.
Kakkis kirjoitti:
Riippuu sun tissien koostumuksesta. Joillain isotissisillä on hyvin tiivistä kudosta eikä juuri rasvaa. Joillakin taas melkein kokonaan rasvaa, jolloin kohtuu pienikin painonpudotus näkyy tisseissä.
Plastiikkakirurgin konsultaatiossa voidaan arvioida, mitä "ainesta" tissit noin pääsääntöisesti ovat. Mihinkään toimenpiteeseen ei silti tarvitse olla menossa.
Tätä en ollut tiennytkään. Kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liivien ympärysmitta on 65cm. Se ei ole sama kuin kropan ympärys.
Kakkis kirjoitti:
Mua oikeasti kiinnostaa, että mitä se kudos on. Luulin, että rinnoissa on maitorauhaset ja rasvakudosta, eikä ne maitorauhaset voi olla kauhean isot. Mitä muuta kudosta siellä on?
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan mies? Itselläni ainakin normaalipainoisena ja siroluisena, mutta omenavartaloisena naisena on sama ympärys. Ylimääräista kuitenkin löytyy vatsasta ja alleista vaikka muille jakaa.
En ole AP
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vaikka niistä rinnoista? Ympärys ja kuppikoko kun ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli oikein diagnoosi Rintarauhasen liikakasvu. Ei pienentyneet edes yhtä kuppikokoa vaikka laihduin reilusti.
Kiitos, tämä selvensi! Onkohan yleistäkin?
Minulla ei auttanut. Ympärys vain pieneni niin että mahdoton löytää enää liivejä. Rinnat pysyivät samana eli kuppikoko kasvoi ympärykseen nähden.
Minun kuppikokoni päin vastoin kasvoi laihduttaessa. Rinnan ympärys ei muuttunut mihinkään, mutta liivien ympärysmitta pieneni, joten kuppikoko kasvoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tämä selvensi! Onkohan yleistäkin?
Tämä minuakin kiinnostaisi! Ja missä yhteydessä diagnosoitiin?
Ap
Tisseissä on myös side- ja rauhaskudosta, jotka eivät häviä ts. tissit pienene, vaikka kuinka laihduttaisi.
Hyvin vähän vaikutti mulla rintojen kokoon. Muoto muuttui hiukan, eli rinnan yläosasta lähti täyteläisyyttä pois.