Heh, olen ollut lomalla nyt 1 kk 1 vko ja syönyt joka päivä ulkona eli ravintolassa
On katsos mulla rahaa siihen. Onko sulla? Ei. Mutta niin se vaan menee, että mulla on. Hyväksy se tai hajoa.
Riitta, 55
Kommentit (14)
Nii mäkin tekisin jos asuisin yksin
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä Ritu söit pe, la ja su?
Annoinko luvan ritutella?
Riitta
Oi-voi, minä söin viime matkallani (5 vko) kaikki ateriat ravintoloissa, aamiaisesta lähtien. Kun pääsin kotiin, en kaivannut mitään muuta kuin ruisleipää ja piimää! Noin pitkään ravintoloissa syöminen kävi tylsäksi ja lisäksi laitan itse niin hyvää ruokaa, että vähään aikaan en halunnut kuulla edes puhuttavan ravintoloista. En vaikka matka oli osittain gourmet-matka, johon sisältyi useita Michelin-tähtien ja vähintään suosituksen saaneita ravintoloita.
Mitäpä Riitta-setä söi viikonloppuna, mitkä olivat gulinaariset valinnat?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä Riitta-setä söi viikonloppuna, mitkä olivat gulinaariset valinnat?
Lähinnä jäniksenpapanoita jotka oli marinoitu oliiviöljyllä ja balsamicolla eco-ravintelissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä Ritu söit pe, la ja su?
Annoinko luvan ritutella?
Riitta
Et, Rivo-Riitta
Vierailija kirjoitti:
Oi-voi, minä söin viime matkallani (5 vko) kaikki ateriat ravintoloissa, aamiaisesta lähtien. Kun pääsin kotiin, en kaivannut mitään muuta kuin ruisleipää ja piimää! Noin pitkään ravintoloissa syöminen kävi tylsäksi ja lisäksi laitan itse niin hyvää ruokaa, että vähään aikaan en halunnut kuulla edes puhuttavan ravintoloista. En vaikka matka oli osittain gourmet-matka, johon sisältyi useita Michelin-tähtien ja vähintään suosituksen saaneita ravintoloita.
Mulla muuten käy aina lomamatkoilla näin. Ensin tuntuu ihanalta kun pääsee valmiiseen pöytään, onhan se rentouttavaa. Mutta parin viikon jälkeen kaipaan jo "tavallisia" ruokia :) Kotiruoka maistuu aina ihanalta tuollaisen jälkeen.
Kerro toki, että mitä olet syönyt.
"Kotiruoka"-lounasta itsepalveluna vai pitsaa, kebukkaa ja hampurilaisia.
En jaksaisi varmaan käydä edes neljänä päivänä peräkkäin. Se ruuan odottelu pöydässä on niin pitkästyttävää.
En usko että tuollainen on kellekään oikeasti mikään ylpeilyn aihe.Ap vaan kuvittelee sen olevan. Noloa.
Tulimme juuri lomalta, jonka aikana kävimme syömässä 1-2 kertaa päivässä jossakin ravintolassa. En lähde enää ikinä sellaiselle reissulle. Olin niin kyllästynyt ensinnäkin asiallisten ravintoloiden etsintään, samoin myös niiden tarjontaan, että ihan vihaksi pisti. Jos joskus yritti saada jotakin erilaista, niin sai kuulla, että sitä ei ole nyt mahdollista saada tai ruoka oli ihan tylsää. Ei se, että kokki tekee ruuan, ole tae hyvästä ruuasta, kaukana siitä. Ainekset olivat myös muutaman kerran selkeästi vanhoja ja ammattiylpeyttä ei paikoissa ollut.
Oli siis aivan ihanaa tulla kotiin, mennä kunnon ruokakauppaan ja tehdä tuoreista raaka-aineista hyvää ja maukasta kotiruokaa. Ruokaa, joka maistuu kaikille, jossa on ajatus mukana ja jota tekee mieli vaikka ei olisi enää nälkäkään.
Läski-Riitta, ikä 55, sukupuoli mies