Syön joka päivä närästyslääkettä
Miksi minua närästää näin paljon? Olen varmaan vuoden popsinut närästyslääkettä päivittäin. Siitä on tullut jo ihan tapa enkä kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, kunnes eilen illalla aloin oikein ajatella asiaa. Varmaan monia syitä närästykseen, mutta kannattaako tässä mennä jo lääkäriin, vai yrittää vaihtaa ruokavaliota?
Kommentit (7)
Kävisin otattamassa vatsahappotestin. Olet saattanut pilata vatsasi hapontuotannon.
Ruokavalio, entsyymit, suolahappo, piihappogeeli, ihmisperäiset maitohappobakteerit (esim Havitall niin saat kuitulisän samalla).
Eikös niissä lääkkeissä lue et kahden viikon jälkeen lääkäriin jos ei auta. Lukea ilmeisesti osaat.
Hapottomuus tekee samanlaisia oireita ja lääke vain ylläpitää ja pahentaa ongelmaa.
Refluksitauti....
Itselläni oli myös närästystä refluksitaudin vuoksi. Närästys loppui, kun laihduin 10 kg...
Minulla oli liian löysä les, sulkilihas siis päästää vatsahapot suuhun, refluksitauti siis. Sitä ei leikkauksella lähdetty parantamaan ja nyt olen syönyt Somacia jo 15 vuotta. Tähystyksen se vaatii niin tietää mistä johtuu, muita syitä voi olla esim, helikobakteeri, tyrät, kasvain. Varaa siis aika lääkäriin. Yksityisen kautta pääsee tosi nopsaan. Mulla kaikki hoitui saman viikon aikana. Olin jo tosi kipeä koska ruokatorvi pääsi tulehtumaan se kesti parantua monta viikkoa.tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli liian löysä les, sulkilihas siis päästää vatsahapot suuhun, refluksitauti siis. Sitä ei leikkauksella lähdetty parantamaan ja nyt olen syönyt Somacia jo 15 vuotta. Tähystyksen se vaatii niin tietää mistä johtuu, muita syitä voi olla esim, helikobakteeri, tyrät, kasvain. Varaa siis aika lääkäriin. Yksityisen kautta pääsee tosi nopsaan. Mulla kaikki hoitui saman viikon aikana. Olin jo tosi kipeä koska ruokatorvi pääsi tulehtumaan se kesti parantua monta viikkoa.tsemppiä!
Kiinnittyi huomio tähän. Minullakin paloi muinoin ruokatorvi karrelle hapoista, mutta tulehduksen poistumisen sanottiin kestävän kaksi vuotta, koska ruokatorvea ei voi vain lepuuttaa ja on siten hyvin hidas parantumaan. Alkuun käytin ppi-lääkitystä vain kuukauden huonon ohjeistuksen vuoksi ja jouduin takaisin sairaalapetiin kivuissani.
Lääkäriin ja yksityiselle.