Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks aina puhutaan hoitajien huonosta palkasta? Sairaanhoitaja tienaa keskimäärin 3100e/kk

Vierailija
04.08.2018 |

Eli miksi?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomit tienaa saman ja restonomit. Vastuu pyöreä 0 verrattuna hoitajiin. Todellakin hoitajat ansaitsee lisää palkkaa!!

Vierailija
22/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä on minusta itsestään selvää, että osa palkasta koostuu lisistä. Hoitoala on pääsääntöisesti vuorotyötä. Siksi lisät pitää tietenkin laskea palkkaan mukaan Ei yksityisellä sektorilla esim. maisterintutkinnolla asiantuntijana työskentelevällä ole mahdollisuutta saada "peruspalkan" päälle mitään lisiä, vaan palkka on se mikä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylihoitaja = 7000 eur/kk

Vierailija
24/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat, kätilöt, terveydenhoitajat, ensihoitajat, poliisit ja palomiehet on todella alipalkattuja. Suomi sais hävetä!

Vierailija
25/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen insinööri ja päiväni vietän kahvia juoden, jutellen mukavia ja kahvinjuonnin takia vessassa istuen.

Palkkaa saan nettona 3300€/kk. Työaikaa ehkä 30h/vko

Vierailija
26/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien (AMK) peruspalkan tulisi olla jotain 2800-3000e luokkaa. Siihen sitten lisiä päälle jolloin vuorotyössä palkka olisi jotain 3300-4000e pyöreästi. Silloin oltaisiin jo jokseenkin oikeilla jäljillä.

Vierailija
27/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingenjööör kirjoitti:

Mä olen insinööri ja päiväni vietän kahvia juoden, jutellen mukavia ja kahvinjuonnin takia vessassa istuen.

Palkkaa saan nettona 3300€/kk. Työaikaa ehkä 30h/vko

Juuh

Vierailija
28/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka pyörii ~2500€.

Kuitenkin sairaanhoitajan tulotilastoa vääristävät olennaisen paljon keikkatyö. Moni tekee sen oman perustyönsä lisäksi keikkaa johonkin muuhun yksikköön kuin omaansa. Tämä ihan sen takia ettei se peruspalkka ole niin hyvä.

Meitäkin on monenlaisia, toiset puhuvat työstä, toiset tekevät. Valitettavasti, mutta joka paikassa näin.

Vierailija
29/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyössä on minusta itsestään selvää, että osa palkasta koostuu lisistä. Hoitoala on pääsääntöisesti vuorotyötä. Siksi lisät pitää tietenkin laskea palkkaan mukaan Ei yksityisellä sektorilla esim. maisterintutkinnolla asiantuntijana työskentelevällä ole mahdollisuutta saada "peruspalkan" päälle mitään lisiä, vaan palkka on se mikä on.

EI Kaikki tee hoitoalalla vuorotyötä, esim. 4 vuotta opiskelevat terveydenhoitajat! Työterveyshoitajalla tosin on palkka aika kohdillaan kuuleman mukaan.

Vierailija
30/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä leimahtaa aina välillä sairaanhoitajaviha. Ne on aina noi samat, joiden tutun tuttu on ollut kerran Vaasassa sairaalan siivoojana tai hoitoapulasena. Toivotaan ettet koskaan joudu minulle pävytykseen potilaaksi munuaiskivikohtauksessa. Voiko joku vihata noin kauheasti sairaanhoitajia. Kyllä Suomen korkea elintaso on terveydenhuollon ja koulutuksen ansiota. Ei siitä ole kauan aikaa kun lapset kuolivat alle 5-vuotiaina, äidit joskus synnytykseen. Suomessa näyttää nykyään olevan paljon kateutta koulutettuja ahkeria ja yrittelijäitä kohtaan. Jopa maistereita pilkataan maasedulla ( oma perhe ).

Vierailija
31/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt on tosi alipalkattuja. Kätilön pitäisi saada ainakin 4500e/kk. Miettikää mikä vastuu!! Ja koulutus 4,5v

Vierailija
32/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisät pitää tietenkin laskea palkkaan mukaan, sehän on vain alaan kuuluva ominaispiirre.

Toisilla aloilla tehdään esim. paljon ilmaisia ylitöitä. En ole koskaan kuullut viikonloppuna töitä tekevän projektipäällikön sanovan: "palkka on 6000 euroa kuussa mutta koska teen töitä 50 h viikossa ja viikonloppuisin niin kk-palkka on oikeasti alle 5000 kuussa. Loput "ylityökorvauksia."

Vierailija
33/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat tulla raksainsinööriksi 2600€/kk palkalla painamaan +50h/viikko, loppuis se narina. Ylityölisä, yövuorolisä, ihme etuuksia tehykin on noille saanut.

Vierailija
34/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla ei lasketa vuorolisiä palkkaan ja opettajilla ei lasketa kesäkuuta eikä elokuun alkua lomaksi. 

Vierailija
35/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun verotusta 5% lisää niin saadaan sairanhoitajille tonni lisää. Kuka lähtee mukaan?

Vierailija
36/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kukaan sh:ta vihaa, mutta eipä täällä nyt kovin moni muukaan palkallaan juhli. Siksi vi*uttaa tuo tiettyjen ammattiryhmien ainainen kitinä. 

Aina ne samat!

Ei ikinä poliisit, palomiehet, insinöörit tms. suhteellisen vaativia töitä suhteellisen pienellä palkalla tekevät. 

Vierailija
37/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun verotusta 5% lisää niin saadaan sairanhoitajille tonni lisää. Kuka lähtee mukaan?

En ainakaan minä. Haluaisin saada edes puolet palkastani itselleni.

Vierailija
38/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien palkoista on nuristu iät ajat. Tuliko siis yllärinä? Pitäisi ihmisellä olla kykyä arvioida tuollaisia asioita ennen alalle hakeutumista. Jos ongelma on oikeasti kiire ja työolot, nuriskaa sitten niistä.

Vierailija
39/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilöt on tosi alipalkattuja. Kätilön pitäisi saada ainakin 4500e/kk. Miettikää mikä vastuu!! Ja koulutus 4,5v

HAH! Itse hädin tuskin ehdin synnytyshuoneeseen osastolta kun kätilö ei jaksanut seurata tilannetta. Lopulta ilmestyi röökiltä haisten, juuri ehti laittaa minut laitteisiin ennen kuin oli pakko ponnistaa. Epiduraalia en tietenkään ehtinyt saada.

Esikoista saadessani puolestaan kätilöiden alentuva asenne loisti kilometrin päähän. Minua mm. kehottiin menemään nukkumaan kun kävelin käytävällä kaksinkerroin supistusten aikana. Eihän minua tietenkään oikeasti koskenut, nukkumaan vaan. Tästäkin meni synnytykseen vain muutama tunti

Palkka pätevyyden mukaan. Asiakaspalautteiden mukaan tulospalkkiot eli hyville kätilöille 4500 ja huonoille 2500. Ei yksityiselläkään makseta tulospalkkioita huonoilla suorittajille

Vierailija
40/119 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kun jaksaa paahtaa viikonloppuja niin 4000€/kk ei ole edes kovin vaikeaa saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi