Saimme kutsun häiden rääppiäisiin, mitä ihmettä?
Miehen työtoveri lähetti kutsun häiden rääppiäisiin. En ole koskaan törmännyt vastaavaan? Häät pidetään siis lauantaina ja meidät kutsuttiin sunnuntaiksi syömään jäljelle jäänyt ruoka. Häät ovat ensi viikolla ja kutsu tuli tänään.
Menisittekö?
Meidän mielestä vaikuttaa aika tökeröltä. En ole koskaan kuullutkaan että kutsuttaisiin syömään, mutta vasta suuren päivän jälkeen?! Miksi kutsua lainkaan?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa, että mitä mieltä miehesi on kutsusta. Sehän on hänen työkaverinsa.
Minusta on luonnollista, että häihin ei työkaverit pääse, kun juhlat maksavat paljon. Myönteisenä ottaisin, varsinkin, jos joku muu kuin se kaikkein paras työkaveri kutsuisi edes rääppiäisiin, ja vielä puolisokin olisi kutsuttu mukaan.
Me molemmat ehkä vähän odotettiin kutsua häihin ja kun sitä ei kuulunut niin todettiin että ok, haluavat juhlia suvun kesken tms. Nyt kun tuo viesti tuli rääppiäisiin, niin emme kummatkaan oikein tiedä mitä ajatella. Hän kysyi multa onko tämä joku uus trendi että häihin ei kutsuta mutta rääppiäisiin kyllä. Jos sitä ruokaa nyt kerta on niin ei kai se kovin kalliiksi nyt enää voisi tulla se kutsu varsinaisiin häihin? Mulle tuli tästä olo että emme halua että olette paikalla kun sanomme tahdon mutta ottakaa tästä nyt lonkero kuitenkin.
Mies ei halua mennä paikalle koska pitää käytäntöä ihan outona ja ehti jo orientoitua siihen että meitä ei kutsuta häihin. Sen takia jäinkin pohtimaan että oliko tämä joku jälkiajatus, että no kutsutaan nyt nuokin sittenkin.
Työporukasta yksi sai kutsun varsinaisiin häihin ja kolme muuta rääppiäisiin eli isosta porukasta ei ole kyse.
Nyt tämän varmaan jo tunnistaa :-D mutta ihan sama, vihaan sellaisia aloituksia jotka ovat ihan ympäripyöreitä ettei vaan naapurin koira tunnista kenestä puhutaan!
Aapee
Tämä nyt viimeistään ratkaisee asian, jos yksi työkavereista on kutsuttu häihin mutta muut rääppiäisiin. Tökeröä. En muutenkaan ymmärrä kyseistä käytäntöä. Mielestäni kaikkeen häihiin liittyvään (polttarit, häät, rääppiäiset) kutsutaan tasan ne henkilöt, kuin itse hääjuhlaankin. Ei mitään "afterpartyja" jämäjoukolle. Jos haluaa kutsua työkaverit niin sitten pitää isommat häät mutta, jos haluaa kutsua vain pelkästään läheisimmät niin sitten pitää pienemmät häät. Jotenkin typerää jälkikäteen kutsua viettämään häiden jälkimainkeja, koska siitähän tossa on kyse.
No monesti ne afterpartyt ovat paljon rennompia ja mukavampia tilaisuuksia. Itse olen ollut monet kerrat rääppiäisissä ja aina on ollut kivaa. Pullo viiniä tai skumppaa mukaan ja viettämään kivaa aikaa.
Höh. Me kutsuttiin juuri tyttären rippijuhlien jälkeen muutama kaveri tuhoamaan kakkujen loput. En edes ajatellut, että voisi olla jotenkin loukkaavaa. Ihan kummallinen ajatus.
Voisin mennä mutta lahjana vain esim kukkia ja skumppapullo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse olen kavereilla käynyt perhejuhlien jälkeen rääppiäisissä. Miksi ei?
🙄 No onko pikkasen eri asia? Kaverin perhejuhlat joihin tuskin olisit ikinä edes saanut kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Me kutsuttiin juuri tyttären rippijuhlien jälkeen muutama kaveri tuhoamaan kakkujen loput. En edes ajatellut, että voisi olla jotenkin loukkaavaa. Ihan kummallinen ajatus.
No oliko ne kaverit siellä juhlissa? Olivatko edes potentiaalisia vieraita?
Ymmärrän, jos nämä "rääppiäiset" olisi ilmaistu niin, että haluaa työporukan kanssa vielä juhlistaa naimisiinmenoa. Tavallaan silloin teille olisi järjestetty ns. kokonaan erillinen juhla.
Tai sitten kyseessä olisi täysin häistä erillinen illanvietto, jossa pyydettäisiin viettämään työporukalla (+avecit) rentoa iltaa, vaikka nyt tiedossa olisikin, että kyse on heti häiden jälkeen.
Mutta juhlapaikalle kutsu syömään ylijäämäruokia häitä seuraavana päivänä on mielestäni erikoista. Itse en ainakaan tiedä, että millä mielellä sinne pitäisi mennä. Olenko tulossa siivousavuksi vai juhlistamana jälkikäteen hääparia. Luultavasti siis häitä seuraavana päivänä juhlapaikalla on vielä siivous ym. kesken, joten sikälikin outoa.
Vierailija kirjoitti:
Hieman eri aiheesta kyse. Tosin en ymmärrä, että miksei niitä tytön kavereita olisi voinut kysyä myös itse juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oliko ne kaverit siellä juhlissa? Olivatko edes potentiaalisia vieraita?
Eivät olleet juhlissa. Potentiaalista en tiedä, eivät ole tyttärelle tärkeitä ihmisiä vaikka meilöe aikuisille ovat.
Toihan on joissain tilanteissa mukava vaihtoehto juhlistaa toisten onnea. Jos ajattelee, että toinen vaihtoehto olisi olla kutsuttuna varsinaisessa juhlatilaisuudessa tuntemattomien sukulaistätien kanssa katsellen valokuvamontaaseja ja kuunnellen bestmanin takeltelevaa puhetta tupaten täynnä olevassa salisss ykköset yllä.
Nyt saatte häiden parhaan osuuden (ruuan) pienemmällä vaivalla, ei lahjaa, ei tuntien juhlintaa/odotusta, ei fiinejä vaatteita.
Menkää ihmeessä niin saadaan tietää millaista siellä oli. Menkää sen näköisinä kuin megabileiden jälkeisenä päivänä ollaan, meikit poskilla, parran sänget, paidat sinapissa ja ketsupissa, sukkahousut rikki jne. Luo sopivan tunnelman. Sanotte että kyllä oli mahtavat häät, juhlittiin ihan kybällä. Isäntäväki äimistyy.
Vierailija kirjoitti:
Jep, näin mekin aina tehdään! Onkohan joku verisesti nyt loukkaantunut jos olen kutsunut syömään kakkua ettei roskiin mene 😬
Tässä ketjussa paljastuu taas useimpien tyhmyys! Joo, ei kannata yrittää ilahduttaa työkavereita millään. Siitä ei muuta tule kuin näköjään pahaa mieltä.
Mä en kaikkia työkavereitani voisi kutsua millään. Budjetti ei siis venyisi enkä muutenkaan tunne olevani niin läheinen heidän kanssaan. Toisaalta voisin muutamia heistä kutsua "rääppiäisiin" ja he kyllä tulisivat mielellään, niin ainakin nyt ajattelen. En voisi uskoa, että olisivat yhtä liripäisiä kuin useimmat tähän ketjuun vastanneet.
Kaikesta ihmiset jaksaa hernettä nenään ottaa. Jos pidätte tyypeistä, menette viettämään mukavaa aikaa ilman paineita pukeutumisesta, lahjoista yms. Jos ei huvita, älkää menkö.
En pidä minkään juhlan rääppiäiskutsua loukkaavana. Harvoin sitä kaikkien työkavereiden kanssa ollaan niin hyviä kavereita että häihin (tai muihin (perhe)juhliin) olisi kaikki kutsuttu. Itse voisin ainakin mennä jos vastaava kutsu tulisi.
Pidän rääppiäisiä kuitenkin luonteeltaan vapaamuotoisena ja rentona tilaisuutena eli pukeutuminen sen mukaan. Viemisiäkään en pidä pakollisena ellei välttämättä halua jotenkin muistaa. Itsekin olen pitänyt rääppiäisiä enkä ole mitään tuomisia tms. vierailta odottanut.
Av:n ammattiloukkaantujat taas vauhdissa. :D
En kyllä osaisi loukkaantua, pikemminkin ilahtuisin. Menisin mielelläni.
Mistä hääpari tietää ennakkoon, että ruokaa jää yli?
Työkaverit ovat tuoneet töihin ylijääneitä kakkuja perhejuhliensa jälkeen.
Jotenkin naurattaa tämä, kun tulee heti mielikuva, jos vastaava tapahtuisi jossakin Etelä- Euroopassa, jossa on monesti tapana järjestää isoja häitä, jossa on paikalla kaikki vauvasta vaariin. Sitten Suomessa voidaan pitää pienet häät mutta kuitenkin vietetään seuraavana päivänä rääppiäisiä, jonne kutsutaan "jämäjoukko." Tämä joukkio sitten istuu hiljaa keittiöissä syöden eilispäivän ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa paljastuu taas useimpien tyhmyys! Joo, ei kannata yrittää ilahduttaa työkavereita millään. Siitä ei muuta tule kuin näköjään pahaa mieltä.
Mä en kaikkia työkavereitani voisi kutsua millään. Budjetti ei siis venyisi enkä muutenkaan tunne olevani niin läheinen heidän kanssaan. Toisaalta voisin muutamia heistä kutsua "rääppiäisiin" ja he kyllä tulisivat mielellään, niin ainakin nyt ajattelen. En voisi uskoa, että olisivat yhtä liripäisiä kuin useimmat tähän ketjuun vastanneet.
Hilpeät rääppiäiset seuraavana päivänä, kun hääpari on tolkuttoman väsynyt edellisen päivän juhlista.
Onko tarjolla koko eilesen päivän pöydällä seisseiden tarjoilujen jämät? Vatsatautia pukkaa näin lämpimällä.
Kääk, korjaan sen verran että myös rääppiäisten kutsu on juhlapaikalle (järven rannalla), ei heille kotiin. Siivoamaan taitavat haluta meidät!
Työpaikalta ei ole kerätty lahjaa. Kuva kihlasormuksesta tuli keväällä mutta eivät ole suoraan puhuneet häistä mitään, asia on vaan monen mutkan kautta tullut tietoon että tänä kesänä kai häät on. Päivä selvisi vasta tänään koska kutsu oli häiden jälkeiselle päivälle. Aapee