Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä ostaa enää 48-vuotiaana omaa asuntoa?

Vierailija
04.08.2018 |

Pähkäilen tässä vaan. Olen lapseton ja asun yksin. Olen aina asunut vuokralla ja ajatellut, että olisipa kiva jos olisi ihan oma asunto. Nyt kun minulla yhtäkkiä onkin onnekkaasti tilillä lähes 300000 euroa, niin ei tee yhtään mieli ostaa omaa asuntoa. Ajelen myös 15 vuotta vanhalla autolla, mistä tykkään kovasti, enkä sitäkään halua vaihtaa.
Niin, mietin vaan, että mitähän tässä pitäisi tehdä, tuoko se oma asunto muka elämään jotain onnea?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalomelua ei taas hermot kestä.

Minua kyllä hieman ihmetyttää aina nämä melupuheet. Totta kai kerrostalossa on enemmän väkeä ja sitä myöten enemmän mahdollisuuksia siihen, että joku möykkää, mutta ei rivitaloon muuttaessakaan voi koskaan tietää naapureista totuutta. Se kiva hiljainen naapuri ei välttämättä asu siinä aina vaan tilalle voi tulla häiriköitä. 

Itse asun nyt hiljaisessa kerrostalossa ja harkitsen rivaria, mutta en tosiaankaan kuvittele, että siellä muut elää kuin yksinäisessä erämaakämpässä. 

Vierailija
62/67 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin kuin teet, mutta älä nyt hyvä ihminen makuuta 300.000 euroa tilillä. Siinä ei ole mitään järkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalomelua ei taas hermot kestä.

Minua kyllä hieman ihmetyttää aina nämä melupuheet.

Lisään, että ap:n tilanteessa ja noinkin hyvän summan säästäneenä ostaisin todellakin asunnon ja elelisin tyytyväisenä velattomasti ja siten halvemmin kuin vuokralla. 

Vierailija
64/67 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rahat on sitten kiinni seinissä.

Itse sijoittaisin osan ja käyttäisin tietyn summan vuodessa esim. matkusteluun tai johonki muuhun kivaan.

Itse kuittaan osan vuokrasta osingoilla. Asumme kivalla paikalla, talon omistaa eräs säätiö, joten pelkoa ei ole siitä että kämppä menis alta. Ja jos nämä kulmat alkaa kyllästyttää, voi sisäisessä haussa muuttaa toisaalle.

Niin ja koskaan ei tiedä sairastuuko vakavasti. Minulle on tärkeää että on likvidiä pelivaraa.

Vierailija
65/67 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta yksiötä, kaksiokin on vähän niin ja näin. Mieti, kun olet eläkkeellä, päivät pyörit siinä kolmessakymmenessä neliössä. 😢Hulluksi tulisin. Minulla on 80 neliön uudehkon rivarin päätyhuoneisto, vailla huolia saan tässä asua. Hyvittaa, kun osa teistä valittaa, että sitten jos menee putket jne., kyllä ne putket voi pettää/pitää uusia omakotitalossa ja toisaalta vuokra-asunnostakin. Toki vuokralla pääsee pois, mutta aina ei ole varmaa paraneeko vai huononeeko. En ole asunut vuokralla 43 vuoteen, enkä ole edes vanha. Miettikääpä, olen ollut velaton jo kauan, kuinka olen ehtinyt säästää ja sijoittaa. Tienasin pelkillä asuntokaupoilla mukavan summan, kun vaihdoin omakotitalon tähän nykyiseen. Jos olisin vuokralla asunut, minulla olisi varmasti säästöni ja sijoitukseni, kutra ei tässä määrin. Haluan nimittäin asua laadukkaasti, joten vuokrani olisivat olleet isot.

Vierailija
66/67 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalomelusta: Tässä kerrostalossa kuuluu ääniä vain silloin, kun lastenlapseni tulevat käymään ja sitäkin "metelöintiä" pyrin rajoittamaan. Asuvat omakotitaloissa niin eivät aina ymmärrä, että esim. palloa ei pompotella sisällä.

Vierailija
67/67 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä osta ainakaan omakotitaloa. Osta korkeintaan joku kaksio hyvältä paikalta, jossa saat myytyä sen tarvittaessa. Mutta ei kämpän omistaminen tuo iloa vaan huolta.

Niin tätä olen miettinyt. Olen ajatellut rivitaloa, mutta kun en haluaisi noita kaikkia rahoja sijoittaa asuntoon, niin pitäisi ostaa vähän vanhempi asunto, sillä täällä nuo asuntojen hinnat on ihan pilvissä. Sitten tulee taas se huoli, että jos se asunto onkin homeessa, niin rahat häviää tuuleen sen mukana. Kerrostalomelua ei taas hermot kestä.

Osta se missä asut nyt ja jonka olet hyväksi havainnut.