Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskaa kun lomalta töihin palanneet hehkuttaa sitä paikkakuntaa tai maata, jossa viettivät lomansa

Vierailija
04.08.2018 |

Ja haukkuvat kuinka juuri se oma asuinpaikka on niin pe.rseestä tai Suomi on ihan pa.ska maa! :D Eivät ymmärrä että lomalla ihminen on ihan eri fiiliksissä kuin arkena ja silloinhan kaikki uusi ja ennennäkemätön näyttäytyy niin mahtavana heidän silmissään :)

Oletteko kiinnittäneet tähän huomiota?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Omassa tuttavapiirissäni en ole koskaan kuullut tuollaista. Aika oudolta kuulostaa, jos aikuisista ihmisistä on kysymys.

Mutta ehkä kyse onkin oikeasti siitä, että sinua harmittaa, kun et itse voi kertoa käyneesi lomalla missään... ;-)

Vierailija
2/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Omassa tuttavapiirissäni en ole koskaan kuullut tuollaista. Aika oudolta kuulostaa, jos aikuisista ihmisistä on kysymys.

Mutta ehkä kyse onkin oikeasti siitä, että sinua harmittaa, kun et itse voi kertoa käyneesi lomalla missään... ;-)

Ei harmita. Kuten sanoin tämä ilmiö on hauska. Ei ollut tarkoitus loukata ketään :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ainakin helsinkiläinen ilmiö.

Vierailija
4/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai minäkin tykkäsin taas kerran kesälomakohteestamme Lapista ja Norjasta, mutta ikinä en ole haukkunut omaa kotipaikkakuntaani. Lappi ja Norja ovat minulle upeita paikkoja, mutta kotimme on upein ja paras. Odotin myös innolla töihin pääsemistä ja arkea, sillä tykkään arjesta.

Ihan sama juttu on ollut kaikilla muillakin, yhdenkään en ole kuullut haukkuvan kotiaan. Mutta ehkä tämä ilmiö on tuttu jossakin murjussa asuvalle? Sellaiselle, jonka sydän ei ole kotona ja paikkakunnalla, jossa asuu. Jos kotona asiat ovat peräsimestä, niin kyllä on aika huono elämä. Sääli.

Vierailija
5/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ap:n kirjoituksen ymmärsin. Eli hän ei ole käynyt missään tai tehnyt mitään, niin silloin on hyvä olevinaan naureskella muille.

Vierailija
6/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman.

Vierailija
7/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ap:n kirjoituksen ymmärsin. Eli hän ei ole käynyt missään tai tehnyt mitään, niin silloin on hyvä olevinaan naureskella muille.

Siis eihän kyse ollut siitä, matkusteleeko muut vai ei, vaan siitä ilmiöstä, miten se oma kotipaikka tai -maa tuntuu niin monen mielestä vastenmieliseltä kaikella tavalla, kun on viettänyt lomansa muualla. Ap

Vierailija
8/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan oma kotipaikka tai -maa tuntunut loman jälkeen vastenmieliseltä.

Kotipaikassa tutut toimivat palvelut, kotimaan omat ihanat sesonkituotteet.

Ainoa, mikä on tuntunut vastenmieliseltä, on työpaikka. Mutta siitä olen hakeutumassa tulevan syksyn aikana pois.

Vierailija
9/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin verrattuna moni paikka vaikuttaa tosi hienolta.

Vierailija
10/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

'

Vierailija
11/18 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi = paska maa

Vierailija
12/18 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas on ihan tervettä suhtautua positiivisesti ja avoimesti muihinkin maihin/kaupunkeihin kuin pelkkään omaansa. Tiedän itsekin monia kaupunkeja ja maita maailmalta, joissa on kauniimpaa tai toimivampaa tai ystävällisempää kuin kotipaikkakunnallani Suomessa.

Miksei saisi ihaillen kommentoida asioita, joiden on todennut olevan muualla jotenkin paremmin? Vai ajattelitteko oikeasti, että Suomi on maailman ainoa hyvä maa ja muiden maiden positiivinen kommentointi on jotenkin järkijättöistä? Esimerkiksi terveydenhuolto on järjestetty monissa Keski-Euroopan maissa paljon paremmin ja kun loukkasin itseni lomamatkalla, sain tuntumaa tähän paremmuuteen. Olisiko väen vängälläkin loman jälkeen pitänyt väittää, että Suomen terveydenhuolto best? Ei tietenkään. Kerroin kaikille, miten hyvää hoitoa sain lomallani.

Kotikaupunkini Suomessa on rakas kotini. Kritiikkiä se silti kestää.

Vierailija
13/18 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lomalta palanneet ovat lopuksi todenneet, että kyllä loman jälkeen on ihana palata kotiin. En tietenkään voi mitätöidä sinun kokemustasi, mutta oudolta kuulostaa.

Vierailija
14/18 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut mitään tuollaista. Ehkä olen ollut tekemisissä tasapainoisten ihmisten kanssa, jotka pitävät sekä matkustamisesta että kodeistaan?

Matkustaminen on ihanaa, mutta on mukavaa palata kotiin.

Vierailija
15/18 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut sellaista, että lomalla halutaan olla poissa kotoa mahdollisimman paljon ja sillä ylpeillään, että on oltu koko loma jossain muualla. Makunsa kullakin. Itse nautiskelen lomalla siitä, että saan kerrankin viettää kiireetöntä aikaa omassa kodissani ja lähiympäristössä. Olen tarkoituksella valinnut asuinpaikan, jossa viihdyn paremmin kuin missään muualla. Mutta siis jokainen tyylillään enkä väitä kenenkään viettävän lomaansa väärin.

Vierailija
16/18 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on ihan normaalia vertailla eri maita ja paikkakuntia keskenään. Jollain toisella paikkakunnalla kuin asuinpaikkakunnallani jokin asia voi olla paremmin ja toisin päin. Sama Suomen ja muiden maiden suhteen. Kyllä voi perustellusti sanoa, että vaikka Hollannissa on kauniimpi arkkitehtuuri kuin Suomessa ja Italiassa parempaa ruokaa, Kreikassa ihmiset ystävällisempiä. Suomessa taas on puhdasta, toimiva infra sekä korkea turvallisuustaso.

Tällaisten kommenttien esittämisessä ei ole mitään epäisänmaallista. Kaikissa maissa ja kulttuureissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja makuja on monia. "Suomi on ihan p-a maa" -tyylinen kommentointi ilman perusteluja kertoo toki siitä, että kommentin esittäjällä ei ole kummoista ilmaisukykyä.

Vierailija
17/18 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut sellaista, että lomalla halutaan olla poissa kotoa mahdollisimman paljon ja sillä ylpeillään, että on oltu koko loma jossain muualla. Makunsa kullakin. Itse nautiskelen lomalla siitä, että saan kerrankin viettää kiireetöntä aikaa omassa kodissani ja lähiympäristössä. Olen tarkoituksella valinnut asuinpaikan, jossa viihdyn paremmin kuin missään muualla. Mutta siis jokainen tyylillään enkä väitä kenenkään viettävän lomaansa väärin.

Minä viihdyn kotona myös todella hyvin. Täällä olisi niin paljon kaikkea mukavaa tekemistä ja on ihana vain olla, niin kuin esimerkiksi eilen. En käynyt postilaatikkoa pitemmällä, mutta nypin kukkapenkistä rikkiksiä ja kuihtuneita kukkia, laskeskelin omenoita nuoresta omenapuusta, heitin tikkaa, istuin milloin missäkin katselemassa ja otin nokoset riippumatossa. Täydellisen rentouttava päivä siis ja muu perhe teki omine nokkineen mitä halusi.

Lomalla olimme 2 viikkoa reissussa ja loma oli juuri meidän näköinen rento ja rauhallinen. Näimme upeita paikkoja ympäri Suomea ja tykkäsin tosi paljon, mutta koti on koti. Emme käy lomalla edes sukulaisissa koskaan, sillä se ei ole rentoa, vaan kiusallista hymistelyä.

Olemme asuneet useita vuosia ulkomailla muutamassa eri paikassa ja vaikka kotimme oli siellä, niin Suomessa on minun sydämeni. Muualla on hyvä, mutta kotona paras.

Vierailija
18/18 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo tarkoita muuta, kuin että vitutus arkeen paluusta purkautuu tällä kertaa noilla sanoilla. Ei kannata ottaa ihan kaikkea kirjaimellisesti. Kukapa meistä ei joskus vähän liioittelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän