Oura-sormus valittaa etten palaudu töistä
Otin sesonkityön vastaan ja työ on aika fyysistä. Nyt näyttäisi sille että stressitaso häiritsee yöunia ja en palaudu. Olokin on sen mukainen. Ensimmäisestä työpäivästä asti alkoi ja univelkaa on kerääntynyt melkoisesti parin viikon aikana. Kamala kiire kokoajan. Onko teillä kokemusta mennä valittamaan terveyskeskukselle Ouran tiedoilla? Sykkeet on tosi korkealla ja ei kerkeä tietojen mukaan palautua yhtään. Laskin että noin 2h päivässä kykensin tekemään töitä, korkeintaan neljä. Nyt on mennyt joinain päivinä kymmenenkin tuntisia päiviä, eikä kerkeä syömään.
Samalla voi huomata miten työtehot on kärsineet melkoiseti. Kauhean hajamielinen olo.
Miten voi työpäivä olla rasitukseltaan samalaista kuin ringette-turnaus? Ei mitään järkeä tässä tahdissa, kun kyse ei kuitenkaan ole mistään urakkahommasta.
Kommentit (6)
Mulla sykemittari valittaa, että istun liikaa ja olen passiivinen.
No sori, mutta kun mä opiskelen, niin ei siellä auta ku istua vaikka kuinka kello herjais.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vaikka syödä pieniä välipaloja, jos et ehdi syödä mitään. Kun työt ovat ohi, pidä pieni tauko ja käy lenkillä. Sitten lepäät kunnes on aika mennä nukkumaan. Mene ajoissa nukkumaan, että ennätät palautua yön aikana. Mittaa verenpaineesi, jos korkealla vähennä suolaa, sokeria ja rasvaa ruokavaliosta.
Korkea syke, stressi ja palautumattomuus voi johtua myös korkeasta kolesteroliarvosta. Mittauta kolesterolisi.
Kokeilin käydä lenkillä, mutta se pahensi varsinkin unia. Tulen töistä tyyliin aika usen nyt klo 20.
Työmatkat ottaa aikaa. Ei oikein sovi kasvihuonetyö nelikymppiselle hyväkuntoiselle ihmiselle.
Näyttäisi huonolta palautuminen. Verenpaine on normaali 120/60/45.
Kolesterolin kanssa voi olla ongelmaa, kun sitä on suvussa. Olen sporttinen ihminen ja joutunut jättämään työn takia kokonaan joukkueurheilun väliin. Normaalisti juoksen viidesti viikossa kympin ja käyn kolmesti salilla nelisen tunnin ajan viikossa. Nyt tuntuu että kunto on heikentynyt ratkaisevasti.
Ajattelin että pieni sesonkityö olisi ihan hyvä ja kevyttä, mutta paskat...
Sääliksi käy ukrainalaisia. Eihän ihmiset tämmöistä jaksa pidemmän päälle.
kokeile venyttelyä(joku ohjattu 20-30min setti tai vaikka yin joogaa(löytyy youtubestakin) iltaisin että laskisiko se riittävästi kierroksia jotta uni tulisi paremmin.
Ensinnäkin lopeta seuraaminen, se tuo lisää stressiä. Sesonkityö on vain väliaikainen asia.
Kokeile vaikka syödä pieniä välipaloja, jos et ehdi syödä mitään. Kun työt ovat ohi, pidä pieni tauko ja käy lenkillä. Sitten lepäät kunnes on aika mennä nukkumaan. Mene ajoissa nukkumaan, että ennätät palautua yön aikana. Mittaa verenpaineesi, jos korkealla vähennä suolaa, sokeria ja rasvaa ruokavaliosta.
Korkea syke, stressi ja palautumattomuus voi johtua myös korkeasta kolesteroliarvosta. Mittauta kolesterolisi.