Ihmistyyppi, jota et voi sietää?
Minulla sellaiset ihmiset, joiden mielestä ihan joka asiassa isompi = parempi, oli kyseessä sitten kaupunki, auto, talo, koira, ystäväpiiri, taideteos, lapsi tai ihan mikä vaan. Millään muulla kuin koolla tai määrällä ei ole mitään arvoa.
"Mona Lisa oli pettymys kun se oli niin pieni."
Kommentit (144)
Klikkiytyjät. Muodostaa vielä aikuisiällä näkyviä pareja tai ryhmiä joista sulkee toiset pois tyyliin me ollaan me. Työpaikalla jne
hohhoijjaaa kirjoitti:
ns. muunsukupuoliset ym jotka eivät voi olla vain mies tai nainen, kumpi biologia nyt sitten määrittääkin.
Kerro toki, jos tiedät yksiselitteisen "biologisen määritelmän." Tuhannet biologian ja lääketieteen tutkijat olisivat erittäin kiinnostuneita siitä tiedosta.
(veikkaan kuitenkin, että olet käynyt korkeintaan lukion ja mölyät vaan suu vaahdossa asioista, joista et ymmärrä mitään)
Ylitarkat nillittäjät. Ylihygieeniset ja muutenkin ylineuroottiset kontrollifriikit jotka tartuttaa kontrollitunteen lähipiiriin. Sietämätöntä.
Kaikentietäjät, jotka haluaa olla eri mieltä joka asiasta. So edgy!
Ihmiset jotka pitävät kiinni oikeuksistaan mutta eivät mielestään ole itse velvollisia mihinkään. Pitävät asioita oikeutenaan. Usein vaativat palvelua ja käyttäytyvät huonosti. Valittavat herkästi jos kokevat oikeuksiaan loukatun. Näkevät asiat vain omalta kantiltaan.
En pidä ihmisistä jotka suureen ääneen arvostelevat muita esim näin ;
Voi Maija jännittäkö sua toi asiakaspelvelu noin kovin, kun on ihan kainalotkin paidassa märät. heh heh ei kyllä uskoisi, että noin helppo hommakin kuin asiakaspalvelu voi olla noin hankalaa. Hyvä asiakaspalvelija ei hikoa näkyvästi edes 40C lämpötilassa.
tai näin
Voi Matti mä en voi sit yhtään sietää sellaisia tymiä ihmisiä, jotka ei osaa sanoa mitään järkevää keskustellessa. (Matti on hiljainen ja pohdiskeleva ihminen, joka ei kommentoijan seurassa paljon puhu, koska toinen ottaa kaiken sanomisen hampaisiin tai kehittelee niistä jälkikäteen megajuorut muiden kanssa. Juorut joissa on rusinan verran perää ja vesimelonin verran potaskaa)
Hidastelijat. Ihmiset jotka myöhästelevät ja tuumailevat. On sovittu asioista mutta eivät hoida omaa osuuttaan kun se ei sovi heidän biorytmiin.
Omalla ajallaan saa laiskotella mutta jos muiden arki ja elämä on riippuvainen tuon hidastelijan kanssa tehdyistä suunnitelmista on se itsekkyyttä viivyttää muita.
Narsistit ja psykopaatit.
En pidä nimittäin ei-empaattisista ihmisistä.
Ihmiset jotka palauttavat pulloja jätesäkeittäin ja ruuhkauttavat palautuspisteet.
Ihmiset jotka kassalla muistavat puuttuvat ostokset ja lähtevät hakemaan niitä ja jono seisoo.
Ihmiset jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään.
Ihmiset jotka nostavat ostoksia hihnalle yksitellen ja hidastetusti.
Vierailija kirjoitti:
Ylitarkat nillittäjät. Ylihygieeniset ja muutenkin ylineuroottiset kontrollifriikit jotka tartuttaa kontrollitunteen lähipiiriin. Sietämätöntä.
Mää olen tuontapainen ja en tykkää epätarkoista enkä epähygieenisistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka nauravat kovalla äänellä. Usein ovat vielä hyvin huomion hakuisia ja naureskelevat omassa porukassa ja toivovat muiden huomaavan Jättävät muut ilottelun ulkopuolelle.
Näitä ihmisiä on ihan aikuisissakin eivätkä ole vain nuoria pissiksiä.
Oma kokemukseni tällaisesta ihmisestä on, että hän peittää korostetulla hyvän tuulisuudellaan asioita joita ei halua muiden näkevän.
Tuhlailevat ihmiset jotka odottavat samanlaista rahankäyttöä muiltakin. Moralisoivat jos minä en halua mennä Esim. Escape roomiin koska ei ole mielestäni rahan arvoista. Arvostelevat säästeliöisyyttäni. Pitävät itseään parempina koska elävät elämää ja hankkivat kokemuksia kun minä taas kituutan heidän mielestään.
En jaksa ihmisiä jotka ovat systemaattisesti ilkeitä, tyhmiä ja/tai laiskoja. Näihin törmää joskus työmaalla. Lisäksi kielteinen suhtautuminen melkein kaikkeen ja muiden tekemisten jatkuva paheksuminen. Suomessa ainakin vanhemmalla polvella valitettavan yleistä. Tietenkään kaikkea ei tarvitse hyväksyä, mutta sellainen tuntematta teilaaminen on merkki kypsymättömyydestä.
Ahneus, ylikuluttaminen ja liiallinen kiinnostus turhaan materiaan+brändeihin suututti ennen, nykyään säälittää. Nämä toopet eivät tule koskaan ymmärtämään, mikä tekee onnelliseksi.
Päsmärit. Naisissa selän takana puhujat ja ilkeät juoruilijat. Miehissä tyhmät ja ylemmyydentuntoiset. röyhkeät ja aggressiiviset.
Jalluu kossuu ja kaljaa, mauton jasso, vedän häppää voitolla yöhön, muija, jäbä, kauhee soija
Tällaiset tyypit
Vanhemmat, jotka luulevat että se oma Pirjopetteri on niin tärkeä, ettei sitä tarvitse opettaa ihmistavoille, vaan se saa terrorisoida kiljunnallaan ja riehunnallaan muita ihmisiä julkisilla paikoilla. Yksikin sellainen saa helposti sata ihmistä kärsimään.
Tyhmyys. Ilkeyden pitäisi varmaan ärsyttää enemmän, mutta näitä on jostain syystä helpompi väistellä. Luokatonta typeryyttä ilmenee ihan tärkeiltä paikoilta vähän väliä. Minulle on melko sama mitä mieltä joku on, kunhan hänellä itsellään on joku looginen syy siihen.
Toinen on raskaana tupakointi.