Ihmistyyppi, jota et voi sietää?
Minulla sellaiset ihmiset, joiden mielestä ihan joka asiassa isompi = parempi, oli kyseessä sitten kaupunki, auto, talo, koira, ystäväpiiri, taideteos, lapsi tai ihan mikä vaan. Millään muulla kuin koolla tai määrällä ei ole mitään arvoa.
"Mona Lisa oli pettymys kun se oli niin pieni."
Kommentit (144)
Itsehillintään kykenemättömät.
Iholle tulevat rajattomat. Tyyppinä viime vkolla tapaamani, sinänsä vilpitön täti, joka puhui kovaa ja niin lähellä että sylki naamalle. Kosketteli tarpeettomasti tuttuusasteeseen nähden.
Besserwisserit, joiden on korotettava itseään toisen kustannuksella.
Tietty narsistit ja muut luonnehäiriöiset.
Ihmiset joiden seurassa on "käveltävä munankuorilla". Yksi väärä ele, ja raivo syntyy. Siis aggressio jonka syy löytyy aina muista. Tämä ihmistyyppi ei hommaa hoitoa itselleen vaan vika on muissa.
Ihmiset, joiden mielestä yksi lämmin kesä tuhannessa vuodessa on ehdoton merkki ilmastonmuutoksesta :))
Uhriutuvat, muita palvelevat tädit.
Voin sietää, mutta suren täydellisyyttä tavoittelevia 30-40v naisia.
Molemmissa yllämainituissa ryhmissä väsytään ennen pitkää ja pudotaan johonkin krooniseen sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka pilaa toisten välejä salakavalasti (selän takana) ja jatkaa kuin mitään ei olisi. Yleinen kierous siis.
Töissä olen huomannut, että käytännössä kaikki jauhaa muista paskaa selän takana ja naamatusten sitten esitetään kaveria. Lienee sitten ihan ihmisluonnolle tyypillistä.
Sellaiset jotka ei sano suoraan mitään asiaa. Pitää ilmeestä ja kehonkielestä koittaa vähän päätellä missä oikeasti mennään. Huulet viivana ja silmät kostuu vaikka kyseessä olisi erimielisyys leivästä tai häntä olisi ammuttu jalkaan.
Ihmiset joiden seurassa tulee huono olo. Monesti se johtuu siitä että toinen puhuu kokoajan ja käyttää likaämpärinä johon kaataa omat murheet. Tai aina mennään toisen pillin mukaan. Tai juoruillaan ja yleinen ilmapiiri on muita arvosteleva. Sellaiset suodatan kontakteista.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöiset.
Persoonallisuushäiriö ei välttämättä tarkoita ilkeää, hankalaa tai ärsyttävää ihmistä. Esimerkiksi ihminen joka kärsii dissosiatiivisesta persoonallisuushäiriöstä, voi olla kaikissa persoonissaan varsin mukava.
Tämän lisäksi muissakin persoonallisuushäiriön tyypeissä ihminen voi olla täysin tietoinen häiriöstään ja osata hallita sitä, eikä tee siitä lähes koskaan muiden ongelmaa.
Tämä on kai sitten se ihmistyyppi jota en voi sietää. He, jotka tuomitsevat ihmisen sairauden perusteella tietynlaiseksi. Esimerkiksi masentuneet asenneongelmaisia, ahdistuneisuushäiiriöstä kärsivät hakevat huomiota.
VALITTAJA-ankeuttaja.
Sellainen joka valittaa jatkuvasti joka ikisestä asiasta eli on niin negatiivinen ettei voi sanoa mistään mitään hyvää ja moittii jokaista ihmistä ja väheksyy heidän ominaisuuksiaan ja osaamisiaan, ja yrittää sillä halpamaisella tavalla nostaa itseään jalustalle, kuitenkaan siinä onnistumatta.
Ihmiset jotka pitävät loputonta monologia kuuntelematta toista ihmistä.
Eivätkä vielä tajua olevansa sellaisia. Yl tähän liittyy oman minän paremmuuden esilletuomista.
Työttömien ja sairaitten haukkujat. "Minä elätän loisijoita"- tyypit, jotka käyttävät itsekin verovaroin saatuja palveluja, kuten kaikki. Näitä on etenkin perjantaisin netissä uutisissa ja palstoilla.
Ihminen, joka on tyhmä, ahne, pikkumainen ja loputtoman kateellinen, varsinkin sellainen, joka on silmiinpistävän epäkompetenttina liian isoissa kengissä jonkin epätavallisen taustasyyn vuoksi. Toivoo herkeämättä muiden epäonnistuvan, jotta tuntisi hetken ajan itsensä vähemmän huonoksi. Niin epäasiallisen ilkeä, että hädin tuskin suoriutuu tehtävistään. Herättää sekä inhoa että myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka pilaa toisten välejä salakavalasti (selän takana) ja jatkaa kuin mitään ei olisi. Yleinen kierous siis.
Töissä olen huomannut, että käytännössä kaikki jauhaa muista paskaa selän takana ja naamatusten sitten esitetään kaveria. Lienee sitten ihan ihmisluonnolle tyypillistä.
Ei kaikki. Eikä kaikista. Jotkut on mestareita dyynimään selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joiden seurassa tulee huono olo. Monesti se johtuu siitä että toinen puhuu kokoajan ja käyttää likaämpärinä johon kaataa omat murheet. Tai aina mennään toisen pillin mukaan. Tai juoruillaan ja yleinen ilmapiiri on muita arvosteleva. Sellaiset suodatan kontakteista.
Tuollaiset ihmiset aiheuttavat muille kamalaa kuormitusta, ja on tutkittu että vastapuolella se voi alkaa oireilla psyykkisesti (ahdistuneisuushäiriöt) tai jopa fyysisesti (selkäkivut, nivelkivut, migreenikohtaukset). Kannattaa siis pysyä kaukana tuollaisista ja vältellä parhaansa mukaan! Olen nähnyt tuon kuvion omin silmin, sillä minun työpaikalla oli sellainen, ja hän piti ihmisiä likaämpäreinä ja aiheutti sillä kahdelle henkilölle paniikkihäiriön, yhdelle migreenin ja yhdelle pahoinvointia sekä ahdistusta. Kun henkilö siirtyi muualle, niin kaikkien oireet loppuivat. Minä liikuin eri työporukassa tuohon pahimpaan aikaan, luojan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki. Sen sijaan jaskanpuhujille on hyvin tyypillistä perustella sitä sillä että "kaikki muutkin", "ihmisluonnolle tyypillistä" ja "ei sille voi mitään".
Kyllä voi. Ihan tietoisesti voi päättää,että minä en juoruile tai puhu pahaa muista selän takana.
Ihmiset joita pitää lypsää ja kysellä, vaikka ovat esim yliopiston käyneitä, eikä periaatteessa viestinnällisesti rajoittuneita. Pitävät itse sitä "vaatimattomuutena". Tällaisen ihmisen somepäivitys on "Elämä vaakalaudalla..." mistä kaverit huolestuvat, ja alkavat kysellä. Käy ilmi että oli kyse TV-ohjelman otsikosta. Tai musta aloitus, jossa on yksi sana.
Vierailija kirjoitti:
Hätäilijät.. täältä pitäisi päästä äkkiä tuonne, vaikkei vielä tiedetä missä täälläkään on.
Minä taas en pidä jahkailijoista ja hidastelijoista, tuumailijoista. Reippaasti tehdään heti, tai sitten ei ollenkaan, mutta ei mietitä koko päivää! Aloitetaan jo! Ryhmätöissä tämä on ärsyttävää!
Meillä on töissä pari henkilöä, jotka käyttävät pääosin työpäivänsä supittamiseen: kuka mitäkin tekee tai jättää tekemättä. Kun näitä hieman olueen taipuvaisia vilkaisee niin lopettavat supisemisen ja hymyilevät takaisin maireasti niin siitä taas tietää kenestä on ollut puhe.
"Suvaitsevaisia" ihmisiä jotka eivät osaa edes keskustella asioista koska vain se yksi (heidän oma) totuus on se oikea. Eli ei pystytä vuoropuheluun kun vain ihmisten kanssa jotka ovat samaa mieltä. Muut ovat väärässä, ja niitä muita voidaankin sitten estoitta haukkua rasisteiksi/natseiksi ym. eikä edes kuunnella mitä he sanovat.
Toinen ryhmä on "kympin tytöt", ne joiden aina pitää olla täydellisiä kaikessa, ja sitten jossain kohtaa iskee burnout kun ei enää jakseta. Itselle pitää olla armollinen, ja hyväksyä ettei aina ja kaikessa voi olla paras.