Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ja itkettää.... raskaudesta ei merkkiäkään ja yritetty nyt 4kk...

Vierailija
03.08.2018 |

Oonkohan vaan liian hätähousu tän asian kanssa :/ Mutta ihmetyttää vaan kun ei pitäis mitään olla vialla ja silti muka näin huono tuuri että 4 epäonnistunutta kiertoa peräkkäin. Ollaan myös nuoria niin ei hedelmällisyyden pitäis senkään puolesta olla mitenkään alentunut. Mä oon tikuttanu oviksen kp 15-16 joka kierrossa ja kuukautiskiertokin melkein päivätarkasti säännöllinen (30 päivää).
Varmaan tää on vielä tosi normaali aika yrittää ja epäonnistua, mutta hämää kyllä ku tilastojenkin mukaan 80% tulis raskaaksi puolen vuoden sisällä.....

Naurettaisko mut pihalle jos lähtisin nyt jo yksityiseltä hakemaan munanjohtimien aukiolotutkimuksen? Tosin se 250€ vois suht tiukassa budjetissa harmittaa jos mitään vikaa ei oliskaan ja olisin vaan turhaa malttamattomuudessani sen mennyt maksamaan. Toisaalta myös varmaan katkeroidun ja kadun etten mennyt aiemmin jos vuoden yrittämisen jälkeen selviääkin että "joo ihan turhaa yrititte koko vuoden kun munanjohtimet on ummessa".

Mitä tässä nyt pitäis tehdä? :( Koittaa malttaa jatkaa normaalia yritystä ees muutaman kuukautta vielä, vaiko hakeutua jo johonkin tutkimuksiin?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaako kukaan antaa vertaistukea, neuvoja tai mitä vaan? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttia!

Mikä saa sinut epäilemään nimenomaan munajohtimia?Jos joku selvä syy niin sitten ehkä.

Helppo sanoa,mutta stressi raskaaksi tulemisesta ei edistä sitä.

Kokemusta on,raskaaksi tulo kesti 6 vuotta,tosin olin jo siinä vaiheessa heittänyt pyyhkeen kehään.

Vierailija
4/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buu huu, kokeile kuule kolmea vuotta ja siihen yksi keskenmeno 6+vk.

Jos on yrittänyt vuoden niin sitten vasta on oikeasti yrittänyt.

Vierailija
5/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Tyttären ystävä meni naimisiin 2 v. sitten, yrittäminen aloitettu heti ja tärppäsi toukokuussa tänä vuonna.

Vierailija
6/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenrauhan vuoksi voi käydä tutkimuksissa

mutta 4kk ei ole pitkä aika yrittää

ajattelehan, lapsettomuushoidoissa jossa ELÄVÄ ja heikoista karsittu alkio siirretään päivän tarkkuudella kohtuun oikeaan aikaan, tuetaan lääkkeillä... NÄISSÄKÄÄN raskauden todennäköisyys ei ole edes 50%! 

Luomusti todennäköisyys raskautua on vielä pienempi. 

Vierailija
7/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malttia!

Mikä saa sinut epäilemään nimenomaan munajohtimia?Jos joku selvä syy niin sitten ehkä.

Kokemusta on,raskaaksi tulo kesti 6 vuotta,tosin olin jo siinä vaiheessa heittänyt pyyhkeen kehään.

Lähinnä ehkä siksi että olin pari vuotta sitten vahingossa raskaana (tosin päättyi jo mutama päivä plussauksesta keskenmenoon). Mietin siis tähän siksi sellasia mahollisia syitä mitkä olis voinu kehittyä sen jälkeen. Muita syitä mulla ei sitten olekaan olettaa, kunhan arvailen vaan kaikkea mahollista :/. 

ap

Vierailija
8/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaa haettua alkaa epäillä jotain johtimia. Syitä voi varmaan oli satoja. Todennäk mikään ei ole vialla.

Vierailija
9/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on mielestäsi normaali kierto tulla raskaaksi? Ensimmäinen yritys ja kierto?

Vierailija
10/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielenrauhan vuoksi voi käydä tutkimuksissa

mutta 4kk ei ole pitkä aika yrittää

ajattelehan, lapsettomuushoidoissa jossa ELÄVÄ ja heikoista karsittu alkio siirretään päivän tarkkuudella kohtuun oikeaan aikaan, tuetaan lääkkeillä... NÄISSÄKÄÄN raskauden todennäköisyys ei ole edes 50%! 

Luomusti todennäköisyys raskautua on vielä pienempi. 

Niin, kiitos lohdutuksesta. Kaipa tässä on vielä ihan vaan huonosta sattumasta ollu kyse eikä sen kummemmasta... :/

ap

Vierailija
11/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta itkua saat vielä itkeä, jos käy niin kuin meillä. Meillä tärppäsi vasta 18. kierrosta.

Vierailija
12/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malttia!

Lähinnä ehkä siksi että olin pari vuotta sitten vahingossa raskaana (tosin päättyi jo mutama päivä plussauksesta keskenmenoon). Mietin siis tähän siksi sellasia mahollisia syitä mitkä olis voinu kehittyä sen jälkeen. Muita syitä mulla ei sitten olekaan olettaa, kunhan arvailen vaan kaikkea mahollista :/. 

ap

vahingossa raskaana

Vierailija
13/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on mielestäsi normaali kierto tulla raskaaksi? Ensimmäinen yritys ja kierto?

n. puolessa vuodessa, jos siihen mennessä tilastojen mukaan 80% tulee raskaaksi. Toki mulla on tässä vielä se 2kk aikaa ennen kun se puol vuotta mun kohalla mennyt. Meinaa vaan näiden epäonnistuneiden kiertojen vuoksi toivo hiipua ja alan vaan ajatella että jos ei näillä neljälläkään kierrolla oo tärpännyt niin miks tärppäis seuraavallakaan neljällä.... vaikka eihän se nyt niin oikeesti menekään. 

ap

Vierailija
14/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk on ihan normaali aika. Jos olet yli 35 vuotta, puolen vuoden yrityksen jälkeen voi ottaa jo yhteyttä lääkäriin. Muussa tapauksessa vuosi on normaali yritysaika, jonka jälkeen on syytä mennä selvittämään, onko jotain vialla.

Vierailija
15/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta itkua saat vielä itkeä, jos käy niin kuin meillä. Meillä tärppäsi vasta 18. kierrosta.

Ihanaa että teillä kuitenki lopulta tärppäsi ja se piinaava yritys on vihdoin ohi! En ite kyllä tiedä tai osaa edes kuvitella miten mun pää kestäis noin pitkää yrittämistä ja epäonnistumista. Te ja muut jotka ootte siitä selvinneet ootte olleet varmasti vaan mua paljon vahvempia. :)

ap

Vierailija
16/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa tikuttaminen ja muu asiaan kuulumaton toiminta. Tee raskaustesti vasta siinä vaiheessa, jos kuukautiset viikon myöhässä. Nauttikaa toisistanne, jos ei parissa vuodessa tärppää, niin sitten jatkotutkimuksiin. 

Vierailija
17/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo 6 kk on keksitty? 90 prosenttia pariskunnista tulee raskaaksi vuoden aikana ilman ehkäisyä. Aika epätodennäköistä, että heistä melkein kaikki sen ensimmäisen puolen vuoden aikana ja vain pieni osa seuraavan.

Vierailija
18/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malttia!

ap

vahingossa raskaana

Niin, oli pillerit käytössä mutta silti raskauduin. Tottakai aina silti riski on olemassa.

ap

Vierailija
19/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kuukautta on vielä lyhyt aika, Ap hyvä :) Jäin miettimään tuota kun sanoit, että "ei pitäis mitään olla vialla", niin onko teille siis jotain tutkimuksia kuitenkin tehty? Vai päätteletkö asian vain siitä, että olette nuoria ja perusterveitä...? Oletko normaalipainoinen?

Vierailija
20/46 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä heti aloittaa jotain ovulaatiotestejä? 4kk on niin lyhyt aika ja menisi paremmin ihan vaan fiilispohjalta

Vai olenko liian vanha? Itse raskauduin muutama kuukausi ehkäisyn lopettamisesta. En muista mitään srtessiä. Silloin jo puhuttiin että vuosi voi mennä. Ja olin yli 30v. Toinen raskaus alkoi ihan pyytämättä kierrukan kanssa

Olen varmaan nämä kaksi raskaustestiä tehnyt. Ovulaatiotestejä ei tietenkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän