Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei enää ole sisäkköjä kuten ennen?

Vierailija
03.08.2018 |

Tai alivuokralaisia jotka vuokraavat talosta sen yhden huoneen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole niin rikkaita, jotka voisivat palkata sisäkköjä eikä niin köyhiä, että suostuisivat asumaan alivuokralaisina.

Vierailija
2/5 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla asuin Etu-Töölössä talossa, jossa kahdella vanhalla parilla oli taloudenhoitaja. Asunnoissa oli oma sisäänkäynti palvelimille. Palkka maksettiin tietysti pimeänä. Mulla oli lapsen hoitaja kotona vuosina 77-80 , ja pimeänä maksoin. Hän tuli aamulla ja lähti, kun tulin töistä.

Nykyään se on liian kallista, on maksettava kunnon palkka ja sosiaaliedut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudenhoitajan palkkaamiseen menisi palkansaajan koko kuukausipalkka eikä edes sivukuluineen riittäisi. Ennen vanhaan oli henkilöitä jotka suostuivat aivan naurettavalla palkalla olemaan kodinhoitajia.

Vierailija
4/5 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudenhoitajan palkkaamiseen menisi palkansaajan koko kuukausipalkka eikä edes sivukuluineen riittäisi. Ennen vanhaan oli henkilöitä jotka suostuivat aivan naurettavalla palkalla olemaan kodinhoitajia.

Se kodinhoitaja yleensä asui siellä työpaikalla eli osa palkasta muodostui asuntoedusta. Ja kun sosiaaliturvaa ei ollut, duuni kelpasi. 

Vierailija
5/5 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, työtön nainen, 56, olisin valmis taloudenhoitajaksi, kunhan palkasta sovitaan. Osaan laittaa hyvää ruokaa, siivoaminen, pyykinpesu ja puutarhanhoito onnistuu. Ensiaputaidot kunnossa, kokemusta iäkkäiden hoidosta. Kielitaitoakin on. Työmarkkinoille olen kuulemma liian vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi