Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLI 35 V KUUMEILIJAT toiveissa vauva (2018-2019)

03.08.2018 |

Heippa

Ajattelin perustaa oman ryhmĂ€n, kun sain niin tylyn vastaanoton tuolla 30 v puolella 😔
Eli tervetuloa rohkeasti mukaan jakamaan ilot ja surut kaikki yli 35-vuotiaat vauvasta haaveilevat.

Kerron tÀssÀ aluksi hieman itsestÀni
olen 37-vuotias eronnut viiden ihanan lapsen Àiti. Nyt kuumeilen uuden mieheni kanssa ensimmÀistÀ yhteistÀ lasta, mieheni on 33v.
Tietenkin tuo ettÀ olen nyt vanhempi mietityttÀÀ, ettÀ jos sitÀ vauvaa ei meille suodakaan.
Varsinainen yritys kÀynnistyy tÀmÀn kuun lopussa. Kierrosta ei ole mitÀÀn hajua. TÀllÀ hetkellÀ ehkÀisynÀ pillerit.

Kommentit (43)

21/43 |
11.11.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hei.

TÀÀllÀ kanssa varovaisesti olisi toivetta saada esikoinen, vaikka ikÀÀ on jo 37 vuotta. Ilman ehkÀisyÀ oltu miehen kanssa yli 10 vuotta, mutta ei ole tÀrpÀnnyt. Tosin, ei se ole ollut mikÀÀn valtava toivekaan.

Minulla on reilusti ylipainoa ja kun kyselin, ettÀ olisiko mahdollista pÀÀstÀ kunnalliseen lapsettomuushoitoon, oli vastaus, ettÀ laihduta ensin.

Kuukautiseni ovat sÀÀnnölliset, mutta yrityksistÀni huolimatta en ole saanut ovulaatiotestitikkuihin positiivista tulosta. Ainoastaan haamuviivan, mikÀ ilmeisesti viittaa negatiiviseen tulokseen.

Nyt mietin kovasti miten edetÀ. KyllÀ, pudotan painoa koko ajan, mutta mietin mitÀ muuta voisin tehdÀ. Yksityiselle kalliisiin hoitoihin minulla ei ole mahdollista lÀhteÀ...

Vierailija
22/43 |
19.11.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hei, tÀssÀ yksi haaveilija. EnnestÀÀn on jo kaksi lasta, melki teini-ikÀistÀ, entisestÀ suhteesta.

Nyt haaveissa kolmas lapsi uudessa parisuhteessa. JÀnnittÀÀ, pelottaa ja samalla super innoissani olen. Kierukka on nyt pois ja katsotaan mitÀ tuleman pitÀÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
23/43 |
02.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuukautisten alku ja pettymys, itsensÀ kerÀÀminen jotta ei olisi vastenmielinen kumppani uuteen yritykseen parin viikon pÀÀstÀ. Ei taas jaksaisi. Miten teillÀ muilla nÀmÀ pettymysten pÀivÀt?

Oletteko hakeutuneet lapsettomuushoitoihin ja onko tietoa miten suhtauvat kunnallisella puollekla tÀmmöseen 40-kymppiseen? Sanovatko heti kÀttelyssÀ ettei ole mahdollista?

24/43 |
02.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuukautisten alku ja pettymys, itsensÀ kerÀÀminen jotta ei olisi vastenmielinen kumppani uuteen yritykseen parin viikon pÀÀstÀ. Ei taas jaksaisi. Miten teillÀ muilla nÀmÀ pettymysten pÀivÀt?

Oletteko hakeutuneet lapsettomuushoitoihin ja onko tietoa miten suhtauvat kunnallisella puollekla tÀmmöseen 40-kymppiseen? Sanovatko heti kÀttelyssÀ ettei ole mahdollista?

25/43 |
02.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Runsaan puolen vuoden yrittelyn jÀlkeen olen eilen plussan saanut. Ja ikÀÀ nyt 36 ja puoli. Esikoistakin yritettiin puol vuotta ennenkuin tÀrppÀs.

Olen tietyllÀ tavalla nyt shokissa asiasta vielÀ. En meinaa vielÀ sisÀistÀÀ ja ymmÀrtÀÀ sitÀ et se on totta ja jos kaikki menee niinku pitÀs, elokuussa olis toinen lapsi.

Kun katsoin sitÀ raskaustestii, en ymmÀrtÀny ja uskonu sitÀ alkuunkaan. Oli pakko lukee ohjeet moneen kertaan.

Ja vielÀ vÀhemmÀn mies uskoo. HÀn ei siis usko ollenkaan ja kieltÀÀ koko asian. Se tuntuu itestÀni rankimmalta. HÀn ei mun kaa kÀsittele asiaa eikÀ puhu siitÀ.

Se tekee mut tosi surulliseks ja masentuneeks et hÀn suhtautuu koko asiaan niin kylmÀsti ja etÀisesti nyt.

Jos eroisin hÀnestÀ, pystyisinkö yksin selviytyy haastavan ja ylienergisen taaperon kans ja vaativan työni ja uuden vauvan kanssa?

26/43 |
08.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miten teillÀ kuumeillut etenee? ItsellÀni nyt pari viikkoa myöhÀssÀ ja itsenÀisyyspÀivÀnÀ selkeÀ plussa. Mut ei oikein vielÀ uskalla riemuita, kun tÀlleen kypsÀllÀ iÀllÀ kaikki vÀhÀn epÀvarmempaa. EttÀ alkuraskauden ultraa odotellessa...

Vierailija
27/43 |
16.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Heips!

MeillĂ€ on 6kk todella ihana poika joka on niin aurinkoinen tapaus ettĂ€ đŸ€— silti tuntuu ettĂ€ toinen puuttuu ja olen kuitenkin 36v ja viime kerralla en tullut 3 vuoteen raskaaksi ja olin vĂ€hĂ€n menettĂ€nyt toivon sen suhteen. Ainoo on ettĂ€ asuin pojan isĂ€n kanssa etelĂ€ssĂ€ ja ei minulla ole asuntoa tÀÀllĂ€ suomessa. Ja nyt olemme pojan kanssa kahdestaan ensi kodissa tÀÀllĂ€ ja iskĂ€ etelĂ€ssĂ€ ja asunto hakemuksia on laitettu nyt vaan soitellaan yksityisiĂ€ lĂ€pi. Onhan tĂ€ssĂ€ tilanteessa kaikkea mutta silti toivon toista lasta. MeillĂ€ oli sosiaali naisten kanssa palaveri jonne miehenikin tuli ja silloin pÀÀsimme viettÀÀ viikon yhdessĂ€ perheenĂ€.

28/43 |
17.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Heippa. TÀÀllĂ€ kanssa haaveillaan. Oon 35v ja mulla on kaksi lasta jo edellisestĂ€ liitosta. Oon haavellut viimeiset kuus vuotta vauvasta, mut mies ei oo ollut vielĂ€ valmis. No nyt sitten, kun ehkĂ€ olis valmis niin pelkÀÀn ettĂ€ on liian myöhĂ€stĂ€. đŸ€” Yritetty on nyt neljĂ€ kuukautta ja taas on toiveet korkeella. SieltĂ€ korkeelta on vaan toooosi pitkĂ€ matka alas.

29/43 |
19.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Moikka taas! Me hakeuduttiin miehen kanssa heti yksityiselle hoitoon kun en ole neljĂ€ssĂ€ kuukaudessa tullut raskaaksi ja yleensĂ€ tosiaan ne Miesten saappaat eteisessĂ€ ovat jo pelkĂ€stÀÀn aiheuttaneet plussan raskaustestiin. Munasarjat tsekattiin ja ovat kuulemma mahtavassa kunnossa, paremmassa kuin monella nuoremmalla. Munarakkuloita nĂ€kyi toisella puolella viisi ja toisella kahdeksan ja myös juuri tapahtunut ovulaatio nĂ€kyi selvĂ€sti. Sain DHEA esihormonia kuitenkin buustaamaan ja ehdotti IVF- hoitoa maaliskuulle ellei ennen sitĂ€ tapahdu raskautumista. Toivotaan parasta đŸ€—

30/43 |
19.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ja kyllĂ€, joka kuukausi on hirveÀÀ itsensĂ€ kerĂ€ilyĂ€ kun kuukautiset alkaa đŸ˜„ Ja oman kehon kuuntelusta on tullut ihan hysteeristĂ€ 🙈

31/43 |
20.12.2018 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Smirgeline kirjoitti:

Ja kyllĂ€, joka kuukausi on hirveÀÀ itsensĂ€ kerĂ€ilyĂ€ kun kuukautiset alkaa đŸ˜„ Ja oman kehon kuuntelusta on tullut ihan hysteeristĂ€ 🙈

Siis eilen olin bongaavinania vaikka mitĂ€ oireita iteltĂ€ni, paleli, vĂ€sytti, pÀÀtĂ€sĂ€rki, naama tĂ€ynnĂ€ finnejĂ€, rinnatkin ehkĂ€ vĂ€hĂ€n arat, alavatsa nippaili, vatsa oli turpee. .. 😊 Taitaa olla pÀÀ loman tarpeessa kun niin vĂ€syttÀÀ ja olikohan eilinen jouluruoka laktoositonta 😂 suklaatakin on mennyt, ettĂ€ olisko kukkiva otsa siitĂ€. đŸ€Ł

EihÀn mulla oo ovulaatiosta ku viikko, et ei kai tÀssÀ mitÀÀn tuntemuksia kovin vielÀ pitÀs olla. Olihan se ihana joululahja jos plussa tulis. Uskaltaiskohan sitÀ testiÀ kokeilla sunnuntaina?

32/43 |
05.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Heippa!

TÀÀllĂ€ vanhus vuosimallia -76 😊

Kolmatta kuumeilen uuden elÀmÀn ÀÀrellÀ. Minulla on kaksi teini-ikÀistÀ poikaa ja miehellÀ yksi ala-asteikÀinen.

Kuvittelimme, ettĂ€ nĂ€in on hyvĂ€, mutta kuinka ollakkaan suhteen edetessĂ€ ollaankin tultu tulokseen, ettĂ€ yhteinenkin lapsi olisi upea asia ❀

JĂ€tin pillerit pois joulukuun luppupuolella, eikĂ€ menkkoja ole vielĂ€ kuulunut. Toivottavasti tĂ€ssĂ€ ei tartte kovin kauaa ootella kierron tasaantumista, sillĂ€ eipĂ€ tĂ€llĂ€ iĂ€llĂ€ aikaa enÀÀ hukattavaksi ole 😞 HirveĂ€sti tietenkin jĂ€nnittÀÀ, onko mun kroppa jo tĂ€ysin parasta ennen - kamaa. Kun nyt osaisi suhtautua tĂ€hĂ€n kaikkeen asiallisesti ja rauhassa.

Tulee olemaan vaikeaa. Kuume pompsahti uusiin sfÀÀreihin saman tien, kun tehtiin pÀÀtös, ettÀ lapsi saa tulla, jos on tullakseen.

TsemppiĂ€ kaikille ja onnea tĂ€lle ihanalle matkalle ❀

33/43 |
04.03.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Heippa,

tÀÀllÀ myös yksi seniori-ikÀÀ lÀhestyvÀ kuumeilija uskaltautuu vihdoin julkaisemaan kuumeensa ÀÀneen. IkÀÀ tulee mittariin loppuvuodesta 43, takana reilu 20 vuoden liitto josta 4 lasta ikÀhaitarilla 10-20v, ja nyt uusi ihana parisuhde kestÀnyt vuoden verran.

Uusi puoliso on samaa ikÀluokkaa, todella lapsirakas mutta elÀmÀn sattumusten myötÀ kuitenkin lapsettomaksi jÀÀnyt. Sanoo tyytyneensÀ kohtaloonsa mutta on luettavissa ettÀ ei olisi yhtÀÀn pahoillaan jos tilanne muuttuisi muuksi. Muutama kuukausi on nakuteltu nyt menemÀÀn aika huolettomasti pieni salainen toivonkipinÀ matkassa...

Sanokaa etten ole ihan pimeÀ kun nÀillÀ kilometreillÀ vielÀ haluan aloittaa alusta koko rumban! EttÀ kaikki voi myös mennÀ hyvin ja ihanasti ja etten ole liian vanha vauvan hankintaan...

Pari kertaa olen jo tuntenut vahvasti ettÀ nyt olisi tÀrpÀnnyt, menkat kuitenkin aina lyöneet toiveet alas. Nyt on kp 16/26 ja pari pÀivÀÀ tullut sellaista rusehtavaa tuhrua jonka tietenkin analysoin kiinnittymisvuodoksi. Myös tissit ihmeen kipeenÀ, niin oiskohan mahdollista... <3

JÀrki sanoo kuitenkin ettÀ tissikivut on kuvitelmaa ja vuoto joku gynekologinen vaiva eikÀ mitÀÀn kiinnittymistÀ :D

34/43 |
04.03.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen 38. Minulla on yksi vauva jo ja han tayttaa pian 2 vuotta. Lopetin e pillerit vuoden alussa niin etta tana vuonna en ole syonyt yhtaan. Nyt oon kuukautiset paivaa myohassa mutta testi naytti negaa. Ruskeata vuotoa on kylla tiputellut jo viikon. Mutta kuukautisia ei kuulu.

35/43 |
09.03.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

TÀÀllĂ€ yksi vauvakuumeilija lisÀÀ 😊TĂ€ytĂ€n 40v kesĂ€llĂ€ ja meillĂ€ on miehen kanssa neljĂ€ lasta ennestÀÀn, nuorin lĂ€htee eskariin syksyllĂ€. Reilu vuosi ilman ehkĂ€isyĂ€, yksi raskaus loppuvuodesta, pÀÀttyi keskenmenoon rv 12+1. ItsellĂ€ni PCO tyyppiset munasarjat, haastetta ollut aina tulla raskaaksi. Parhaimmillaan odotettu 8v.Yksi IVF raskauskin takana onnistuneesti.

TĂ€nÀÀn ne menkat taas alkoi... 😔Yksi raskaus "onnistunut" karppauksella. Nyt kokeillaan vielĂ€ tĂ€tĂ€ viimeistĂ€ oljenkortta. Oma ikĂ€ mietitytti ensin kovasti uskaltaako, jaksaako enÀÀ mutta kyllĂ€ se on tĂ€ssĂ€ vuoden aikana vahvistunut ettĂ€ kyllĂ€!

Kaikille hurjasti TsemppiĂ€ ja onneakin! Ihana olisi kuulla niitĂ€ onnistumisia mikĂ€ tsemppaa meitĂ€ kaikkia eteenpĂ€in đŸ€—

Heidi Rissanen

36/43 |
29.03.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vuosi sitten keskenmeno, sen jĂ€lkeen piiiitkĂ€ltĂ€ tuntuvaa odottelua  ja vĂ€lissĂ€ karmaisevalta tuntuvat 40 - v synttĂ€rit. Nyt pari pĂ€ivÀÀ sitten testasin plussaa ja suuressa toiveessa ettĂ€ tĂ€mĂ€ kaveri olisi mukanani 9 kuukautta :)

Edellisen kerran ensimmĂ€isillĂ€ viikoilla koettu onnellisuus ei tule nyt. Ei uskalla ajatella muuta kuin ettĂ€ keskenmenon tunteita ei ainakaan juuri tĂ€llĂ€ sekunnilla ole. ItsensĂ€  kuuntelu ja tunnustelu on mukana joka hetkessĂ€. YritĂ€n hengittÀÀ syvÀÀn, syödĂ€ edes jotain mitĂ€ pelolta pystyy, ja nukkua vaikka, herÀÀn koko ajan kuuntelemaan ja tunnustelemaan tuntuuko miltÀÀn....

Paljon uskallusta, rohkeutta ja toivoa kaikille muille jÀnnÀÀjille ja plussan odottajille.

37/43 |
15.07.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hei! Mites teillĂ€ menee? Mie tein plussatestin tĂ€nÀÀn, jĂ€nnittĂ€vÀÀ 😊

38/43 |
31.07.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀÀllÀ tÀmmöinen 37v jolla on jo kaksi teiniÀ, miehellÀ ei ole lapsia.

Nykyisen puolisoni kanssa haluaisimme lapsen ja tiedÀmme joutuvamme hoitoihin omakustanteisesti.

En tiedĂ€ kuulunko nyt tĂ€hĂ€nkÀÀn ketjuun, muuta kuin ikĂ€ni puolesta 😂

Eli edellisen liiton aikana on poistettu toinen munanjohdin(KU ja repesi pahoin) ja leikkauksen yhteydessÀ toinen johdin klipsattu..(on muuten ainoita asioita mitÀ oon katunu, vaikka tuolloin tuntuikin olevan ainoa oikea vaihtoehto).

Ensiviikolla olis kierukan poisto ja samalla kysellÀ tohtorilta jos se voisi edes verikokeita ym. MÀÀrÀtÀ, olisi jo jotain valmiina kun hoitoihin hakeudutaan.

39/43 |
01.08.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀÀllÀ myös yksi juuri 36 vuotta tÀyttÀnyt rouva.. Joskus nuorempana oli kovakin vauvakuume, mutta en kokenut olevani valmis Àidiksi eikÀ tilanne ollut paras mahdollinen. KolmikymppisenÀ ajattelin, ettÀ en halua lapsia ollenkaan, mutta nyt on alkanut mielessÀ pyörimÀÀn, ettÀ entÀ jos sittenkin? Ihan heti ei pystytÀ aloittamaan raskaaksi tulemista, kun pitÀÀ ensin lopettaa trexan lÀÀkitys ja sitten ehkÀisy, tai kenties molemmat yhtÀ aikaa ja kÀyttÀÀ vaikka kumia siihen asti, kun trexanin varoaika 3kk on ohi..

40/43 |
22.08.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihanaa, muitakin kuumeilevia ikinuoria!

IkÀÀ 38v ja yksi kouluikĂ€inen tytĂ€r ennestÀÀn. TĂ€mĂ€n jĂ€lkeen kierukka, josta luovuttu n. 3kk sitten. Nyt suurena toiveena iltatĂ€hti perheeseemme. Olemme pÀÀttĂ€neet puolisoni kanssa antaa raskautumisaikaa itsellemme parisen vuotta, jonka jĂ€lkeen tyydymme siihen mitĂ€ olemme jo elĂ€mĂ€ltĂ€ lasten osalta saaneet. <3 Hoitoihin en (enÀÀ) ole valmis lĂ€htemÀÀn, haluamme tĂ€mĂ€n mahdollisuuden olevan luonnollinen. Takana yksi keskenmeno ennen esikoisen syntymÀÀ ja pcos -diagnoosi.

Kierto on ollut kierukanpoiston jĂ€lkeen 24-28 pĂ€ivÀÀ. Ovulaatiotestit nĂ€yttĂ€vĂ€t haamua kp 10-12, mutta testin mukaan se tulkitaan negatiiviseksi. Hieman epĂ€varmoin fiiliksin; ovuloinko ollenkaan?! MielessĂ€ni kuvittelen jo kaikki mahdolliset raskausoireet, mutta ne menee puhtaasti toiveajattelun piikkiin. Aivan kuten aiemmissakin kierroissa. :D

KiirettĂ€ toisaalta ei ole, mutta malttamattomuus vie tĂ€ssĂ€ kohtaa jĂ€rjen edelle.  Naiset! :)