YLI 35 V KUUMEILIJAT toiveissa vauva (2018-2019)
Heippa
Ajattelin perustaa oman ryhmĂ€n, kun sain niin tylyn vastaanoton tuolla 30 v puolella đ
Eli tervetuloa rohkeasti mukaan jakamaan ilot ja surut kaikki yli 35-vuotiaat vauvasta haaveilevat.
Kerron tÀssÀ aluksi hieman itsestÀni
olen 37-vuotias eronnut viiden ihanan lapsen Àiti. Nyt kuumeilen uuden mieheni kanssa ensimmÀistÀ yhteistÀ lasta, mieheni on 33v.
Tietenkin tuo ettÀ olen nyt vanhempi mietityttÀÀ, ettÀ jos sitÀ vauvaa ei meille suodakaan.
Varsinainen yritys kÀynnistyy tÀmÀn kuun lopussa. Kierrosta ei ole mitÀÀn hajua. TÀllÀ hetkellÀ ehkÀisynÀ pillerit.
Kommentit (43)
Ihanaa ettÀ löytyi samanikÀistÀ seuraa.
Olen todella pahoillani keskenmenosta. ItsellÀni on nuo viisi lasta, enkÀ ole yhtÀkÀÀn keskenmenoa kokenut. Lukenut kauhutarinoita kyllÀ ettÀ vanhemmalla iÀllÀ myös munasolut heikentyy. Mutta en myöskÀÀn tunne itseÀni vanhaksi.
MitÀ tÀÀllÀ oon kÀynyt lukemassa, paljon nuoremmatkin tÀÀllÀ tuskailee lapsettomuuden kanssa.
YritÀttekö heti keskenmenon jÀlkeen uudestaan?
Eikö muita löydyđź
Rohkeasti vaan mukaan kaikki yli 35-v omasta nyytistÀ haaveilevat.
Kirjoittelinkin tuonne Toiveena vauva (2018-2019) -ketjuun. Minulla siis tĂ€lleen 35-vuotiaana ensimmĂ€inen lapsi toiveissa. Takana opiskelua ja pitkĂ€ (ja huono) parisuhde, jossa ei (onneksi) tullut lapsen hankinta ajankohtaiseksi! Nykyiseen mieheeni tutustuin alle kaksi vuotta sitten, joten senkin takia yritys on jÀÀnyt nĂ€in âvanhemmalleâ iĂ€lle.
Nyt kp 10/27-30 eli ensi viikolla âpitĂ€isiâ sitten seksiĂ€ harrastaa todenteolla! IĂ€n vuoksi koitan olla varoivainen toiveissani ja ollaan jo mietitty, mikĂ€ seuraava askel on, jos tĂ€mĂ€ luomuyrittĂ€minen ei tuota tulosta!
TsemppiÀ meille ikÀnaisille :) ja mukava pÀÀstÀ kuulemaan teidÀn muiden tarinoita aiheesta.
Hei!
HyppÀÀn mukaan! TÀytÀn tÀnÀ vuonna 40v. Mies 48v. MeillÀ lapset poika 2004, poika 2007, poika 2009 ja tyttö 2011. Oltiin jo ajateltu, ettÀ lapset olis tÀssÀ, MUTTA se vauvakuume vaan osaa yllÀttÀÀ!
Kierukka poistettu 3.7.18. Ekat menkat alko 25.7, joten tÀssÀ nyt vissiin kp 26 menossa. Kierto ollut joskus kauan sit ennen kierukkaa 28 pv.
TÀÀllÀ 40v kuumeilija.
Esikoinen syntyi kolme vuotta sitten. Viisi vuotta yritettiin raskautta kunnes pÀÀdyttiin IVF-hoitoihin. SyitÀ lapsettomuuteen ei löytynyt ja raskaus saikin alkunsa heti ensimmÀisestÀ hoidosta. JÀtimme ehkÀisyn pois kokonaan esikoisen ollessa 6kk. Hoitoihin emme enÀÀ lÀhde ja yritÀn asennoitua siihen, ettei meille vÀlttÀmÀttÀ enÀÀ tule vauvaa.
Hei! Olen 36-vuotias nainen, joka toivoo ensimmÀistÀ lasta. KevÀÀstÀ alkaen on saanut tulla jos on tullakseen, gynekologin mukaan kaiken pitÀisi olla kunnossa. On tÀmÀ melkoista vuoristorataa, toivomisen ja pettymisen vuorottelua.
HÀmmentÀvÀÀ on ollut se, ettÀ yleensÀ lÀhes tunnin tarkkuudella toimiva kiertoni on alkanut heittÀÀ. ViimeisimmÀt kuukautiset alkoivat viisi pÀivÀÀ myöhÀssÀ. Clue-applikaatiokin jo ilmoitti, ettÀ kierto on myöhÀssÀ. En tiedÀ olisiko tuossa ollut jotain kiinnittymisen yritystÀ? Toivoessa alkaa kuvitella oireita, joten sikÀli en niihin enÀÀ kovin paljon uskalla luottaa. Silloin kun kuukautisten piti alkaa oli tyypillisiÀ oireita, mutta mitÀÀn ei tapahtunut. Varsinaiset menkat taas olivat hieman kivuliaammat ja runsaammat, jÀlkivuotoa oli pidempÀÀn. Mutta toki katkera pettymyskin saattoi vahvistaa oireita.
Halaukset ja voimantoivotukset teille kaikille siskoille.
Hei kaikille !
TÀÀltÀ löytyisi jo 42-vuotias kuumeilija. MeiltÀ löytyy jo neljÀ lasta entuudestaan . HeistÀ kaksi jo aikuisia. VielÀ en tiedÀ jÀÀkö tÀmÀ vain tÀhÀn kuumeiluun , koska oma ikÀni kyllÀ mietityttÀÀ kovasti .
Onnea ja onnistumisia kaikille yritykseen !
Hei! TÀÀllĂ€ 41 v. kuumeilija. Esikoinen 2,5 v. Kierukka otettiin pois heinĂ€kuussa đ
TÀÀllÀ 40 vuotias kuumeilija.
Löysin oikean elĂ€mĂ€nkumppanin vasta 38 vuotiaana. Puolen vuoden kuluttua tapaamisesta pÀÀtimme jĂ€ttÀÀ ehkĂ€isyn pois ja 6 kk siitĂ€ rakaustesti positiivinen đ€đ valitetettavasti se pÀÀttyi keskenmenoon rv 7, sain itse varmuuden keskenmenosta vasta oletetulla rv 12. Surettaa vielĂ€kin.
Nyt uudelleen yritystÀ takana jÀlleen 6 kk.
Aikamoista tunteenvÀÀntöÀ, ilo-suru, toivo-epÀtoivo, syyllisyys - riittÀmÀttömyys, itku, paha mieli, epÀvarmuus....
Saako sitÀ vielÀ nÀin vanhana toivoa perhettÀ?
Olen tehnyt positiivisia raskaustestejÀ tÀllÀ viikolla, oletetusti nyt olisi menossa vko 5. Olen varovaisen toiveikas, mutta vielÀ en oikein uskalla innostua kesÀn keskenmenon vuoksi. Toivon niin ettÀ siellÀ alkio nyt jatkaisi kasvuaan ja kaikki menisi hyvin. Mies on vielÀ varovaisempi, eikÀ ole reagoinut asiaan oikein millÀÀn tavalla. Toisaalta kai tÀmÀ enempi onkin mun juttu, miehellÀ lapsia jo on edellisestÀ liitostaan.
TÀÀllÀ 36v ja sillai epÀvarmasti kuumeileva. Mulla on jo yks lapsi, 1,5v. Haluan sisaruksen hÀlle ja muutenkin haluaisin toisenkin lapsen mutta mua vÀhÀn ahdistaa kun en haluis olla töistÀ pois. Haluisin hoitaa hommani vaikka etÀnÀ. Asemani ja vastuuni siellÀ on nyt niin hyvÀt ja nautin työstÀ. Samaan aikaan kuitenkin kaipaan sitÀ odotuksen tunnetta, sitÀ ihanaa rakkautta ja vauvakuplaa ja ettÀ sais vielÀ yhen lapsen. Ristiriitasta!!
Ekasta lapsesta tulin 5kk yrityksen jÀlkeen raskaaks kun olin 34v. Nyt on ilman ehkÀisyy oltu jostain 4kk.
Kierto on nyt ollu noin 28-32pv. Nyt eletÀÀn kp 27... Ja tuntui ettÀ ois saattanu olla ovis niihin aikoihin ku tuli sekstattua. En oo varma. Olo oli kyllÀ halukkaampi ja youknow... Saas nÀhÀ.
Ei se raskautuminen tosiaan nÀillÀ vuosilla enÀÀ ole niin selviö. Sen kyllÀ huomaa.
LisÀys: kovasti koitellut muistella viime raskauteni alkuvaiheita, mitÀ tuntemuksia oli ennen kuin plussasin. NiitÀ oli finnit joita tuli ihme paikkoihin kuten kaulaan, korvien alle ohimoille tms. LisÀks silloin pieretti iltasin hillittömÀsti ja maha turpoili palloks niin ettÀ luulin et mulla on joku ruokayliherkkyys :D
TÀÀllĂ€ 40 v kuumeilija đ
MeillÀ ennestÀÀn pojat 2009, 2010, 2012, 2013, 2015 ja 2017.
YritystÀ periaatteessa takana jo vuosi, kuopus tÀytti juuri 1 v.
ImetĂ€n vielĂ€ ja tuntuu ettei kierto oikein tahdo kunnolla kĂ€ynnistyĂ€. Oireita siis vaikka muille jakaa, mutta ovulaatio myöhĂ€styy ja kuukautiset alkaa pian ovulaation jĂ€lkeen đ
TiiÀ sitten johtuuko imetyksestÀ vai iÀstÀ vai jostain muusta.
TÀssÀ kierrossa ovulaatio tuli kp 28/35-38 joten heikolta nÀyttÀÀ. Nyt kp 30 joten jÀnnityksellÀ odotellaan.
Moikka kaikki!
Olen juuri 44 tĂ€yttĂ€nyt kolmen lapsen Ă€iti. Olen tavannut mieheni juuri kun olin kohdunpoistojonossa josta syystĂ€ peruutin leikkausaikani. MiehellĂ€ni on valtava vauvakuume, eikĂ€ hĂ€nellĂ€ ole entuudestaan lapsia. He ovat edellisessĂ€ suhteessaan yrittĂ€neet kauan lasta onnistumatta. Itse olen tullut raskaaksi 41-vuotiaana joka meni kesken ensimmĂ€isellĂ€ kolmanneksella ( ei aiempia keskenmenoja) ja jokin olikin pielessĂ€ alusta asti. VielĂ€ vuosi sitten plussasin, mutta se raskaus sai alkunsa sellaisissa olosuhteissa, ettĂ€ keskeytys oli ainoa vaihtoehto. Nyt kĂ€vin lÀÀkĂ€rissĂ€ ja hĂ€nen mukaansa ei ole syytĂ€ miksi en enÀÀ voisi lasta saada, kaikki nĂ€yttÀÀ olevan hyvĂ€ssĂ€ kunnossa ja kiertoni on sÀÀnnöllinen. Olemme sekstanneet kuin pienet minkit joten nyt voin vain toivoa, ettĂ€ saisimme yhden ihanan lapsen lisÀÀ tĂ€hĂ€n maailmaan. Muille haluan toivottaa kovasti tsemppiĂ€ ja olisi kiva kuulla kuulumisianne đ
Mites muiden kuumeilut? KenellÀ "aktiiviyritys" kÀynnissÀ?
Mulla tĂ€nÀÀn kp 36/35-38 ja dpo 8 (ovulaatio nĂ€emmĂ€ nykyÀÀn myöhĂ€ssĂ€ đ).
Nyt illalla oman ennen ruskeaa tuhrua. TodennĂ€köisesti enteilee kuukautisia đ„ mutta on tĂ€ssĂ€ pieni kiinnittymisvuodonkin mahdollisuus. JĂ€nnÀÀ.
Mulla ollut 2 kuukautiset synnytyksen jÀlkeen ja molemmissa luteaalivaihe (vai mikÀ se olikaan) on jÀÀnyt kovin lyhyeksi. TÀssÀ kierrossa kÀytin clearbluen kaksoishormoonia mittaavaa ovulaatiotestejÀ. Korkean hedelmÀllisyyden pÀiviÀ oli 9 ja maksimaalisen hedelmÀllisyyden pÀiviÀ kolme. MiksiköhÀn nÀin? Ennen korkeaa on nÀkynyt 1-2 pÀivÀÀ. Tosin vertailukiertoja ei ole kuin kaksi ennen edellistÀ raskautta.
TÀÀllÀ nÀytti testi aamulla "raskaana" !
Jee!
Nyt vaan kauhea jÀnnittÀminen ettÀ pysyykö kyydissÀ. Ihan tosi alussa mennÀÀn.
Mulla takana 5 keskenmenoa, tosin vĂ€lissĂ€ syntynyt ihania lapsiakin â€
TÀmÀ olisi meille seitsemÀs.
Plussatuulia muillekkin â€
Onnea KÀyttÀjÀ24253 !!
TÀÀllÀ yksi wanhus ilmoittautuu joukkoon. EdellisestÀ parisuhteesta yksi poika 5v. Se toinen jÀi tÀmÀn miehen kanssa tekemÀttÀ. Nyt aika tuore parisuhde , mutta molemmille lapsi haaveissa vahvasti, olisi miehelle ensimmÀinen. Oma ikÀ sen verran jo ettÀ pÀÀtettiin jo kesÀllÀ ettÀ vauva saa tulla jos on tullakseen.
Nyt ensimmÀinen ihan aktiivinen yritys menossa.. katsotaan miten meidÀn kÀy. Hermoja raastavaa tÀmÀ ainakin on :)))
Kai mÀ voin tÀmÀn jo itselleni myöntÀÀ. Olis kyl kiva saada vielÀ yks, tÀlleen nelikymppisenÀ. Oon ymmÀrtÀny, et se on vaikeeta ja itsellÀnikin kuopus nyt vasta 11kk. Mut nyt ei oo stressiÀ. Jos ei onnistu niin sit on hyvÀ jengi nÀinkin.
TÀÀllÀ 36-vuotias vauvakuumeilija. NeljÀ viikkoa sitten sain keskenmenon, olin n. kuudennella viikolla eli ihan alussa vasta. Koskaan aiemmin en ole ollut raskaana.
KyllÀhÀn se mietityttÀÀ kovastikin, ettÀ onko tÀssÀ iÀssÀ enÀÀ mahdollista lasta saada. Itse en koe tosiaankaan olevani millÀÀn tavalla vanha, ja eihÀn se raskautuminen nuoremmallakaan iÀllÀ mikÀÀn itsestÀÀn selvyys ole. Luin, ettÀ keskenmenon jÀlkeen olisi jotenkin hedelmÀllisempi ja yritys onkin ollut nyt kova. Toive vauvasta ainakin on suuri :)