Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vanhempien yletön pihiys aiheuttaa lapsille mielenterveysongelmia?

Vierailija
03.08.2018 |

Mitä mieltä olette? Olivatko ovat vanhempasi kamalia sentin venyttäjiä, jos olivat niin kärsitkö siitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella ei ole koskaan rahaa käytössään ja aina varoitellaan tuhlaamisesta, niin miten ihmeessä lapsi oppii normaalin rahankäytön? Sitten sitä aikuisena ostelee kaikkea, mistä jäi lapsena paitsi tai syö homeisia ruokia, kun mitään ei saa heittää pois. Rahankäyttökin on taitolaji ja se pitää opettaa lapselle.

Näin se on. Tämä koskee myös köyhiä perheitä. Ja sitä miten lapsi kompensoi sitä köyhyyttä monella turhalla asialla. Jos saa rahaa, se tuhlataan heti

Meillä on lapsilla aina ollut omaa rahaa eikä se polttele. Heille annetaan melko vähän rahaa. 40e kk. Pohjalla tilillä pari sataa. Eikä se koskaan vähene.

Nyt kesätyörahat myös käyttötilillä. Ei tarvi pelätä että heti laittavat turhuuteen. 18v sai käyttöönsä myös säästötilin. Varmasti osaa ottaa käyttöön vasta opiskelujen tms vuoksi

Ei olla mitenkään opetettu. He eivät yleensäkään halua paljoa. Ja ovat saaneet mitä tarvitsevat ja nähneet asiallista rahankäyttöä

Vierailija
22/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äiti sanoi, että olen kallis lapsi kun osti pari kertaa vuodessa mulle 100€ vaatteita. Kinkkusiivut leikattiin kahtia niin, että paketin koko ''tuplaantui''. Piti itseään porvarina ja puhui maineesta. Oli tehdastyöläinen joka korosti pienelle pojalle, että olemme parempaa väkeä..

Osaako joku sanoa mikä aiheuttaa tällaista käytöstä? Äiti kulki usein myös nokkapystyssä.

Oliko hänen perheensä varakkaampi?

Ku8nka kauan tästä on aikaa?

Ei varmaan kauaa. Meillä 70-luvulla ei juuri kinkkua tai juustoa ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äiti sanoi, että olen kallis lapsi kun osti pari kertaa vuodessa mulle 100€ vaatteita. Kinkkusiivut leikattiin kahtia niin, että paketin koko ''tuplaantui''. Piti itseään porvarina ja puhui maineesta. Oli tehdastyöläinen joka korosti pienelle pojalle, että olemme parempaa väkeä..

Osaako joku sanoa mikä aiheuttaa tällaista käytöstä? Äiti kulki usein myös nokkapystyssä.

Häpesi vanhoja traumoja. Hienosteleva luonne, joka oikeana porvarina olisi ollut vieläkin pahempi.

Vierailija
24/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpesi vanhoja traumoja. Hienosteleva luonne, joka oikeana porvarina olisi ollut vieläkin pahempi.

On saanut joskus oikealta porvarilta munaa, mutta missasi tilaisuutensa eikä tullut raskaaksi... tai toisaalta, ehkä sittenkin tuli?

Kuten olen jo sataan ketjuun kirjoittanut: Missäs isäsi on?

Vierailija
25/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä jos pihisteleee vastuun kanssa kyllä ne keroimet ja todennnäköisyydet siitä kasvaa siitä kierouuutuu ja väääntyy spiiraalille.

Vierailija
26/26 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sota-ajan kokeneita.

Minusta tuli armoton tuhlari ja vieläkin hävettää lapsuuskodissa 40 v sitten bingosta voitettu eteisen muovimatto 🙈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä