Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johan oli lääkärissä käynti ! Tuli mieleen, että olen valelääkärin tai jonkun sekon käsissä.

mörköminna
03.08.2018 |

Minulta on ääni ihan pois, mies oli kuskina ja tulkkina. Mies sen ajankin oli soittanut . No, tämä mukava lääkäri sitten ei meinannut huolia miestä huoneeseen mukaan ja hoki vihaiseen sävyyn että jos se potilaskin nyt sanoisi jotain? Leppoisa mieheni tuskastui loppupelisä ja joutui huomauttamaan melko äreään sävyyn että jos katsoisi koneelta tietoni, että kurkku on kipeä ja ääni ihan poissa!Lääkäri katsoi koneelle, sitten kurkkuuni ja käski vielä sanoa jotain, aivan kuin olisi kuvitellut että leikin huvikseni mykkää... pihisin hetken minkä jälkeen lääkäri oli tyytyväinen ja sanoi että minulla on nielurisojen tulehdus, en tarvitse antibiootteja mutta saan vahvemmat särkylääkkeet . Voisi sanoa että loppu hyvin kaikki hyvin, mutta vähän närästää se kohtelu silti.

Oletteko te kohdanneet vastaavia ammattilaisia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai sen lääkärin pitää itsekin todeta, että sinulla on ääni pois.

Vierailija
2/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta outoa oli vain sinun käytöksesi. Kauhea marttyyri. Olisit vain rohkeasti pihissyt alusta asti etkä heittäytynyt puhumattomaksi reppanaksi. Oletko muutenkin tuollainen raasukka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen nimimerkki :)

Vierailija
4/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, sairaalan iltapäivystyksessä pahan migreenin saaneen siskoni kanssa. Sisko ei kyennyt kävelemään eikä puhumaan ja peitteli  kasvojaan kirkkailta valoilta,  lihava ´vanhempi mieslääkäri väitti siskon olevan aineissa ja uhkaili meitä vartijoilla. Myöhemmin kun sisko nukkui käytäväpaikan tipassa ja olin lähdössä kotiin, tämä möhömaha käveli lähes päin ja alkoi sättiä kun läikytti takiani kahvinsa!

Valitus lähti, mutta eipä johtanut mihinkään koska lääkäreillä on "hyvä veli "-verkosto.

Vierailija
5/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta outoa oli vain sinun käytöksesi. Kauhea marttyyri. Olisit vain rohkeasti pihissyt alusta asti etkä heittäytynyt puhumattomaksi reppanaksi. Oletko muutenkin tuollainen raasukka?

OLetko kenties itse tämä lääkäri? Aö on ainakin samaa luokkaa. Miten ihminen puhuu JOS ON MENETTÄNYT ÄÄNENSÄ?

ei ap

Vierailija
6/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää lääkäreissä eniten se, että joudut selostamaan vaivasi moneen kertaan. Eikö kukaan katso potilastietoja?

Kuten eilen lapsen kanssa päivystyksessä. Kerrot ensin ilmottautumisessa asiasi. Pääset hoitajalle ja taas kerrot alusta tapahtumat. Annat koetulokset hoitajalle, jotka otettu lomamatkalla sairaalassa.

Pääset lääkärille, jonka ensimmäinen kysymys on miksi tulitte? Taas selostat kolmannen kerran alusta kaikki. Lisäksi lääkäri kyselee tulehdusarvoista. Totean, että ne oli siinä ihan ekalla sivulla papereissa, jotka annoin. Eli lääkäri ei ollut edes katsonut niitä.

Vierailija
7/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kireältä mörköminnalta tosiaan vaikutat, kuten nimimerkkisi sanookin. Ei lääkäri minusta tehnyt tai sanonut mitään sellaista mistä täytyisi loukkaantua kovasti tai epäillä valelääkäriksi.

Itselläni on vähän radikaalimpi sekolääkärikokemus kerran. Olin muuttanut paikkakunnalle työn perässä, tarvitsin lääkäriä ja varasin ajan paikalliseen terveyskeskukseen. Yllättäen yhdelle lääkäreistä sai ajan heti seuraavaksi päiväksi, vaikka muille kiireetön aika olisi mennyt parin viikon päähän. Menin sinne, ja lääkäri käyttäytyi todella omituisesti. Kun kerroin vaivani, joka ei liittynyt mitenkään alapäähän vaan enemmänkin tuki- ja liikuntaelimistöön, niin lääkäri töksäytti, ensin tuijotettuaan pitkään "TIPPURI SULLA ON". Puhui oikeasti todella sekavia, mutta kirjoitti minulle särkylääkereseptin ja lihasrelaksantin lopulta.

Kun juttelin naapurin eläkeläisrouvan kanssa kokemuksestani, niin hän sanoi ettei kukaan paikkakunnalle mene sille lääkärille. Hän oli kerran käynyt ja oli kuulemma ovelta sanonut, että rouva on ihan kalan näköinen, eikä hän hoida kaloja. Ei ollut uskaltanut antaa lääkärin tehdä toimenpidettä, koska vaikutti että voi olla huumeissa tai jotain. Kukaan ei kuitenkaan ollut tehnyt valitusta, vaan hiljaa vaan vältelleet lääkäriä. Mutta minäpä tein valituksen, ja nykyisin ei ole ko lääkäriä enää siellä...

Vierailija
8/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työterveydestä ajan VIDEOvastaanotolle. Oli kohtuullisen absurdi kokemus.

Vierailija
9/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OLetko kenties itse tämä lääkäri? Aö on ainakin samaa luokkaa. Miten ihminen puhuu JOS ON MENETTÄNYT ÄÄNENSÄ?

ei ap

Kyllä olen. Tunnistin sinut, ja seuraavaksi alan levitellä potilastietojasi netissä.

Vierailija
10/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Aö? Alykkyysösamäärä?

Vierailija
11/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Aö = alykkyysösamäärä :D

Vierailija
12/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap.tä. mutta miettikää, että todellakin on tilanteita, joissa puoliso haluaa kontrolloida kaikkea ja puhua potilaan psta myös lääkärissä.

Vierailija
13/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, sairaalan iltapäivystyksessä pahan migreenin saaneen siskoni kanssa. Sisko ei kyennyt kävelemään eikä puhumaan ja peitteli  kasvojaan kirkkailta valoilta,  lihava ´vanhempi mieslääkäri väitti siskon olevan aineissa ja uhkaili meitä vartijoilla. Myöhemmin kun sisko nukkui käytäväpaikan tipassa ja olin lähdössä kotiin, tämä möhömaha käveli lähes päin ja alkoi sättiä kun läikytti takiani kahvinsa!

Valitus lähti, mutta eipä johtanut mihinkään koska lääkäreillä on "hyvä veli "-verkosto.

Tässä jutussa oleellinen tieto tuntui olevan se, että kyseinen lääkäri oli ylipainoinen.

Vierailija
14/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihmetteli sitä, että miksei lekurit katso koneelta tietoja. Heidän kai pitää todeta, että potilas on sama ja tarina sama mitä kertoi aiemminkin. Ensin päivystyksen sh-tapaamiseen ja samaa tarinaa pitää toistaa sitten lääkärillä. Sellaista se on, not big deal.

Ja kuten joku aiemmin totesi, niin kyllähän sen lääkärin on todettava itse, että ap:n kurkku on oikeasti niin huonossa jamassa mitä toinen henkilö kertoo sen olevan. Ei puolisot, kaverit ym. voi hoitaa lääkärikäyntejä tai -soittoja kenenkään puolesta, sillä siihen tarvitaan asianomainen.

On ollut moukkamaista vain tepastella lääkärihuoneeseen sisään tuki mukanaan. On ihan asiallista kysyä, että onhan tämä ok. Ja tietysti se on ok - etenkin ap:n tilanteessa. Mutta ei ihme, jos lääkäriä on ärsyttänyt, ja sitten vielä ap:n täydellinen puhumattomuus ennen kuin oli pakko.

Ihmiset ei aina ajattele.

Vierailija
15/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo aineissa olon tai huumeen kerjääjien pelko on tosiaan välillä aika överiä. Minä jouduin kerran kokemaan tämän. Olin ollut luustoleikkauksessa ja juuri kotiutettu, kipulääkkeinä pelkät buranat ja panadolit. Kuitenkin, ku sairaalassa annettujen tehokkaampien kipulääkkeiden vaikutus loppui, kipu oli niin sietämätön että tuntui etten voi kestää sitä hetkeäkään, että voin jopa päätyä itsetuhoon lopettaakseni sen. Terveyskeskuspäivystykseen mies minut kärräsi, vakuutellen että sieltä saat toimivan lääkkeen ja tuska loppuu. 

Vaan en saanut. Ilmeisesti tein virheen kun mainitsin sen lääkkeen nimen, jota olin sairaalassa saanut ja joka auttoi, nimittäin lääkäri aloitti saarnan siitä miten me narkit käymme kerjäämässä näitä milloin milläkin tekosyyllä. Mies yritti puhua puolestani, itse en kivultani pystynyt, ja selittää että katsokaa sieltä koneiltannekin että hänelle on tehty juuri iso leikkaus jossa luita on sahailtu, porailtu, ruuvailtu, että hänellä nyt oikeasti on kova kipu. Mutta ei tippunut apua.

Oli pakko sitten lähteä kaupungin keskustassa olevaan yksityisen päivystykseen. Siellä sain välittömästi injektiona kipulääkettä, ettei tarvitse odottaa imeytymistä vatsasta, reseptin tehokkaalle opiaattipohjaiselle kipulääkkeelle, ohjeet käytöstä (mm. että 3 päivää joka päivä, sitten voi kokeilla riittäisikö puolikas tabletti ja syödä sitä taas jokunen päivä), ja ihmettelyn että miten tuollaisen leikkauksen jälkeen saa pelkkää ibuprofeiinia ja parasetamolia.

Vierailija
16/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Iski  virtsatietulehdus , lääkärin  mukaan näki jo naamasta että se on sukupuolitauti.

- Minulla oli niin paha silmätulehdus että silmät olivat muurautuneet umpeen, hoitaja haukkui ettei ole tälläinen  päivystysasia ja lääkäri naureskeli että kukas sua on vetänyt pataan?

- Käytin jalkansa  loukannutta äitiäni lääkärissä,  lääkäri väitti äidin teeskentelevän ja tätä todistimme sekä minä, että muut ihmiset odotushuoneessa sillä lääkäri oli jättänyt oven auki !

- Käteni puutui ilman syytä ja ulkomaalainen mieslääkäri hoki ymmällään että käsi puuttuu

Nämä kaikki samassa tk:ssa kymmenen vuoden sisällä, ei ole enää kovin suuri luottamus lääkäreihin :(.

Vierailija
17/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörköminnat ovat niitä, jotka eniten kuormittavat terveydenhuollon ammattilaisia sekä lukuisilla vaivoillaan että raskaalla persoonallisuudellaan. Tiedän, koska olen tavannut heitä liian usein. Olen hoitaja.

Vierailija
18/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi teininä aikalailla sama juttu kuin aloittajalla, oli korkea kuume, korva kipeä  ja ääni niin painuksissa etten pystynyt muuta kuin pihisemään  ja faija sit heitti mut terkkakeskukseen ja tuli sinne huoneeseen mukaan, lääkäri sai raivarin ja ja heitti faijan ulos että "näin isot eivät tarvitse enää vanhempia pitämään kädestä" ! Ja sit se  sai raivarin ja haki faijan takas, kun ei saanut mun pihinästä mitään selkoa.

Vierailija
19/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää lääkäreissä eniten se, että joudut selostamaan vaivasi moneen kertaan. Eikö kukaan katso potilastietoja?

Kuten eilen lapsen kanssa päivystyksessä. Kerrot ensin ilmottautumisessa asiasi. Pääset hoitajalle ja taas kerrot alusta tapahtumat. Annat koetulokset hoitajalle, jotka otettu lomamatkalla sairaalassa.

Pääset lääkärille, jonka ensimmäinen kysymys on miksi tulitte? Taas selostat kolmannen kerran alusta kaikki. Lisäksi lääkäri kyselee tulehdusarvoista. Totean, että ne oli siinä ihan ekalla sivulla papereissa, jotka annoin. Eli lääkäri ei ollut edes katsonut niitä.

Miksi se hoitaja on otettu lomamatkalla sairaalassa?

Vierailija
20/23 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuvitellut tälläisten tapausten olevan liiottelua ja että potilas voi vaikuttaa omalla käytöksellään lääkärin käytökseen, kunnes kohtasin lääkärin joka karjui ja oli pahalla päällä ilman syytäni.

Huusi toistuvasti "MITÄ?" ja   kuunteli keuhkot niin että kipeää teki, en ikinä ennen ole saanut mustelmia stetoskoopilla kuuntelusta ! Olin rauhallinen ja asiallinen, mutta lääkäri riehui mistä teki entistä ahdistavamman se fakta, että lääkäri oli pitkä ja roteva kaljupää kun minä taas 147 cm hento naisihminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi