Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei laihdutettaessa koskaan puhuta roikkuvasta ihosta?

Vierailija
03.08.2018 |

Aina vaan jankutetaan että läskit pitää polttaa koska muuten et mahdu yhteiskunnan muottiin.

Mutta sitten kun teet sen muutoksen, pudotat useita kymmeniä kiloja niin paikat alkaa roikkua ja hölskyä kun läskin tilalla on tyhjää ja ihoa jää kiloja ylimääräistä kun se ei palaudu. Se vasta kaunista onkin! Sitten alkaa masentaa kun työ olikin turhaa ja edelleen näyttää lihavalle ja nyt päälle pahemmalta kun aloittaessa.

Jos ei tietoa miltä näyttää niin hakekaa "loose skin". Kunnon Michelin-mies.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantai !!

Vierailija
62/63 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, mitä maksaa roikkuvan vatsan korjaaminen Suomessa plastiikkakirurgilla? Entäpä rintojen, jos haluaa vain kohotuksen ylimääräistä ihoa poistamalla, ilman täytteitä? Laihdutuksen jälkeen peilikuva näyttää aika karulta. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka huutelee että leikatkaa löysät pois, niin mistäs repii jotain 6000-15000 euroa leikkaukseen? Puhumattakaan niistä riskeistä? Kaikilla ei ole mahista tähän, ja ennenkun joku sanoo että onhan se lihominenkin maksanut, niin ei se kuitenkaan ihan niin paljon maksa, kun ihan normaalillakin ruualla ja liikkumattomuudella voi lihoa helposti.

Anyways, ite laihduttanut n. 50kg, paino jojoillut välillä ja iho on sellaista mallia että sellulitti, arvet ja verisuonet näkyvät hyvin. Jotenka tottakai iho roikkuu, mutta en muuta odottanutkaan. Olen silti 100% tyytyväisempi nyt kuin lihavana. Monella on tosi epärealistiset odotukset että muuttuisi yhtäkkiä joksikin keskiaukeaman naiseksi, fitness ladyksi. No ei, ei se vaan ole mahdollista kovin monella jos on ollut se 40-50 kg ylimääräistä tai enemmän. Toki jos on vielä tosi nuori kun laihduttaa ja hyvä iho joka palautuu niin silloin mahdolistahan se on, mutta ei sekään hetkessä tapahdu.

Itselläni iho roikkuu häiritsevästi lähinnä vatsan seudulla, mutta se roikkui niin lihavanakin. Nyt vain toki korostuu enemmän kun muut paikat ovat pienempiä ja kiinteämpiä. Rinnatkaan eivät toki ole yhtä pullakat kuin enne, vaikka yhä kookkaat onneksi ovatkin. Rintsikoilla saa hyvin huijattua vaatteet päällä ja itseasiassa joskus jopa pidän rinnoistani vaikka ovatkin normaalia 25 vuotiasta enemmän roikkuvat ja yläosaan jää nahkaa "rullalle" tietyissä asennoissa. Suurimman osan ajasta olen silti tyytyväinen itseeni ja aion vielä n. 10kg painoa saada pois jossain välissä - Nyt keskityn pysymään tässä painossa ja opettelen hyväksymään kehoni näin. Olen kuullut, että yksityisellä puolella roikkuvaa ihoa voidaan näin ison painonpudotuksen tai raskauden jälkeen leikata pois, jos iho venyy n. 7cm tai aiheuttaa terveysvaivoja (kuten hiertymiä, tulehduksia, kipuja jne) tai haittaa selkeästi normaalielämistä. Itselläni on välillä näitä vaivoja, mutta toistaiseksi olen pystynyt elämään niiden kanssa.

Kuitenkin, jaksan enemmän, olen positiivisempi, ja itsevarmempi kuin aiemmin. Toki joskus on huonoja päiviä ja löysät itkettää ja harmittaa, ja joskus jopa mietin että miksi laihdutin mutta siihen täytyy asennoitua että tilanne on nyt tämä ja muuksi se ei muutu välttämättä mitenkään. Miksi siis pilata elämä ja murehtia siitä? Jos joku ihosta valittaa, voi aina todeta että olen laihtunut 50kg tms. ja että prosessini on vielä kesken- yleensä saanut vaan kehuja tämän jälkeen isosta työstä ja itsekurista ja rohekudesta ja itseluottamuksesta. 

Mutta joo, vielä aloitukseen liittyen toki näistäkin pitäisi puhua enemmän ja avoimemmin sekä oikeasti tarjota ison painonpudotuksen tehneille mahdollisuus kunnalliseen nahanpoistoon, koska se motivoi ylläpitämään painon kurissa ja näin terveyshyödytkin on varmasti paremmat. 

Aina kuitenkin joku jaksaa valittaa, ja tämäkin on sitä "läskien paapomista". Huoh. Koskaan ei ole hyvä kaikille. Aina se jotakuta rassaa jos joku jotain tässä maailmassa ihan vaikka saa elämäänsä helpottamaan. Varsinkin suomessa...