Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

---ENSIKOT Vko 18---

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistänpä uuden pinon pystyyn kun täällä jo roikun:)

Vappu meni varsin villisti, nukahdin kymmeneltä kun mies hiero jalkoja;)

Ankka: Musta on ainakin kiva kun te jo nyyttinne saaneet täällä vielä kirjottelette..ja jossain vaiheessahan me muutkin pöllähdetään vauvapuolelle:) Sun pitää pistää uus pirpana tilaukseen;)

Niamey: Pulla kääntyi jotenkin hassusti pari päivää sitten kovan myllerryksen jälkeen, potki kai selkään päin eikä liikkeitä tuntunut kunnolla pariin päivään..muutama pikku liike harvakseltaan ja nekin oikein kuulostelemalla..kyllä mäkin jo hermoheikkona vähän huolestuin..mutta nyt taas tömisee hyvin:)

Ull-maij: Mä saan kiukkuhepuleita ihan höpsöistä asioista, onneks mies on ainakin vielä jaksanu ottaa ne huumorin kannalta..toivottavasti saat aikasi kulumaan..onneks nyt on jo paremmat ilmat, voi ulkoilla:)

Mulla turvottaa jonkun verran,jaloista ja sormista huomaa välillä,tais alkaa rv 20+..juon kyllä paljon ja ananasta popsin silloin tällöin,se auttaa hyvin ainakin mulla..mutta eipä sekään tietty mihinkään massiiviseen turvotukseen tehoa.

Mä täällä oottelen jo malttamattomana että pikku-milli tulis kertomaan kuulumisia!:)

Lisa on sitte seuraava!

Teiltä jo nyyttinne saaneilta pitikin kysyä että miten kroppa on alkanu palautumaan raskaudesta? Meinaan raskauskiloja, synnytyksessä tulleita repeämiä, masua, raskausarpia, suonikohjuja ym. mitä kaikkea mukavaa tässä hommassa tulee kaupanpäällisinä;)

Mukavaa vappua kaikille!

Queen ja pulla rv 25+5

Vierailija
2/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katosin sitten viime viikolla listalta ilman, että edes toivotin hauskaa vappua. Lähdettiin lauantaina tänne Tampereelle, mistä nyt kirjoittelen, enkä ennen sitä jostain syystä ehtinyt käväistä täällä! Mut oikein mukavaa toukokuun ensimmäistä ja työn juhlaa kaikille! :-)

Kandivaihe, en usko että noi sun kivut mitään merkkejä kohdunulkoisesta raskaudesta on. Eiköhän ne muutamassa päivässä tai viimeistään viikon päästä ole jo toisenlaisia ne kivut. Mulla oli muuten noilla viikoilla tosi kovia vastakipuja koko ajan, ja olin jo huolissani, että meneekö tämä kesken hetkenä minä hyvänsä. Sit ne kuitenkin vähitellen loppui, eikä nyt enää ole kuin jos äkisti liikahtaa tms. satunnaisempaa.

Ollaan parhaiden ystävien luona tosiaan täällä, oli eilen railakkaat vappujuhlat joissa tunsin itseni hieman tylsimykseksi limulaseineni mutta hauskaa oli silti. Ainoa, ja aika iso miinus tuli siitä, että kun mulla alkoi veto loppua joskus kahden maissa yöllä ja menin makuuhuoneeseen nukkumaan, meno olkkarissa jatkui vielä sen verran hilpeänä ja äänekkäänä, että en saanut nukuttua ja nyt olo on aika väsähtänyt. Lisäksi mies aiheutti sydämentykytyksiä ilmoittamalla, että on hävittänyt mastercardinsa. :-P Sitten se löytyi ystävän takin taskusta. No, nyt se on joka tapauksessa kuoletettu ja uutta saa odottaa. :-S :-/ Kyllä on avioero ollut lähellä.

Huh. Mulla on mennyt hermot tasaiseen tahtiin lähes kaikkien ihmisten kanssa ja epäilen, että asia ei helpota ennen kuin huomenna kotona ja kun olen levännyt.

Ai niin tärkein meinasi unohtua. ONNEA, MILLI JA PERHE!!!! Kyllä se siltä kuulostikin, että tosi oli kyseessä! Voi, miten hyviä uutisia!!

Kaikesta huolimatta aurinkoisin terkuin

Ladie, rv. 9!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yö eräpäivään! Toivottavasti Pertti-Irmeli on yhtä täsmällinen ku Paco oli =)

Eilen päivällä mentiin käymään kavereiden luona, kunhan sain ensin yövuoron jäljiltä miehen ylös sängystä. Kivaa oli syödä herkkuja ja jutustella ihmisten kanssa. Siellä oli oikein vappubileet naamiaisineen ja vesi-ilmapalloineen. Tykkäs niin lapset kuin aikuisetkin :)

Kotia tultiin joskus 20:00 aikoihin ja lämmitettiin sauna ja sit vielä grillailtiin. Kivaa oli seki :)

Viimeyön Pertsa möykkäs melkein kolmeen asti. Pistin nukkumaan joskus 22:30 ja sain pisulla käydä siihen kolmeen mennessä jo 6 kertaa!!! Siihen vielä pari käyntiä ennen ylös nousua niin eipä voi kehua kovin nukkuneensa.

Kandivaihe kyseli eilen toispuoleisesta vatsakivusta... En siihen osaa kyllä muuta sanoa, kuin että mulla kipu oli/on aina oikealla puolen silloin kun vatsa ei ole toiminut hetkeen. Muuten kipuilua ja jomotusta ollut koko raskauden ajan vaihtelevasti milloin oikealla milloin vasemmalla.

Ihan kasvukivuiksi mieki kuitenki nuo sinun kivut uskoisin, mutta kuten jmi82 totesi, ainahan voit neuvolassa kysäistä asiasta :)

Meillä alettiin ostaan Pertsalle tarvikkeita, kuten sänky, hoitopöytä ja vaunut tuossa tammikuun puolen välin maissa, eli mitäs silloin oli viikkoja, jotain 25... Siitä sitten pikkuhiljaa vaatteita yms. ja nyt on ollu jo muutaman viikon valmiina kaikki Septidinistä, Bepanthenista ja Jekovitistä lähtien :) Vain itse juhlakalu puuttuu!

Nyt nauttimaan auringon säteistä, jos joukossa olisi vaikka muutama supistus sädekkin ;)

Lisa & Pertti-Irmeli 39+6!!!

Vierailija
4/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukkuu sylissä ja hymyilee unissaan oikein hytkeen kera=D

Queen, sitä raskausaikaa on kyllä kieltämättä ikävä, samoin kuin synnytystä... Jännä, kun sitä ensin pelkää että nyt se ei aio syntyä ollenkaan ja sitten haikeana kaipaa kuitenkin sitä isoa mahaa! Mutta tähänhän se väistämättä johtaa...

Synnytyksestä oon palautunut mielestäni hyvin, en kyllä oikeastaan revennytkään. Pari tikkiä tuli, nekin tuossa " etupuolella" eli väliliha säästyi ja nuokin mitä tuli oli kuulemma lähinnä pikku haavoja. Paikat oli ekan viikon tosi kipeät mutta pari viikkoa kun meni oli jo ihan " normaali" olo ja eilen aloin jo vähän jumppailemaan ja varovasti hölkkäämään.

Kiloja on jäljella ne mitä raskautta ennen+parin ekan kk:n aikana omalla mässäilyllä ja laiskuudella hankin, eli varsinaisia raskauskiloja ei oikeestaan oo. Eli ihan kivasti on mennyt!

Tosiaan, vauvapuolelle seuraavaksi sitten Lisa=) Täytyy taas todeta että kyllä tuo aika lentää..!

Miehen vanhemmat on tulossa vapunviettoon ja isäntä onkin jo takapihalla grilliä virittelemässä..meillä oli vuosipäiväkin lauantaina joten yhtä juhlaa on ollut;)

Pakkaan tytyn vaunuihin ja lähdetään mekin ulkoilemaan..vielä kerran hauskat vaput kaikille!

-Ankka & Prinsessa huomenna täydet 4 viikkoa!-

Vierailija
5/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups, meni aluksi viime viikon pinoon. Otetaanpa uusiksi tähän.

Kandivaiheelle pikaisesti kommentoin..

Itsellä oli kans vasemmanpuoleisia kipuja, ja pelkäsin kohdunulkoista. Neuvolassa kuitenkin sanoivat, että kivut voi olla toispuoleisiakin, ja jostain olen lukenut että munarakkula mistä munasolu on puhjennut, jomottelee alkuraskaudessa sillä puolella miltä on ovuloinut. Olikohan sekavasti selitetty :)

Kuulemma kohdunulkoisessa kivut ovat kovat, voimistuvat koko ajan. Yritä olla huolehtimatta tuosta asiasta, tietenkin jos pahenevat tai asia vaivaa, ota yhteyttä neuvolaan!

Ai niin, olihan mulla taas kerran omakin kysymys: Join useampana iltana (4-5 x) yhden viikon aikana vajaan yhden annoksen viiniä kerrallaan, viimeisen lasinpuolikkaan n. viikko ennen plussaamista (joka kp 28/29). Silloin sattui olla hyvää punkkua kaapissa, ja ajattelin että jospa auttaisi alkion kiinnittymiseen niin kuin joku tutkimus todennut. Mitä luulette, onko voinut silloin vaikuttaa jotenkin alkion kehitykseen (epämuodostumia tms.??) Minä taasen mietin ja murehdin :/

Hyvää vappua kaikille!!

Viipero 13+0 (jee, taas uusi viikko!)

Vierailija
6/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkOrange]Kylläpä viime viikon pino venyi -tosi hienoa! =)

Sylin täydeltä onnea pikku-millille ja perheelle! Olipas paco todella jämpti jo syntyessään. Ennätittekö hankkia kaverille sen luvatun vappupallon?

Täällä on nautittu ihanista aurinkoisista ilmoista, mukavasta seurasta ja hyvistä ruuista. Täytyy varmaan ottaa joku terveellisen ruuan spurtti tässä piakkoin, sillä grilliruoka ja jäätelö on maistuneet viime päivinä enemmän kuin hyvin. ;o)

Vointi on hyvä, mutta silti mietin, että onkohan ihan normaalia, että meillä on neuvolakäyntejä näin harvoin? Meillä oli eka neuvola 7+4, sen jälkeen oon ollut kahdesti lääkärin tekemässä ultrassa, mutta seuraava neuvola on vasta viikolla 17+6. Ekassa neuvolassa terkka sanoi, että olis noin kuukauden väelin, mutta kyllähän tossa välissä on reilusti enemmän.

Nyt oon yrittänyt juoda reippaasti vettä, jotta pänsäryt hellittäis ja taitaapi se auttaa. Terkka neuvoi allergiseen nuhaan sarvikuonon käyttöä, mutta se ei kyllä ole mun juttu. Kokeilin eilen. Pakko se on jotain nenäsumutetta käyttää. Ei se voi olla kovin pahasta, sillä aika moni tuntuu niitä käyttävän. jos olo pahenee, niin täytynee mennä lääkäriin.

Nyt kaikille aurinkoista viikon alkua ja hyvää vointia! Ja Lisalle erityisesti supparisäteitä, jotta saadaan myös pertti-ilmari maailmaan pikapuoliin!

-amy ja Ekavekara rv 14+3[/color]

Vierailija
7/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellä on ollut oikein harvinaisen " tylsä" vappu. Lauantaina käytiin Hesassa ja eilinen oltiin mun vanhempien luona Keravalla, saatiin vähän hääsuunnitelmia mietittyä. Nyt tarttis varmaan jotain vaatetta häihin alkaa kattelemaan, miten niin tiivis aikataulu? Tarkoitus olis juhlia kesäkuun puolivälissä, että kutsutkin pitäis pikimmiten kai lähtetellä... Suurin osa kai tietää jo varautua, kun äitikkä on hoitanut " tiedottamisen" sen verta tehokkaasti ;) Ja kutsun tekstinkin sain kutakuinkin tossa iltapäivällä kokoon, joten ei kai tässä enää mitään ihmeempiä kun kutsut vaan kokonaan kuntoon...

Vapppupäivä onkin mennyt rempatessa, niinkun meillä yleenäs vapaa-aika tuppaa menemään... Ehkä tässä vielä vois iltasella vähän mennä ulkoilemaan, kun ei oo sitäkään kerjenny.

Ai juu, kiva kun Paco tuli maailmaan sitä vappupalloaan saamaan :) Onnea!

Mä oon viime aikoina vaan taustaillu teitä muita, kun ei itselle oikein mitään uutta kuulu, mitä nyt työkuviot ei mee niin kuin pitäis, mutta yritän vielä vaikuttaa asiaan.

Ai niin, Amy, eipä meilläkään neuvoloita oo turhan usein ollut; kerran on käyty joskus vko 8 tai 9 ja ultrassa rv 12, nyt on toka neuvola ens keskiviikkona. Ultran yhteydessä piti olla jonkinmoinen lääkärin" tarkastus" , mutta ei se musta mitään tutkinut, ultrasi vaan. No, saa nähdä koska sit on seuraava neuvola, onko vasta kesällä.

Kandivaihe, mulla ainakin on aina silloin tällöin " nipistellyt" vasemmalta puolelta. Enpä usko, että nuo sunkaan " kolotukset" mitään huolestuttavaa on. Sitä vaan tarkkailee itseään niin tarkasti varsinkin ihan alussa...

Kaikenlaista puuhailtavaa siis tiedossa taas alkavalla viikolla, jännä nähdä josko Pertti-Irmelikin täsmällisesti tulisi meitä kaikkia ilostuttamaan maailmaan! Tsemppiä Lisalle viimeisiin päiviin!

Aurinkoista toukokuuta enskoille!

t. Ope + Ahaa, rv tänään tasan 15 (kai...)

Vierailija
8/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on taas ikuisuus menny, etten oo tänne ehtiny ja jaksanu, joten oon TAAS ihan pihalla kaikesta. =´(

PikkuMillille onnea!!! Ilmeisesti Paco on laskeutunut maanpinnalle... =)

Viipero: Ei sun juominen mitään kehityshäiriöö tms. oo aiheuttanu. Älä murehdi!!! Se on ollu niin vähäistä ja niin alkuvaiheessa, että don´t worry. =)

Ykkösope: Voi että mä muistelen kaiholla meidän häiden suunnittelu ja hääaikaa.. hääpäivä kruunasi kaiken. =) Se oli ihanaa se!

Meidän vappu meni rauhallisesti siskon ja sen miehen vieraillessa meillä. (Tänään olinkin sit taas töissä.) Kysyttiin muuten niitä meidän vauvan kummeiks! =) Sisko oli ihan tohkeissaan, vaikka se on aina aikasemmin sanonu, että ei halua kummiks! =) Sen mies tiesi tästä kummiasiasta etukäteen, kun olin sitlä kysyny siskon tän hetkistä mielipidettä.. =)

Meen lukee vanhaa pinoo nyt kun ehdin ja jaksan... tuun vaikka sitten takas... =)

Burde & Penni-Enni rv 18+1

Vierailija
9/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan enskat ja kiitos kaikille onnitteluista!! =)

Päästiin tänään kotiin Pacon kanssa ja iso Ihaa-vappupallo on sängynpäädyssä =) Onneksi mun vanhemmat oli ostanut sellaisen,ettei tarvinnut lähteä mihinkään vapputorille pallon hakuun¿ ei oikein toi kävely tunnu kauheen kivalta vielä. Meidän pikkumiehen kuva löytyy nyt tuolta www.syntyneet.fi. Siellä TAYS ja työnimenä tietysti Paco =) Liitän tähän vielä synnytyskertomuksen¿

Lisalle tsempit viimeisiin päiviin!!!! Muuten en vielä ehtinyt/jaksanut pinoa isommin lukea.

Tässä sitä synnytyskertomusta nyt sitten tulis.

Eli tosiaan perjantaina 28.4. oli meidän pacon laskettu aika. Edellisenä iltana vielä tuskailin, että ei oo mitään merkkiäkään siitä että synnytys olis lähestymässä¿ Lasketun ajan aamuna kuuden aikaan heräsin siihen, että jotain lorahti. Kipittelin vessaan ja siellä lorahti lisää. Epäilin, että olisi lapsivettä mutta en kuitenkaan ollut varma. Tunnin verran siinä vierähti ihmetellessä kunnes seitsemän aikaan alkoi supistukset ja tulivat heti viiden minuutin välein. Puoli kahdeksan aikaan soitin synnärille ja sieltä käskettiin tuota lorahtelua seurailla ja sanottiin, että supistusten puolesta voi heti lähteä kun siltä tuntuu. Kasin aikaan sitten soitin miehelle, että nyt kotiin ja äkkiä¿ puoli ysi lähdettiin ajamaan sairaalaan ja autossa supparit tuli kolmen minuutin välein.

Synnytysvastaanotolla oltiin yhdeksän aikaan. Olin hetken käyrällä ja sain peräruiskeen. Kolme senttiä olin auki siinä vaiheessa joten saliin päästiin melkein heti. Kymmenen pintaan oltiin salissa ja siinä alettiin heti valmistella epiduraalia. Supistukset oli järkyn kipeitä. Imppasin ilokaasua epiduraalia odotellessa. Vähän ennen yhtätoista epiduraali laitettiin ja se oli taivas! Kipu hävisi kokonaan ja supistusten aikana tuntui vaan painon tunnetta. Puolisentoista tuntia meni helposti kunnes supparit alkoi taas sattua. Epiduraali uusittiin vielä kun auki olin vasta 5 senttiä. Taas meni puolisentoista tuntia helposti. Iltavuoron kätilön tullessa saliin supparit sattui taas jo kovin ja kätilön tutkiessa olinkin jo kokonaan auki. Kätilö katetroi ja sen jälkeen antoi luvan alkaa supistusten aikana pikkuhiljaa ¿ähkimään¿ että vauva laskisi kunnolla. Lopulta painon tunne oli jo niin kova, että alettiin ponnistamaan. Puolen tunnin ponnistamisen jälkeen voimat alkoi olla ihan loppu. Mulla nousi kuume 38 asteeseen ja supparit alkoi heiketä ja harventua. Kätilö soitti lääkärin saliin ja alkoi valmistella imukuppia. Imukupin avustuksella saatiin sitten meidän ihana pikkumies maailmaan klo 16.12. Pojan mitat oli 3220g/49cm. Repeämiä ei tullut, mutta eppari tehtiin imukupin vuoksi. Tikkejä siihen tuli kolme.

Synnytyksestä jäi hyvä mieli vaikka imukuppiin jouduttiinkin turvautumaan. Mies oli aivan ihana koko ajan eikä edes mennyt möläyttelemään mitään mitä saisin tuonne isien möläytysketjuun.. =D

Sairaalasta kotiuduttiin tänään kun poika on 3vrk:n ikäinen. Oltaisiin lähdetty jo eilen, mutta poitsulla oli sokerit vähän matalat. Joutui pieni sitten sokerikäyrälle ja arvot oli onneksi koko ajan hyviä.

[color=red]pikku-milli & paco 3 vrk! =)[/color]

Vierailija
10/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quiero3: Juu se meijän 4D-ultra on 24. viikolla. Jossain oli joskus, että se kannattaa tehdä joskus 21-26 viikoilla..

Laralei: Meijän 4D-ultra taitaa maksaa 140e!? Jos muistan oikein.

Viipero: Mä oon sairaanhoitaja ja jaan kutakuinki joka työvuorossa lääkkeitä (tabl. & mikstuuroja), enkä todellakaan tartte mitään suojaimia. Eri asia tosiaan on sit jos on jotain haitallisia hengittää noin muutenkin. Että ihan huoletta voit jakaa... ja niinku joku sanokin, niin voithan kysyä työterv.lääkäriltä jos huolettaa.

Osborne: Kysyit, että ketä kirjottelee päiväkirjaa... Mä tein Liberon sivuille Penni-Ennille omat sivut, johon oon kirjottanu päiväkirjaa aina kun jaksan ja ehdin. Se on sillain kiva, kun kauempana asuvat perheenjäsenet (mun perhe + suku) voi pitää itteensä sitä kautta ajan tasalla.. =) Siellä on kaikki ultra kuvat ym.

MiaMik: Voi kumpa mäkin jo tuntisin jotain liikkeitä. =) Aina kun oon koittanu rauhottua ja kuulostella niitä, niin mä nukahdan. =) Noh... kai mäkin ne jossain vaiheessa alan tuntee...

Burde & Penni-Enni rv 18+1 (jee -> enää 2vkoa puoliväliin!!!!)

Vierailija
11/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla pikku-millistä. Kävin kattomas kuvan, on niiiiin suloinen pieni:) oijoi. onnea viel kerran!!!

Meillä meni rauhallisest vapun vietto. Oltiin kotosalla, syötiin pizzaa ja karkkia ja katottiin madagaskar-leffa:) se oli tosi hauska!

saatii myös äipältä mansikoita suklaakuorrutuksel tuliaisiks matkalta. ne oli nams!

Tänään käytiin ulkona syömässä. Oli hyvät ruuat:) Että ihan kiva vappu oli, vaikkakin eilen oltiin unten mailla jo 11 jälkeen. Oon kyl ollu väsyny.

Perjantaina mul on se alkuraskauden ultra, alkaa jo jänskättää. Toivottavast kaikki on hyvin, ja masussa kasvaa pieni vauva:)

Nyt lähen telkkarin ääreen. Vappupäivän jatkoja.

lara 7+6

Vierailija
12/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun te kaikki olette ihania, kun lohduttelette uutta & hysteeristä odottajaa niin onnistuneesti! :) Iso kiitos kaikille vatsakipujani kommentoineille!

Ja kun Viipero mainitsi siitä, että kipu olisi puhjenneen munarakkulan puolella, niin kuulostaa kyllä tutulta, koska oviksen aikaan sattui mahdottomasti juuri tuohon samaan kohtaan vasemmalle. Joten ehkä se on sitä. Olen kyllä kävellyt niin älyttömästi eilen ja tänään, että ehkä paikat vaan rasituksesta vihloivat.. Levätessä kipu meni nopeasti ohi.

Viiperolle: ilman sen kummempaa oikeaa tietämystä, olettaisin ettei noin alkuvaiheessa nautitulla alkoholilla ole merkitystä. Ihan varmaan suurin osa plussanneista on juonut jotain ennen testaamista, ja monihan plussaakin vasta kolme-neljä viikkoa ovulaatiosta, jos kierto on epäsäännöllinen.. Joten itse en usko, että vähäisistä viinimääristä olisi mitään haittaa noin alussa. Mennyttä mikä mennyttä.

Pikku-Millille tuhannesti onnea pacon syntymän johdosta! Kiva että kaikki meni noin hyvin, eikä imukupista jäänyt sen suurempia traumoja.

Ladie, kuulosti tuo miehen tohelointi tutulta :) Meilläkin on jännätty milloin mitäkin, avaimista digikameraan, kun ovat olleet miehen jäljiltä " jossain" . Onneksi olen jo tottunut tuohon, kun lapsuudenkodissa isäni oli aivan samanlainen unohtelija.. Onpahan vieläkin kotoisa olo ;)

Vappu meni täälläkin rauhallisesti, alkuillasta olin kaverilla käymässä ja myöhemmin piipahdin kauhistelemassa opiskelukavereiden promillemääriä tiedekunnan bileissä. Oli kyllä selvinpäin aika kurjaa. Kaverikin oli tehnyt kymmenen litraa boolia, jota oli loppujen lopuksi juomassa vain kymmenen ihmistä.. Oli vähän out of place -olo lastenshampanjani kanssa.. :)

Kandi rv5+2

Vierailija
13/76 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisesti on vappua vietelty :)

Eilen päivällä käytiin kävelyllä kaupungilla.. Ostettiin ekat irtojätskit ja istuskeltiin puistossa niitä maiskutellen :D

Illalla laitoin hyvää ruokaa ja sit käytiin ajelemassa uusia rakennus alueita läpi.. hienoja taloja on taas ihmiset rakentanut!

Tänään käytiin anopilla kyläilemässä ja viivyttiin taas kolmisen tuntia! Kovin se jo innoissaan odottaa uutta tulokasta :) Muut lapsenlapset on niin kaukana että näkee niitä aika harvoin.. mutta meidän tiitiä saa kyllä tulla hoivaamaan ihan milloin vaan ;)

Kiva kuulla että millillä kaikki hyvin :)

Lisalle paljon suppareita!!

Mutta nyt meen pukeen ja sit kävelylle! Täytyy pitää ittensä liikkeellä ettei väsähä tonne sohvan pohjalle..

Niamey ja tiitiäinen rv 26+4

Vierailija
14/76 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kesä on ihan nurkan takana! Kohta on kesäkuu ja sitten onkin juhannus ja sit alkaa lomalomaloma... :)

Kylläpäs oli ihanaa viettää pitkä vappuviikonloppu mökkeillen ja haravoiden. Raikasta ulkoilmaa ja hyvää ruokaa tuli saatua oikein kunnolla ja saunassakin päästiin käymään. Aamulla olo oli kyllä väsynyt, mutta ei se levonpuutteesta johdu vaan siitä, että unta tuntuis tarvitsevan vaan entistä enemmän koko ajan. Sitä energistä keskiraskautta odotellessa... edelleen!

pikku-millille ja pienokaiselle isot onnittelut!!

Ladie, turha tuntea itseään tylsimykseksi, limppari on ihan hyvää! Me oltiin myös kavereiden mökillä, oltiin kyllä kaikki pääsääntöisesti limulinjalla - tosin yksi minimaalinen kuoharilasi tuli nautittua vappuaattona.

Lisalle on peukut pystyssä, että juhlakalu päättää tänään ilmaantua paikalle, kun äippä on kerran pistänyt paikat kuntoon!

WC-Ankan raskauskilojen häviäminen kuulostaa kyllä hienolta... mua välillä ihan hirvittää, millainen ruho mulle ehtii raskauden aikana kehittyä, mutta täytyy nyt vaan jaksaa toivoa, että siitäkin selvitään... :)

Viiperolle lohdutukseksi: missään nimessä alkioon ei ole sun viinikupposet vaikuttaneet. Mä join myös punaviiniä lasillisen joka ilta noihin aikoihin, olisinko nelisen päivää ennen plussatestiä lopettanut. Ja ihan olen lääkäriltä saanut tälle toiminnalle siunauksen, joten voit lopettaa murehtimisen!

laraleille hauskaa ultraa! Se on aikasta ihanaa, kun näkee oman pienen eka kertaa, vaikkei siitä oikein vielä mitään tajuakaan... :)

Nyt täytyy tarttua töihin, jos vaikka saisi jotain aikaiseksi... ja töiden jälkeen sit salille ja illalla vielä lenkille tuonne aurinkoon!

-Osse ja Santeri rv 12+6 (kauheaa kuinka aika kuluu nopeesti!)

Vierailija
15/76 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan " helpon" kuulonen synnytys. Mä olen ainakin antanut uskotella itelleni, ettei tuo imukupin käyttö välttämättä tarkoita mitään hirveyksiä. Nopeesti kuitenkin kotiuduittekin..

Täälläkin vappu meni lähinnä syödessä :) Nyt ois taas paluu arkeen ja normaaliin ruokavalioon edessä.. (Jätskiä jäi kyllä vielä vapusta, mutta se onki kasvirasvajäätelöä..) Ehkä tuo mässääminen on silloin tällöin ihan sallittua, kun painokaan ei oo noussut (ainakaan vielä) liikaa.

Meillä mies hukkaa kans tavaroitaan jatkuvasti ja isä samoin :) Luultavasti joku miehinen ominaisuus. Äidin kanssa naureskellaan välillä niille (salaa), vaikka meinaa joskus mennä kyllä hermotkin. Yleensä en ole kuitenkaan piilottanut miehen sukkia, tiliotteita tms. mikä milloinki on hukassa. Nykyään mies ottaa kyllä noi " katoamiset" jo rauhallisemmin ja kysyy yleensä heti multa että muistanko mihin se on laittanut sen ja sen tavaran. Mutta varsinki aiemmin mies ensin etsi yksin noita tavaroitaan, kunnes hermostui ja sitten väitti että olen laittanut herran sukat (tms.) väärään paikkaan. Tähän vielä yhdistetään se, ettei miehen logiikka pelaa pätkääkään silloin kun esim. lompakko on hukassa eikä mieleen tule katsoa esim. takin taskusta..

Keskiviikkona alkaa synnytysvalmennus. Kääks! Menen ainakin nyt 1. kerralla yksin, kun mies ei pääse. Ei tosin olla vielä päätetty tuleeko mies muutenkaan noihin valmennuksiin mukaan, kun ne on kuitenkin suomeksi ja jos tulkkaan samalla miehelle menee puolet ohi. Ehkä vaan kerron kotona mitä siellä oli.. Torstaina ois neuvolalääkäri ja kokonaiset neljäs neuvolakäynti (2 ultraa on tietysti ollut lisäksi). Ehkä nyt saan alkaa käydä hiukan useammin tuolla neuvolassakin, kun tähän asti on ollut reilun kuukauden (tai jopa kahden) välejä.

Jenni 27+4

Vierailija
16/76 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa pikkuhiljaa tylsistyttämään tämä saikulla olo.

Vappu meni aivan mielettömässä kiireessä. lauantaina oli parhaan ystäväni häät joissa toimin kaasona. Niitä sitten koko perjantai järjesteltiin ja lauantaina juhlittiin. Sunnuntaina siirryttiin pelailemaan mieheni siskon luokse ja taas päästiin nukkumaan vasta 2 aikoihin yöllä. Voitte vain kuvitella kuinka raskausväsymys senkun pahenee. :)

Tänään sitten mennään illalla katsomaan Spin-musikaalia. Siellä kun

tanssii mieheni veljen tyttöystävä. Mukavaa ilta-ohjelmaa siis tiedossa.

Omassa navassa kaikki hyvin. Veristä vuotoa ei ole ollut ollenkaan :) Maha on kasvanut aivan valtavasti. Lisäksi tuntuu kuin se olisi noussut ylöspäin. Mutta niin sen taitaa kuulua tehdäkin. äitiyshousut täytyy pikimmiten ostaa :)

Kaikkea hyvää arkeen

Heidi <3 toukka 11+3 (kohta täytyy varmaan antaa toukalle uusi nimi, kun ei se enää niin toukka ole :)

17/76 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täälläkään kerinnyt käymään varmaan kahteen viikkoon, kun oon ollut töissä aina iltavuorossa ja kun sitä tulee puol kympin aikaan kotiin, niin ei jaksa ku kaatua sänkyyn.

Ilmeisesti täällä ollaan sillä välin lisäännytty, Pikku-millille (muistaakseni, uusi kun olen, niin en ihan noita nickejä muista vielä:)) paljon onnea!!

Vappu meni mulla rauhallisesti. Oltiin Tampereella vapputorilla miehen ja sen vanhempien kanssa. Oli ihan kivaa, vaikka muut olikin aika humalassa ja terassillakin tilasin aina vaan kolaa tai jaffaa. Mut täytyy kyl myöntää, että mun teki niin paljon mieli yhden ravintolan omaa mustikkasiideriä, että join sitten yhden semmosen. Ja kyllä maistui hyvältä :) Illalla sit grillattiin ja voi että maistui grilliruoka pitkästä aikaa taivaalliselta! Nam!

Äsken tulin neuvolasta ja olen vieläkin hieman järkyttyny; mulla oli paino pudonnu yli kaks kiloo!! Onko muille käyny näin? En ymmärrä... Pahoinvointia oli kyl alussa pari viikkoo ja nytkin oon silloin tällöin oksentanu, mutta oon kuitenki syöny hyvin! Ja koko ajan on nälkä.

Ja sit mua ihmetyttää ku maha ei kasva millään! Ei musta vieläkään huomaa, että oon raskaana. Itse kyllä tunnen, että on se vähän koholla, mutta ei se oo kasvanu mihinkään. Minä niin jo haluaisin vauvamahan. Onko teillä muilla ollu tässä vaiheessa jo näkyvä masu?

Mutta ei mulla tällä kertaa tän ihmeempiä, taidan mennä sänkyyn makoileen ja vähän lukemaan päivän postia.

-Larsku 16+2

Vierailija
18/76 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pikku-millille!!!

Synnytyksestä/raskaudesta palautuminen:

Mulle tuli raskauden aikana 19kg, niistä kaksi on vielä jäljellä, aika tiukassa tuntuu olevankin... mutta ekat kymmenen kiloa tippui alle viikossa synnytyksen jälkeen. Ja se massiivinen turvotus, mikä mulla oli, katosi muutamassa päivässä synnytyksen jälkeen. Vatsassa on vielä pieni löllö jäljellä... vatsa saattaa olla aika hurjan näkönen viikko pari synnytyksen jälkeen, mutta kyllä se siitä vetäytyy!

Alapää on ollut jo monta viikkoa ihan normaalin tuntuinen. Epparia ei leikattu ja väliliha säästyi ehjänä, muutamia pintanaarmuja tuli, mihin pari tikkiä laitettiin. Olisikohan viitisen viikkoa mennyt, ennen kuin tikit sulivat.

Kaksi päivää synnytksen jälkeen kotona suihkussa itkeskelin, että ei tästä ikinä tule mitään... alapää oli niin omituisen tuntuinen. Mutta taisi olla vähän hätäinen johtopäätös=) Eli kyllä se paranee! Mulla oli aika pitkää kova paineen tunne alapäässä, johtui varmaan ponnistamisesta, ponnistin nimittäin jakkaralla 35min, ennen kuin tyttö oli ulkona.

NapNap + tyttö 2kk

Vierailija
19/76 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Onnittelut Millille ja Pacolle ja tietty iskälle kanssa !

synnytys meni sitten loppujen lopuksi nopsasti ja ihan hyvin.

Mulle kävi hasusti lauantai aamuna kun tulin koiran kanssa lenkiltä, juttelin naapurin rouvan kanssa niitä näitä ja siinä seisoessa tuli tolkuttoman paha olo, sanoin naapurille että anteeksi mutta nyt hieman heikottaa, tipuin polvilleen siihen puskan viereen ja muutaman kerran harjoittelin ylen antamista, mitään ei onneksi ulos tullut, mutta ei se yökkääminen kivalta tuntunut.

toistaiseksi tuo kerta on ollut ainoa että on oikeen joutunut kyökkäilemään mutta tämä paha olo on kyllä ihan pysyvää.

Mukavaa alkanutta toukokuuta kaikille, koittakaahan jaksaa !

Aino ja masuasukki 7+4

Vierailija
20/76 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, ettei ihan kaikilla muillakaan ole vielä näillä viikoilla " valtaisaa vauvamahaa" kehkeytynyt ;) Nimimerkillä kärsitmättömänä odottelen :) Kaikki normaalit vaatteet menee vielä ihan hyvin päälle (ainakin ne mitä meni ennen raskauttakin) ja mahasta ei oo tietoakaan. No okei, joskus iltaisin on ehkä joku pieni aavistuksenomainen pömppö peilistä kurkannut, mutta kyllä mäkin jo jotain " todistetta" kaipailen :)) Yksi kaveri kyllä juuri lohdutti, että hänellä meni viikkoon 20 kaikki omat housut päälle, mutta sen jälkeen kasvoikin vauhdilla. Kai mekin vielä ehditään ;))

T. Ope + Ahaa rv 15+1