Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

---ENSIKOT Vko 18---

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis siis ultra ja kaikki oli hyvin! ! ! :) Oon nyt ihan onneni kukkuloilla. Vaikka tiiän et aina voi silti tapahtua mitä vaan ni nyt tiiän et mahassa on vauva, jolla sydän pamppailee kovasti:) Oli viel niin mukava se gyne, sanoi et voin tulla kontrolliin 3 vkon pääst ihan äippäpolille. Ku puhuttii siit viime kerrast,et oli niin kauhee kokemus se tuulimuna. Eli pääsen muutaman viikon päästä sitte uudestaan:) Eikä tarvi maksaa maltaita.

Se ei muuten maksanu ku 52e. Hyvä vaan.

Eli hyvillä fiiliksillä ollaan täällä. Sydän siis siellä pamppaili, ja napero oli sen kokonen ku pitiki. Eli kaikki hyvin.

Kävin jätskillä tänään. Nams. Kesäkesäkesä<3

Ihanat ilmat ollu nyt! Toivottavast koko kesä jatkuu lämpimänä.

Oli nyt tällanen omanapanen viesti. Lähen nyt hakemaan juomista, kun tuntuu et su kuivuu kasaan. o_O

Aurinkoisin terveisin lara ja napero 8+3

Vierailija
62/76 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lapsonen tosiaan taida syntyä ollenkaan. Jos ompeluttaisin piruuttani paikat kiinni, että pysy sitten sisällä, kun ei ulkomaailma kiinnosta ;)

Unohtu eilisestä äitipolin jutusta se mainita, että kohdunkaulaa oli jälellä vielä 1cm ja yhdelle sormelle auki, eli on siellä vähän edistystä tapahtunu, mutta saas nähä kauan viel kestää...

Tänään ollut kavereita kylässä oikein tuplaten ja päivä mennyt joutusasti. Lenkkeiltyäkin on tullut reippaasti, kun kävelin heitä vastaan ja saatoin takasin junalle molemmat erikseen. Tietää taas liitoskipujen kans yön taistellessa kävelleen, mutta eipä se mitään. Kunhan vain auttais!

Kuulosti todella mielenkiintoiselta nuo BURDEn hypnoosivalmennukset :) Kuinkahan niistä hyötyä sitten lopullisessa koitoksessa... Mielenkiinnolla odotan terveisiä minkälaista valmennus on :)

Tainnu todella moni ottaa reilusti kuppia juuri edellisenä viikonloppuna ennen plussausta. Ite tunnustan myös sen. Ja kankkunen oli aika uskomaton myös, mitä yleensä ei juurikaan ole ollu. Mie kuullu kans tuon, että ei siitä haittaa ole, niin kauan kun alkio ei ole kiinnittynyt...

Ja nykyään minusta tuntuu, että neuvolassa suhtaudutaan moneen muuhun asiaan paljon vakavammin kuin muutamaan kaljaan tai viinilasiin sillon tällön... Ite kieltäydyn kyllä kaikesta alkoholista raskaana ollessa. Miksi ottaa etes yksi kalja, ku alkais vain tekeen mieli toista ;) Kerkeää sitä ottaa sen saunakaljan sitten lapsen synnyttyäki :)

Iglulta piti kysyä (ja miksei muiltaki jo lapsen saaneilta) maistuuko teän pikkuiselle pakastettu äidinmaito? Olen kuullu, että sen koostumus hieman muuttuu pakastettaessa ja vauva ei vältämättä enää huoli sitä... Ja pitääkö paikkaansa, että äidinmaito säilyy jääkaapissa n. 12h ja pakasteessa 30vrk?

AinoAurora, nuo Pertsan kynnet tuntuvat kans olevan aika pitkät, sillä taisin jo kuukausi sitten eka kertaa täälläkin mainita siitä, että tuntuu mahassa ihan siltä kuin tämä raapis sisäpuolelta. Tiedä sitten onko näin, mutta tunne on ihan samanlainen.

Tervetuloa joukkoon myös Sassu ja Leppis =)

MiaMik kyseli saako raskaana ollessa ottaa permanentin. Mulle kampaajalla sanottu, että saa, mutta tulos ei välttämättä ole kestävä. Sama juttu ehkä vielä voimakkaammin imettäessä. Haju vain saattaa tehä huonon olon. Joskus aikoinaan oli uskomus, että myös väri tarttuu huonosti raskaana ollessa, mutta myös tämän uskomuksen kampaaja kumosi.

Fiorellalla ihania ultrauutisia :) Kuinkas pitkä matka sulla olikaan sitten Roihin synnyttään? Ja oireettomia aikoja tulee varmasti joka raskaudessa, älä huolestu :) Suolaliha on myös täällä herkkua, tais vain olla osa syy siihen, että paineet lähti kohoaan... Ja hoksasin vasta sen jälkeen, kun olin sitä jo monet palat vuoleskellu, että sydäntähän se tais taas olla mistä meän lihan oli kuivattu, eli eipä tuota ois muutenkaan saanu syyä, mut minkäs teet ku mieli tekee... Ei se voi vaarallistakaan olla tai lapissa ei olis yhtään tervettä immeistä ;)

Myös Laraleille paljon hymyä iloisista ultrauutisista :)

Nyt taijan mennä taas saunan laittaan päälle ja sitten pyöräytän itelle kaksipallosen tötterön ja pistän suklaaströsseleitä päälle =) Jos se vähän helpottais tätä pitkäveteistä odottamista. Kuten joku sano jossain, raskaus kestää sen 40vko:a, mutta sen jälkeen alkaa se odotus ;)

Lisa & itepäinen Pertti-Irmeli 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laralei, onnea paljon ihanista ultrakuulumisista!!! Kovasti täällä jo niitä odotinkin.

Lisa, ~tsup tsup tsup tsup tsup tsup~

Vierailija
64/76 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanpa uusiksi..sain kirjoitettua sellaisen metrikirjeen joka sitte hävisi,raivostutta ku täs konees ei ole wordia,en ainakaa löydä ku ei ole oma kone..olipas tämän viikon pino pitkä,meniki tunti et sai luettua..harmi ku itsellä ei konetta ole!!

BURDE vaatteiden/tavaroiden ostosta oli puhetta,itse ostanu vaatteita aina ku jonku kivan löytäny,aika vähän kuite ku ei muutenkaan tarvii paljoa ostaa,hoitopöydän ajattelin laittaa esille ku rv30 tulee täyteen!alle 62 vaatteet mitä omistan pesin/silitin ja laitoin lipastoon tällä viikolla=)supistuksia ei ole mulla tullu vielä yhtää,on yksilöllistä ja lääkäri sanoi että sen kyllä huomaa milloin supistaa ku sanoin etten tiedä..ekat potkut on kyllä mielettömän ihania!mulla ne tuntui rv16 ja sit oli päiviä(ellei viikkoa) hiljaista ja sit tuntui jo paremmin,joten älä säikähdä jos sattuu et kaveri menee hiljaiseksi! =)

QUEENBZZ täällä myös nuhanenä ja pahemmanlainen myös,mulle lääkäri määräsi nasonexia kela kortin kans maksettavaa jäi vajaat13¿,nyt parin päivän käytön jälkeen alkaa vaikuttaa..

juu ei kannata ostaa muute vaatteita etukäteen,ei tiedä mistä paikkaa lihoo/turpoaa ym,itselläniki pari paitaa jotka liian isoja/pieniä,eli ei kannata olla " kaukaa viisas" ;)

LISA78 pidetään peukkuja et kaveri näkee päivänvalon mahd.pian=D hyvin olet muuten pitäny painosi kurissa onnittelen sinua siitä!

VIIPULI82,SASSU82,LEPPIS06 tervetuloa ja onnea plussaamisesta!!

Qlle onnea opintojen loppuun saattamisesta!se on 1 vaihe elämässä takana=)*kohottaa maljan*

LARALEI anteeksi vain mutta pakko sanoa et en toivo lämmintä kesää,ainakaa liiaksi!kyllä tuo kaveri alakerrassa lämmittää välillä liikaakin,ymmärrät sitte......=)

kertomisen ajankohdasta oli myös puhetta...itsellä halutti kertoa kaikille mut toisaalta sit taas ei ku pelotti et jos jotain sattuu niin alkaa sit selittelee kaikille,kerrotti sit ku oltiin ns." turvallisilla" vesillä,vaikka siellähän ei nyt ikinä olla mut ainaki paremmat mahd. selvitä..

myös MAHAN KASVUSTA oli puhetta..mulla pullahti alussa ja sit oli monta kuukauta ettei mitää ja oikeastaan vasta nyt rv22(?)jälkeen on nopeampaan ja isommaksi kasvanu,mut yksillöllistä se on!äitipuolesta ei edes huomannu vasta ku lopus..

OMA NAPA neuvola oli tiistaina ja rautalääkkeiden syönti alkoi,pelotti et miten vatsantoiminnan käy ku on tuota ummetusta ollu mut hyvin on menny ja toisaalta tuntuu et vatsa toimii jopa paremmin!sf-mittaki oli tasoittunu alakäyriltä keskikäyrän yläpuolelle=) eli nyt oli 25,5cm ku kuukausi sitte 17,5cm.rinnat kipeät ja niistä tulee ensimmäisiä " maito" tippoja..!äitiyspakettia odotan,paperit lähteny 3vk sitte ja eilen tuli myönteinen päätös.sairasloma jatkuu loppuun asti eli tammikuun puolesta(?)välistä ollaan nyt oltu,selkä tuntuu vain kipeytyvän kun maha kasvaa ja sit tuntuu taas et virtaa riitäis nyt vaikka muille jakaa,ja ku välillä pitäis muistaa levätä.

mutta olisko nämä nyt tässä ja toivottavasti nyt onnistuu, en nimittäin jaksa enää istua tässä....aurinkoista viikonloppua kaikille enskoille=D

jmi82+vaavi27+2

Vierailija
65/76 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi että on kuuma! Meillä on ikkunat etelään, ja jo tähän aikaan päivästä tuntuu, että tänne paistuu. Mä oon muutenkin tosi kuuma koko ajan - mies ei oo pariin viikkoon voinut nukkua mun lähellä, kun hehkun kuulemma lämpöä enemmän kun meidän patteri.. Vitsi jos nyt jo on näin kuuma, niin mitenköhän sitten viimeisellä kolmanneksella?!Onneksi silloin onkin jo syksy ja alkutalvi.

Jmi sanoiko se lääkäri mitään muista allergialäkkeistä? Mä kanssa tarvitsisin jotain, en ole vaan saanut aikaiseksi mennä kysymään reseptiä. Mitähän niitä saisi reseptittä? Mua vaivaa nimenomaan tuo katupöly keväisin, loppukesästä on yleensä jo parempi olo.

Laraleille onnittelut ihanasta ultrasta! Varmaan upea kuulla, että kaikki on kunnossa. Mä taidan kyllä jättää sen yksityisellä käynnin väliin, mikäli vain suinkaan saan sen np-ultra-ajan melko pian neuvolan jälkeen. Jaksan hyvin odottaa jonnekin 11+, mutta sitten olisi jo kiva tietää, että kaikki on ok.. Mulla on neuvola niin aikaisin (7+2), että tuskin on toivoakaan kuulla sydänääniä. Täytyy siis aika pitkään luottaa vaan siihen positiiviseen testitulokseen.. :)

Onko teillä tullut turvotusta tosi aikaisessa vaiheessa? Musta tuntuu, että nyt jo tekee farkut tiukkaa, ja ihan joka kohdasta! :) Enkä kyllä ole syönyt mitenkään tavallisesta poiketen, ja vettäkin oon yrittänyt juoda paljon. Voiko aineenvaihdunta muuttua jo näin nopeasti?

Kandi 6+0

Vierailija
66/76 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe:

Vitsi että on kuuma! Meillä on ikkunat etelään, ja jo tähän aikaan päivästä tuntuu, että tänne paistuu. Mä oon muutenkin tosi kuuma koko ajan - mies ei oo pariin viikkoon voinut nukkua mun lähellä, kun hehkun kuulemma lämpöä enemmän kun meidän patteri.. Vitsi jos nyt jo on näin kuuma, niin mitenköhän sitten viimeisellä kolmanneksella?!Onneksi silloin onkin jo syksy ja alkutalvi.

Jmi sanoiko se lääkäri mitään muista allergialäkkeistä? Mä kanssa tarvitsisin jotain, en ole vaan saanut aikaiseksi mennä kysymään reseptiä. Mitähän niitä saisi reseptittä? Mua vaivaa nimenomaan tuo katupöly keväisin, loppukesästä on yleensä jo parempi olo.

Onko teillä tullut turvotusta tosi aikaisessa vaiheessa? Musta tuntuu, että nyt jo tekee farkut tiukkaa, ja ihan joka kohdasta! :) Enkä kyllä ole syönyt mitenkään tavallisesta poiketen, ja vettäkin oon yrittänyt juoda paljon. Voiko aineenvaihdunta muuttua jo näin nopeasti?

Kandi 6+0

Sanoi allergialääkkeistä sen verran ett nasolinia ei kannata käyttää,kuivattaa kuulema limakalvoja ja siksi toi nasolex on parempi.Ataraxia ei suositella varsinkaan alkuraskaudessa eikä varmaan muitakaan tabuja,mulle lupasi kuitenki et jos sumute ei tehoa niin voin käyttää jo tässä vaihees..saa tuota nasolexia varmaan ilman reseptiäkin mut hinta voi nousta vähän..voithan soittaa neuvolaan ja kysäistä mitä voit käyttää.. ja pyytää vaik et kirjoittaisivat reseptin sulle=)

no ensi viikolle on luvattu takatalvea,jos pystyisi taas normaalisti hengittään=)

jmi82&vaavi27+3

Vierailija
67/76 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

quiero3: Mielettömästi onnea koulun päättymisen johdosta! Nauti siitä, että illalla väsyneenä ei tarvitse miettiä minkään koulu-jutut deadlineä. Se ON IHANAA!!

lara: Spin oli ihan jees. Meni alussa vain hetki, kun piti siihen ruotsinkieleen tottua. Onneksi kieli on kuitenkin niin hyvin hallussa, että ei tuottanut ongelmia ymmärtää musikaalia. Kuitenkin minun huomio kiinnyttyi enimmäkseen mieheni veljen tyttöystävään joka tanssi aivan mielettömän hyvin :)

Viipuli82 & Sassu & leppis: ONNEKSI OLKOON ILOISISTA UUTISISTA!!! ja tervetuloa joukkoon :)

Pikku-Milli: MIELETTÖMÄSTI ONNEA Pacon syntymästä. (Unohdin viimeksi onnitella :( )

Osse: täällä kanssa väsymys vaivaa ja kovasti. Taitaa nämä viikot olla niitä kasvun viikkoja. Ei auta kuin syödä ja nukkua. Mikäs toisaalta sen mukavampaa :)

Fiorella: teillä oli tosi aikaisin tuo np-ultra.Meillä se tehdään vasta viikoilla 12-14!

jennille onnea uudesta kodista! Yritä jaksaa ottaa remontinkin aikana vähän rennommin

Laralei: ihan mielettömän hyviä uutisia. Onnea :)

Lisalle paljon suppareita

Oma Napa: kasvaa ja kasvaa.. Taitaa olla minulla samalla lailla kuin jmi:llä. Eli nyt pullahti tämän äidin masu esille. Tänään yritin etsiä itselleni äitiysfarkkuja, ja meinasin kirota koko tarjonnan ! en löytänyt mistään ns normaaleilta farkuilta vaikuttavia housuja missä olisi vain tuo resori. Täytyy varmaan käydä ostamassa ns perusfarkut ja sitten ommella niihin tuo resori. ONko kenelläkään tietoa mistä voisi löytyä hiukan trendikkäämpiä äitiysfarkkuja?

Muuten täällä sairasloma jatkuu ja kovasti odotellaan tiistain np-ultraa. Saa nähdä saisinkko mennä töihin takaisin. toisaalta tekisi kovasti mieli palata, mutta mikäs on valittaessa olla tällaisella kelillä sairaslomalla ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille

heidi <3 toukka 12+ 0 eli rajapyykki nro 1 saavutettu :)

Vierailija
68/76 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans tarkenee. Kirjaimellisesti hehkutaan näin viimisillään ollessa! Jos lunta olis vielä niin seki sulais edeltä ;) Tää masu lämmittää niin pirusti, et ei peittoa tartte ja tuuletin pyörii katossa koko ajan. Nykysin myös ikkuna yön auki, eikä silti helpota. Eli ei käy kateeksi niitä, jotka viimeisillään heinä-elokuun helteillä :D

Minun painon kurissa pitämisestä sen verran, että en ole eläissäni syöny näin paljon herkkuja, kuten karkkia, jäätelöä, sipsejä, pullaa jne ku nyt raskaana ollessa. Tässä jo ihmeteltiinki kavereitten kans kuinka paljon painoni olis pudonnu, jos en olis koko ajan herkutellu. Mutta en tosiaan valita! Hyvä näin :)

Pertti-Irmeli pitää tiukasti kiinni yksiöstään edelleen. Nyt illan kyllä vihlonut koko ajan alapäässä, mutta tuskin nyt kuitenkaan yöllä lähtöä mihinkään tulee... Ehkä paikat kutenki hieman avautumassa, ainaki tuo vihlonta tuntuisi siltä. Eilen illalla saunan jälkeen alkoi nivusia pakottaan (pakottaa edelleen) ja ajattelin ensin, että jos nyt jotain tapahtuis, mutta yön nukuin kyllä todella hyvin, eikä mitään todellakaan tapahtunu. Pertsa liikkuu edelleen paljon, eli sitä paljon puhuttua rauhottumistakaan ei ole havaittavissa, supistuksista puhumattakaan.

Tänään olen kuljaillu kavereilla koko päivän, kun mies nukkui yövuoron jäljiltä. Meni taas yöksi, mutta onneksi huomisesta sit pari vapaata hänelläki ja saa viihyttää minua :)

Jos nyt kömpis sängyn pohjalle katseleen lempileffaa, eli Armageddonia ja näkis unta vaikka Brucesta =)

Lisa & Pertti-Irmeli 40+4

Vierailija
69/76 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti kerrottakoon että en ole piiiitkiiin aikoihin käynyt kirjottaan mitään kun ei ole ollut olevinaan aikaa eikä mitään kirjoitettavaakaan... mutta viikottain olen käynyt lukemassa teidän kuulumiset.

Jätän muille edelleen nuo kaikki kommentoinnit muiden jutuista kun omaan päähäni ei kertakaikkiaan jää nimimerkit eikä mitä kenellekin on tapahtunut...

Ihan yleisesti siis ONNEA niille jotka vauvan ovat jo saaneet ja kaikille plussanneille. Ja kaikille muillekin valmistumisten ja muiden tapahtumine johdosta. :-))

Ulkona paistaa taas aivan ihanasti aurinko ja töihin pitäis alkaa valmistautumaan ja edessä olis oikeen 9h marathon.

Omasta navasta sen verran että pikkuhiljaa masu alkaa kasvaa (huomaa lähinnä siitä että ei enää sovi omat vanhat vaatteet...) ja liikkeetkin jo suht säännölliset. Tosin nyt on vkl ollu aika hiljasta... Tässä meinaa jo vähän huolestua kun ei oo tuntunu kunnon liikkeitä pariin päivään... Onko muilla ollu vastaavanlaista viikolla 26??? Tiistaina olis lääkärineuvola, mut soitan kyl jo huomenaamulla neuvolaan jos ei pikkukaveri tän päivän aikana yhtään innostu. On kyl muutenki aika rauhallinen kaveri, ainakin vielä. ;-) Mut neuvolassa viimeks kuitenki sanottiin et kyl nyt jo pitäis tuntea liikkeita säännöllisesti.....

Huomenaamulla olis sokerirasitustesti ja saa nähä meneekö litku alas oksentamatta???!!! Oon aika herkkä yökkäämään kaikki ulos minkä tiedän olevan lääkettä tai vastaavaa.... Ja miten muistan olla syömättä ilta 20 jälkeen... Ei saa edes ostaa kun töistä lähtee ni jäätelöä kotimatkalle, epistä!!!

Mut nyt valmistautumaan töihin.

Aurinkoista päivän jatkoa!!

kristall 26+3

p.s. onko muuten joku saanut jo vuoden 2006 äippäpakkauksen?? Kun on löytynyt asiasta vähän ristiriitasta tietoa.... Odottaisin mielelläni sitä uutta kun saan siitä vanhasta pakkauksesta osan kaverilta ni ei mielellään ottais samanlaista...

Vierailija
70/76 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jmi: heh.juu ei välttämättä kyl toivo kauheen lämmintä kesää varsinkaan, kun on jo noin pitkällä. Sattaa olla pikkasen tukalaa.. No mä ainaki viel toivon lämmintä kesää, saa nähä muuttuuko mieli sit myöhemmin:)

Lisa: Toivotaan et lähtis synnytys pikaseen käyntiin! SUPPAREITA!

Kaikille kiitoksia, jotka oli kivasti onnitellu noista ultrakuulumisista. On kyl kiva käydä täällä, kun tääl on noin ihania ihmisiä:) Niin meillähän ois ollu eka ultra vast rv 18-20, sen takia menin yksityiselle.

Jeppisjee. Tää oli tällain pikakäynti. Lähen pihalle, äsken haravoin takapihaa, nyt lähen tonne aurinkoon. Harmi vaan, et pilvet menee eteen vähän välii:/

Heippa. Muksaa sunnuntaita kaikille:)

lara rv 8+5

Vierailija
71/76 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla Viipulia onnittelemaan, kun olen ihan unohtanut. Eli onnea plussasta:) Vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan!

Myös muille uusille onnea. Tervetuloa mahtavaan joukkoon:)

Vierailija
72/76 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisa: juu, meiltä roihin on kuta kuinki 150 km. Eli nyt varmaan jo kaikki meiltä päin olevat arvaavat mistä olen kotoisin :) Tosiaan toivon et synnytys ei tapahtuis aivan yhtä nopeasti kuin mitä itse olen syntynyt.. Olin kuulemma tullu niin vauhilla et hyvä kun oli lääkäri kerenny koppia ottaa :) Näin siis meidän sukulaiset vitsailevat asiasta.. Vaikka toisaalta toivoo et menis vain nopeesti niin ei tarttis lääkkeistä kauheasti ottaa siinä vaiheessa..

Heidi: Juu, siis tämä np-ultra piti olla minun tapauksessa viikolla 11+4 eli ihan " normaaliin" aikaan, mutta siellä ultrassa selvisi että vauva on kahdeksan päivää pienempi. Tulostakin epäilivät sen takia kun niin alkuvaiheessa oli, mut kaikki kumminki pitivät mittausta sen verran luotettavana ettei uudestaan tarvii mennä.

Täällä on kans yks joka kärsii tästä lämmöstä.. Vaikka mahaa ei vielä olekkaan niin koko ajan ahistaa kuumuus ja hikoilutus.. :( Sääli tosiaan niitä jotka viimisillään ovat heinäkuussa..

Q:lle myös täältä onnittelut valmistumisesta!!

Tämä lähtee nyt tutkailemaan vaunuesitteitä, et joskos löytyisi jotain miellyttävää.. Joko muut olette ostaneet vaunut? Tai päättäneet mitkä ostatte? Osaatteko suositella jotain tiettyä merkkiä??

fiorella rv 10+6

Vierailija
73/76 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos laralei ja kaikki muut plussaonnitteluista, jos en ole vielä muistanut kiittää:)! On kyllä niin ihana ja onnellinen olo nyt, kun on vihdoin raskaana! Toivottavasti tämä onni kestää ja saamme tammikuussa oman pikkuisen!

Täällä palstalla on ollut melko hiljaista nyt viikonloppuna...ovatkohan kaikki ulkoilemassa ja nauttimassa kauniista kevätsäästä=)

Nyt taitaapi olla täällä meneillään rv4+4 ja raskausoireita ei mitenkään hirmuisesti vielä ole..jotain pientä oiretta tietysti löytyy, mutta pahoinvointia ei ainakaan vielä ole ilmennyt. Missäköhän vaiheessa sitä alkaa tulemaan? Taitaa kyllä olla aika yksilöllistä ja eihän kaikille sitä edes tule koko raskausaikana...joten katsellaan, mitä tulevat raskauspäivät ja -viikot tuovat tullessaan!

Olipas muuten hassua, kun muutama päivä sitten postilaatikkoon oli ilmestynyt Vauva-lehden tilaustarjouspostia! Onko muille käynyt samalla tavalla=)? Lähettävätköhän ne kaikille plussanneille tarjouksen lehdestä, kun näkevät keskustelupalstoilla plussauutisen? Tuleeko muuten kenellekään teistä kyseinen lehti? Kannattaako tilata? Olen tässä miettinyt, että jonkun vauva-aiheisen lehden haluaisin tilata:)

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa jokaiselle Enskalle ja kaikille pikkuisille masuihmeille:)!

Viipuli ja Muru

Vierailija
74/76 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Pitipä tulla moikkaamaan ja kertomaan terveisiä aurinkoiselta ja kesäiseltä mökiltä. Kaks päivää on tullut touhuttua pihalla ja olo on ihanasti väsynyt nyt - raitista ilmaa ja pihahommia. =) Vain tuo allergia alkaa vaivata. Meidän neuvolatäti sanoi, että vaan sarvikuonoa sais käyttää. Oon kyllä ajoittain käyttänyt glinoria ja flixonasea. Silmätippojen en uskois vaikuttavan mihinkään. Täytyy varmaan kuitenkin käydä lääkärillä, sillä ei nenähuuhtelu riitä mulle. Sitä paitsi se kutittaa mun nenää niin, etten kestä sitä... Tosin mun nenää kutittaa myös mm. sähköhammasharja niin, etten voi käyttää. ;o)

Terkkuja vaan kaikille!

-Amy ja EkaVekara rv 15+3

Vierailija
75/76 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristall: Mulla oli parisen viikkoa takaperin muutama päivä ettei vauvan liikkeitä tuntunut juuri lainkaan, sai oikein istua alas ja kuulostella ja silloinkin tunsin vain pari vaimeaa liikettä, tuota edelsi päivän mahdoton myllerrys ja lopuksi omituinen " muljahdus" ;) joten veikkaanpa että Pulla oli vain kääntynyt ja potki tuonne selkään päin, istukkaan tai jotain..no parin päivän hiljaiselon jälkeen tuttu jumpsutus alkoi taas:) Toivottavasti tunnet kohta taas liikkeitä paremmin!

Kuuma on ollut tälläkin mammalla, oon yleensä tosi vilunen mutta nyt on ihan tajuttoman kuuma..ja kyllä, heinä-elokuussa sitä sitten kärvistellään viimeisillään..huh;) Liikkuminenkin tuntuu mukamas jo ihan lyllertämiseltä vaikka olo on takuulla kevyt loppukesään verrattuna!:D

Fio: mä ostin viimevuotiset brion kombit käytettynä ja vaikuttavat tosi hyviltä, vaikken oo niitä tosi toimissa tietty päässy vielä testaamaan;)

Ollaan kovia lenkkeilemään ja siksi tahdoin kunnolliset tukevat vaunut hyvillä renkailla,talvellakin niitä koeajettiin ja kulkivat mukavasti hangessakin.Käytiin vaunuliikkeissä tutkimassa useampia vaunuja ja jotkut oli niin jäykkiä ja hepposia ettei niiden kanssa pidemmät lenkit olis ehkä kovin mukavia, mutta taas kaupungilla kävelyyn ym. ehkä semmoset taas vois olla hyvätkin..onhan niitä käyttötarpeita monenlaisia..mutta meille lenkkeilijöille nuo tosiaan vaikuttavat sopivilta, miinuksena se etteivät mene kovin pieneen tilaan, eli ei varmaan ainakaan pieninpiin autoihin.

Queen rv 26+5

Vierailija
76/76 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelin erätauolla, jos pikaiseen kirjottaisi jotain...

Fio: No, ilmansuuntahan voi olla silti joko länteen, pohjoseen tai sit itäänpäin, eli ei ihan portaille kukaan vielä osaa :) Aavistus tietty mullaki, mut ei varmaa tietoa...

Vaunuista kyselit, me ostettiin uudet Emmaljungan City Crossit kovalla kopalla, vaikuttavat tosi hyviltä ja kohtahan ne pääsevät käyttöönkin :)

Viipuli: kyllä se huono-oloki vielä kerkeää tulla ;) Mulla muistaakseni alkoi joskus 6+, mutta ei se mitenkään mahotonta ole ollu koko aikana...

Mie tilasin ainaki tämän vauva-lehen helmikuusta alkaen ja olen tykänny. Katotaan nyt kuitenki annanko tulla vain tuon vuoden vai jatkanko pitempäänki.

Pikkuisen liikkeistä huolestuneet, olettako kokeilleet suklaalla houkutella liikkeitä? Mulla ainaki kaikkista paras konsti saada toinen steppaamaan oli suklaan syönti =) Toimii vieläki ja siinä yksi syy, miksi olen hyvällä omallatunnolla syönyt suklaata koko raskauden miltein joka päivä. Sitäpaitsi ihan tutkittua tietoa, että naiset, jotka syövät suklaata raskausaikana synnyttävät hyväntuulisia ja ilosia lapsia :D

Täällä päivällä taas kyläilty ja sit tultiin kotia grillaileen ja peliä jännittään. Supistuksista ei tietoa, mikä ei enää kyllä yllätä. Pertsa myllää miltein koko ajan, eli liikelaskentaakaan ei tartte miettiä. Välillä vihloskelee, mutta ei sen kummempaa.

Aamulla nauroin miehelle, että taitaa olla minussaki hieman masokistin oireita, kun aamulla herää eikä mihinkään koske, eikä mitään paikkaa pakota olo on todella pettyny :D

Koira säikäytti minut kans aamulla pahasti, kun nukuttiin ensin vierekkäin ja se sitten poistui sängystä miehen tullessa kotia... Havahduin hereille, kun käsi osui johonki märkään lammikkoon! Heti ensimmäisenä kokeileen omia housuja josko olis lapsivettä valskannu ja toteaan, että ne on kuivat, eli koira prkl! No ei onneksi ollu kussu siihen, vaan oli nuoleskellu lakanan märäksi itteään putsatessa. Mutta kyllä jo kerkesin säikähtään/innostuun/ en oikein tiiä mitä kaikkia ajatuksia kerkes päässä läpi käymään sen sekunnin aikana :D

Että tällasta tällä kertaa...

Varmaan vielä huomennaki täällä, eli nähdään taas!

Lisa & Pertti-Irmeli 40+5