Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoriso nauraa aina keski-ikäisten musiikkimaulle

Vierailija
03.08.2018 |

Paula koivuniemi ja Jari Sillanpää on nyt keski-ikäisten musiikkia, tulevaisuudessa nuoret nauraa sille kun "mummot ja papat" kuuntelee Sannia ja Antti Tuiskua.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai kohta keski-iässä ja nauran nuorison musiikkimaulle.

Vierailija
22/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen nainen enkä ole ikinä kuunnellut Paula Koivuniemeä tai Jari Sillanpäätä, en edes tykkää tuollaisesta musiikista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naura. Ei nykyään naureta kategorisesti juuri millekään, sillä nuoretkin ovat valveutuneempia ja kokeneempia. Ennen oli toisin, kun elämä ja havaintopiiri rajoittui omaan välittömään läheisyyteen ja Rhodoksen matkalle. Joku yksittäinen umpijuntiksi kasvatettu ja kasvanut voi tehdä poikkeuksen.

Ja kuuntelevat JVG:tä ja Keekkiä. Surkeinta "musiikkia" ikinä

Nykyään tuntuu että viiden minuutin kappaleen tekemiseen on käytetty kokonaisuudessaan aikaa ehkä 3 minuuttia, kaikkine työvaiheineen.

"Lue tuosta nää lauluosuudet ja sitten kertosäe kertaalleen, sulla menee se minuutti maksimissaan. Me laitetaan ne sit koneella kohdillen ku jostain löydetään joku kiva biitti taustalle.".

Vierailija
24/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 40 enkä ole koskaan (vapaaehtoisesti) kuunnellut yhtään ap:n mainitsemista artisteista (ei minulla ole mitään heitä vastaankaan, mutta ei kiinnosta).

Mä kuuntelen esim. Neil Youngia, Jack Whitea, the Smithsia ja Tom Waitsia.

Vierailija
25/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule. paula Koivuniemi ja Jari Sillanpää ovat nyt seniorieläkeläisten musiikkia.

Keski-ikäiset kuuntelevat acdctä, nirvanaa, rhcptä, gunnareita, - ja jos viiniä on tarpeeksi, ihan mitä vaan kunnon camp-hengessä.

Totta.

Olen itse keski-ikäinen ja kuuntelen mm. yllämainittuja.

Äitini, joka on seitsemänkymppinen, kuuntelee Paula Koivuniemeä ja Jari Sillanpäätä.

Hän on aina kuunnellut iskelmää ja varmaan jatkaa sillä linjalla loppuun saakka.

Hänen äitinsä taas kuunteli Juicea ja Loiria viimeisinä elinvuosinaan. Nämä kaksi sopivat minunkin musiikkimakuuni.

Sitä en tiedä millasesta musiikista hän nuorena piti.

Vierailija
26/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, keski-ikäiset kuunteli Silsua. Minä kuuntelin Nirvanaa, Gunnareita ja ysäripoppia.  Nyt tosi monet ikäiseni (keski-ikäiset eli!) kuuntelee edelleen Nirvanaa ja  Gunnareita. Käyvät ysäribileissä. Ja kuuntelevat myös Sannia! :D 

Vierailija
27/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisen ajattelet olevan keski-iässä?

40 - 50 vuotiaiden.

Ap

Kuuntelen mm. Siaa ja David Guettaa. Edesmennyt Avicii on myös yksi suosikeistani. Jotkut ikäiseni kuuntelevat mm. Lauri Tähkää ja Juha Tapiota. T: nainen 45v.

Vierailija
28/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkityylit muuttuvat nykyään nopeammin kuin 70- tai 80-luvulla. Kukaan ei kuuntele 5 vuotta teinirappia, sillä jatkuvasti tehdään uutta ja "muodikkaampaa" musiikkia.

Nyt on myös enemmän vaihtoehtoja musiikkilajien suhteen.

Vierailija
29/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paula koivuniemi ja Jari Sillanpää on nyt keski-ikäisten musiikkia, tulevaisuudessa nuoret nauraa sille kun "mummot ja papat" kuuntelee Sannia ja Antti Tuiskua.

Ei todellakaan ole! Keski-ikäiset kuuntelee oman nuoruutensa musiikkia, eli mun tapauksessa punkkia, Lou Reediä, Patti Smithiä, Nick Cavea ja muita vanhoja pieruja. Ei se oma maku muutu iskelmän suuntaan vaikka kuinka keski-ikäistyisi.

Jari Sillanpäästä tuli tangokuningas vuonna 1995 eli silloin kun minä, 38-vuotias, olin nuori. Silti hänen musiikkinsa oli keski-ikäisten musiikkia jo silloin. Esim oma äitini oli tuolloin Jari Sillanpään kuninkuuden aikaan 45-vuotias. Miten Jari Sillanpää voisi mitenkään olla hänen nuoruusmusiikkiaan? 

Vierailija
30/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole! Keski-ikäiset kuuntelee oman nuoruutensa musiikkia, eli mun tapauksessa punkkia, Lou Reediä, Patti Smithiä, Nick Cavea ja muita vanhoja pieruja. Ei se oma maku muutu iskelmän suuntaan vaikka kuinka keski-ikäistyisi.

No mutta olihan sinunkin nuoruudessasi eri ihmisillä erilaisia musiikkimakuja! Paula Koivuniemi on esiintynyt niin kauan, että iskelmästä pitäviä Paula-faneja ihmisiä on ollut jo vuosikymmeniä. 

Ei kukaan ole väittänytkään ettei Paula-faneja olisi. Suurin osa heistä kuuluu suuriin ikäluokkiin, ja heitä on paljon. He eivät kuitenkaan enää ole keski-ikäisiä.

Aika hauskaa sinänsä että joku teini kuvittelee tietävänsä mitä nykyiset keski-ikäiset kuuntelivat nuoruudessaan.

Ei. Emme kuunnelleet samoja bändejä kuin vanhempamme. Meillä oli ihan omat jutut.

Et sinäkään varmaan samoja bändejä kuuntele kuin vanhempasi.

Taidat itse olla Paula-fani.

Vierailija
31/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jari Sillanpäästä tuli tangokuningas vuonna 1995 eli silloin kun minä, 38-vuotias, olin nuori. Silti hänen musiikkinsa oli keski-ikäisten musiikkia jo silloin. Esim oma äitini oli tuolloin Jari Sillanpään kuninkuuden aikaan 45-vuotias. Miten Jari Sillanpää voisi mitenkään olla hänen nuoruusmusiikkiaan? 

Tango taisi kuitenkin olla hänen nuoruusmusiikkiaan. Siksi Sillanpää upposi hänen ikäluokkaansa.

Vierailija
32/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nauranut nuorena keski-ikäisten musiikkimaulle.

Minusta se musiikki jota kuuntelivat oli vain kamalaa.

Ei paljon naurattanut kun vanhemmat laittoivat Paula Koivuniemen soimaan ja käänsivät nupit kaakkoon.

Vierailija
33/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naura. Ei nykyään naureta kategorisesti juuri millekään, sillä nuoretkin ovat valveutuneempia ja kokeneempia. Ennen oli toisin, kun elämä ja havaintopiiri rajoittui omaan välittömään läheisyyteen ja Rhodoksen matkalle. Joku yksittäinen umpijuntiksi kasvatettu ja kasvanut voi tehdä poikkeuksen.

Niin ja paljon muuta.

Vierailija
34/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun teinit ja niiden kaverit naura ainakaan. Tosin mä en kuuntele Sillanpäätä enkä Koivuniemeä, vaan enemmänkin sitä nuorten mieleen olevaa metallimusiikkia. Ovat jopa ottaneet muutaman vinkin vastaan meiltä. 

Vierailija
35/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tango taisi kuitenkin olla hänen nuoruusmusiikkiaan. Siksi Sillanpää upposi hänen ikäluokkaansa.

No eihän Sillanpää tangoa pelkästään ole tehnyt. Satulinnakin on vuodelta 1996. 

Mutta pointtihan on nyt kuitenkin se, että tyylilajihan enemmän ratkaisee eikä artisti. Mutta minusta on hassua, että esim rockia ei kukaan pidä keski-ikäisten musiikkina, vaikka sitä on ollut iät ja ajat. Ja jotkut nykypumputukset eivät juurikaan eroa kasari- tai ysärijumputuksista, mutta silti niitä pidetään ihan nuorisomusiikkina. 

Vierailija
36/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli siitä, kuka nauraa kenellekin, ei siitä, kuka kuuntelee parempaa musiikkia tai mikä on hyvää musiikkia. Näköjään jotkut aikuiset nauravat nuorten musiikkimaulle. Lukutaito sinänsä olis kyllä ihan jees.

Vierailija
37/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja paljon muuta.

Kanye Westia? Evelinaa? Mikael Gabrielia?

Vierailija
38/65 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet keski-ikäiset (naiset) kuuntelevat Cheekiä, JVG:tä ja vastaavia. Se se vasta kauhiaa on! Monet kuuntelevat myös Juha Tapiota ja Tuure Kilpeläistä. Kiitos ei.

Vierailija
39/65 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhat pierut eivät kuunnelleet humppaa.

Vierailija
40/65 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuule. paula Koivuniemi ja Jari Sillanpää ovat nyt seniorieläkeläisten musiikkia.

Keski-ikäiset kuuntelevat acdctä, nirvanaa, rhcptä, gunnareita, - ja jos viiniä on tarpeeksi, ihan mitä vaan kunnon camp-hengessä.

Meidän teinimme valittavat, kun äippä, 53-v, luukuttaa Gunnareita siivotessaan ja isukki, 53-v, eurodancea pihatöissään.