Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on tekosyysi siihen ettet ole kertaakaan ostanut itse kondomeja?

Vierailija
02.08.2018 |

Minusta se kuuluu perusasioihin kun on parisuhteessa. Turha siinä luottaa siihen että mies on muistanut hankkia niitä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole siihen minkäänlaista tekosyytä, vaan realismiin ja biologiaan perustuvat syyt.

En voi miehenä tulla raskaaksi, joten minä en niitä tarvitse, sekä odotan naisella olevan edes sen verran vastuuntuntoa että hän hoitaa oman ehkäisynsä.

Lisäksi minä panen aina paljaalla.

Miehenä voit kumminkin tulla elatusmaksun maksajaksi.

Tarkoitat siis naisten olevan edesvastuuttomia. Kyllä, olet oikeassa jos oman ehkäisynsä hoitaminen on heille liian vaativaa.

Tuollaiset naiset kuuluvat luonnollisesti hoitolaitokseen holhouksen alaisiksi.

Vierailija
42/57 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut kondomeja ikinä. 

Käytättekö te parisuhteessa kondomia? Jotain tautejako?

Et suhteiden alussakaan! Hyi! Jotkut keräävät seksitauteja urakalla.

Suhteita ei ole pakko olla montaa eikä seksiä ole pakko harrastaa ennen kuin luottaa että toinen on tauditon. Me ollaan kyllä käytetty kondomia raskauksien välissä raskaudenehkäisyyn kun en halunnut hormonaalista ehkäisyä siihen väliin, mutta kondomi tuli tosiaan eka kerran käyttöön käyttöön 11 vuoden yhdessäolon jälkeen. Ja ihan sujuvasti ollaan taudittomia kun kumpikaan ei kuusi ympäri kyliä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta yhdenyön juttuja ja parisuhteessa en käytä kondomia, koska haluan tuntea lihan lihaa vasten.

Osaan vetää munani ulos ennen kuin laukean.

Vierailija
44/57 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti!

Paras ehkäisykeino, ei sivuvaikutuksia eikä vaaroja, kuten pillereillä tai jollain kierukalla.

Monenko miehen kuvittelisit suostuvan siihen, että elimistöön tungetaan joku vierasesine pelkän ehkäisyn takia?

Vierailija
45/57 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteita ei ole pakko olla montaa eikä seksiä ole pakko harrastaa ennen kuin luottaa että toinen on tauditon. Me ollaan kyllä käytetty kondomia raskauksien välissä raskaudenehkäisyyn kun en halunnut hormonaalista ehkäisyä siihen väliin, mutta kondomi tuli tosiaan eka kerran käyttöön käyttöön 11 vuoden yhdessäolon jälkeen. Ja ihan sujuvasti ollaan taudittomia kun kumpikaan ei kuusi ympäri kyliä 😊

Tautien saamiseksi ei tarvitse kuksia pitkin kyliä. Siihen voi hyvin riittää, että on harrastanut seksiä yhden oireettoman ihmisen kanssa. Hän on voinut saada taudin jostakin toiselta oireettomalta kantajalta ja sinulle se puhkeaa sitten oireilevana.

Vierailija
46/57 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta yhdenyön juttuja ja parisuhteessa en käytä kondomia, koska haluan tuntea lihan lihaa vasten.

Osaan vetää munani ulos ennen kuin laukean.

Sääli, koska silloin menetät(te) parhaan palan.

Sulla on veltto pikkuvärkki, jos ohut kondomi haittaa. Ja velttoa seksiä.

Vierailija
47/57 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12/3 ei sellaisia tarvitse eläissään.

M44

Vierailija
48/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, että olen jo niin vanha. 50 v. Luotan, että mies hankkii.

Ja kaikki miehet ovat hankkineet. Ne kaikki kaksi.

Vierailija
49/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me käytetä kondomia :)

Vierailija
50/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elämäni aikana ollut tilanteessa, jossa kondomin käyttöä olisi voinut harkita. En ole pitänyt kondomia kädessäni koskaan.

Vierailija
51/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan kirkkokuorossa

Vierailija
52/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko keskustelu on täynnä trolleja tai sitten ihmiset ovat aivan kujallaa (epäilen jälkimmäistä vaihtoehtoa). Kondomien kähyse ei ole vain ei-toivottujen raskauksien ehkäisystä. Seksitaudit ovat yleisiä ja leviävät helposti, myös ilman kantajan oireilua missään vaiheessa. Ja ne tarttuvat yhtä lailla myös suu- ja peppuseksissä, niin heteroilla kuin homoseksuaaleilla. Lyhyt, satunnainen limakalvokontakti riittää tartunnan saamiseen. Monet sairauksista eivät parane koskaan, esimerkkinä vaikka klamydia, Suomen yleisin sukupuolitauti.

Vierailija
53/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen kondomin kumille/silikoniöljylle

Vierailija
54/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut tarvetta, kun en kuitenkaan saa pil*ua. On minulla se 15-kesäsenä postissa tullut kortsu vielä tuolla piirongin laatikossa. Se on ollut siellä nyt 26 vuotta.

Vierailija
55/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteita ei ole pakko olla montaa eikä seksiä ole pakko harrastaa ennen kuin luottaa että toinen on tauditon. Me ollaan kyllä käytetty kondomia raskauksien välissä raskaudenehkäisyyn kun en halunnut hormonaalista ehkäisyä siihen väliin, mutta kondomi tuli tosiaan eka kerran käyttöön käyttöön 11 vuoden yhdessäolon jälkeen. Ja ihan sujuvasti ollaan taudittomia kun kumpikaan ei kuksi ympäri kyliä 😊

Tautien saamiseksi ei tarvitse kuksia pitkin kyliä. Siihen voi hyvin riittää, että on harrastanut seksiä yhden oireettoman ihmisen kanssa. Hän on voinut saada taudin jostakin toiselta oireettomalta kantajalta ja sinulle se puhkeaa sitten oireilevana.

Tämä on ihan totta. Mutta oireettoman kantajan tartuntavaara on olemassa vuoden, viiden ja kymmenenkin vuoden seurustelun ja jopa sen testauksen jälkeen, eikä kukaan kumin luopumisesta silloin jeesustele. Vai meinaatko että koska mieheni olo harrastanut seksiä kahden kanssa hyvän aikaa ennen minua (ja testattu ja aina oireeton) ja minä olin neitsyt kuin ihan varmuuden vuoksi kondomin kanssa hautaan asti?

Vierailija
56/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ollut tarvetta, kun en kuitenkaan saa pil*ua. On minulla se 15-kesäsenä postissa tullut kortsu vielä tuolla piirongin laatikossa. Se on ollut siellä nyt 26 vuotta.

Ehkä voisit pari euroa sijoittaa tuoreisiin kumeihin ihan siltä varalta, että joskus vielä lohkeaisi. Tuon kondomin käyttöarvo on nolla. Mutta toki jotkut säästävät kaiken mahdollisen muistona.

Vierailija
57/57 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up