Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltatähti 45-vuotiaana. Olenko hullu jos lähden vauvarumbaan mukaan?

Vierailija
02.08.2018 |

Esikoinen täytti kuukausi sitten 19 ja tekee muuttoa pois kotoa, kun pääsi opiskelemaan. Meillä on ollut vaikea sopeutua esikoisen poismuuttoon ja yhteinen koti tuntuu tyhjältä. Johtuen tästä ja omasta kriiseilystä meillä meni huonosti miehen kanssa, mutta saimme erimielisyydet sovittua ja huomasin olevani raskaana, vaikka meidän ei lääkärien mukaan pitäisi saada enää lisää lapsia. Esikoisen ollessa parivuotias yritimme saada toisen lapsen, mutta mikään keino ei auttanut. Kerroin miehelle ja mies ei voinut millään uskoa, joten tein monta raskaustestiä jotta uskoi. Moneen vuoteen en ole nähnyt miestä onnellisena mitä nyt on ja lääkärin mukaan toinen raskaus on ihme. Olemme lapsirakkaita, mutta tietysti huolestuttaa miten jaksamme, koska vauvan synnyttyä olen 45v. ja mies on 47v. Mies on paras isä mitä voin ajatella, on suojeleva, rakastava ja hoiti esikoisenkin yövalvomisia ja ruokkimisia myöten, jotta sain levätä.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nää voi kauheeta, kun oot jo ikäloppu, kun se lapsi pääsee ripille -tyyliset kirjoitukset. Moni ei taida muistaa, että eläkkeellekin päästään kohta vasta 68-vuotiaana. Eli päiväkodissa konttailee pikkulasten kanssa 67-vuotiaat hoitajat, samanikäiset poliisit juksee huligaaneja kiinni pitkin katuja ja metsiä, sairaanhoitajat nostelee potilaita sairaalassa, raksatyöntekijät kiipeilee katoilla. Ja varmaan vielä saadaan palomiestenkin eläkeikä hivutettua sinne kuuskasiin.

Vierailija
82/98 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin enemmän huolissani vauvan terveydestä. Jos lapsia aikoo hankkia iäkkäänä, se on tehtävä 25-vuotiaana pakastetuilla munasoluilla, silloin tulee terveitä lapsia.

Jeanne Calment kuoli 122-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasante Female Condom on yksi parhaista ehkäisyvaihtoehdoista!

Vierailija
84/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jestas kun on hauskaa!!! Minkä ikäisiä nämä kauhistelevat on?? 45-vuotias on vanha ja 60-vuotias vanhus??? Voin kertoa, että ei ole. Ja vaihdevuodet... huutonaurua. Siitä tietää, että puhujat eivät ymmärrä koko käsitettä! Teini-iän hormoni muutokset on radikaalimmat, kuin vaihdevuosien alkaessa sen hiipuminen. Vaihdevuodet ei tee ihmisestä vanhusta, joka nuupahtaa.

Onnea vanhemmille!

Vierailija
85/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat 44-vuotiaita kun synnyin. Muutama huomio täältä iltatähden näkökulmasta. Vanhempani olivat ylisuojelevaisia, jonka uskon johtuneen heidän iästään. Äitini kuoli syöpään, kun olin teini-iässä. Vanhemmat sisarukseni olivat juuri perustaneet perheet ja jäin aika yksin. Isästä tietysti tuli hyvin läheinen minulle. Mutta perheessä ja suvussa ei ollut yhtään ikä-toveria: serkutkin olivat 10-30 vuotta vanhempia. Isovanhemmat olivat kuolleet ennen syntymääni. Isä kuoli kun olin 33-vuotias. Olin siihen varautunut, mutta kaipasin kovasti häntä useita vuosia. Nyt seuraan surullisena sisaruksieni vanhenemista. Parasta on sisarusteni lapset, jotka tavallaan on nyt perheeni.

Vierailija
86/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kolmosen suunnitellusti 40-vuotiaana, mikä on toki nuorempi kuin 45, mutta jaksoin erinomaisesti. Mulla on isot ikäerot, 5v, ja voin täydestä sydämestä sanoa, että lapsiperhe-elämä ei ole ollut mulle koskaan raskasta. Yhden vauvan/taaperon kanssa yleensä pärjää vaikka päällään seisten, ja ap:n ainokainen on jo aikuinen, joten ei se nyt niin raskasta tule olemaan.

Vierailija
87/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komplikaatio riskit moninkertaiset noin läkkäällä. Ja lapsikin voi syntyä, vaikka ilman jalkoja. Ajattele sitä syntymätöntä lasta, jollet itseäsi.

Vierailija
88/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi, niin voitkin olla isovanhempi.

Olen itse 48v ja tyttären poika on 2v.

Voin sanoa että en ole yhtään kateellinen ikäisilleni, jotka pyörittää vielä lapsiperhearkea.

Lastenlasta on kiva pitää hoidossa silloin tällöin.

Vierailija
89/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaat ovat todella eri tilanteessa keskenään. Esim itse olen hyväkuntoinen urheilija, terve ja hoikka, veriarvot huiput, loistokunnossa, mulla on lapset 2v ja 10 kk eli oon pienten lasten äiti ja jaksan loistsvasti. Ona äitini on myös huippukunnossa, terve ja urheilee, on nyt 67v.

Mutta tutuissa on niitäkin jotka 45v on sairaseläkkeellä tai pari kroonista sairautta, saattavat olla jo mummoja olemukseltaan ja asenteiltaan.

Nuori terve 45v sopii loistavasti vauvan äidiksi. Sen sijaan monisairas kuolemaa odottava 45v ei sovi. Kaikki on yksilökohtaista.

T. 45v maratoonari, loustokunnossa

Vierailija
90/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet hullu, ota koiranpentu. ymmärrän että joku ei halua luopua lapsihaaveesta ja jos tärppää 45 v niin onneksi olkoon. mutta te olette jo vanhempia, lapset vain tuppaa kasvamaan. Yritä sopeutua uuteen elämäntilanteeseen, ala harrastaa ja ota koira jos et pääse kuumeesta muuten eroon. Ihan tosissaan, joku ikäkriisi on tuo vauvahaaveesi enemmän kuin järkevää. Hulluutta kuten itsekin epäilet. Vahingolle ei voisi mitään,, mutta älä hyvä ihminen päästä tahallasi "vahinkoa" käymään. Nyt on aika kääntää uusi sivu, sopeudu siihen.

Vierailija
91/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään hullua ole, mutta voi olla ettei onnistu.

Vierailija
92/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n tapauksessa ratkaisu on tehty suuntaan tai toiseen, ketju alkoi jo viime vuoden elokuussa. Kuka näitä vanhoja ketjuja oikein nostelee?

Vierailija
93/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää tuossa iässä uskaltaisi. Mutta päätös on sinun.

Vierailija
94/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään vauva ei ole vauva kuin reilun vuoden.

Toiseksi se on teidän lapsi, ei palautettavissa ole lelu.

Kolmanneksi muut vaihtoehdot ovat rikoksia.

Miksi tätä pitää edes miettiä?

Mietitkö murhaa?

Vierailija
95/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet raskaana, niin vastaan, että synnytät ja elätte elämää uuden vauvan kanssa.

Mutta jos suunnittelisit raskautta, sanoisin, että älä missään nimessä.

Itse olen 54v ja tuntuisi aika raskaalta, jos tässä ruljansissa, kun hoidan omia vanhempiani, olisi vielä alle 10v. hoidettavana. Mutta jos olisi tullut vahinkoraskaaksi, niin olisihan se vain pärjättävä.

Mutta helppoahan tuo voi olla, jos kaikki menee hyvin. Mutta sitten on eri asia, jos tuleekin jotain ongelmaa. Terapioita, lääkäreitä, huolta ja murhetta. Ahdistusta koulukiusaamisesta ja lapsen syrjääntymisestä.

Elämässä siis voi käydä vaikka miten ja etukäteen ei voi tietää, mitä on edessä. Mutta koska olet jo raskaana,niin aborttikin on raskas asia kantaa mielessä.

Niin tai näin,etukäteen et voi tietää, mitä on edessä. Voi olla helppoa ja ihanaa, voi olla raskasta ja kamalaa. Toivottavasti teille sattuu helppo tie

Vierailija
96/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea asenne tehkää ihmeessä..

Vierailija
97/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi mutta oonki mukavuudenhaluinen 😁. Kun oon 45v niin lapseni tulevat olemaan 18v ja 16v. Nyt olen 42v. Toki ikäsi puolesta on jo riskejä (keskenmeno tai kromosomihäiriöt) mutta jos haluat vauvan niin eihän se meidän päätös ole.

Vierailija
98/98 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järjetöntä. Kymmenvuotiaalla äitinä hävettävä 55-vuotias mummeli.

Samanikäinen. Mulla on 10vee lapsi. En ole mummeli. Olen melkoisen vetreä ja hyväkuntoinen ja nuorekas...vertaan moneen kolme- ja nelikymppiseen (kaksikymppisen) liikkumattomaan kännykän näpyttäjään, joiden alle 3vee lapset näyttää kännykkää lapsenvahdiksi ja kasvaa kieroon...ja huonokuntoisiksi käänykkäaivoiksi,

Miltä tuntuu. On se aapee kova homma, mutta sinulla olisi vain se yksi hoidettava.

Pidä itsestäsi huolta! Tarvitset voimaa niin fyysistä kuin psyykkistä, jos lapseen hankit.

Yävalvomnen varmaan se haaste.

Onnea matkaan, minkä valinnan teetkin.

Jos itsellä ei olisi ollut 45-vuotiaana kolmea alle 10-vuotiasta, niin olisin hyvinkin voinut vielä toivoa lasta.