Iltatähti 45-vuotiaana. Olenko hullu jos lähden vauvarumbaan mukaan?
Esikoinen täytti kuukausi sitten 19 ja tekee muuttoa pois kotoa, kun pääsi opiskelemaan. Meillä on ollut vaikea sopeutua esikoisen poismuuttoon ja yhteinen koti tuntuu tyhjältä. Johtuen tästä ja omasta kriiseilystä meillä meni huonosti miehen kanssa, mutta saimme erimielisyydet sovittua ja huomasin olevani raskaana, vaikka meidän ei lääkärien mukaan pitäisi saada enää lisää lapsia. Esikoisen ollessa parivuotias yritimme saada toisen lapsen, mutta mikään keino ei auttanut. Kerroin miehelle ja mies ei voinut millään uskoa, joten tein monta raskaustestiä jotta uskoi. Moneen vuoteen en ole nähnyt miestä onnellisena mitä nyt on ja lääkärin mukaan toinen raskaus on ihme. Olemme lapsirakkaita, mutta tietysti huolestuttaa miten jaksamme, koska vauvan synnyttyä olen 45v. ja mies on 47v. Mies on paras isä mitä voin ajatella, on suojeleva, rakastava ja hoiti esikoisenkin yövalvomisia ja ruokkimisia myöten, jotta sain levätä.
Kommentit (98)
Olet. Ja sääli lasta, jolla on sitten niin vanha äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetöntä. Kymmenvuotiaalla äitinä hävettävä 55-vuotias mummeli.
Aina näitä.
Ihmiset ovat erilaisia.
Tunnen 56-vuotiaan naisen, joka on mieleltään ja ulkonäöltään nuorempi kuin moni 35-vuotias.
Liiba laaba 56v. Ei ole lähelläkään 35v. Ulkonäöllisesti vaikka kuinka niin uskottelet.
Lisäksi aika säälittävää jos melkein 60v. Käyttäytyy kuin 35..
En koskkaan pilaisi vihdoin saavutettua vapauttani uudella lapsella biologiani viime metreillä. Miten outo ajatus! Kannattaa tarkkaan miettiä ettei laastaroi sillä oikeasti jotakkn muuta, ei se lusääntyminen nyt _niin_ hauskaa kuitenkaan ole...
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan kaikki 55v äidit ole ns " mummotyyppejä" habitukseltaan.
Itse sain nuorimman kun olin just täyttänyt 44v ja tytön muutama koulukaveri totesi , että olet paljon nuoremman oloinen kuin heidän äitinsä vaikka ovat nuorempia.
Itsekin tarkkailin vanhempien illoissa toisia vanhempia ja totesin hiljaa että kirjoa löytyy. Joillekin tulee harmaat hiuksetkin luonnostaan jo 40v kuten eräälle ystävälleni ja minulla ei vieläkään lainkaan harmaata vaikka eläkkeellä olen.
Nykyään ei voi tietää naisen ikää useinkaan ja naiset pitävät kunnostaan ja ulkonäöstä huolta.
Ap:lle sanon, että anna lapsen tulla kun mieskin haluaa. Luulen, että kadut jos teet toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä.
Ihmiset ovat erilaisia.
Tunnen 56-vuotiaan naisen, joka on mieleltään ja ulkonäöltään nuorempi kuin moni 35-vuotias.Liiba laaba 56v. Ei ole lähelläkään 35v. Ulkonäöllisesti vaikka kuinka niin uskottelet.
Tämä. Nykyajan sairaalloinen nuoruuden ihannointi. Vanhukset lusääntyvät ja pilaavat lasten elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helve tin itsekästä tehdä lapsia tuossa iässä.
Kerrotko esimerkin tapauksesta, jossa lasten tekeminen ei ole itsekästä?
En, se on joka ikisessä tapauksessa itsekästä. Mutta fakta on että tuossa iässä alkaa enemmän sairaudet vaivaamaan ja tasan et 60v. Jaksa samallalailla nuoren kansa kuin jaksat vaikka 40v.
Teinihän pärjää aivan hyvin itsenäisesti, ei sen vaippoja tarvitse vaihtaa tai olla koko ajan katsomassa perään tai heräillä yöllä itkuun. Mitä jaksamista siinä on, että ostaa ruuat kolmelle kahden sijaan?
Ihmeen kevyesti jengi täällä suhtautuu aborttiin. Jos lapsi on tulossa ja teillä kaikki mahdollisuudet antaa hänelle hyvä rakastava koti, miksi edes miettisi aborttia. Kadut lopunelämää jos teet abortin. Lasta et kadu. Luoja antanut teille tälläisen ihanan yllätyksen ja lapsellesi sisaruksen. Onnea!
Ei ole ikä kysymys vaan se, että saako ja haluaako lapsen. Siltä pohjalta.
Oletko ajatellut asiaa toisesta päästä? Nyt nelivitosena vauva-arki voi tuntua ihanalta ja tunnet olevasi nuori taas. Mutta jaksatko tosiaan vielä ne yövalvomiset ja 24h koko ajan valmiina passaamaan? Nuorena se meni tosta vaan mutta nyt? Sitten tulee sun vaihdevuodet, krempat ja lapsen uhma-/murrosikä. Olet n. 65-vuotias kun hän lähtee omilleen. Jos hyvin käy olet itse vielä terve ja suht hyväkuntoinen nauttimaan "omasta ajasta". Tai sitten et. Oma isäni hankki vielä uudessa liitossaan viisikymppisenä lapsen (äiti oli 40 ja ensisynnyttäjä) eikä se kyllä mun silmissä ole lapsen kannalta paras ratkaisu. Omaa isää luullaan isoisäksi. Kasvatus on vähän eri vuosikymmeniltä. Ja hyvässä lykyssä lapsi jolla on elämä edessään joutuu liin nuorena huolehtimaan sairaista vanhemmistaan. Ei ei ei.
Olet. Itselleni ei tulisi mieleenkään.
t.46v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä.
Ihmiset ovat erilaisia.
Tunnen 56-vuotiaan naisen, joka on mieleltään ja ulkonäöltään nuorempi kuin moni 35-vuotias.Liiba laaba 56v. Ei ole lähelläkään 35v. Ulkonäöllisesti vaikka kuinka niin uskottelet.
Mä voin vannoa, että tämäkin palsta on täynnä ikäloppuja 20+ ja 30+ -vuotiaita.
Miten se on niin vaikea uskoa, että ihmiset on erilaisia, vanhenevat mieleltään ja ulkoisesti hyvin eri tahtin. Ihan kamalaa yleistämistä täällä!
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen kevyesti jengi täällä suhtautuu aborttiin. Jos lapsi on tulossa ja teillä kaikki mahdollisuudet antaa hänelle hyvä rakastava koti, miksi edes miettisi aborttia. Kadut lopunelämää jos teet abortin. Lasta et kadu. Luoja antanut teille tälläisen ihanan yllätyksen ja lapsellesi sisaruksen. Onnea!
Abortti on peruskamaa. Jos ei halua niin sitten ei.
Sisarusten välit tulevat jäämään etäisiksi, en minä ainakaan pystyisi käsittämään tilannetta jos minulla olisi 20 v nuorempi sisarus.
Minä en iltatähteä ottaisi vastaan, tee sinä mitä lystäät.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen moni luki vain otsikon, eikä tajunnut, että ap on jo raskaana...
Onnea ap! Jos toista lasta olette toivoneet ja vasta nyt tärppäsi, niin miksipä ette lasta pitäisi?
Et ole hullu, se iltatähti on niin ihana piristysruiske jälleen äitiyteen ja siirtää mummo aikaasi mukavasti, ihanaa tulevaa vauva-arkea vielä kerran 👍
Hyi helvetti, paskavaipparumba kesku-iässä. Jatkuva itku ja narina. Ei kiitos! Yök!
Onnea todellakin! Kun tietää sen rakkauden omaa lasta kohtaan, ei varmasti kaduta. Kyllä lapsi myös nuorentaa ja energisoi ihmistä. Itse ainakin olen monin kerroin aktiivisempi ja tehokkaampi, kuin ennen lasta. Ihan luonnostaan.
Been there done that
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sinä tiedät mitä joku katuu tai ei kadu.
Ja mitä ihmeen kaduttavaa siinä on jos ei 45 vuotiaana lähde vauvarumbaan. Kuka sellasta ikinä on katunut?
46vee
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et tee sitä vain miellyttääksesi miestäsi.
Parisuhteeseen ei kuulu toisten miellyttäminen ja olemme halunneet toista lasta jo vuosikaudet.
Mikäs siinä jos vielä tuntuu että jaksat ja lapsi tuo iloa elämäänne! Ymmärsin että olet jo raskaana, niin voisin kuvitella että abortti saattaisi jäädä kaduttamaan.
Äitini oli 44v ja itse 20v, saimme samana vuonna lapsen. Ihan hyvin hän ainakin vielä tuntuu jaksavan. Itseäni vain vähän harmittaa kun isoäidillä ei ole aikaa eikä niinkään kiinnostusta lapsenlapselle, kun hoitaa omaa lastansa..
En, se on joka ikisessä tapauksessa itsekästä. Mutta fakta on että tuossa iässä alkaa enemmän sairaudet vaivaamaan ja tasan et 60v. Jaksa samallalailla nuoren kansa kuin jaksat vaikka 40v.