Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te, joilla lapset on muuttaneet kotoa pois, teette?

Vierailija
02.08.2018 |

Mulla on vapaaehtoistyö ja joitakin harrastuksia, mutta silti tuntuu, että aikaa jää työpäivänkin jälkeen ja varsinkin viikonloppuisin. Käyn salilla kolmesti viikossa ja vapaaehtoistyö vie yhden illan ja viikonlopuista osan, mutta silti jää aikaa. En tykkää katsoa telkkaria kovin paljoa.

Täytän sanaristikoita, luen, teen käsitöitä, mutta kroppa kaipaisi toimintaa. Lenkkeillään miehen kanssa kyllä paljon. Minulla on työ aika hektinen ja viime aikoina olen tehnyt ylitöitä tilauskannan ylitettyä kapasiteetin, mutta silti jää aikaa. Kuulostaa kornilta, mutta mies osallistuu niin paljon kotitöihin, että minulle jää hyvin omaa aikaa ja eihän kahdella aikuisella nyt erityisemmin sotketa. Mä pelkään eläkeikää...tai työttömyyttä. Viimeksi kun olin työtön, oli harrastusten lisäksi lapset, mutta nyt aikaa on vain liikaa. Asutaan kerrostalossa. Ratkaisuksi mökki tai omakotitalo?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elostellaan ihan estoitta.

Vierailija
2/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi lisätä, että kansalaisopisto on tietty hyvä ratkaisu, mutta aina ei löydy sopivaa kurssia. Esimerkiksi viime talvena kielen alkeiskurssi meni päällekkäin toisen kielen jatkokurssin kanssa. Avoin yliopisto voisi olla yksi ratkaisu, mutta aika heikosti löytyy juuri niitä aiheita avoimesta, mistä olisi työssäni hyötyä tai mitkä kiinnostaisivat. Tykkään kyllä opiskella. Päivätyö kuitenkin vaatii läsnäoloa, joten mihin tahansa luennoille en voi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä joutuu pian miettimään, kun kuopuskin lähtee viikon kuluttua.

Vierailija
4/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sekstaillaan kaikki vapaa-aika Tässä kun oli enempi tai vähempi 20v taukoo.

Vierailija
5/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onneksi niin laiska, että tekemättömyys ei ole minulle mikään ongelma.

Vierailija
6/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tee mitään miehen kanssa kimpassa?

Vierailija
7/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä käydään töissä ja illat möllötetään kumpikin oman ruudun edessä. Joskus puhutaan, että pitäisi olla enemmän seksiä ja pitäisi muutenkin harrastaa, mutta puheeksi se jää ja jatketaan niin kuin ennenkin. Ollaan harkittu, että myytäisiin omakotitalo ja ostettaisiin kerrostalokaksio ja joku pieni mökki ja että pitäisi jo käydä tavaroita läpi muuttoa ajatellen. Mökki vaan pitäisi olla sellainen, että itse pärjätään siellä mahdollisimman pitkään, mutta ei niin houkutteleva että lapset alkavat luuhata siellä jatkuvasti. Silloin kun lapset oli vielä kotona, mietittiin aina kuinka hienoa sitten on, kun ollaan taas kahdestaan ja voidaan tehdä mitä halutaan. Ja tässä sitä möllötetään ruudun ääressä kumpikin...

Vierailija
8/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin opiskelut ja samalla teen töitä yritykseni eteen.

Vierailija
9/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritän pientä, siis todella pientä, omavaraistalouteen pyrkivää maatilaa. Toistaiseksi vielä palkkatyön ohessa.

Vierailija
10/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha omakotitalo, koirat, lapsenlapsen hoito, harrastukset jne. Ei oo käynyt tylsäksi. 

Vierailija
11/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perustin toiminimen, jonka puitteissa teen päivätyön ohessa töitä. Luen,kirjoitan, pelaan nettipelejä, hoidan pihaa, säilön... Tekemistä on niin paljon, että melkein harmittaa, kun lapset käyvät vähintään joka toinen viikonloppu.

Vierailija
12/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen olisi hyvä elää niin, että koko ajan on se oma elämä. Lasten kasvun mukaan painottaa vähän aikaa enemmän kotiin (kun lapset pieniä) ja pikkuhiljaa alkaa taas ottaa enemmän aikaa itselle (kun lapset kasvavat).

En tiedä missä AP asuu, mutta ainakin isommissa kaupungeissa on tekemistä paljon. Voi mennä teatteriin, museoihin, erilaisiin tapahtumiin (joista moni maksuttomia), kahville/syömään puolison tai kaverin kanssa jne.

Tärkeintä on se, ettei jämähdä sinne kotiin.

Jos rahaa on (ei tarvitse edes mitään isoja summia) voi tehdä viikonloppumatkoja kylpylään tai piipahtaa vaikka ulkomailla. Jos kunnon seikkailua haluaa (ettekä vielä ole tehneet) niin menkää pidemmäksi aikaa johonkin matkalle, pienemmällä budjetilla vaikka aasian suuntaan, isommalla ajamaan vaikka New Yorkista Los Angelesiin tm.

Vierailija
13/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löhöillään, sekstaillaan, juopotellaan, katotaan filmejä tai sarjoja... Pääasiassa vaan laiskotellaan kaikki vapaa-aika.

Vierailija
14/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tekemistä... Uusi harrastus? Nykyinen seuraavalle tasolle?

Onko sulla jotain mitä oot aina halunnut tehdä? Onko kirjoja, joita haluaisit lukea? Haluaisitko olla aktiivisempi politiikassa? Haluaisitko oppia jotain uutta tietoa tai taitoa?

Kaikenlaista löytyisi maailmasta - valitse mieluisasi.

Vierailija
15/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö :D

Kaikkea sitä, mitä mieleen tulee. Opiskelin ihan uuden kielen ja suoritin siitä tasokokeen. Opiskelu jatkuu.

Matkailen, enkä vähiten oppimaani uuteen kieleen liittyen.

Harrastan mitä haluan, koska ei tarvitse enää ajatella lapsia.

Talokin on ehkä menossa piakkoin myyntiin, jotta olen vapaampi tekemään mitä haluan. Mutta mökki pysyy, se on varma. Jollei pala.

Vierailija
16/16 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löhöillään, sekstaillaan, juopotellaan, katotaan filmejä tai sarjoja... Pääasiassa vaan laiskotellaan kaikki vapaa-aika.

Tuohan on täyttä elämää. Lisäisin kyllä höpöheinän kasvatuksen ja käytön.