Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRAIKUISET VIIKKOON 18

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Emman BMX matkarattaat, http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/emma_bmx_punabei… jotka oli lastentarvikkeessa viikonloppuna tarjouksessa 59¿.

Meillä pieni taikamuki nokkamukina, hyvin juo.

Yksikin hammas tuntuu imettäessä :o/

Poju ilmeisesti perunalle allerginen..onko muita, millaisia oireita? Meillä naamassa iho-oireita ja vatsa sekaisin.

Jaahas, poju haluaa 110% huomion!

Vierailija
22/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan vielä sellaista toimittamaan, että tyttö söi tänään ekaa kertaa broitsua. Muuta lihaa en oo viä antanu. Tai ei se kyl vissiin hyvää ollu, kun nälkäisenäkin sylki pois aikalailla. Mutta täytyy totutella pikkuhiljaa. Aamuin-illoin syö kaurapuuroa johon sekoitan hed.sosetta.

Kai mäkin huomenna uskallan sitten laittaa vauvan sisävaatteissa makuupussiin ja ulos varjoon.. jollei ilma kylmemmäksi muutu.

Oishan nuo matkarattaat näppärät. Täytyy laittaa harkintaan, kun eivät tuon kallimpia ole.

Vilma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] meillä on noi samaset (tai ainakin melkein samanlaiset) matkarattaat ku marrasfantilla.. eli emman bmx:t ja me maksettiin niistä 99+jalkapeite 19e..

Täytyy kyllä sanoa että olen meinannut myydä ne pois ja ostaa carenan semmoset pienet rattaat, niissä kun on heittoaisa. Tosin ne on isommat varmasti ku noi Emmat.

Vierailija
24/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika piti eilen illalla lentoharjoituksia huonolla menestyksellä ja tipahti sängyltä lattialle. :-( Olin jättänyt pojan ehkä noin kymmeneksi sekunniksi vahtimatta kun hain iltatoimia varten rasvoja yms. Poika köllötteli imetystyynyä vasten meidän sängyllä eikä ollut edes kovin lähellä sängyn reunaa. Ei tullut edes mieleen että pikkuinen makaisi lattialla siinä vaiheessa kun palaan takaisin huoneeseen. Mutta sielläpä vaan pötkötti selällään sängyn vieressä, säikähtänyt huuto alkoi vasta siinä vaiheessa kun nostin syliin. Sen verran hämillään oli kait itsekin tilanteesta ettei tajunnut edes ihan heti itkeä.

Meillä on onneksi sängyn vierellä jumppamatto joka on vähän pehmentänyt tiputusta, mutta kyllä silti pelästyin ihan mahdottomasti. Onneksi ei käynyt huonosti. Poika itki pari minuuttia sylissä ja sitten oli taas oma iloinen itsensä. Mä taas olin tärisevä, itseäni syyttelevä hermoraunio koko loppuillan. Pakko se on jo uskoa että tuo meidän vauveli on jo iso, liikkumaan kykenevä pojan jössikkä, jota pitää ihan eri tavalla vahtia kuin vielä hetki sitten.

No höh, pitää näköjään mennä vaihtamaan lakanat pojan sänkyyn. Yritän nukuttaa poitsua päivän kolmansille torkuilleen, mutta tuollahan tuo mönkii hymysuin pinniksessään ja pukeltaa kauniin violetteja kuningatarsose-läikkiä pitkin valkoisia lakanoita. Yritä tuolle vilkkusilmälle nyt sitten olla vihainen! ;-)

Auringonkukka ja siivetön lentäjäpoika viikkoa vaille 6kk

Vierailija
25/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nokkamukina sellanen pienempi taikamuki, ainun ne taitaa olla. niissä niin kätsy, kun ei tule kuin imemälllä, niin ei oo aina koko lapsi märkänä.

Matkarattaista...meillä abc desing. Toistaseksi vielä parvekkeella vain on ollu käytössä. Hyvät unet ainakin on saanu. Niissä kätsy, kun työntöaisan voi kääntää.Meillä on saman merkkiset yhdistelmävaunut ja niistä olen kyllä myös tykännyt.

Ja korvikkeena nan tai tutteli. Aamulla maitoa kuudelta tai seitsemältä. Ja ysiltä,pikku unet. Yhdentoista aikoihin kasvissosetta noin pilttipurkillinen ja pari lusikallista hedelmäsosetta. Ja maitoa päälle ja ulos nukkumaan. unien jälkeen taas maitoa ja myöh iltapäivällä hedelmäsosetta purkillinen. Maitoa n kuuden aikaan ja vielä pikku unet. Iltapuuro kasilta ja maitoa vielä ennen nukkumaan menoa. Ja yöllä pari kertaa. Kerralla syö +/-desi. ei enempää kuin 120ml.

Iltatoimien aika. =)

Vierailija
26/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 10kaks maito-kommenteista! Ja oli muutenkin mukava kuulla sinusta! Taidanpa minäkin ottaa tuon puuron menuuseen. Veteenkö teette puuron? Entä minkälaisista hiutaleista?

Auringonkukka: Ymmärrän hyvin tuon pelästyksesi ja syyllisyydentunteen...Vaikka kuinka yrittää suojella lasta ja ennakoida tilanteet, niin vahinkoja sattuu...Onneksi ei kuitenkaan käynyt pahasti!

Meillä käytetään yöllä yleensä kokopotkaria, ja peitto tietenkin potkitaan pois, kuten näköjään muillakin :) Olen joskus laittanut myös puolipotkarit ja lyhythihaisen bodyn, eikä mielestäni ole silloinkaan tyttö palellut.

Ai niin, vielä lihasta...Broileri on ollut kokeilussa vajaan viikon ja hyvin on mennyt alas!

Vierailija
27/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivän Hesarissa oli etusivulla Lastentarvikkeen mainos, jossa hehkutettiin ratas-alennusmyyntiä, joka kestää keskiviikosta lauantaihin! Tosi hyviä alennuksia, kannattaa tsekata!

Meillä ollaan syöty lihaa 5 kk lähtien. Maisteltu ollaan broitsua ja punaistalihaa. Aamu- ja iltapuurokin otettiin pari päivää sitten kuvioihin, kun poika vaikutti kovin nälkäiseltä. Teen puuron kaurasuurimoista veteen.

Vierailija
28/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Puurosta: En vielä tee kaurapuuroa ite. Tällä hetkellä menee Muksun " lempeä ensipuuro" vadelma-kaurapuuro.

Huomenna ku meen kauppaan niin katon jotain hiutaleita mistä sitä alkais väsäilemään ite.

Riisipuurosta poju on tykänny, vaikka alussa ei oikein " sulattanut" niitä riisejä vaan sylki ulos.

noh, kirjoittelemisiin taas!

10kaks

Vierailija
29/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapsoset oksentaa. Pikku äijältä se sujuu paremmin, oksentaa ja jatkaa samantien uniaan. Kun taas neiti nötterö yrittää pidättää. Väsyneitä ovat, pikku raukat. Pyykkiä riittää tälle mammalle.

Parempaa päivää teille muille!!

Vierailija
30/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana,lämmin ilma heti aamusta!! Mittari näyttää varjossa +18 ja aamua vasta eletään:)

Peruna-allergiasta! Meidän pojalla on peruna-allergia. Kutise ihottuma nousi pienestäkin lusikallisesta:( Maha oireita ei ollut, mut tuo todella kutiseva ihottuma kasvoissa ja rintakehällä oli ihan tarpeeksi:(

Poitsu syö nyt sit bataattia, kun porkkanakaan ei käy.

Tänään taitaa tosiaan tareta vaunuissakin jo sisävaatteissa:) Toivottavasti ilmat pysyykin nyt tälläisina, ainakin viikonlopun yli on aurinkoista, Pekka Pouta kertoi eilen:)

mut nyt äidin velvollisuudet kutsuu..palaillaan!!!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
31/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hildaliina; paranemisia teille, tuo vatsatauti se kamalaa on... kaikenikäisillä!! mutta varsinkin pienillä.

Marrasfantti; voi miten edulliset matkarattaat olit löytänyt ja ihanan raikas väritys... vieläköhän niitä tuohon hintaan saisi?!Täytyy kait vielä ennen virallista ostoa käydä katsomassa.

Poju nukkuu pihalla päivän ensimmäisiä uniaan, eilen meni kolme tuntia putkeen unilla... saas nähdä miten nyt käy?! Voi, että mikä pettymys kun tilasin Josefssonilta housut ja paidan... siis näytin ne päällä kertakaikkiaan kamalalta. Pakko palauttaa! ja etsiä uudet kevätvaatteet jostain. Siihen asti kuljettava vanhoilla... siis niillä jotka eivät ole jääneet pieniksi ja niitä ei monia ole.

Nyt tekee kahvia isännälle, tulee ruokiksella kotiin...

Vierailija
32/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

M@ggie: samaa mäkin oon noista Carena Easy-rattaista kuullu,

että ois siis hyvät. Katotaan nyt mihin päädytään. Ja tosiaan

värin pitää olla hieno :) Kaksplus-lehden seuraavassa numerossa

on vertailussa ilmeisesti jotain rattaita, pitääpä odotella sitä

vielä ja kattoa mitä siinä sanotaan.

auringonkukka05: niinhän se on että nuo meiän " vauvat" ei oo

enää vauvoja ja saa vahtia kovasti, eikä aina huomaa joka

tilanteessa huomioida kaikkea, onneksi ei käynyt pahemmin niin

mielikin toivon mukaan paranee :)

hildaliina: Paranemisia teille päin!

En vielä uskaltanut laittaa Lottaa pelkissä sisävaatteissa vaunuun nukkumaan vaan on keväthaalari päällä, ja pehmeässä kantokopassa. Jos tuntuu kuumalta niin otan ekaks pois kantokopan

kannen, ja sit vasta vähennän vaatetta ...

Miten muuten muut, miten aiotte suojella vauvojanne lentäviltä

ikäviltä elukoilta, esim. amppareilta, paarmoilta yms? Ihan jännittä jo etukäteen kun kohta niitä lentelee tuolla ilmassa pilvin pimein, ja itse ainakin inhoon niitä niin!!! Nyt ei voi lähteä juoksemaankaan jos Lotta on sylissä tai vaunuissa kun eihän sitä voi jättää yksin :O(

Voi hittolainen muuten toi meiän neuvola ... Asutaan kaksikielisellä paikkakunnalla (ruotsi pääkieli) ja meiän oma neuvolantäti puhuu huonoa suomea, mut sen on jotenkin kuitenkin sietänyt/kestänyt. Mut nyt kun hän on ollut pitempään saikulla niin jotenkin ne sijaiset ärsyttää (nytkin on ollut sellainen nuori tyttö, jolla tuskin on edes lapsia...). No, soittelin tänään sinne ja kyselin neuvoja kiinteiden aloittamisen suhteen. Oli kummissaan kun vielä mennään pelkällä tissimaidolla (Lotta nyt melkein 5kk2vkoa vanha), tuli ihan syyllinen olo että ois pitänyt jo Lotalle antaa kiinteitä kauan sitten :o((( En oikein sit saanut mielestäni hyviä ohjeita, saati ihan ymmärtänyt tädin suomenkieltä :O) Okei, osaan kyllä ruotsia jotenkin, mutta periaatteesta en halua sitä puhua vaan saada palvelun omalla äidinkielelläni!!! Sanoi että jos haluan antaa velliä, niin mielummin kuitenkin täysjyväviljapuuroa/-velliä, mä kun olin aatellu testata maissivelliä, mut se kai ei sit käy, vai? Sit se höpisi jotain vuoden ikään tulosta yms, ja mä olin ihan ulkona. Niin ja sano vielä että nyt ois hyvä aloitella jo syöttämään kiinteitä, että ei sit 6 kk vanhana tuu yllätyksenä vauvalle ... Vamaan ens viikolla testaan perunaa tai bataattia, mut kuinka hedelmät/marjat, onko niissä sama juttu että ensin eka vko perunaa, sit voi testata viikon esim. päärynää? Vai jatkanko lisäämällä perunan joukkoon esim.porkkanaa, ja joskus myöhemmin otan noi hedelmät/marjat kuvioihin mukaan?

Sorry ku tuli tälläinen vuodatus ... Ketuttaa niin maan perusteellisesti nyt ... P...ele!

Tintta-liisa

Vierailija
33/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuvat. Esikoinen ihan poikki. Ja pikku mies on suht piertä kyllä, jaksaa hymyilä, pärisytellä, syödä varpaita... =) maitoa lusikalla koitin antaa ja vähän menikin ja vielä ainakin pysynyt sisällä, mutta aikasemmin annoin perunaporkkanaa ja sit hedelmäsosetta niin melkeen samantien tuli myös ulos. Ja maitoa ei oikeen mielellään pullosta juonut. Ja vettä vielä vähemmän. Tarkkailemme tilannetta. Näitten pikkasten kanssa saa aina vähän huolissaan olla, että saa tarpeeks nestettä.

Minä en oikeen kanssa tykkää meidän neuvola tädistä. Kun esikoisen sain, olin 19v, niin se ihan selkeesti ajatteli ettei pärjätä. Ja oli tosi yllättynyt, kun pärjättiinkin. Ja yks vuotis neuvolassa tokaisi, että ihan hyvin oleeta pärjänny. No hyvä, että edes sillon hokas. Viimeks kolmivuotis neuvolassa sanoi, että ihan fiksusti ollaan tyttö kasvatettu. tämän juniorin kanssa ei onnex enää suuremmin ole ihmetelly. Ja sitä joka kerta ihmettelee, että kuinka mulla on voinu maito riittää näin hyvin. Saas nähdä mitä ens viikolla sanoo, kun jätkä ei enää tissiä syö. Omasta tahdostaan. Jotenkin vaan on ollu sellanen olo, että jos oikeesti ois ollu jotain vastoinkäymisiä ym. en ois pärjänny/osannu tai jotain, niin en tod siltä ois mitään kysyny. Sehän ois saanu sanoo, että " arvasin" tai jotain.

Ja meillä esikoinenkin oli suunniteltu ja toivottu.

Näitä tapauksia aina löytyy.

Vierailija
34/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen löysin tuolta irc-galleriasta tämmösen ja en voinu kauan katella ku alko itkettämään..

http://irc-galleria.net/view.php?nick=-anu-&image_id=32487027

Vierailija
35/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut jo broilerin ja possun lihaa Mintulle. Puurona syödään valmista nestlen banaani-riisipuuroa. Seuraavaksi puuroksi ajattelin ottaa tuon Nestleen kaurapuuro valmisteen. Hedelmä soseita on syöty nyt kuukauden päivät välipalaksi iltapäivisin.

Oon lähes koko päivän väsännyt erilaisia soseita Mintulle pakastimeen. Nyt oli pakko pitää pieni tauko pussittamisessa kun vauveli nukkuu.

Kokeilin kummitytön Carenan matkarattaita kaupungilla ja oli tosi raskas työntää liikkeissä, kummityttö painaa noin 11 kg. Teutonian Rockyt siis omat vaunut olivat aivan erituntuiset ja ihanat verrattuna noihin matkarattaisiin.

Tilasin jo ensi viikon 6 kk synttäreille kakun, ei jaksa alkaa itse vääntämään. Jos pyytäis vaikka kummeja ja isovanhempia kahville. Nopeasti mennyt kyllä tää aika.

Minttu yskii, mutta ei ole tukkoinen. Kävin ostamassa pikku kengurusta sellaiset palikat tuonne pinnasängyn alle. Katsotaan nyt tuleeko tuosta nuha, toivottavasti ei.

Vierailija
36/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-Liisa: Harmi, kun on nlassa kielionkelmia. Meidän neuvolantäti sanoi, että enää ei suositella vellejä vaan mieluummin soseita ja puuroa kiinteiden aloitukseen. Valmiit vellit ovat ravintoarvoiltaan kuin maustettua korviketta. Mäkin siellä sanoin, että olen aikeissa aloittaa vellit niin silloin täti kertoi tuon. Ja aloitin sitten soseet, koitin velliäkin, kun sitä olin jo ostanut kaappiin, mutta eipä se tytölle kelvannut. En sitten ole kokeillut myöhemmin uudestaan.

Se taitaa olla maku asia, jatkatko peruna-porkkana linjaa vai annatko hedelmää väliin. Pää asianahan hitaassa etenemisessä on se, että huomaa allergiat/masuvaivat ja niiden aiheuttajan. Mä ainakin tekisin niin, et jos pottu menee huonosti alas niin koittaisin seuraavaksi hedelmää (makea maistuu..) ja sitten peruna-porkkanaa tai vaikka pelkkää porkkanaa. Mutta eipä kai tuota väärin tee, teki sitten miten tykkää.

Mä laitoin sisävaatteissa päikyille vaunuihin, kun tyttö huusi ja oli ihan hikinen kevyimmässä haalarissaankin.

Likka saa nykyään kauheet raivarit, jos laitan vaunuihin makuu asentoon. Tykkää istua ja katsoa maisemia. Onko muilla samaa havaittavissa?

No niin nyt en sitten muuta muistakaan tälläkertaa. Paranemisia kaikille potilaille!

Vilma

Vierailija
37/37 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kaks:

-Se kuvan Eemeli on ollut ruodittavana av-palstalla paljon. Ja oli Ilta-Sanomissa/Lehdessä juttua taannoin. Lapsi kuivui kun ripuloi tai jotain vastaavaa kamalaa. Sen äidin sivuilla on kuvia paljon siitä muksusta. Mutta rauha heidän perheelle.

-Onko sun vaunuissa jarruissa ollut vikaa, kun meillä tuppaa jäykistymään välillä? Liekö hiekkaa välissä...

Pukeminen:

Neitillä on vaunuissa body, potkat, fleecehaalari, villasukat, lapaset, kypärämyssy ja viltti. Unet on vähentynyt puoleen nyt kun on lämmintä ja valoisaa. Toisaalta yöy nukutaan paremmin.

Syönti:

Tänään kolmatta päivää aloiteltiin ja ihan vaan pottua. Ilmeet on loistavia. Vellejä ei meidänkään terkka suosittelisi. Porkkanaa ajattelin lisätä potun mukaan. Ja pikkuhiljaa kaurapuuroa. Joku kyseli hiutaleista, sauvasekoittimella ajelin valmiiksi niitä rasiaan niin tulee varmaan hyvää ja tasaista ja kävi muuten kätevästi.

Mutta siin taas oleellisemmat....