Ongelma! En kehtaa pukeutua kivoihin vaatteisiin, etten näytä liian kauniilta!
Tämä kuulostaa nyt ehkä aikalailla kerskumiselta, mutta siitä ei ole kyse. Tästä on oikeasti muodostunut minulle ongelma. Nyt kesälläkään en "kehtaa" laittaa päälle kukkamekkoa ja kauniita sandaaleja, koska tunnen itseni ylipuetuksi. Ahdistaa katseet, joita saan kun olen hyvinpuettu ja meikattu.
Voiko kyse olla siitä, että minusta tulee ns. liian kaunis verrattuna moniin muihin? Toki näen kaupugilla usein naisia kukkamekoissa ja ties missä hienoissakin virityksissä, mutta he eivät näytä silmiini liian kauniilta vaan enemmänkin arkisilta. Miksi minun kohdallani tuollaiset vaatteet aiheuttavat ahdistusta muiden katseista ja tunnetta siitä, että olen liian laittautunut? Onko kellään samaa ongelmaa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on sellainen ongelma että olen aika ruma. No kroppa on hoikka ja ihan kiva, mutta kasvot ei kauniit. Ja minä taas en kehtaa pukeutuna kauniisiin mekkoihin joita kaapissani olisi, kun luulen että ihmiset ajattelisivat että mitä tuollanen rumilus yrittää vaatteilla koreilla... luuleeko olevansa kaunis rimpsuissa... jne.
En ole ikinä nähnyt naista, josta ajattelisin noin hänellä ollessa mekko päällä.
Kiva tietää. Täytyy yrittää kesällä käyttää noita mekkoja.
Joskus vanhempana sulla voi olla vähän isompia, ihan oikeita ongelmia.
Nauti nyt vain!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina kehdannut, mutta se on maksanut minulle vähän sitä ett minusta ei ole pidetty työkaverina tai ihmisenä.
Minulla ei ole kyse siitä että olisin piirteiltäni liian kaunis - olen aika tavallinen. Mutta tyylini oli jo nuorena sellainen että tykkäsin arkenakin laittaa huolellisen meikin, laittaa hiukset, pukeutua esim. vartalonmyötäiseen jakkupukuun ja korkokenkiin. Ja olin (ja olen edelleen) koodarina it-alalla, jossa harvat naiset ei yleensä meikkaa ja pukeutuu farkkuihin ja huppareihin.
Kyllä mua on ihan naureskeltukin tyylini takia mutta ihan sama. Ja pidetty ylimielisenä ja pyrkyrinä. Luulen että olisin helpommin saanut kavereita töistä jos olisin tyyliltäni "tavallisempi", sellaisia pidetään yleensä mukavina ja rentoina kun taas laitettuja kireinä ja ylimielisinä.
Ymmärrän tuon. Olen monta vuotta käyttänyt lähes päivittäin mekkoja ja korkokenkiä, mutta nyt kun aloin opiskelemaan naisvaltaista alaa, olen siirtynyt käyttämään huomaamattomia vaatteita, housuja ja t-paitaa neuleen kanssa. Mekkoa käyttäessäni joskus on ollut tilanteita, että tuntemattomat suoraan ilkeilivät ja jopa näyttivät keskisormea, kun kävelin kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina kehdannut, mutta se on maksanut minulle vähän sitä ett minusta ei ole pidetty työkaverina tai ihmisenä.
Minulla ei ole kyse siitä että olisin piirteiltäni liian kaunis - olen aika tavallinen. Mutta tyylini oli jo nuorena sellainen että tykkäsin arkenakin laittaa huolellisen meikin, laittaa hiukset, pukeutua esim. vartalonmyötäiseen jakkupukuun ja korkokenkiin. Ja olin (ja olen edelleen) koodarina it-alalla, jossa harvat naiset ei yleensä meikkaa ja pukeutuu farkkuihin ja huppareihin.
Kyllä mua on ihan naureskeltukin tyylini takia mutta ihan sama. Ja pidetty ylimielisenä ja pyrkyrinä. Luulen että olisin helpommin saanut kavereita töistä jos olisin tyyliltäni "tavallisempi", sellaisia pidetään yleensä mukavina ja rentoina kun taas laitettuja kireinä ja ylimielisinä.
Ymmärrän tuon. Olen monta vuotta käyttänyt lähes päivittäin mekkoja ja korkokenkiä, mutta nyt kun aloin opiskelemaan naisvaltaista alaa, olen siirtynyt käyttämään huomaamattomia vaatteita, housuja ja t-paitaa neuleen kanssa. Mekkoa käyttäessäni joskus on ollut tilanteita, että tuntemattomat suoraan ilkeilivät ja jopa näyttivät keskisormea, kun kävelin kadulla.
Olen nainen, tänäänkin hameessa ulkona.
En tajua keskisormityyppejä. Kuka kiinnittäisi toisiin edes niin paljon huomiota? Millainen mekko saa keskarit esiin, tai miten muuten pukeudut/millainen habitus sinulla muuten on?
En tajua. Asun isossa kaupungissa, ja todella harvoin näkee veret seisauttavan kaunista ihmistä. Ihan söpöjä ja nättejä paljon, suurin osa on rumia/huonosti pukeutuvia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa nyt ehkä aikalailla kerskumiselta, mutta siitä ei ole kyse. Tästä on oikeasti muodostunut minulle ongelma. Nyt kesälläkään en "kehtaa" laittaa päälle kukkamekkoa ja kauniita sandaaleja, koska tunnen itseni ylipuetuksi. Ahdistaa katseet, joita saan kun olen hyvinpuettu ja meikattu.
Voiko kyse olla siitä, että minusta tulee ns. liian kaunis verrattuna moniin muihin? Toki näen kaupugilla usein naisia kukkamekoissa ja ties missä hienoissakin virityksissä, mutta he eivät näytä silmiini liian kauniilta vaan enemmänkin arkisilta. Miksi minun kohdallani tuollaiset vaatteet aiheuttavat ahdistusta muiden katseista ja tunnetta siitä, että olen liian laittautunut? Onko kellään samaa ongelmaa?
Oman kokemuksen perusteella on kyse siitä, että vierastaa omaa naiseuttaan. Tästä ongelmasta saa kiittää omaa äitiään tai muita merkityksellisiä aikuisia elämässään. Isän rooli tytön elämässä olisi tukea ja suojella. Mutta kulttuurissamme naiseus on heikkoutta yms... Ei mahdoton ongelma, mutta työläs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, tänäänkin hameessa ulkona.
En tajua keskisormityyppejä. Kuka kiinnittäisi toisiin edes niin paljon huomiota? Millainen mekko saa keskarit esiin, tai miten muuten pukeudut/millainen habitus sinulla muuten on?
Ihan tavallinen yksivärinen mekko, tosin lyhyt, mikä jossain perus h&m:ssä on yleinen ongelma pitkille naisille. En meikkaa, mutta mekko uhdistettynä korkkareihin ja hoikkaan olemukseen sai huutelut: "Mikä missi sä luulet olevasi" ja keskisormen päälle.
Mulla on ollu tuo sama ongelma. Tavallaan tykkäsin olla nättinä mut tavallaan ahdistuin kun tiesin Olevani huomion kohde. En tiedä mistä tuo johtuu mutta annoin jopa itseni lihoa että voisin olla vapaantuneempi illanvietto paikoissa.
Vaikea kuvitella naista, joka olisi liian kaunis. Ehkä jossain pikkukylässä ylimeikattu ja mauttomasti pukeutuva mimmi voi saada katseita. Mauttomalla tarkoitan epäsopivaa pukeutumista, esim. joku iltapuvun tyyppinen halpa hepene kesämekkona.
Jos pitää itseään liian kauniina, kannattaa matkustella enemmän. Muutama reissu suurkaupunkiin, niin harhaisuus karisee.