Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttävää teatteria tämä työnhaku ihan perushommiin, mieluummin elän tt-tuella.

Vierailija
02.08.2018 |

Opintojen oheen olen etsimässä osa-aikatyötä, sillä lainaa en enää saa. Jotain ihan tavallista hommaa, jolle ei tarvitse uhrata ajatustakaan enää töiden jälkeen.

Aivan kertakaikkisen naurettavaa ja väsyttävää touhua! Osa-aikaiseen, marketin kassamyyjän pestiin kolmivaiheinen valintaprosessi. Pitää olla suosittelijat, viisivuotissuunnitelmat ja ties mitkä. Hyvä ettei portfoliokin.

Minä sanoin haastattelussa, että haluan työn rahoittaakseni elämiseni opintojen ajan. Olisi pitänyt keksiä jotain muuta. Ja sitten olisi vielä takuutuntien ja työvuorolistaan merkattavien vuorojen lisäksi pitänyt olla jatkuvasti puhelimen päässä, sillä voi tulla yllättävää ekstraustarvetta.

Kuka tuommoiseen oikeasti suostuu? Mä ainakin tarvitsen hyvissä ajoin etukäteen varman tiedon, milloin olen töissä, enkä pysty kyttäämään soittoa/lähtemään töihin lyhyellä varoitusajalla muiden menojeni kustannuksella. Se ei kuulemma ole toivottava asenne. Mitäh!?

Sama juttu kaikissa paikoissa, turhauttavaa ja uuvuttavaa taistella verissäpäin jostain ihan tavallisesta hanttihommasta ja keksiä valheita ja hienoja perusteluja, miksi juuri minä haluan Lidlin osa-aikaiseksi myyjäksi. Ja raha ei kelpaa syyksi:D

Saman rahan saan toki tt-tuesta, ja taidan ihan suosiolla vaan alkaa nostamaan sitä. Minusta ei ole 35-vuotiaana enää tuollaiseen kyykytyspelleilyyn. Työkokemusta löytyy ja olen hyvä työntekijä, mutta enää ei riitä mikään.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

onko sulla mitään taitoa mitä voisit hyödyntää itse yrittäjänä? minä ainakin haluan taas yrittäjäksi uuden koulutuksen kautta jonka tarvitsen täydentämään nykyistä osaamistani, duunarina tarvitsee olla vain niinkauan että on pohjakassa kasassa, minä en todellakaan myöskään nauti olla pompoteltavana, minä tiedän ainakin millasta työtä pystyn tekemään ja pyrin siihen suuntaan, minusta ei esimerkiksi tulisi näyttelijää koskaan koska esiintymiskammo, mutta pienen ryhmän johtaminen sujuukyllä minulta ihan hyvin

en tietenkään paljasta liikeideaani täällä

Ei ole sellaista osaamista, eikä se päätoimisten opintojen ohessa oikein onnistuisikaan.

Haluaisin vain tavallisen osa-aikaduunin opintojen oheen. Sellaisen, että on takuutunnit esim. 15-20h/viikko ja ne näkyy listassa hyvissä ajoin. Menen töihin, teen hommani ja lähden kotiin kun listassa lukee, tilipäivänä saan tesin mukaisen työtehtäviä vastaavan palkan. Muun ajan opiskelen sitten.

Ap

Vierailija
42/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Siivojaksi hakevankin pitää olla koulutettu laitoshuoltaja jolla rautainen motivaatio antaa kaikkensa kovassakin kiireessä ja paineessa joka päivä. Osa-aikaisella sopimuksella, 20-30h/vko, ja 10.50€/h.

Eipä tuollaisia unelmapaikkoja ole. Ja jos onkin, homma kaatuu siihen että pitää olla ajokortti, viiden vuoden työkokemus tai iloinen luonne. Etenkin tuo viimeinen on sellainen asia, mitä siivoojalta halutaan. Ei paljon lohduta ammattitutkinto ja innostus työtä kohtaan kun luonne on ujo.

Eipä tällä alalla oikein kannata tehdä töitä kuin julkisella tai yrittäjänä. Itse sairaanhoitopiirillä, 2050/kk leppoisasta päivätyöstä ja ne pitkät lomat. KVTES.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä saat tuon verran keikkatyötä opintojen oheen vuokrafirmalta eikä kukaan odota sinulta enempää joustoa silloin.

Vierailija
44/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä saat tuon verran keikkatyötä opintojen oheen vuokrafirmalta eikä kukaan odota sinulta enempää joustoa silloin.

Varmaan joo, mutta haluan ennakoitavuutta ja tietynlaista pysyvyyttä, tehdä samassa paikassa. Järkevä sopimus ja että pystyy suunnittelemaan muun elämän ajoissa, kun tunnit näkyy listassa.

Olen tehnytkin vuokrafirmojen kautta, mutta kun ne tekee vaan nollasopimuksia ja haluan ne takuutunnit soppariin. Lisäksi on henkisesti raskasta mennä aina eri paikkaan ja olla vain vuokratyöntekijän roolissa. Puhumattakaan siitä, että vuorot tulee vuokrafirmoista lyhyillä varoitusajoilla. Ei kiitos. Tai voihan sitä keikkaa heittää satunnaisesti jos tarvitsee vielä lisärahaa, mutta keikkatyötä takana jo niin paljon että ahdistaa nykyään ajatuskin.

Kyllä ne vuokrafirmoistakin monesti edellyttää joustoa, aika usein ovat sootelleet josko pääsisi aiemmin tai vpisi tehdä pitempään. Jos kieltäytyy, niin eivät oikein tykkää.

Ap

Vierailija
45/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nykyään vain itsepalvelukassoja, koska kehitystä on turha jarruttaa. Se iloinen kassahenkilö voi sitten saada jonkun tuottavamman ja haasteellisemman työn. Luultavasti kun on hyvän koulutuksen saanut, eteenpäin pyrkivä opiskelija. Robotit ovat täällä jäädäkseen - ihminen robottina on karu näky.

Vierailija
46/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Siivojaksi hakevankin pitää olla koulutettu laitoshuoltaja jolla rautainen motivaatio antaa kaikkensa kovassakin kiireessä ja paineessa joka päivä. Osa-aikaisella sopimuksella, 20-30h/vko, ja 10.50€/h.

Eipä tuollaisia unelmapaikkoja ole. Ja jos onkin, homma kaatuu siihen että pitää olla ajokortti, viiden vuoden työkokemus tai iloinen luonne. Etenkin tuo viimeinen on sellainen asia, mitä siivoojalta halutaan. Ei paljon lohduta ammattitutkinto ja innostus työtä kohtaan kun luonne on ujo.

Eipä tällä alalla oikein kannata tehdä töitä kuin julkisella tai yrittäjänä. Itse sairaanhoitopiirillä, 2050/kk leppoisasta päivätyöstä ja ne pitkät lomat. KVTES.

Juu, itsellä sama ammatti ja julkisella, niin vuorotyössä 2200 kk palkka ja sitten sijaistan monesti niin voi olla 2600. Mutta töissä saa olla välillä 6 päivääkin viikossa.  ELi jossain muussa alalla saa saman rahan 8-16 työvuorossa.  Olen ajatellut vaihtaa alaa jos ei määräaikasessa työsuhteessa työt enää jatku.

Vierailija
47/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivooja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itsellä sama ammatti ja julkisella, niin vuorotyössä 2200 kk palkka ja sitten sijaistan monesti niin voi olla 2600. Mutta töissä saa olla välillä 6 päivääkin viikossa.  ELi jossain muussa alalla saa saman rahan 8-16 työvuorossa.  Olen ajatellut vaihtaa alaa jos ei määräaikasessa työsuhteessa työt enää jatku.

Tsemppiä vaihtoon. Valitse ala hyvin. :) Mulla on vakiduuni, olen siitä kuudetta vuotta vapailla (käyttänyt vuorottelut, opintovapaat jne.) ja olen syksyllä valmis FM humanistiselta alalta. Määräaikaisia töitä saattaisi löytää uudelta alalta, mutta palkkatason ja vaatimusten suhde on niissä sen verran älytön, että plan b:nä on paluu osa-aikaiseksi vanhoihin hommiin. Kuinka tässä kävikään niin, että kun ei ole enää lainoja eikä pieniä lapsia, sitä arvostaa vapaa-aikaansa niin paljon rahaa korkeammalle...-ed.

Vierailija
48/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se teettää kun on liikaa valinnan varaa työntekijöistä...

Nythän on HUUTAVA työvoimapula, joka vain pahenee, heti kun suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle.

Muistan tämän lauseen yläasteelta. Vuosi taisi olla max 2005. Milloin ne oikein siirtyy sinne eläkkeelle?

Omat vanhempani ovat sitä suurta ikäluokkaa, äitini jäi eläkkeele jo 7 vuotta sitten, isäni ei yrittäjänä voinut noin vaan siirtyä eläkkeelle ja lopettaa toimintaansa, kukaan ei osta häneltä toimivaa ja tuottavaa yritystä pois. Itse en voi yritystä jatkaa, minulta puuttuu alan koulutusta ja olen "väärää" sukupuolta. Nuoria ei ilmeisesti yrittäminen innosta, onhan siinä omat riskinsä ja oma työpanos on oltava isompi kuin 8h/pv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän