Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttävää teatteria tämä työnhaku ihan perushommiin, mieluummin elän tt-tuella.

Vierailija
02.08.2018 |

Opintojen oheen olen etsimässä osa-aikatyötä, sillä lainaa en enää saa. Jotain ihan tavallista hommaa, jolle ei tarvitse uhrata ajatustakaan enää töiden jälkeen.

Aivan kertakaikkisen naurettavaa ja väsyttävää touhua! Osa-aikaiseen, marketin kassamyyjän pestiin kolmivaiheinen valintaprosessi. Pitää olla suosittelijat, viisivuotissuunnitelmat ja ties mitkä. Hyvä ettei portfoliokin.

Minä sanoin haastattelussa, että haluan työn rahoittaakseni elämiseni opintojen ajan. Olisi pitänyt keksiä jotain muuta. Ja sitten olisi vielä takuutuntien ja työvuorolistaan merkattavien vuorojen lisäksi pitänyt olla jatkuvasti puhelimen päässä, sillä voi tulla yllättävää ekstraustarvetta.

Kuka tuommoiseen oikeasti suostuu? Mä ainakin tarvitsen hyvissä ajoin etukäteen varman tiedon, milloin olen töissä, enkä pysty kyttäämään soittoa/lähtemään töihin lyhyellä varoitusajalla muiden menojeni kustannuksella. Se ei kuulemma ole toivottava asenne. Mitäh!?

Sama juttu kaikissa paikoissa, turhauttavaa ja uuvuttavaa taistella verissäpäin jostain ihan tavallisesta hanttihommasta ja keksiä valheita ja hienoja perusteluja, miksi juuri minä haluan Lidlin osa-aikaiseksi myyjäksi. Ja raha ei kelpaa syyksi:D

Saman rahan saan toki tt-tuesta, ja taidan ihan suosiolla vaan alkaa nostamaan sitä. Minusta ei ole 35-vuotiaana enää tuollaiseen kyykytyspelleilyyn. Työkokemusta löytyy ja olen hyvä työntekijä, mutta enää ei riitä mikään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta

Vierailija
2/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Ihan naurettavaksi on mennyt kyllä.

Vierailija
4/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on velvollisuus elättää itsensä. Tt-tuki on viime sijainen tuki. Sitä ei ole tarkoitettu nostettavaksi vain siksi, että sinä koet työnhaun ja työnteon liian raskaaksi.

Seuraavaan haastatteluun keksit jotain sanottavaa, josta huokuu motivaatio. Ja kyllä ne opinnot joustaa. Itsekin olin tarvittaessa kutsuttava siivooja opiskelu aikana. Puolen tunnin varoajalla juoksi pakkasessa töihin ja tein sitten kouluhommat vaikka yöllä.

Vierailija
5/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun on liikaa valinnan varaa työntekijöistä...

Vierailija
6/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on HUUTAVA työvoimapula, joka vain pahenee, heti kun suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle.

Vierailija
7/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Siivojaksi hakevankin pitää olla koulutettu laitoshuoltaja jolla rautainen motivaatio antaa kaikkensa kovassakin kiireessä ja paineessa joka päivä. Osa-aikaisella sopimuksella, 20-30h/vko, ja 10.50€/h.

Vierailija
8/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole siitä kyse, vaan tuon teatterin on tarkoitus päätyä valintaan, jossa valittu henkilö on tietynlainen persoonallisuus.

Alistuva, auktoriteettiuskovainen, valmis taipumaan mihin vain jne.

Nuo jutut on tarkkaan tehty, jotta se työnantaja saa sellaisen henkilön, joka täyttää nuo kriteerit. 

Tuohon siirryttiin usassa 90-luvun lopussa, ja nyt se on joka paikassa varmistamassa, että töitä tekee tietynlaiset robottimaiset alistujat, siitä on tavallaan hyötyä koko yhteiskunnalle, ei pelkästään työnantajalle. 

Vierailija
9/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat puoli pistettä siitä että valehtelet opiskelevasi. Muuten -279/5

Vierailija
10/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän on HUUTAVA työvoimapula, joka vain pahenee, heti kun suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle.

Joo, huutava pula sellaisista työntekijöistä, jotka tekevät puoli-ilmaiseksi, eivät pyydä lisää palkkaa jos tulee lisää työtä, eivät kiinnitä huomiota epäkohtiin työoloissa ja sopimuksessa, jotka joustavat loputtomasti, jotka vaikka myyvät mummonsa sen osa-aikaisen kassatyön vuoksi.

Vierailija
11/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, kuten ap osoittaa. Olen sen heikentämisen kannalla. Työttömyysturvan tulisi olla sollä tasolla, ettei sillä oikrin pärjää, vaan elämä olisi harmaata kiristävää nitkuttamista.

Vierailija
12/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

täässä maassa ei ole työvoimapulaa nähtykään. Joo, ihan jollain marginaalisilla aloilla, mutta muutoin ei pulaa ole eikä tule. Suuret ikäluokat on aikapäiviä sitten jääneet eläkkeelle ja me jotka töitä haemme olemme täysin työnantajan almujen varassa. Työstä ei haluta maksaa kunnon palkkaa, on nollatuntisopimuksia, työkokeiluja ja jos vaikka mitä. Tsempit ap:lle ja jokaiselle joka mussutttaa työttömien laiskotteluista, sosiaaliturvan hyvyydestä jne. - --- toivon totisesti että joudutte joskus työttömiksi ja pääsette kokemaan työnhaun ihanuuden. Voin sanoa että se on kivaa, suorastaan hauskaa! 

Vierailija
13/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hakijoita on paljon enemmän kuin paikkoja niin alkaa muodostumaan kaikenlaista ihme sirkusta millä työnantajat pyrkivät erottelemaan jyvät akanoista.

Vierailija
14/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassaa haetaan tiukemmalla seulalla kuin avaruusinsinööriä :D

Vierailija
15/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, kuten ap osoittaa. Olen sen heikentämisen kannalla. Työttömyysturvan tulisi olla sollä tasolla, ettei sillä oikrin pärjää, vaan elämä olisi harmaata kiristävää nitkuttamista.

Ja ketähän se sitten muka palvelisi?

Vierailija
16/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäyksenä vielä, että joillekin se työttömyysturva on juuri tuota, riippuen elämäntilanteesta ja pakollisten menojen suuruudesta.

Ap tosin puhui nyt toimeentulotuesta, mikä on taas eri asia.

Vierailija
17/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan tämän lauseen yläasteelta. Vuosi taisi olla max 2005. Milloin ne oikein siirtyy sinne eläkkeelle?

Vierailija
18/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajia?

Vierailija
19/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan tämän lauseen yläasteelta. Vuosi taisi olla max 2005. Milloin ne oikein siirtyy sinne eläkkeelle?

Ovat olleet eläkkeellä jo monta vuotta. Itse kuulin tuon teorian muistaakseni 1999.

Vierailija
20/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat olleet eläkkeellä jo monta vuotta. Itse kuulin tuon teorian muistaakseni 1999.

Suuret ikäluokat syntyivät 1945-1949, eli ovat olleet jo pitkään eläkkeellä. Työvoimapula on paskapuhetta, jolla tämä orjuutus ja työntekijöiden alistaminen oikeutetaan. Työttömyys pidetään tahallaan korkealla, jotta työvoima pysyy nöyränä ja ottaa vastaan mitä tahansa millä palkalla tahansa. Tämä on tietoista politiikkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä