Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Nordin synnytti kotona

Vierailija
02.08.2018 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani voi synnyttää vaikka koivunoksalla, ei kiinnosta.

Vierailija
2/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista. Mielen voima on ihmeellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nainen on kyllä... No, saahan sitä huomiota näinkin.

Vierailija
4/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tuli?

Vierailija
5/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että Suomessakin kotisynnytykserät yleistyvät.

Vierailija
6/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sekä kaksi sisarustani olemme syntyneet kotona,eikä siitä kirjoiteltu medioissa, oli yleistä -50 luvulla.

Vierailija
7/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tuli?

Henkilö

Vierailija
8/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vain heille! Itsekin olisin mieluusti synnyttänyt kotona, mutta ei riittänyt uskallus. Huomasin myös, että synnytyssairaala olikin ihan hyvä paikka, oli kätilöitä, jotka ymmärsivät, että halusin luomusynnytyksen ja tukivat minua siinä. Mitään lääkkeitä ei tarjoiltu, lekuria ei näkynyt, oli hämyisä valaistus jne. Ei mitään koneita ja piuhoja. Ja silti tiesin, että se kaikki on saatavilla jos on tarvetta. Kaikki meni hienosti kaikilla kolmella kerralla. 

Vierailija
9/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei kotisynnytyksen yleisty Suomessa! Kamalaa on lukea uutisia siitä kuinka äiti ja vauva ovat kuolleet, koska ajateltiin että ois niinku kivempi synnyttää kotona, missä ei ole lääketieteen ammattilaisia auttamassa hengenvaarallisessa tilantessa. Ei varmaan yrtit ja valaan laulelut leskeä paljon lohduta.

Vierailija
10/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tuli?

Joku muu.

Vierailija
11/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että Suomessakin kotisynnytykserät yleistyvät.

Sitten kun niitä on riittävästi, yleistyvät myös kotona syntyneiden kuolemat ja vammautuneet.

Vierailija
12/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tuli? Jotenkin tuntuu, että poika tuli, mutta eivät kehtaa myöntää olevansa siitä haltioissaan.

Vierailija
13/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sekä kaksi sisarustani olemme syntyneet kotona,eikä siitä kirjoiteltu medioissa, oli yleistä -50 luvulla.

Mun 2 pikkuserkkua syntyi myös ja kumpikin kuoli pian syntymän jälkeen, seuraavat syntyivät sairaalassa ja elävät vielä tänäkin päivänä.

Vierailija
14/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja myös lapsi- ja äitikuolleisuus oli paljon yleisempää silloin kultaisella 50-luvulla. Suomessa on erittäin harvinaista, että äiti tai vauva kuolee synnytyksessä juuri sen takia, että melkein kaikki synnytykset hoidetaan sairaalassa, jossa apu on lähellä, jos jotain menee pieleen.

Vierailija
15/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulosti todella onnistuneelta js "hyvältä" synnytykseltä ja kaikkihn oli mennyt todella hyvin. Ja sitäpaitsi Maria sanoi tekstissään, että paikalla oli kaksi ammattitaitoista kätilöä, jotka seurasivat tilannetta tarkasti ja hän oli itse valmis lähtemään sairaalaan välittömästi, jos pienintäkään viitettä näkyisi siitä, että kaikki ei ole kunnossa.

Vierailija
16/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP!

Vierailija
17/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 2 pikkuserkkua syntyi myös ja kumpikin kuoli pian syntymän jälkeen, seuraavat syntyivät sairaalassa ja elävät vielä tänäkin päivänä.

Se vaan oli niin erilaista silloin,ei ollut autoja..hyvä jos pari kylässä ei sieltä maankorvesta niin vaan lähdetty maalikyliin..

Vierailija
18/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulla oli täysin normaali raskaus, mutta niin vaan repesi istukka synnytyksessä ja jäi pumppaamaan verta.

Leikkaussaliin lähdettiin kiireellä vaikka sairaalassa jo oltiin. Kuolo olis korjannut jos olisin kotona synnyttänyt.

Ei kyllä kannata urheilla tällä asialla, on monia muita tapoja olla elämässä omanlainen ja uniikki.

Vierailija
19/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja myös lapsi- ja äitikuolleisuus oli paljon yleisempää silloin kultaisella 50-luvulla. Suomessa on erittäin harvinaista, että äiti tai vauva kuolee synnytyksessä juuri sen takia, että melkein kaikki synnytykset hoidetaan sairaalassa, jossa apu on lähellä, jos jotain menee pieleen.

Kultaisella 50-luvulla..tarkoittaa mitä ? Olosuhteiden pakosta oli kotisynnytykset yleisiä, ei erikoisuuden tavoittelun vuoks jääty kotiin riskeeraamaan oman ja lapsen henkeä. Ei tiedetty lapsen kokoa eikä edes sitä kuinka päin se siellä on

Vierailija
20/35 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä kotisynnytyksessä kiehtoo? En ikimaailmassa moiseen lähtis.

Tosi suurperheen äitinä sanon, että lapsen kannalta ja äidin myös, ainoa oikea paikka on sairaala. Hetkessä normaalisynnytysvvoi muuttua täysin. Minuutit on silloin kalliita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi